Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

106 sidor V  « < 43 44 45 46 47 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Läser ni någon bok just nu?, Vilken i så fall?
          Snöflinga
          Inlägg 19-04-2007, 16:22
          Länk hit: #881

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Läser just nu "En liten by i bergen" av Adriana Trigiana. Gillar den verkligen, hon har ett speciellt språk som gör att man inte gärna vill lägga ifrån sig boken ...

Citera
          Farmor
          Inlägg 19-04-2007, 16:36
          Länk hit: #882

Medlem
          Antal inlägg: 274
          Medlem nr: 6 581

Jag har som vanligt två böcker på gång:

Kattöga av Margaret Atwood. Har läst flera av hennes böcker och tyckt mycket om.

Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist. Rysansvärt ruskig, precis som hans tidigare bok, Låt den rätte komma in.

--------------------
          Anne

Citera
          Wilmer
          Inlägg 19-04-2007, 22:05
          Länk hit: #883

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Jag har just läst ut "en blomma i Afrikas öken" av Waris Dirie. Intressant inblick i en nomadflickas uppväxt. Hennes beskrivning av den könsstympning hon och flera miljoner andra flickor utsatts/ utsätts för fick mig att bli kräkfärdig. Underbart att hon är stark nog att arbeta för stympningens utrotande i dag.

Läser nu "Lördag" av Ian Mc Evan. Halvvägs in i boken är den rätt lam. Väntar på att "meningen med boken" ska falla på plats snart.

Ska sedan runda av med "Hoppsan jag är död" av Arto Paasilinna, hans böcker brukar vara lättsamma och fyndiga!

I bilen lyssnar jag på "Schackmaskinen" Av Robert Löhr. Skönt att slippa lyssna på deckare för en gångs skull.

/ Wilma

Redigerat av Wilmer: 23-04-2007, 11:16

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          zissi
          Inlägg 22-04-2007, 23:04
          Länk hit: #884

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Kajsa Ingemarssons Små citroner gula. Det är en lättläst och charmig roman som innehåller både glädje och sorg.

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Hannifer
          Inlägg 23-04-2007, 02:54
          Länk hit: #885

Medlem
          Antal inlägg: 195
          Medlem nr: 4 598

"Väggen" av Marlen Haushofer, läser jag just nu. Jag kan förstås inte låta bli att läsa en massa om växter emellan varven. Jag lånade Lars-Åke Gustavssons stora rosböcker från biblioteket för inte så längesedan, samt en väldigt bra Linnébiografi. wub.gif

Redigerat av Hannifer: 23-04-2007, 02:55

--------------------

En oblyg viol är också en viol.

Citera
          Wargen
          Inlägg 24-04-2007, 13:42
          Länk hit: #886

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

"Självbetraktelser" av Marcus Aurelius (romersk kejsare 121-180 e Kr.) Den boken är full av lappar vid tänkvärda meningar. Stoikerna har en lugnande inverkan på mig så den här boken brukar jag läsa lite i innan sömnen.
          Sen ligger det två andra böcker på bordet: "Mörkrets mästare" - skräcklitteraturen genom tiderna. Med bl.a. 29 författarporträtt.
          Den tredje boken har jag just lånat på biblioteket: "Jonathan Strange & Mr Norell" av Susanna Clarke. Blev lite besviken dock när jag öppnade denna tegelsten och fann att texten var så liten att jag kommer behöva förstoringsglas för att se den...det tar bort lite av läsglädjen. thumbdown.gif
          Ja, detta är min "gå till sängs-litteratur" för närvarande, jag räknar inte upp allt bläddrande i blomböcker, trädgårdsböcker, rosböcker, frökataloger, konstböcker, inredningstidningar osv... sweatingbullets.gif

Bifogad bild

Citera
          renate
          Inlägg 24-04-2007, 21:44
          Länk hit: #887

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag läser Olycksfågeln av Camilla Läckberg just nu.Läste Stenhuggaren av samma författare innan.Däremellan trädgårdsböcker och tidningar,när de kommer.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          *Agnes*
          Inlägg 25-04-2007, 21:38
          Länk hit: #888

Medlem
          Antal inlägg: 232
          Medlem nr: 1 262

Anna Gavalda " Tillsammans är man mindre ensam ". Den var fin tycker jag, man tänker efter när man läser. Skulle rekomendera den till alla er som tycker det är kul med annat än bara det stora modet nu; deckare. Tycker inte att det finns så många bra deckarförfattare, Läckberg är trevlig att läsa men personligen så är det Frimansson och Fossum som toppar min lista vad gäller deckare. Läser helst romaner, verklighetsbaserade böcker och gärna uppslagsböcker av alla de slag. Sen är ju bara trädgårdsböcker ett måste och Hannu Sarenström böcker är helt underbara.

Citera
          Rossi
          Inlägg 06-05-2007, 18:26
          Länk hit: #889

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag har just läs Hide & Seek av Ian Rankin och Kvinnan som var en fyr av Viveca Lärn.

Hide & Seek var ett riktigt sömnpiller. Inte alls Ian Rankins vanliga klass.

Kvinnan som var en fyr var riktigt underhållande. Den handlar om Cecilia som snart är 50 år. Hon har länge varit ekonomiskt oberoende men pengarna har tagit slut och hon tvingas utbilda sig till försäljare av batteridrivna öronrensare. Hon åker till USA på kurs. Där träffar hon en dansk som är mannen i hennes liv (och hon har haft många män, tro mig!). Han knackar på hennes dörr mitt i natten och säger att hon är hans öde. Cecilia som aldrig känt på det här sättet förut flyr hem till Sverige.

Den här boken är humoristisk, charmig och varm. Själva "intrigen" gick jag inte på ett dugg. Jag såg igenom allting ganska snabbt men det spelade mindre roll.

Klart läsvärd!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          ninnisky
          Inlägg 06-05-2007, 18:54
          Länk hit: #890

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Läser just nu Curtis Sittenfield - I en klass för sig

Måttligt bra men ska igenom den. Byter bok i veckan!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          cic
          Inlägg 09-05-2007, 18:50
          Länk hit: #891

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

"Ett öga rött" av Jonas Hassen Khemiri. Verkar lovande. smile.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          lena:-)
          Inlägg 09-05-2007, 18:52
          Länk hit: #892

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

"ett öga rött" är jättebra tycket jag.
          Just nu läser jag Bodil MAlmstens "Mitt första liv"

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-05-2007, 19:15
          Länk hit: #893

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (lena:-) @ 09-05-2007, 19:52) *
          "ett öga rött" är jättebra tycket jag.
          Just nu läser jag Bodil MAlmstens "Mitt första liv"

Instämmer yes.gif Ett öga rött, är lite annorlunda mot böcker jag har läst innan men jag tyckte den var bra.

Jag läser ofta flera böcker parallellt och har nu för tillfället 3 böcker som jag läser mer eller mindre ofta i;

Orientalism, Edward Said. Fakta. Om förhållandet mellan väst och orienten och bilden av orienten genom tiderna. Intressant men ganska tung att läsa!

Teacher man, Frank McCourt. Roman/biografi. Gillade hans tidigare böcker, denna har jag inte kommit in i riktigt än.

No tears for queers. Johan Hilton. Dokumentär/kriminal. Tragisk och skrämmande!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          znazit
          Inlägg 09-05-2007, 19:19
          Länk hit: #894

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 10 128

Lästa nyliga ut "svinalängorna" Den var helt okej, men lite seg i min mening.

Just nu läsar jag "EgoGirl" av Carolina Gynnig. Verkar vara en mycket bra bok. Har inte kommit så långt ännu, men hittils är den lovande.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag

Citera
          Nina H i NÖ Skån...
          Inlägg 09-05-2007, 20:34
          Länk hit: #895

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 112

CITAT (znazit @ 09-05-2007, 20:19) *
          Lästa nyliga ut "svinalängorna" Den var helt okej, men ....

Min förra bok var också "Svinalängorna". Jag ger den också omdömet "ok".... Ämnet viktigt, men lite för "grund analys", tycker jag. Innan jag läste Svinalängorna var jag utan bok här hemma ett tag.... Ny bok, alltså. För "gamla" finns det gott om! Jag köper nästan alltid den bok jag vill läsa. Älskar att ha böcker runt mig! Det står en bokhylla i varje rum i vårt hus- nå....ok- utom kök & bad! wink.gif;-) När jag är "utan" bok dyker jag in i våra bokhyllerader och söker kanske fram & läser om en en gammmal klassiker tex. Den här gången blev det "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson. Man kan dra paralleller till Svinalängorna. Även Martinsson beskriver - som bekant - en tuff uppväxt- ... Men himmel vilken skillnad i språk & "djup" & analys! Fast- det kanske är orättvist att jämföra så.... rolleyes.gif
          Jag har alltid gillat ord. Både att skriva (Jag har arbetat som journalist och skriver fortsatt artiklar nu & då. Jag arbetar även tex. på en bok om "mitt forskningsobjekt trädgårdsglobetrottern Nils"...) och att läsa... Läser mycket böcker- en till flera per vecka. Aktuella böcker i olika ämnen, deckare (med vissa favoritförfattare i genren...) och/eller gamla klassiker. Med mera! Jag har alltid en bok på gång!
          Just nu läser jag en deckare av en av mina favoriter i den genren: Stephen Booth. Hans "problemlösare" är en lite annorlunda manlig kriminalare, Ben Cooper. Bens chef är en känslokall (den yta hon visar) kvinna, Diane Fry. Cooper själv är däremot - mitt i sin manlighet- mycket känslosam, reagerande och lyhörd. Intressant "spel" mellan dem i varje bok... förutom intressant inblick i livet i en del av England som inte så ofta beskrivs: Peak District. Med mera.... Den bok jag just nu läser av Booth heter "I skydd av mörkret". Booth böcker rekommenderas! Fler tips har jag på min blog... för den som händelsvis skulle vara intresserad alltså.... sleep.gif : http://ninahsblog.blogspot.com/

Citera
          solen
          Inlägg 09-05-2007, 23:16
          Länk hit: #896

Medlem
          Antal inlägg: 22
          Medlem nr: 8 089

Jag läser Själens boning av Gary Zukav.Om man är intresserad av medium mm
          kan jag rekomendera Benny Rosenqvist Överlevaren och Shoppa inte kärlek när du längtar.
          Kanonbra böcker

Citera
          Rossi
          Inlägg 11-06-2007, 18:41
          Länk hit: #897

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Har nyligen läst Snabba cash av Jens Lapidus - en roman om Stockholms undre värld. Mycket bra och speciell.

Senast har jag läst Stieg Larssons tredje roman i Millennium-serien, nämligen Luftslottet som sprängdes. Läs den!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Pirum
          Inlägg 11-06-2007, 19:00
          Länk hit: #898

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Hade tänkt plugga, diska och städa idag. Men felnavigering, tumskada och värmejävulskap sätter stopp för allt kreativt. Min sommarvana trogen tänker jag därför dra fram de klassiska Frans G Bengtsson-essäerna; inget slår hans essäer en övervarm sommardag. Ska börja med "För nöjes skull", för ovanlighetens skull.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Anki V
          Inlägg 11-06-2007, 19:15
          Länk hit: #899

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Jag har nyss läst Diane Setterfields ”Den trettonde historien”.

När jag sökte på nätet så visade det sig att i recensionerna skrevs allt från genialisk till ”rent skit”

…..och jag vet inte riktigt vad jag ska säga ohmy.gif . Jag har inte bestämt mig ännu om jag tycker boken var bra eller inte men i stort sett sträckläste jag den:g: . I alla fall är det en bok jag rekommenderar.

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera
          estet
          Inlägg 11-06-2007, 21:30
          Länk hit: #900

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Har precis börjat på Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors. Verkar lovande!

--------------------
          Zon 6

Citera

106 sidor V  « < 43 44 45 46 47 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-06-2026, 20:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon