Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mobbning i skolan, Skolor anmälda efter självmord
          Eva i Skåne
          Inlägg 17-06-2005, 21:22
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Definition av mobbing är svårt, kanske speciellt i skolans värld där klimatet är tufft.
          Om en person känner sig trakasserad är det ALLTID att betrakta som mobbing, tycker jag, oavsett att folk omkring menar att det bara var vanligt kiv.
          Jag håller inte med om att skolpersonal gör allt de kan. Det finns eldsjälar på skolorna som verkligen tar tag i problemen, men det finns alltför många trötta lärare som slutat se.
          Visst utsätts lärare för mobbing av elever och elever mobbas av vissa lärare. Tråkigt, tråkigt.

Tyckte jag hörde om ett nytt lagförslag idag, att det ska bli möjligt att flytta mobbarna, för visst är det dom som ska flyttas och dom behöver hjälp likaväl som de mobbade.

Det är fruktansvärt att barn/ungdomar mår så dåligt av mobbing att de väljer att ta sitt liv sad.gif sad.gif
          Har själv upplevt det i min svågers familj, så jag vet vad det handlar om unsure.gif sad.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 17-06-2005, 21:37
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Vi kanske skall ha i åtanke att det för 10 år sedan och mycket mer därtill, gjordes kraftiga besparingsbeting på skolorna sad.gif Vilket innebar större klasser, resurser för överaktiva barn barn drogs in, mindre personal överhuvudtaget, som nu oftast går in i väggen...........

Vad förväntade sig "de styrande?" För snöd vinnings skull och därtill kortsiktig wacko.gif

Barn är en produkt av samhället som det ser ut, det är inte deras fel, vare sig mobbare eller mobbad ..... Tror och vet att skolpersonal gör så gott de kan, men deras huvudsakliga uppgift är ju faktiskt lärandet unsure.gif

Det är hemskt att barn får magont och inte vill gå till skolan, det är ju deras arbetsplats, inte känna sig trygga sad.gif

En del av lösningen är nog att ge mer resurser till skolorna, med inriktning på mindre klasser och specialkompetnta resurser, för det man sparar idag, kommer att kosta så mycket mer i framtiden, både för samhället och trasiga ungar mad.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 17-06-2005, 21:45
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag ilsknar till; vet en del av ni som gör inlägg; vad mobbing ÄR????
          Jag mobbades i 5 av 9 år i skolan, för att min far var alkoholist!
          Varför mobbades jag för det? Det var väl --för fasen-- inte mitt fel??!!
          Men, jag fick höra all möjlig skit!

Citera
          pejori
          Inlägg 18-06-2005, 08:52
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

ja saaritha det vet vi wub.gif wub.gif wub.gif
          jag har också blivit mobbad i skolan, genom hela min skolgång både av lärare och elever sad.gif sad.gif
          så jag vet vad mobbning ÄR wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-06-2005, 09:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Samma här, det är därför jag arbetat mycket med och för den frågan. wub.gif

Citera
          Ralf
          Inlägg 18-06-2005, 09:51
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (birgitek @ 17-06-2005, 14:45)
          Jag tycker man skall vara försiktig med ords värdeinnebörd, mobbing är något fruktansvärt. Det är inte mobbing att säga emot, att ha en avvikande åsikt. Att opponera sej mot dumheter är inte heller att mobba.

Vem är det som blir mobbad här och vilka är det som mobbar? Visst finns här ett par negativa gnällspikar, men mobbing i dess rätta innebörd har jag inte sett till. dessutom är det frivilligt att delta här till skillnad från skolan.
          Birgit Ek

Näe men du har en förmåga att inte läsa och ta till dig rena fakta ens, bara för att det ej passar dina åsikter.
          Många flera av mina Odla-vänner har mått dåligt av den stämning som varit här ibland. Dom har tagit konsekvenserna av det.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-06-2005, 10:11
          Länk hit: #27

Medlem

Dålig stämmning och mobbning är väl ändå helt skilda saker? blink.gif Om man inte pallar med att folk har avvikande åsikter och mår taskigt för det så kan väl vissa inte gorma över att det skulle handla om mobbning. Vad det gäller att vara med i ett fora så "har man gett sig in i leken, får man leken tåla" och småprat är väl till just för att ventilera olika ämnen och åsikter, eller har jag alldeles fel där? Däremot ni som hojtar på administratören i tid och otid, er kan man se en tydlig tendens till att ni gärna vill hänga ett visst objekt (gärna en eller ett par åt gången) det däremot gränsar till mobbning. Återigen så säger jag bara, som man käner sig själv så känner man andra eller det krävs en för att känna igen en. sleep.gif

Citera
          groowymama
          Inlägg 18-06-2005, 10:19
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 525
          Medlem nr: 5 989

Visst har även jag tyckt att det har använts många elaka ord här på småpratet och visst har jag blivit ordentligt ledsen men jag har även vuxit av allt som pågått!

Av någon förunderlig anledning har jag dragit till mig sådant på alla forum som jag har varit på; så klart är att även jag själv behöver se över mitt eget agerande och den biten är mycket intressant och väldigt bra för mig som person.
          Och vissa saker i mitt sätt kan jag så att säga skala bort eftersom det har orsakat en hel del elände för mig själv.

--------------------
          Varje dag är en underbar gåva

Citera
          pejori
          Inlägg 18-06-2005, 13:19
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Reserv @ 18-06-2005, 11:11)
          Däremot ni som hojtar på administratören i tid och otid,

det är väl också en form av mobbning, att hela tiden påstå att någon mobbar odlamedlemar, när det inte finns en tillstymmelse till mobbning. bara olika åsikter. smile.gif smile.gif
          att folk har slutat här har jag också märkt, men jag tror inte att dom varit mobbade, utan tyckt att stämningen blivit tråkig. det är INTE samma sak som mobbning wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ralf
          Inlägg 18-06-2005, 17:42
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (pejori @ 18-06-2005, 14:19)
          att folk har slutat här har jag också märkt, men jag tror inte att dom varit mobbade, utan tyckt att stämningen blivit tråkig. det är INTE samma sak som mobbning wub.gif wub.gif

Det har varit kraftig mobbing och mobbarna har förnekat att den har skett....

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-06-2005, 17:46
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Ralf @ 18-06-2005, 18:42)
          att folk har slutat här har jag också märkt, men jag tror inte att dom varit mobbade, utan tyckt att stämningen blivit tråkig. det är INTE samma sak som mobbning wub.gif  :wub:

Det är nog bara du och ett par till som kallar det för mobbning, resten av forumets medlemmar klassar sånt som meningsskiljaktigheter. sleep.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 18-06-2005, 17:50
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Nej reserv det är inte bara Ralf som uppfattar det så. Enligt mitt sätt att se på saken är det mycket kraftig mobbning som har varit på forumet.

Jag vill att det skall vara slut på det annars så slutar jag att vara på det här forumet.

Mvh andersen

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 18-06-2005, 17:54
          Länk hit: #33

Medlem

Jag kan inte förstå att dessa diskussioner på "Odla", anses som mobbing?!

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-06-2005, 17:55
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (andersen @ 18-06-2005, 18:50)
          Nej reserv det är inte bara Ralf som uppfattar det så. Enligt mitt sätt att se på saken är det mycket kraftig mobbning som har varit på forumet.

Jag vill att det skall vara slut på det annars så slutar jag att vara på det här forumet.

Mvh andersen

Om du läser innan du svarar så ser du att jag sa att det var Ralf och några fler (några är ett relativt osäkert antal) om du inte vill påstå att Ralf skriver med flera nicknames. wink.gif Det är fortfarande ingen mobbning på det här forat, jag har sett grova mobbningstendenser på andra fora, men här är det lugnt. Jag börjar nästan tro att trädgårdsforum drar till sig mycket känsliga personer. unsure.gif rolleyes.gif

Citera
          groowymama
          Inlägg 18-06-2005, 18:28
          Länk hit: #35

Medlem

Mvh andersen

Stanna kvar är du snäll wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          groowymama
          Inlägg 18-06-2005, 20:23
          Länk hit: #36

Medlem

Ask stupid questions...lay your own path.... smile at someone who insults you... listen to radio at night... change your e-mail header often... messy desks are time-capsules... never censor yourself... eat french silk pie... brag... talk to your computer.... collect fossiles.... buy a goathead when abroad... take and give care.... save a frog from drowning.... buy a machine and figure it out .... sleep whenever.... wear slippers.... have a night out in pyjamas.... read old encyclopaedias...let people talk.... say thank you.... .... let dead relatives be part of your every day life.... say "lizardfrock" and look like you mean it..... sing off key.... grow bird-whiskers.... wait and see what happens.... drink coffee in pouring rain... cut your own hair... animate some gifs... be proud of awards... admire someone professionally... pretend you have a dog named Murphy... be strategic... think about space.... click something....plonk someone...principles are breakable...say thank you again....be kind for no reason...be evil when you neevil....kill TV before it kills you....write a book...
          ~^^
          © birth - death: Moxy.

UNDERBARA ORD wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 18-06-2005, 20:46
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Mvh andersen

Hade inte tänkt skriva en bokstav i denna tråd men nu tycker jag faktiskt att det börjar bli lite fjantigt...
          Hota med att lämna forum bara för att inte alla har samma åsikt som en själv

Mobbing kallar inte jag det som skrivits här på forum... få på skallen definierar jag det som och sånt får väl alla tåla... eller?
          Ta det för vad det är...en diskussion och vad är en sån om inte vågorna går höga tongue.gif

Citera
          groowymama
          Inlägg 18-06-2005, 20:48
          Länk hit: #38

Medlem

HI HI ;jag har tålit biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

--------------------

Citera
          zaaritha
          Inlägg 18-06-2005, 20:57
          Länk hit: #39

Medlem

Mobbing är helt annat o värre.......

Citera
          Ralf
          Inlägg 18-06-2005, 22:21
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Reserv @ 18-06-2005, 18:46)
          CITAT (Ralf @ 18-06-2005, 18:42)
          att folk har slutat här har jag också märkt, men jag tror inte att dom varit mobbade, utan tyckt att stämningen blivit tråkig. det är INTE samma sak som mobbning wub.gif  wub.gif

Det är nog bara du och ett par till som kallar det för mobbning, resten av forumets medlemmar klassar sånt som meningsskiljaktigheter. sleep.gif

Reserv du är ganska ny här, du har ej sett de värsta. En hel del trådar har ju tagits bort och många av mina odla-vänner håller sig undan pga av att dom mått dåligt av bråk här.

--------------------
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 14:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon