Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det där med staket, Vilka juridiska skyldigheter har man.
          Bettson
          Inlägg 26-06-2005, 12:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Nu tror jag inte att lilla gubben skulle känna för att ta ner det när han jobbat så infernaliskt med att sätta upp staketet.

Fast det kommer att gå på ungefär femtusen kronor och vi har ju redan lagt ut de pengarna.

Utöver det har vi lånat lastmaskin, vagn att transportera slipersen för den var attans tung. Släpkärra för hemtransport av staket. Lån av laser osv. Några kronor blir vi väl tvungan att betala för det, en del kanske kan bytas mot någon vinflaska eller så.

Sedan blir det lån av kärra för bortforsling av jord.

Jag har bara aldrig träffat någon som betett sig så här. Och det är så frustrerande att maken tolererar det. sad.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-06-2005, 12:56
          Länk hit: #22

Medlem

Kan ni tänka er.

Jag betraktar mig som en civiliserad människa. Försöker alltid medla i omgivningen, ljuta olja på vågorna, försöka få folk att se saker från flera håll och komma till en kompromiss.

Nu har jag mest lust att slå nån på käften.........., så mycket var det bevänt med den civilisationen. Om jag inte vore så förbannad så skulle jag nog skratta åt det, så fånigt det känns. tongue.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 26-06-2005, 12:58
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Jag lovar, gå över och dra på grannen en rejäl smäll på käften så känns det genast mycket bättre tongue.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-06-2005, 13:02
          Länk hit: #24

Medlem

Det som retar mig mest är att tokgrannen lyckas få gubben och mig oense.

Det är det inte värt. Ingen tokgranne som helst är värd att gubben och jag blir oense. Min lilla gubben ändrar sig aldrig, så på något sätt måste jag pysa min ilska så att jag inte exploderar över min familj, som absolut inte förtjänar det.

Få väl gå ner och bita i köksbordet kanske. Den skivan är 5 cm tjock. wacko.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 26-06-2005, 16:15
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

LÅT BLI VINBÄRSBUSKARNA!!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          ta äppelträden denna gången istället biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-06-2005, 17:10
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (pejori @ 26-06-2005, 17:15)
          LÅT BLI VINBÄRSBUSKARNA!!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          ta äppelträden denna gången istället biggrin.gif biggrin.gif

Vilka äppelträd då?

Grannens eller? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Blir bara så förbannad på att varken sonen eller jag får försvara oss mot en sådan idiots dumheter som grannens. Jag menar sonen känner sig utnyttjad. Han hjälper gärna sin far med det han måste göra men han vill inte gratis gå och göra grannens del. Speciellt inte när grannen sitter och hånskrattar när han gör det.

Att då inte få säga till grannen vad han tycker om hans beteende och vara beordrad av sin far att göra grannens jobb är faktiskt inte juste. Sonen är ledsen förbannad och arg och då blir jag det också för jag tycker faktiskt han har rätt. sad.gif mad.gif wacko.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 26-06-2005, 17:56
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

visst har sonen rätt wub.gif wub.gif wub.gif
          fattar inte heller varför han inte får be grannen dra åt h...ete smile.gif smile.gif smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-06-2005, 18:22
          Länk hit: #28

Medlem

Därför att far vill tänka på grannsämjan. Men skall inte grannen tänka på den då.

Halva staketet är satt nu och nu kommer grannen hem. Hälsar inte en gång utan gick ut och inpekterade arbetet och startar med att plocka ut sin husvagn.

Deras son som är två år yngre än vår sitter och åker runt tomten på en minimotorcykel. Sonen och far i huset fortästter att montera staket, de har ungefär femton meter kvar nu. De har betsämt attvara klara i kväll eftesom byggnadställningen för fasadbygget kommer i morgon.

Ursäkta uttrycket men j***a granne. mad.gif

Citera
          Ewa L
          Inlägg 27-06-2005, 06:23
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag förstår inte hur en människa kan vara så funtad! mad.gif

Och då menar jag inte din "gubbe", även om han verkar för snäll i detta fallet. Jag förstår att han tänker på grannsämjan och hellre vill fria än fälla.

Men den dj-a grannen!! Hur kan en människa, egentligen en hel familj, agera på det viset. Själv skulle jag släpa mig ut även om jag hade bägge benen gipsade. Visserligen vara mest i vägen tongue.gif men åtminstone visa min goda vilja till att försöka hjälpa till.

Ledsen Bettson, men något gott kan nog aldrig komma ur det förhållandet med grannen. Ni borde ha satt upp ett elektriskt stängsel istället, med starkström!

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 27-06-2005, 19:21
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Vill inte vara dum men ... Din gubbe är för snäll och då blir man utnyttjad och utskrattad, så är det och inte är grannsämjan värd att man jobbar häcken av sig och att det till på köpet blir osämja innom familjen !

ingrid

Citera
          Bettson
          Inlägg 28-06-2005, 08:51
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 27-06-2005, 20:21)
          Vill inte vara dum men ... Din gubbe är för snäll och då blir man utnyttjad och utskrattad, så är det och inte är grannsämjan värd att man jobbar häcken av sig och att det till på köpet blir osämja innom familjen !

ingrid

Vad gör man med snälla personer då?

NÄr jag försöker få honom att förstå detta så reagerar han argt mot mig som han tycker "sviker" honom.

Jag föröker få honom att inse att han inte behöver göra allt åt andra. Han kräver att vi skall stötta honom till att göra allt åt andra.

Det är som om det inte går in, och jag som är vännen blir fienden. wacko.gif

Citera
          MrNorth
          Inlägg 28-06-2005, 09:55
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

I detta fallet skulle jag nog faktiskt kört över din "gubbe" och gett grannen en rejäl utskällning. För sådär beter man sig inte, och i detta fallet verkar det inte som om det finns nån grannsämja att prata om? Varför vill ni vara vän med en sån skitstövel? Jag skulle sagt mitt hjärtas mening och struntat i honom sen. För ni verkar ju inte direkt vara "goda grannar" nu? Då hade det varit en annan sak...

Jag har grannar som jag är god vän med, och när de säger nåt "märkligt" så antingen bryr jag mig inte, eller så förklarar jag min sida av saken, lungt och sansat. Och när nåt av våra gemensamma saker (häckar) skall göras nåt med så frågar jag alltid om de vill ha hjälp,,, om det inte funkar så så är man inga goda grannar...

Hoppas planket är 2 m högt så ni slipper både se och höra dem???

/henrik

Citera
          Ewa L
          Inlägg 28-06-2005, 10:23
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

CITAT (MrNorth @ 28-06-2005, 10:55)
          I detta fallet skulle jag nog faktiskt kört över din "gubbe" och gett grannen en rejäl utskällning. För sådär beter man sig inte, och i detta fallet verkar det inte som om det finns nån grannsämja att prata om? Varför vill ni vara vän med en sån skitstövel? Jag skulle sagt mitt hjärtas mening och struntat i honom sen. För ni verkar ju inte direkt vara "goda grannar" nu? Då hade det varit en annan sak...

Där håller jag faktiskt inte med dig. Grannen är iofs mer än väl värd värsta utskällningen etc., men som han agerar kommer han att skita fullständigt i det. Troligtvis står han bara och hånskrattar öppet. Vad har Bettson då vunnit? Blivit rejält ovän med sin man till ingen som helst nytta.

Nej, avvakta tycker jag. Hämndens stund kommer att komma, och hämnd skall precis som champagne avnjutas iskall. "Hut går hem" stämmer väldigt ofta.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Kakaduan
          Inlägg 28-06-2005, 10:31
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 790
          Medlem nr: 2 733

Instämmer med föregående talare! Hut går hem! Förr eller senare kommer det vara den grannen som behöver be er om något och då får ni er stund...

Nu har ni ju redan lagt ner tid och pengar på staketet, så gläds över det färdiga, fina resultatet och skit i grannen. Låt inte detta komma mellan er.

Fast visst får man lust att gå över med en blomma och ett kort "Tack för all hjälp" - ha, ha!

PS Kan ni inte sätta upp hälften av staketet och lämna resten till honom? Säg "Så, nu är vår halva klar - vi kommer över med räkningen lite senare".

Kakaduan

Citera
          Fialotta
          Inlägg 28-06-2005, 10:55
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Håller med här...inte värt att bli osams inom familjen för en idiot till granne, han får nog sitt straff i någon form...lämna det åt högre makter att utföra du.
          Uppskatta varandra inom familjen i stället och njut av att du har en såna duktiga o härliga killar du smile.gif
          Grannen ska ju skämmas och det lär han göra till slut smile.gif
          Kramis till dig Bettson var stolt över din familj wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Hannele
          Inlägg 28-06-2005, 11:08
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Bettson @ 13-06-2005, 11:55)
          Nu verkar det som om vi skall göra jobbet och ta kostnaden. wacko.gif

Och målas ska det också, vart och varannat år. sad.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Bettson
          Inlägg 28-06-2005, 11:18
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Kakaduan @ 28-06-2005, 11:31)
          Fast visst får man lust att gå över med en blomma och ett kort "Tack för all hjälp" - ha, ha!

Den var bra laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 28-06-2005, 13:05
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Bettson @ 13-06-2005, 11:55)
          Nästa granne önskade att vi tog ner häcken mellan tomterna och satte upp staket för "han " ville ha likvärdig inhägnad på hela sin tomt.
          ---------------------------------------------------------------------
          Själv vill jag gärna ha en ny häck men maken vill inte propsa på det och stöta sig med grannen.
          I år fick vi ganska grininga kommentarer om staket.
          Nåväl maken säger att vi för väl färsöka klämma in ett staket också.

Nu verkar det som om vi skall göra jobbet och ta kostnaden. wacko.gif

Bettson, jag fattar inte riktigt det här ...
          Lovade ni grannen att ni utan hans medverkan skulle ta bort den gamla häcken och sedan ersätta den med ett staket på tomtgränsen? Gick ni med på att ha staket mellan era tomter även om du hellre vill ha en ny häck? Varför, för att inte stöta sig med grannens önskemål? Ditt önskemål då, var det mindre viktigt?

Jag hoppas verkligen att grannen går med på att dela hela kostnaden, inte bara kostnaden för materialet.
          För ni tog väl inte på er att bära hela kostnaden med?

Synd att ni blir osams när du försöker ta upp detta till diskussion med maken, jag antar att han blir arg för att han känner sig trängd. Tyvärr verkar han inte bara vara snäll utan alltför godtrogen och jag hoppas verkligen att han får sig en lärpenning av detta så att han inte låter sig utnyttjas igen.

OBS! Jag menar absolut intet illa med mitt inlägg, jag bara funderar ikring hur det kunde bli som det blev...

wub.gif

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Bettson
          Inlägg 28-06-2005, 13:26
          Länk hit: #39

Medlem

Grannen har propsat på staketet.

Att vi ensidigt skulle bygga ett staket och betala själva har det överhuvudtaget inte varit fråga om. Vem sjutton uppför sig så illa att man går till grannen och kräver att han skall bygga ett staket, göra hela jobbet och ta hela kostnaden

Sedan så struntade han i att hjälpa till trots påstötningar. Dessutom fäller han hånfulla retfulla kommentarer.

På grund av hans knepiga beteende så frågade vi en gång extra innan vi påbörjade uppsättningen. Jag krävde fakstiskt att min man skulle göra klart det dom emellan. Jag får ju gudbevars inte säga något.

Frågan från mig var att: skall staketet stå på vår tomt eller skall det vara i tomtgränsen. Alltså i klarspråk, vill han inte betala ville jag hellre att staketet står på vår tomt för då gör vu ju vad vi vill med det.
          Skall det stå i tomtgränsen så får han vackert vara med och betala.

Grannen ville absolut ha det i tomtgränsen.

Nu är staketet färdigmonterat och inte ens att granngubben kunde säga att det var snyggt gjort utan " så där rakt är det bara ett tag sedan skruvar det sig".

Förmodligen väntar hän på en räkning och vill försöka pruta. Nu har vi hört att gubbskrället är ute och lägger bud på andra hus. Kanske vill han ha upp staket för att det skall höja värdet på hans hus om det ser prydligare ut. Men han skall väl inte slippa betala för det. Det är ju han som har propsat på staketet skall byggas.

Jag är bara så förbannad, ledsen och arg så jag jobbar inte riktigt som jag skall och får ingenting gjort. Ser ju grannhuset så fort jag lyfter blicken från datorn och så är det kört med den koncentrationen. Därför försöker jag få gubben att gå över med räkningen men han drar sig bara undan.

Nåväl, gör han det inte i kväll så gör jag det själv. 5800 har det gått på och då ör det inte räknat lastmaskiner, vagnar, frakter och transporter av olika slag. ja gruset glömde jag förresten. Det skall på det också.

Citera
          Betty
          Inlägg 28-06-2005, 13:46
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Så jättetrist att det ska behöva vara så här, så du inte ens får arbetsro p.g.a. hela stakethistorien!
          CITAT
          5800 har det gått på och då ör det inte räknat lastmaskiner, vagnar, frakter och transporter av olika slag. ja gruset glömde jag förresten. Det skall på det också.
          Ni ska naturligtvis även ta med alla era kostnader för staketuppsättningen! Din man verkar inte riktigt ha din mentala styrka så det är kanske bäst att du går över med räkningen själv.
          Hoppas det hela slutar bra så ni får era pengar och mest av allt håller jag tummarna för att sure grannen sedan flyttar så ni får lugn och ro och förhoppningsvis nya trevligare grannar.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 11:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon