Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, Solis - kom hit!
          Kalinsi
          Inlägg 14-06-2005, 19:19
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 355
          Medlem nr: 5 034

CITAT (pejori @ 14-06-2005, 16:58)
          CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 11:13)
          Jag får riktigt ont i magen av vad som skrivs här,
          det är så mycket elakheter:(
          Jag är förundrad över hur mycket genomtänkt
          elakt som kan komma ur en del människor.

vad menar du med det? ohmy.gif ohmy.gif
          det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? wub.gif wub.gif
          lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!! rolleyes.gif

Dessa skriverier syftade jag bla på, och även en hel del
          annat som förekommit på forumet.

CITAT
          Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??
          CITAT
          Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.

--------------------
          user posted image
          ...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...

Citera
          pejori
          Inlägg 14-06-2005, 19:43
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Kalinsi @ 14-06-2005, 20:19)
          CITAT (pejori @ 14-06-2005, 16:58)

vad menar du med det? ohmy.gif ohmy.gif
          det här är ju en helt normal och sansad disskusion, så var finns elakheterna? wub.gif wub.gif
          lite avvikande åsikter måste väl man få ha utan att kallas elak!! rolleyes.gif

Dessa skriverier syftade jag bla på, och även en hel del
          annat som förekommit på forumet.

CITAT
          Ophelia, vissa kanske lever enligt devisen "Att tänka innan man talar/skriver är som att torka sig i röven innan man skiter" ??
          CITAT
          Jag får associationer om en figur i en grekiska mytologin; Hydra.

ok....eftersom du skrev här, så trodde jag du menade denna tråden och inte hela småprat generellt. wub.gif wub.gif
          sen kan jag väl inte hålla med om att det grekiska citatet är speciellt elakt smile.gif smile.gif smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          groowymama
          Inlägg 14-06-2005, 19:48
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 525
          Medlem nr: 5 989

Jag känner mig hedred av att jämföras med Hydra;eftersom mitt inre är verkligen R I K wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Varje dag är en underbar gåva

Citera
          groowymama
          Inlägg 14-06-2005, 20:19
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 10:18)
          Glöm inte det enkla rådet: Öppna inte munnen förrän hjärnan är inkopplad. Gäller även vid skrivning. rolleyes.gif

Det funkar inte ;munnen är jo alltid öppen tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-06-2005, 20:47
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tja, elakt eller inte, tycker du inte att det finns en viss anledning? Nog för att en dotter brukar ta sin mamma i försvar men försök öppna båda ögonen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          shiva
          Inlägg 14-06-2005, 21:42
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 218
          Medlem nr: 5 434

CITAT (AndreasBlomquist @ 14-06-2005, 06:28)
          CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
          Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen!

Hör du, snacka inte om vad Du tror att personer menar i sina inlägg! Din jämnförelse var direkt löjlig! Lägg ner!
          Det har hackats och tjafsats en hel del på sista tiden här, och jag köper att man inte ska acceptera personangrepp. Men ger man sig in i leken.... var det någon medlem som sa, och det är helt rätt! Nu är jag inte som alla andra, därför kan jag säga att "reserv" är en av dom människor( förutom Ophelia, såklart) som jag hellst skulle ha som granne och vän, medans" thomas99" är en nolla! Oj, vad detta ett personangrepp? Jag menade inte det jag sa! Jag menar förstås en -super nolla!!!!! som inte inför något vettigt alls i forumet utan bara gnäller, istället för att delta! Koppla ur datorn och ägna Dig åt något annat!
          Magnus.

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 14-06-2005, 22:39
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

CITAT (shiva @ 14-06-2005, 22:42)
          CITAT (AndreasBlomquist @ 14-06-2005, 06:28)
          CITAT (Ophelia @ 13-06-2005, 20:21)
          Vad är det för sätt att hålla på och radera det man skriver? Är det inte bättre att tänka efter före innan man slänger iväg ett inlägg?

Håller dock med dig om att man inte ska posta något om man inte är man eller kvinna nog för att stå för det sen!

Hör du, snacka inte om vad Du tror att personer menar i sina inlägg! Din jämnförelse var direkt löjlig! Lägg ner!
          Det har hackats och tjafsats en hel del på sista tiden här, och jag köper att man inte ska acceptera personangrepp. Men ger man sig in i leken.... var det någon medlem som sa, och det är helt rätt! Nu är jag inte som alla andra, därför kan jag säga att "reserv" är en av dom människor( förutom Ophelia, såklart) som jag hellst skulle ha som granne och vän, medans" thomas99" är en nolla! Oj, vad detta ett personangrepp? Jag menade inte det jag sa! Jag menar förstås en -super nolla!!!!! som inte inför något vettigt alls i forumet utan bara gnäller, istället för att delta! Koppla ur datorn och ägna Dig åt något annat!
          Magnus.

Magnus, jag tror att folk menar vad de skriver i sina inlägg. Har mig veterligen inte försökt mig på att göra några egna tolkningar som vissa andra?

Vad jag ville få fram med mitt "talesätt" som förvisso är en löjlig jämförelse är att vissa väl valda personer faktiskt borde tänka efter innan de postar en massa babbel. Inga namn nämnda så kom inte och läs in något namn eller gör någon egen tolkning av vad jag kan mena..

Jag får nog också hålla med dig om att jag helst har Reserv som granne, då han är en av de få som inte vänder kappan efter vinden på detta forum utan står för vad han säger! Rakryggad helt enkelt!
          Tomas99 skulle faktiskt vara den jag allra minst vill bo granne med, delar dina åsikter där i allra högsta grad!

--------------------

Citera
          Kalinsi
          Inlägg 14-06-2005, 22:50
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 355
          Medlem nr: 5 034

CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2005, 21:47)

Tja, elakt eller inte, tycker du inte att det finns en viss anledning? Nog för att en dotter brukar ta sin mamma i försvar men försök öppna båda ögonen.

Jag har varit tyst och valt att inte skriva något när det
          stormat här just för att jag förstod att det skulle skrivas sådana saker
          som att "ta i försvar" osv
          Och nej, jag tycker inte att det finns en viss anledning
          att vara elak nej.
          Mina ögon är öppna, så jag behöver inte "försöka att öppna
          båda ögonen".

--------------------
          user posted image
          ...Varför tillfoga smärta - när kärlek är det enda som består...

Citera
          Posse
          Inlägg 14-06-2005, 23:20
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Kopia på PM skickat till Göran Carlsson, Odla.nu:

CITAT

Hej Göran

Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!

Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.

Posse

Citera
          shiva
          Inlägg 15-06-2005, 01:58
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20)

CITAT

Hej Göran

Jag tycker verkligen att Du borde ingripa mot de trakasserier och den mobbning som numer tyvärr förekommer ofta på Odla!

Nu senast har jag lagt märke till nya angrepp på tomas99, nu i tråden Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?, sidan 4.

Posse

Gud va gullig Du är som håller ordning på mina hemska påhopp! Kanske jag ska vara lite mildare mot mina "fans" i fortsättningen! Näe, jag tror inte det! Om någon skriker efter "pappa" när han får mothugg så finns det ju, eller juh, eller juhu eller jhuhu (man får inte stava som man vill) en moderator man kan fråga efter, så ska man raderas, eller uteslutas.

Jag är sällan med i dessa långa dabatter som gäller utfrysning eller mobbning, men om någon skrev att mina, alltså shiva eller magnus som jag egentligen heter, påståenden var FEL eller DUMMA eller OMOGNA, skulle jag kanske tänka efter och svara därefter. Jag har nämt ett namn: tomas99, men hur många har menat någon speciell men inte vågat säga vem när dom påpekat att vissa är "dumma". Vill Ni säga nåt så säg det !

Det är sååååå typiskt att en del klagar på kvalliteen, men vad sjutton, är det så hemskt LÅT BLI ATT LÄS då om det är så j...a hemskt! SKAFFA ER ETT LIV, och ta inte forumet så allvarligt
          Magnus.!

Citera
          Berith
          Inlägg 15-06-2005, 06:03
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Hmmm.... huh.gif Och där ändrade jag uppfattning om några odlaiter till. Trevliga i vissa trådar men otrevligare och otrevligare i andra.... (lägger det på minnet - lägger allt sånt på minnet!)

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Reserv
          Inlägg 15-06-2005, 06:58
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Posse @ 15-06-2005, 00:20)

CITAT

Hej Göran

Posse

Det är helt sanslöst hur folk tolkar det dom läser och det dom själva skriver. wacko.gif blink.gif Att komma och gorma om personangrepp i tid och otid har en del tagit som huvudsyssla på det här forat, men se sina egna fel, det är dom inte kapabla till. Att bl.a. jag själv känner mig ganska hårt ansatt av spolingen Tomas99, det reflekterar inte t.ex. Posse på, att Tomas kommer med nedvärderande kommentarer överallt och så fort han får mothugg så är det vi andra som fär på käften. Men jag är less på sånt jävulskap från den gossen nu, skärp till dig du med Posse och läs innan du har förutfattade meningar. sleep.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 15-06-2005, 08:04
          Länk hit: #53

Gäster

Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna.
          Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej.
          Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR?
          Tycker Birgit Ek, som åtminstone står för vad jag tycker

Citera
          cic
          Inlägg 15-06-2005, 08:54
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Berith @ 15-06-2005, 07:03)
          Hmmm.... huh.gif Och där ändrade jag uppfattning om några odlaiter till. Trevliga i vissa trådar men otrevligare och otrevligare i andra.... (lägger det på minnet - lägger allt sånt på minnet!)

Hear hear.

Sen fattar jag inte hur fan alla orkar tjafsa. INGEN bättre än någon annan.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          groowymama
          Inlägg 15-06-2005, 09:27
          Länk hit: #55

Medlem

Nu är det sommar och solen skiner (här i alla fall) och livet är full av härliga glädjeämnen:

Skönhet av alla slag

Underbara kärleksfulla människor finns överallt bara man vill se dem wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 15-06-2005, 12:21
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (birgitek @ 15-06-2005, 09:04)
          Ett förslag, varför fixar inte Posse och Thomas ett eget forum eftersom ni inte klarar av andra åsikter än era, många gånger ganska inskränkta, egna.
          Och du Posse, sluta ropa på polis, dvs. moderator, så fort något inte passar dej. Det är ju faktiskt så att du inte behöver delta i debatterna här om det inte passar dej.
          Om bara vissa åsikter skulle vara tillåtna, vilken sorts samhälle skulle vi få då? Typ före detta DDR?

instämmer smile.gif smile.gif
          låt folk ha sina åsikter utan att skrika på mobbning och moderatorer hela tiden smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          groowymama
          Inlägg 15-06-2005, 12:25
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (pejori @ 15-06-2005, 13:21)
          CITAT (birgitek @ 15-06-2005, 09:04)

instämmer smile.gif smile.gif
          låt folk ha sina åsikter utan att skrika på mobbning och moderatorer hela tiden smile.gif

Vi är väl vuxna alla; eller kanske inte tongue.gif

--------------------

Citera
          Posse
          Inlägg 15-06-2005, 18:45
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

Angående "Småprat, Prat i största allmänhet."

För mig är det helt uppenbart att det här forumet håller på att urarta allt mer på grund av att foruminnehavarna lämnar det vind för våg och låter "djungelns lag" råda.

Och inlägg i den här tråden, "Nu har vi lyckats att få fram en syndabock?", visar bara alltför tydligt att det finns en klick användare som definitivt inte uppskattar regler, ordning och reda utan tvärtom kritiserar och nära nog hotar den som värdesätter regler, ordning och reda och som dristar sig till att opponera sig mot deras otrevligheter. Individer med ett mobbande, rått och ohyfsat översittarbeteende hör enligt min åsikt definitivt inte hemma på ett sådant här forum. Sådana individer brukar väl knappast uppskatta att personer med makt och befogenheter att återupprätta ordningen inkallas.

Även om jag tycker att Odlas "personal" på det mest upprörande sätt försummar att vidtaga ordningsbefrämjande åtgärder, så står det ändå i Användarvillkoren:

CITAT
          Varje användare som upplever ett inlägg som stötande uppmanas att omedelbart kontakta Odla.nu via e-post. Vi har möjlighet att radera stötande inlägg, och kommer, om det visar sig vara nödvändigt att göra detta så fort som möjligt efter att det har kommit till vår kännedom. Som användare av forumet godkänner du villkoren och kommer ej att publicera material som du vet är falskt, ärekränkande, smädligt, ofredande, oriktigt, vulgärt, sexuellt, oanständigt, hädiskt, hotfullt eller som på något annat sätt inkräktar på någons privatliv eller strider mot svensk lag.

Jag föreslår att fler hörsammar uppmaningen.

(Kopia skickat till Ingemar och Göran Carlsson, Odla.nu)

Citera
          shiva
          Inlägg 15-06-2005, 19:49
          Länk hit: #59

Medlem

Jag har ett förslag som någon kanske tycker om. Jag menar, äntligen är det sommar och värme, det som vi i februari satt och drömde om när vi tittade ut genom fönstret. Jag har byggt nio fågelholkar, och det bor småfåglar i sju av dom. Allt växer så det knakar (även ogräset). Jag känner själv att det är fånigt att tjafsa, alla är vi olika.
          Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon.
          Magnus

Citera
          *Eko*
          Inlägg 15-06-2005, 20:17
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 393
          Medlem nr: 5 158

CITAT (shiva @ 15-06-2005, 20:49)
          Alltså; jag ber om ursäkt om jag varit stöddig, egentligen är jag en ganska kul kille! Personligen tänker jag gå vidare utan agg mot någon.
          Magnus

Strongt! Uppskattas! wub.gif

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 06:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon