Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

106 sidor V  « < 99 100 101 102 103 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Läser ni någon bok just nu?, Vilken i så fall?
          aloa
          Inlägg 11-03-2014, 20:07
          Länk hit: #2001

Medlem
          Antal inlägg: 87
          Medlem nr: 32 303

Har tjusats av Alice Munro, blir direkt engagerad i hennes noveller. Sedan läste jag en spännande bok av Nora Roberts på sportlovet.

Citera
          Bee
          Inlägg 14-03-2014, 19:44
          Länk hit: #2002

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Har just läst ut en av böckerna jag köpte på rean, "Gatukatten Bob" av James Bowen. Tydligen en internationell bestseller. Det var en charmig historia om hur en fd missbrukare finner en Gatukatt och hur livet utvecklas för dem båda. Det finns massor på nätet om dem, FB, Youtube mm. Googla på Streetcat Bob så dyker det upp massor.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          ninnisky
          Inlägg 14-03-2014, 20:28
          Länk hit: #2003

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Läser 438 dagar av Johan Persson och Martin Schibbye - helt fantastisk bok!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Monarda
          Inlägg 15-03-2014, 18:34
          Länk hit: #2004

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Idag läste jag färdigt min över niohundra sidor tjocka bok om Henrik VIII och som vanligt när jag är klar med en bok som fängslat mig så kan jag känna en slags saknad över att den är avslutad.
          Nu ska jag emellertid börja med något helt annat; Drömfabriken, bakom kulisserna av Björn Vingård, en roman om familjen Bonnier.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 31-03-2014, 16:26
          Länk hit: #2005

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ganska på måfå lånade jag några ljudböcker på biblioteket av författare jag inte känner sedan innan. Urvalet är ju inte så stort som vanliga böcker.
          Jag har lyssnat på dom i bilen och - tja, inga nobelpristagare, men som underhållning vid bilkörning och annat duger dom.
          Av en slump råkade två av dom handla om mobbade barn

Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen.
          Två barn i samma klass som mobbas i skolåldern och saknar stöd från vuxenvärlden. I vuxen ålder tar en av dem hämnd på förövarna.

Havsmannen av Carl-Johan Vallgren.
          Ett syskonpar till två missbrukande föräldrar. Den yngre är kraftigt mobbad och storasyster gör allt för att försöka undsätta honom. Kungen i mobben är en riktig värsting som även vuxna är rädda för. Räddningen blir en manlig sjöjungfru wink.gif och långt om länge fosterhem.

Borta bäst av Sara Kadefors.
          En överklasskvinna tappar greppet om tillvaron och får lämna allt utom sin bil där hon bor under en tid. Högfärden rinner så sakta av henne, även om hon bitvis är odrägligt snobbig och kortsynt.

Just nu lyssnar jag på en egen bok, ett reafynd. Svinhugg av Marianne Cedervall
          Här handlar det också om hämnd efter en affärsuppgörelse, men det är ingen kriminalhistoria. Man kan inte låta bli att roas av huvudpersonen och ännu mer av hennes väninna som sysslar lite med häxkonster och lär väninnan att använda affirmationer.
          Denna boken är snart slut och jag tror jag kommer sakna den och jag kommer titta efter fler böcker om dessa två väninnor (vet att det finns)

Citera
          Monarda
          Inlägg 31-03-2014, 18:46
          Länk hit: #2006

Medlem

CITAT (Eva i Skåne @ 31-03-2014, 17:26) *
          En överklasskvinna tappar greppet om tillvaron och får lämna allt utom sin bil där hon bor under en tid. Högfärden rinner så sakta av henne, även om hon bitvis är odrägligt snobbig och kortsynt.

Den har jag läst och gillat!

Citera
          ninnisky
          Inlägg 01-04-2014, 10:25
          Länk hit: #2007

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Har några sidor kvar på Madeleine Albrights bok Prague Winter. Den skildrar hennes barndom i Prag mellan åren 1937-1947. En fantastisk bok.

Min nästa bok blir Joyce Carol Oates De fördömda. En "tegelsten" som lär vara mäktig den också!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          zissi
          Inlägg 01-04-2014, 22:35
          Länk hit: #2008

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

[quote name='Eva i Skåne' date='31-03-2014, 17:26' post='1686541']

Den boken gillade jag skarpt. Har även läst "Fågelbovägen 32" av samma författare men då var "Borta bäst" snäppet bättre.

Nu sist har jag läst "Kvinnan som gick till sängs i ett år" av Sue Townsend och "Egenmäktigt förfarande" av Lena Andersson. Lite medel så där båda två.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Monarda
          Inlägg 02-04-2014, 17:28
          Länk hit: #2009

Medlem

Har Madeleine Albrights memoarer - Madam Secretary - på vänt, ska nog spara den till påskhelgen.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-04-2014, 21:00
          Länk hit: #2010

Medlem

Jag var på biblioteket i förmiddags och lånade fler böcker av Marianne Cedervall. Har börjat lyssna på Spinnsidan
          Dessa två charmiga kvinnor biggrin.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-04-2014, 06:55
          Länk hit: #2011

Medlem

I helgen har jag läst Ingvar Carlssons nya bok "Lärdomar"
          Jag är inte så förtjust i memoarer och inte i böcker om politik, men maken fick boken för ett par veckor sedan när han fyllde år så jag tänkte att jag också skulle läsa den. Den är inte så tjock smile.gif
          Den är lättläst och består av minnesbilder från hans ministertid, ungdom, vänskapsband m m och berör små och stora händelser han upplevt.
          Mycket som är intressant och gav mig en påminnelse om hur fort vissa händelser försvinner ur minnet.

Citera
          Natur liv
          Inlägg 11-04-2014, 07:08
          Länk hit: #2012

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Jag har börjat att lyssna till ljudboken "Tid för det meningsfulla" av Bodil Jönsson. Hon har så kloka tankar om tid och hur vi uppfattar tid. Jag har själv reflekterat en del kring att vi tycker att vi har så lite tid, trots att det är det enda vi vet att vi har. Barnen på jobbet har en helt annan uppfattning, dagen är hur lång som helst och de hinner hur mycket som helst. Att lyssna till den här boken är som att dela mina tankar med någon.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Monaxe
          Inlägg 11-04-2014, 16:29
          Länk hit: #2013

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (ninnisky @ 14-03-2014, 21:28) *
          Läser 438 dagar av Johan Persson och Martin Schibbye - helt fantastisk bok!

Visst var den väl fantastisk! Så otroligt fängslande, fast man visste hur det gick så var spelet bakom väldigt intressant att läsa. Att bli utsatt för skenavrättning måste vara fruktansvärt. Mycket läsvärd bok!

Gottar mig just nu i Hannu Sarenströns böcker, för tillfället är det sommarkalas.

Sen skall jag börja med Game of thrones, har nog att göra en lite stund framöver wink.gif

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          gunsta
          Inlägg 11-04-2014, 17:19
          Länk hit: #2014

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag håller på att ta adjö av Hjärtat jagar allena av Carson McCullers - tror jag måste läsa om den. En mycket personlig bok, varm och gripande som handlar om fyra personer som dras till en en dövstum man. Kan inte släppa boken känns det som. Boken kom ut första ggn 1940.

Samtidigt har jag börjat på en novellsamling av Chimamanda Ngosi Adichie - Det som nästan kväver dig. Adichie är nigerianska (tror jag) - i vart fall handlar hennes mest kända bok om Biafrakriget En halv gul sol - en fantastisk bok och en mycket bra författare.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Bee
          Inlägg 30-05-2014, 18:14
          Länk hit: #2015

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Idag fyndade jag på en pocket-rea. "För Guds skull" av Karen Armstrong, brittisk religionshistoriker. 29:- pix! Och ja, boken handlar om religion. Gott att få sätta tänderna i en, som jag tror och hoppas, rejäl "hjärngympebok" om ni förstår vad jag menar smile.gif
          Hittade en recension från DN men när jag skall länka blir det bara DN.se . Ni som gillar religionsgrejer hittar den!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          pejori
          Inlägg 30-05-2014, 19:53
          Länk hit: #2016

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Läser just nu "Döden knackar på " Av Jan Coffey.
          Spännande deckare, där en man är dömd till döden, för mord på sin familj.
          Hans syster försöker finna bevis för hans oskuld, men har hela byn emot sig.

Redigerat av pejori: 30-05-2014, 19:53

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Trampendal
          Inlägg 01-06-2014, 21:47
          Länk hit: #2017

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

Förlåt om jag kapar tråden lite, men det är värt ett försök( mod får ta bort om det anses olämpligt).

En närstående har nyss läst ut "Catarina i nya världen" av Olov Svedelid och vill fortsätta med "Catarina och silvervägen",
          men den verkar inte gå att få tag på. Alla tidigare i serien har jag hittat på antikvariat osv. men inte denna.

Kanske någon här har ett ex. som ligger och skräpar nånstans?

Citera
          caprifol
          Inlägg 01-06-2014, 22:05
          Länk hit: #2018

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

Har just läst (sträckläst) "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Mycket bra!
          Huvudpersoner: en i det närmaste totalförlamad man och hans assistent.

Citera
          caprifol
          Inlägg 02-06-2014, 07:07
          Länk hit: #2019

Medlem
          Antal inlägg: 611
          Medlem nr: 6 380

CITAT (Trampendal @ 01-06-2014, 22:47) *
          Förlåt om jag kapar tråden lite, men det är värt ett försök( mod får ta bort om det anses olämpligt).

En närstående har nyss läst ut "Catarina i nya världen" av Olov Svedelid och vill fortsätta med "Catarina och silvervägen",
          men den verkar inte gå att få tag på. Alla tidigare i serien har jag hittat på antikvariat osv. men inte denna.

Kanske någon här har ett ex. som ligger och skräpar nånstans?

Kanske ett onödigt svar, för biblioteket är antagligen besökt... Jag har lånat böckerna på biblioteket, men det var 4-5 år sedan.

Citera
          gunsta
          Inlägg 02-06-2014, 15:58
          Länk hit: #2020

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Jag kunde inte släppa, Hjärtat jagar allena av Carson McCullers - läser om den igen. Kändes som om jag ville 'träffa människorna i boken på nytt' - svårt att förklara men jag blev 'förälskad' i boken. Fortfarande skimrar boken, vemod och ensamhet, två viktiga ingredienser i boken från 1940.

En annan 'klassiker' köpte jag idag, Hans Falladas bok, Ensam i Berlin fr 1946. Och så köpte jag Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande – en roman om kärlek.
          Två böcker som ska läsas i sommar.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera

106 sidor V  « < 99 100 101 102 103 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 08:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon