CITAT (Bettson @ 13-06-2005, 11:55)
Nästa granne önskade att vi tog ner häcken mellan tomterna och satte upp staket för "han " ville ha likvärdig inhägnad på hela sin tomt.
---------------------------------------------------------------------
Själv vill jag gärna ha en ny häck men maken vill inte propsa på det och stöta sig med grannen.
I år fick vi ganska grininga kommentarer om staket.
Nåväl maken säger att vi för väl färsöka klämma in ett staket också.
Nu verkar det som om vi skall göra jobbet och ta kostnaden.

Bettson, jag fattar inte riktigt det här ...
Lovade ni grannen att ni utan hans medverkan skulle ta bort den gamla häcken och sedan ersätta den med ett staket på tomtgränsen? Gick ni med på att ha staket mellan era tomter även om du hellre vill ha en ny häck? Varför, för att inte stöta sig med grannens önskemål? Ditt önskemål då, var det mindre viktigt?
Jag hoppas verkligen att grannen går med på att dela hela kostnaden, inte bara kostnaden för materialet.
För ni tog väl inte på er att bära hela kostnaden med?
Synd att ni blir osams när du försöker ta upp detta till diskussion med maken, jag antar att han blir arg för att han känner sig trängd. Tyvärr verkar han inte bara vara snäll utan alltför godtrogen och jag hoppas verkligen att han får sig en lärpenning av detta så att han inte låter sig utnyttjas igen.
OBS! Jag menar absolut intet illa med mitt inlägg, jag bara funderar ikring hur det kunde bli som det blev...