CITAT (Reserv @ 03-07-2005, 12:42)
Det kan hända att Amaira inte skriver elakheter, men spydigheterna haglar rätt ofta.
??

Gör de???
Jag skriver inte spydigheter även om du läser dem

.
Eko:
CITAT
Amairal, snälla!
Du talade gott om mina inlägg i ditt inlägg, men jag sviker genom att ställa dig mot väggen....nej ...inte dig....det du skriver och som jag citerat ovan (men klippt).
Nej, du "sviker" mig inte

. jag "talade inte gott" om dig för att få medhåll. Jag skrev vad jag tyckte, och det förpliktigar inte
dig till något. Ju

.
Ja du har rätt i det du påpekar.
För det första blandar jag ihop två olika saker - och är inte tydlig om det.
För det andra - jag
klarar ju inte "det här", det är ju det jag säger!!
Mitt syfte är att försöka lära mig hantera sådana här situationer bättre än såhär.
För det tredje så vet jag mera än jag säger här, men det tänker jag inte ta upp, och det kunde jag visst ändå inte låta bli att säga

Nej Eko, jag är inte stolt över mig själv i det här "dramat". Men var inte heller så säker på att
du är helt rätt ute...
Det jag "blandar ihop" och inte är tydlig med, är att jag inte pratar om "solis" i första hand, utan om
situationen - som faktiskt dyker upp gång på gång i samhället, och likaledes i olika forum.
Det jag inte heller var tydlig med, är att det inte i första hand var
solis som fick mig "trött på Småprat". Det är lika mycket "svansen" som bidrar till hela situationen!!! Och i sådana "svansar" ingår jag själv alltför ofta.
Jag ser inte Solis som någon sämre människa än jag är själv, inte heller vill jag ge henne mindre rättigheter. *Pronto!!!*
Finns det över huvud taget något sätt att komma till rätta med sådana här situationer, som tyvärr är alltför
vanliga företeelser?
Det är den fråga som jag har, inom mig.
Kram till alla från amaira

(som är "lugn och fin" idag

)