Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Anonyma debattörer, Varför?
          noora
          Inlägg 06-07-2005, 14:23
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

CITAT (Bettson @ 05-07-2005, 11:19)
          Nja, jag vet inte.

Öppen om allt så får man vara ifred. Tror inte det.

Jag diskuterade en del på ett annat fora i höstas. Visade min mail. Resultatet blev att varje gång jag skrivit ett inlägg så slammade min mail ihop totalt.

Just min e-postadress är en av de få saker jag aldrig lämnar ut på forum o.dyl.. Bland annat för att det finns automatiska e-postadress-sökare som söker igenom internet efter e-postadresser för att sälja till folk som vill skicka reklam.

Om jag av någon anledning måste publicera en e-postadress lämnar jag inte ut min "riktiga" utan en extra-adress som jag låter e-postprogrammet sortera i en egen hög.

Däremot har jag märkt på vissa forum (inte här, men på mindre seriösa forum) att så fort jag t.ex. inte skriver kön, ålder, ort osv kommer det någon som absolut vill luska ut det. Ju mer jag vägrar att berätta, destå mer insisterar dom på att få reda på det. Ibland skryter dom om hur dom lyckades spåra infon i alla fall (om jag har använt mitt riktiga namn), som om det vore en bragd.

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera
          noora
          Inlägg 06-07-2005, 14:28
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

CITAT (Nicolina @ 05-07-2005, 11:45)
          Jaha ja . Jag ber om ursäkt vill inte va hemlig på nåt vis men jag kanske är lite korkad för jag vet faktiskt inte vilken zon jag bor i 2,3 eller 4 ? Bor i Åkersberga utanför Stockholm, kanske nån annan som vet ? Fast det beror nog också på vart i Åkersberga man bor antar jag men så noga kanske det inte är.
          rolleyes.gif Nicolina ( nicolina efter min älskade katt och lina ett av mina smeknamn)

Jag vet inte heller vilken zon jag bor i. Enligt zonkartan på tradgard.org är det zon 2, men i vissa zonkartor hamnar jag ungefär mitt på en zongräns. blink.gif Dessutom verkar jag ha miserabelt mikroklimat i min trädgård, i alla fall i grönsakslandet (skuggigt och lerjord) unsure.gif

Jag har skrivit "Stockholm" i presentationen, sen får väl folk räkna ut zonen själva och enligt sin egen zontabell wink.gif

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-07-2005, 14:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 06-07-2005, 12:51)
          Då är du nog den jag misstänkte - kanske har vi setts på Västsvenska entomologklubben? Åtminstone är ditt namn med på medlemslistan där! biggrin.gif

Olle

Ditt också. tongue.gif Har varit med sen starten, nästan. Gjorde lumpen då så jag kom med året efter.

Beträffande att skriva ut mailadressen i ett fora så skall man aldrig göra detta. Inte utan att maskera den på något sätt. Som t.ex gossen.ruda@tabort.telia.com. Sånt är relativt ofarligt för spam-robotarna fattar inte svenska. Här på Odla kommer inte robotarna åt mailadressen under profilen.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Hannele
          Inlägg 06-07-2005, 15:55
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Gossen Ruda @ 06-07-2005, 15:34)
          Beträffande att skriva ut mailadressen i ett fora så skall man aldrig göra detta. Inte utan att maskera den på något sätt. Som t.ex gossen.ruda@tabort.telia.com. Sånt är relativt ofarligt för spam-robotarna fattar inte svenska. Här på Odla kommer inte robotarna åt mailadressen under profilen.

Hotmail har blivit väldigt effektivt, spam-robotarna kommer inte igenom.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 06-07-2005, 18:07
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Jag är lite fascinerad över att så många säger sig vilja veta kön och ålder på de andra. Vad spelar det för roll? Det leder i längden bara till en massa förutfattade meningar om de andra personerna tycker jag. En gammal person kan skriva riktigt barnsligt, samtidigt som en ung person kan skriva oerhört "vuxet" och klokt. Och könet - spelar det roll i andra sammanhang än om man är ute efter att möta någon ny kärlek? Ni som har talat om kön och ålder ska naturligtvis göra det om ni vill, jag har personligen inga problem med det så länge jag slipper! wub.gif

Vi delar förhoppningsvis intresset "odla" eftersom vi är här. Det som är intressant, är i mina ögon vilken zon eller landsände ni andra bor i och vad inom "odla"-området ni är intresserade av och ev. om ni odlar på balkong eller ute (fast det finns ju särskilda fora för det här).
          smile.gif

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          kristerh
          Inlägg 07-07-2005, 09:28
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Kattgräs @ 06-07-2005, 19:07)
          Det leder i längden bara till en massa förutfattade meningar om de andra personerna tycker jag. En gammal person kan skriva riktigt barnsligt, samtidigt som en ung person kan skriva oerhört "vuxet" och klokt.

Jag har inga förutfattade meningar iaf och varför skall man ha det?
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 04:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon