Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

106 sidor V  « < 49 50 51 52 53 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Läser ni någon bok just nu?, Vilken i så fall?
          Castea
          Inlägg 18-10-2007, 14:35
          Länk hit: #1001

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Hos Adlibris kan man just nu få en gratis pocketbok. Så långt lagret räcker. Ingen kostnad. Portofritt också. Jag har beställt och fick hem boken helt utan kostnad.

Citera
          estet
          Inlägg 18-10-2007, 14:45
          Länk hit: #1002

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Precis den tråd jag tänkte leta efter!

Just nu lyssnar jag på Pyramiden av Henning Mankell, läses av Rolf Lassgård.
          Handlar om Wallander när han var ung och patrullerande polis och ville bli kriminalare. Utspelar sig mellan 1969-1989. Lika spännande som vanligt!!

--------------------
          Zon 6

Citera
          Rossi
          Inlägg 18-10-2007, 14:56
          Länk hit: #1003

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Castea @ 18-10-2007, 15:35) *
          Hos Adlibris kan man just nu få en gratis pocketbok. Så långt lagret räcker. Ingen kostnad. Portofritt också. Jag har beställt och fick hem boken helt utan kostnad.

Dock är det ingen valfri pocketbok utan en gammal Klas Östergren-bok. Jag har också fått den fast för ett bra tag sedan. Då fick jag mail från AdLibris där det stod att jag var "speciellt utvald" eftersom jag hade varit kund hos dem redan från starten. Inte för att jag kände mig speciellt utvald men nu ser man ju att alla som vill kan få boken ....

Kan nämna att man alltid har möjlighet att få böckerna hemskickade från AdLibris helt portofritt. (Tar några dagar extra.)

Redigerat av Rossi: 18-10-2007, 14:57

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 18-10-2007, 18:27
          Länk hit: #1004

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Igår började jag läsa Liza Marklunds senaste, Livstid. Fängslande och det som bara skulle bli en liten stund blev 150sidor ungefär

I bilen lyssnar jag på Den döende dandyn av Mari Jungstedt. Jättespännande, nästan så jag vill köra extrarundor bara för att lyssna vidare.

Citera
          Alphaville
          Inlägg 18-10-2007, 18:32
          Länk hit: #1005

Medlem
          Antal inlägg: 726
          Medlem nr: 12 241

CITAT (estet @ 18-10-2007, 15:45) *
          Just nu lyssnar jag på Pyramiden av Henning Mankell, läses av Rolf Lassgård.
          Handlar om Wallander när han var ung och patrullerande polis och ville bli kriminalare. Utspelar sig mellan 1969-1989. Lika spännande som vanligt!!

En mycket bra bok tycker jag också. Själv ska jag snart ge mig i kast med Skugga av Karin Alvtegen. Hoppas den är lika bra som hennes bok Saknad.

Citera
          Samsara
          Inlägg 18-10-2007, 18:37
          Länk hit: #1006

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

Jag läser en bok som heter Den andre brodern, ganska intressant bok men långtråkig ibland. Författaren kommer jag inte på eftersom jag inte har boken här i närheten tongue.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 18-10-2007, 18:43
          Länk hit: #1007

Medlem

fel fel fel

Den andre brodern av Anne Taylor, är det den du läser?

Jag tänkte på en annan, som jag tyckte var seg, med den hette kanske bara "Brodern" eller om det var "Halvbrodern". En dansk författare eller åtminstone så utspelade den sig delvis i Danmark. Den var seg.

Redigerat av Eva i Skåne: 18-10-2007, 19:28

Citera
          Castea
          Inlägg 18-10-2007, 18:46
          Länk hit: #1008

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Jag har precis läst "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" av Mark Lewengood. Eller inte läst, utan lyssnat på den som ljudbok inläst av honom själv. Underbara och roliga kåserier och historier. Och han är ju så underbar att lyssna till också.

Citera
          estet
          Inlägg 18-10-2007, 21:12
          Länk hit: #1009

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

CITAT (Eva i Skåne @ 18-10-2007, 19:27) *
          I bilen lyssnar jag på Den döende dandyn av Mari Jungstedt. Jättespännande, nästan så jag vill köra extrarundor bara för att lyssna vidare.

Åh, visst är den bra! Hon har så härlig röst, Katarina Everlöf heter hon väl! Den ljud CDn tog inte många dar så var den slut.

Nyss hört färdigt "En man med litet ansikte" av Helena Tursten. Inte så lång -9 skivor och bra.

En som var helt suverän "Luftslottet som sprängdes" Stieg Larsson. Rekomenderas starkt! smile.gif

Redigerat av estet: 18-10-2007, 21:51

--------------------
          Zon 6

Citera
          Netha
          Inlägg 18-10-2007, 21:53
          Länk hit: #1010

Gäster

Läser inte någon just nu,
          men fick ett boktips i dag i veckans Allers....Gunillas man försvann.

Citera
          Piccante
          Inlägg 18-10-2007, 22:29
          Länk hit: #1011

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag läser gärna paralellt flera böcker, både fakta och romaner, deckare mfl.

Läser just nu:

Förtroligt och hemligt- kunglig utrikespolitik och svensk neutralitet under andra världskriget, av Gunnar Richardson.

Rottweilern, Ruth Rendell

Ska börja på:

När ingen ser, elizabeth George

Nyss köpta, som jag snart ska börja läsa:

Nässlorna blomma, Harry Martinsson

Från Vittsjö till världen
          , Gustav Fridolin

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Rossi
          Inlägg 19-10-2007, 07:39
          Länk hit: #1012

Medlem

CITAT (Alphaville @ 18-10-2007, 19:32) *
          Själv ska jag snart ge mig i kast med Skugga av Karin Alvtegen. Hoppas den är lika bra som hennes bok Saknad.

Jag tyckte att Skugga var väldigt bra. Du får skriva och berätta vad du tyckte sen!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          AnnammA
          Inlägg 19-10-2007, 07:57
          Länk hit: #1013

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

CITAT (Rossi @ 19-10-2007, 08:39) *
          Jag tyckte att Skugga var väldigt bra. Du får skriva och berätta vad du tyckte sen!

Ja, just det hon har kommit med en ny... Har läst en del av hennes andra böcker som "Saknad" och "Skam" och de böckerna tyckte jag om. "Saknad" har också filmatiserats och visats på tv.

Annars läser jag just nu(när jag har tid)" En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson. Jag har läst alla de andra böckerna i den serien, och jag tycker de är bra deckare.

Hälsn

AnnA

--------------------

Citera
          Trädet (ZonV)
          Inlägg 19-10-2007, 15:26
          Länk hit: #1014

Medlem
          Antal inlägg: 197
          Medlem nr: 5 634

Väktarsax
          Bo R Holmberg

En bra bok! tummenupp.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 19-10-2007, 20:26
          Länk hit: #1015

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Började på Viveca Lärns senaste bok om Saltön "Värmebölja" i dag och det verkar vara en riktig sträckläsarbok tummenupp.gif Beställde den från Adlibris i onsdagskväll och fick den idag bravo.gif

Citera
          Farmor
          Inlägg 19-10-2007, 20:39
          Länk hit: #1016

Medlem
          Antal inlägg: 274
          Medlem nr: 6 581

Så himla härligt att läsa om alla era läsupplevelser. Tänk så många bra böcker det tipsas om här. Både rykande färska och lite äldre. Den här tråden är verkligen en skatt.

På nattduksbordet ligger en äldre bok av Barbara Vine, Ödesdiger vändning. Som alla hennes böcker är den mycket bra.

I ryggsäcken har jag Bodil Malmstens också lite äldre bok, Priset på vattnet i Finistére. Hon är finurlig den människan och så bra hon skriver.

Vill tipsa om att Myrorna har begagnade pocketböcker för 10-20 kronor. Båda böckerna jag nämnt här har jag fyndat hos Myrorna.

--------------------
          Anne

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-10-2007, 20:45
          Länk hit: #1017

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 19-10-2007, 21:26) *
          Började på Viveca Lärns senaste bok om Saltön "Värmebölja" i dag och det verkar vara en riktig sträckläsarbok tummenupp.gif Beställde den från Adlibris i onsdagskväll och fick den idag bravo.gif

Tack för tipset! Visste inte ens att det kommit en bok till. thanks.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 19-10-2007, 21:37
          Länk hit: #1018

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

" Livets aviga och räta", av Kate Jacobs. BRA!

Citera
          Rossi
          Inlägg 20-10-2007, 15:08
          Länk hit: #1019

Medlem

CITAT (AnnammA @ 19-10-2007, 08:57) *
          Ja, just det hon har kommit med en ny... Har läst en del av hennes andra böcker som "Saknad" och "Skam" och de böckerna tyckte jag om. "Saknad" har också filmatiserats och visats på tv.

Annars läser jag just nu(när jag har tid)" En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson. Jag har läst alla de andra böckerna i den serien, och jag tycker de är bra deckare.

Hälsn

AnnA

Hej! Du skriver att du har läst alla böckerna i Peter Robinsons serie. Menar du då även de ca. 10 första böckerna i serien som inte är översatta till svenska? Jag har läst dem på engelska och tyckte att de var riktigt dåliga. Kanske tycker det svenska förlaget likadant så att det är därför de inte översatts till svenska? Jag blev bara lite nyfiken på om du har läst även de böckerna och tycker att de är bra. Det är ju alltid kul att jämföra och smaken är som baken.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Alphaville
          Inlägg 20-10-2007, 15:22
          Länk hit: #1020

Medlem
          Antal inlägg: 726
          Medlem nr: 12 241

CITAT (AnnammA @ 19-10-2007, 08:57) *

Hälsn

AnnA

Jag har läst Peter Robinsons alla böcker. En till är på väg men minns inte vad den heter, har ställ mig i kö för den på biblioteket.

Såg filmatiseringen av Saknad, den från England. Och det kan ses som en bra komplimang att Karin Alvtegen nått deckar-landet England.

CITAT (Rossi @ 20-10-2007, 16:08) *
          Hej! Du skriver att du har läst alla böckerna i Peter Robinsons serie. Menar du då även de ca. 10 första böckerna i serien som inte är översatta till svenska? Jag har läst dem på engelska och tyckte att de var riktigt dåliga. Kanske tycker det svenska förlaget likadant så att det är därför de inte översatts till svenska? Jag blev bara lite nyfiken på om du har läst även de böckerna och tycker att de är bra. Det är ju alltid kul att jämföra och smaken är som baken.

Har han skrivit så många böcker? Jag har bara läst de böcker som kommit på svenska...

Citera

106 sidor V  « < 49 50 51 52 53 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-06-2026, 00:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon