| |
|
  |
Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, Solis - kom hit! |
|
|
|
|
14-06-2005, 19:19
|

Medlem
Antal inlägg: 355
Medlem nr: 5 034

|
CITAT (pejori @ 14-06-2005, 16:58) CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13) Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här, det är så mycket elakheter:( Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt elakt som kan komma ur en del människor. vad menar du med det? det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!!  Dessa skriverier syftade jag bla på, och även en hel del annat som förekommit på forumet. CITAT Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ?? CITAT Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.
--------------------
...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 19:43
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 20:19) CITAT (pejori @ 14-06-2005, 16:58) CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13) Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här, det är så mycket elakheter:( Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt elakt som kan komma ur en del människor. vad menar du med det? det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!!  Dessa skriverier syftade jag bla på, och även en hel del annat som förekommit på forumet. CITAT Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ?? CITAT Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra. ok....eftersom du skrev här, så trodde jag du menade denna tråden och inte hela småprat generellt. sen kan jag väl inte hålla med om att det grekiska citatet är speciellt elakt
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 525
Medlem nr: 5 989

|
--------------------
Varje dag är en underbar gåva
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 20:19
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 10:18) Glöm inte det enkla rådet: Öppna inte munnen förrän hjärnan är inkopplad. Gäller även vid skrivning.  Det funkar inte ;munnen är jo alltid öppen
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 20:47
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13) Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här, det är så mycket elakheter:( Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt elakt som kan komma ur en del människor. Tja, elakt eller inte, tycker du inte att det finns en viss anledning? Nog för att en dotter brukar ta sin mamma i försvar men försök öppna båda ögonen.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 21:42
|
Medlem
Antal inlägg: 218
Medlem nr: 5 434

|
CITAT (AndreasBlomquist @ 14-06-2005, 06:28) CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21) Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg? Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ?? Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen! Hör du, snacka inte om vad Du tror att personer menar i sina inlägg! Din jämnförelse var direkt löjlig! Lägg ner! Det har hackats och tjafsats en hel del på sista tiden här, och jag köper att man inte ska acceptera personangrepp. Men ger man sig in i leken.... var det någon medlem som sa, och det är helt rätt! Nu är jag inte som alla andra, därför kan jag säga att "reserv" är en av dom människor( förutom Ophelia, såklart) som jag hellst skulle ha som granne och vän, medans" thomas99" är en nolla! Oj, vad detta ett personangrepp? Jag menade inte det jag sa! Jag menar förstås en -super nolla!!!!! som inte inför något vettigt alls i forumet utan bara gnäller, istället för att delta! Koppla ur datorn och ägna Dig åt något annat! Magnus.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 22:39
|

Medlem
Antal inlägg: 1 237
Medlem nr: 4 935

|
CITAT (shiva @ 14-06-2005, 22:42) CITAT (AndreasBlomquist @ 14-06-2005, 06:28) CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21) Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg? Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ?? Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen! Hör du, snacka inte om vad Du tror att personer menar i sina inlägg! Din jämnförelse var direkt löjlig! Lägg ner! Det har hackats och tjafsats en hel del på sista tiden här, och jag köper att man inte ska acceptera personangrepp. Men ger man sig in i leken.... var det någon medlem som sa, och det är helt rätt! Nu är jag inte som alla andra, därför kan jag säga att "reserv" är en av dom människor( förutom Ophelia, såklart) som jag hellst skulle ha som granne och vän, medans" thomas99" är en nolla! Oj, vad detta ett personangrepp? Jag menade inte det jag sa! Jag menar förstås en -super nolla!!!!! som inte inför något vettigt alls i forumet utan bara gnäller, istället för att delta! Koppla ur datorn och ägna Dig åt något annat! Magnus. Magnus, jag tror att folk menar vad de skriver i sina inlägg. Har mig veterligen inte försökt mig på att göra några egna tolkningar som vissa andra? Vad jag ville få fram med mitt "talesätt" som förvisso är en löjlig jämförelse är att vissa väl valda personer faktiskt borde tänka efter innan de postar en massa babbel. Inga namn nämnda så kom inte och läs in något namn eller gör någon egen tolkning av vad jag kan mena.. Jag får nog också hålla med dig om att jag helst har Reserv som granne, då han är en av de få som inte vänder kappan efter vinden på detta forum utan står för vad han säger! Rakryggad helt enkelt! Tomas99 skulle faktiskt vara den jag allra minst vill bo granne med, delar dina åsikter där i allra högsta grad!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 22:50
|

Medlem
Antal inlägg: 355
Medlem nr: 5 034

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 21:47) CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13) Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här, det är så mycket elakheter:( Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt elakt som kan komma ur en del människor. Tja, elakt eller inte, tycker du inte att det finns en viss anledning? Nog för att en dotter brukar ta sin mamma i försvar men försök öppna båda ögonen. Jag har varit tyst och valt att inte skriva något när det stormat här just för att jag förstod att det skulle skrivas sådana saker som att "ta i försvar" osv Och nej, jag tycker inte att det finns en viss anledning att vara elak nej. Mina ögon är öppna, så jag behöver inte "försöka att öppna båda ögonen".
--------------------
...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...
|
|
|
|
|
|
|
|
14-06-2005, 23:20
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu: CITAT Hej Göran
Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!
Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.
Posse
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 01:58
|
Medlem

|
CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20) Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu: CITAT Hej Göran
Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!
Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.
Posse
Gud va gullig Du är som håller ordning på mina hemska påhopp! Kanske jag ska vara lite mildare mot mina "fans" i fortsättningen! Näe, jag tror inte det! Om någon skriker efter "pappa" när han får mothugg så finns det ju, eller juh, eller juhu eller jhuhu (man får inte stava som man vill) en moderator man kan fråga efter, så ska man raderas, eller uteslutas. Jag är sällan med i dessa långa dabatter som gäller utfrysning eller mobbning, men om någon skrev att mina, alltså shiva eller magnus som jag egentligen heter, påståenden var FEL eller DUMMA eller OMOGNA, skulle jag kanske tänka efter och svara därefter. Jag har nämt ett namn: tomas99, men hur många har menat någon speciell men inte vågat säga vem när dom påpekat att vissa är "dumma". Vill Ni säga nåt så säg det ! Det är sååååå typiskt att en del klagar på kvalliteen, men vad sjutton, är det så hemskt LÅT BLI ATT LÄS då om det är så j...a hemskt! SKAFFA ER ETT LIV, och ta inte forumet så allvarligt Magnus.!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 06:03
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Hmmm....  Och där ändrade jag uppfattning om några odlaiter till. Trevliga i vissa trådar men otrevligare och otrevligare i andra.... (lägger det på minnet - lägger allt sånt på minnet!)
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 06:58
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20) Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu: CITAT Hej Göran
Posse
Det är helt sanslöst hur folk tolkar det dom läser och det dom själva skriver.  Att komma och gorma om personangrepp i tid och otid har en del tagit som huvudsyssla på det här forat, men se sina egna fel, det är dom inte kapabla till. Att bl.a. jag själv känner mig ganska hårt ansatt av spolingen Tomas99, det reflekterar inte t.ex. Posse på, att Tomas kommer med nedvärderande kommentarer överallt och så fort han får mothugg så är det vi andra som fär på käften. Men jag är less på sånt jävulskap från den gossen nu, skärp till dig du med Posse och läs innan du har förutfattade meningar.
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
15-06-2005, 08:04
|
Gäster

|
Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna. Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej. Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR? Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 08:54
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
CITAT (Berith @ 15-06-2005, 07:03) Hmmm....  Och där ändrade jag uppfattning om några odlaiter till. Trevliga i vissa trådar men otrevligare och otrevligare i andra.... (lägger det på minnet - lägger allt sånt på minnet!) Hear hear. Sen fattar jag inte hur fan alla orkar tjafsa. INGEN bättre än någon annan.
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 09:27
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 12:21
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (birgitek @ 15-06-2005, 09:04) Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna. Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej. Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR? Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker instämmer låt folk ha sina åsikter utan att skrika på mobbning och moderatorer hela tiden
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 12:25
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 13:21) CITAT (birgitek @ 15-06-2005, 09:04) Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna. Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej. Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR? Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker instämmer låt folk ha sina åsikter utan att skrika på mobbning och moderatorer hela tiden  Vi är väl vuxna alla; eller kanske inte
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 18:45
|

Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432

|
Angående "Småprat, Prat i största allmänhet." För mig är det helt uppenbart att det här forumet håller på att urarta allt mer på grund av att foruminnehavarna lämnar det vind för våg och låter "djungelns lag" råda. Och inlägg i den här tråden, "Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?", visar bara alltför tydligt att det finns en klick användare som definitivt inte uppskattar regler, ordning och reda utan tvärtom kritiserar och nära nog hotar den som värdesätter regler, ordning och reda och som dristar sig till att opponera sig mot deras otrevligheter. Individer med ett mobbande, rått och ohyfsat översittarbeteende hör enligt min åsikt definitivt inte hemma på ett sådant här forum. Sådana individer brukar väl knappast uppskatta att personer med makt och befogenheter att återupprätta ordningen inkallas. Även om jag tycker att Odlas "personal" på det mest upprörande sätt försummar att vidtaga ordningsbefrämjande åtgärder, så står det ändå i Användarvillkoren: CITAT Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag. Jag föreslår att fler hörsammar uppmaningen. (Kopia skickat till Ingemar och Göran Carlsson, Odla.nu)
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 19:49
|
Medlem

|
Jag har ett förslag som någon kanske tycker om. Jag menar, äntligen är det sommar och värme, det som vi i februari satt och drömde om när vi tittade ut genom fönstret. Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Allt växer så det knakar (även ogräset). Jag känner själv att det är fånigt att tjafsa, alla är vi olika. Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon. Magnus
|
|
|
|
|
|
|
|
15-06-2005, 20:17
|
Medlem
Antal inlägg: 393
Medlem nr: 5 158

|
CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49) Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon. Magnus Strongt! Uppskattas!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|