Haha, säger bara en sak, KÖP INGEN RENAULT!!!
Samma dag som vi körde hem den så började den krångla, som tur var så hade vi garanti 1 månad så det var bara att åka tillbaka med den.
Nåt med fukt i tändspolarna var det visst, avgassystemet ramlade sönder på vägen dit så det fick vi ett helt nytt (ingår egentligen inte i garantin) sen så hade han hittat ett hjullager som var helt kasst som han hade bytt också.
Kamremmen byttes innan vi hämtade den eftersom det inte var gjort enl. service.
Färddatorn funkar inte (visste inte ens att det var det först), det är det som gäller bränslemätning (hur långt det är kvar innan man behöver tanka osv) som är trasigt. Enligt han på verkstaden så skulle det kosta 7.000 att fixa så det var han tvungen att kolla upp med säljaren. Det var typ 3 veckor sen och det är inte fixat än så vi får väl se om de gör det eller inte.
Till råga på allt så gick lånebilen sönder också (Renault såklart) när bilen var inlämnad.
Svärföräldrarnas nya Renault är inlämnad för att det knakar när man svänger, var tydligen felmonterat på fabriken

Svägerskans Renault funkar lite när den känner för, i och för sig är den ombyggd (handikappanpassad) så det vet man ju inte hur det är gjort.
Nu ska väl våran förhoppningsvis gå ett tag eftersom mycket av det som brukar gå sönder är bytt, vi får väl se.
Jag vill fortfarande ha en Peugeot 406 kombi men den får jag väl se mig i stjärnorna efter...mannen vill inte sälja och byta upp sig. Fast den är iofs också fransk så vem vet.....