CITAT (AnnammA @ 19-10-2007, 08:57)

Ja, just det hon har kommit med en ny... Har läst en del av hennes andra böcker som "Saknad" och "Skam" och de böckerna tyckte jag om. "Saknad" har också filmatiserats och visats på tv.
Annars läser jag just nu(när jag har tid)" En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson. Jag har läst alla de andra böckerna i den serien, och jag tycker de är bra deckare.
Hälsn
AnnA
Jag har läst Peter Robinsons alla böcker. En till är på väg men minns inte vad den heter, har ställ mig i kö för den på biblioteket.
Såg filmatiseringen av Saknad, den från England. Och det kan ses som en bra komplimang att Karin Alvtegen nått deckar-landet England.
CITAT (Rossi @ 20-10-2007, 16:08)

Hej! Du skriver att du har läst alla böckerna i Peter Robinsons serie. Menar du då även de ca. 10 första böckerna i serien som inte är översatta till svenska? Jag har läst dem på engelska och tyckte att de var riktigt dåliga. Kanske tycker det svenska förlaget likadant så att det är därför de inte översatts till svenska? Jag blev bara lite nyfiken på om du har läst även de böckerna och tycker att de är bra. Det är ju alltid kul att jämföra och smaken är som baken.
Har han skrivit så många böcker? Jag har bara läst de böcker som kommit på svenska...