Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> död taklök, varför
          arnek
          Inlägg 04-07-2005, 12:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 106
          Medlem nr: 5 386

Hej

Jag köpte några små taklökar och satte dem i en grund men vid korg. Korgen var klädd i plast och plasten gjorde jag hål i. Jag letade sedan efter så mycket information som möjligt om skötsel av taklök, på detta forum, internet, några böcker jag hade till hands etc. Jag har tyvärr inga gröna fingrar. Det fanns mest information av typen inredningstips. Det jag lärde mig var att taklöken var väldigt lättskött! behövde lite omvårdnad och vatten. Så jag vattnade taklöken mindre än mina andra balkongväxter (det är där den står) och ändå efter bara två - tre veckor efter inköpet var en av dem död (se bild), man kunde helt enkelt lyfta bort hela "kronan". För att inte de andra skall vandra samma väg, kan någon hjälpa mig med lite mer detaljerade råd än lättskött och lite vatten. Jag vet inte om den dog för att den var dränkt eller för att den torkade. Tacksam för hjälp. Har ingen tidigare erfarenhet av sk suckulenter.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon