Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

27 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Morden i Midsomer
          Rossi
          Inlägg 03-08-2005, 09:09
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Mmm, jag älskar också engelska deckare!

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 07:51
          Länk hit: #62

Medlem

Såg ni Midsomer-morden igår? Jag tycke om avsnittet! Har väl alltid fascinerats lite av det klärvoajanta bara det inte blir för flummigt. Vi har väl alla läst artiklar om någon som i sista stund avstod från att stiga på flygplanet eftersom man kände att NÅGOT inte stod rätt till och sedan störtade givetvis planet. Slump, eller?

Vad tycker ni förresten om Barnabys fru? Hon har förvisso en taskig roll men jag tycker att hon är så tråkig, slätstruken och motsträvig hela tiden ....

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          farbror B
          Inlägg 10-08-2005, 07:58
          Länk hit: #63

Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem nr: 5 152

För att inte tala om Cully, dottern!
          Hur gammal ska hon föreställa?
          Visst måste skådespelerskan ha passerat trettiostrecket med marginal, men är hon i tjugoårsåldern i filmerna?

(Just nu Spelar Laura Howard, som hon ju heter, i teateruppsättningen av Dracula i England.)

--------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 07:59
          Länk hit: #64

Medlem

CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 08:58)

För att inte tala om Cully, dottern!
          Hur gammal ska hon föreställa?
          Visst måste skådespelerskan ha passerat trettiostrecket med marginal, men är hon i tjugoårsåldern i filmerna?

(Just nu Spelar Laura Howard, som hon ju heter, i teateruppsättningen av Dracula i England.)

Hon som spelar Barnabys fru hade passat bättre som Dracula. laugh.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          farbror B
          Inlägg 10-08-2005, 08:00
          Länk hit: #65

Gäster

Haha, du är för rolig!
          Jane Wymark som Dracula laugh.gif

--------------------

Citera
          mulle
          Inlägg 10-08-2005, 08:03
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Konstigt, jag tycker precis tvärtom...
          Skönt att se något så vardagligt som Barnabys fru, det ökar trovärdigheten för mig!
          smile.gif
          Mulle

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 08:05
          Länk hit: #67

Medlem

Men hon ser ju så sur och besvärad ut hela tiden ....

Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-08-2005, 08:17
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:05)

Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig! smile.gif

Om man vore gift men en karl som i stort sett aldrig kom i tid för en date med sin fru och när han gör det avviker pga av arbete då ska man vara sur.

Dessutom så tar hans arbete aldrig hänsyn till varken almenacka eller klocka.

Jag tycker nog hon är ganska naturlig i sin roll. Jag hade i alla fall varit skitsur i hennes situation. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          gammelnalle
          Inlägg 10-08-2005, 08:20
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 5 511
          Medlem nr: 1 130

Tyvärr bidde jag avbryten av den där mackapären som ringer så jag missade tyvärr lite... men VÄL många mord och lite väl mycket ESP... och en del saker som INTE förklarades huruvida det skulle föreställa ESP eller bluff... men annrar gillar jag upplägget OCH skådisarna... tycker tex INTE att frun är motsträvig (men jag har inte heller sett alla avsnitten)... inte mer än vad FRUAR är i allmänhet.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

håller med mulle: trevligt med "riktiga" roller... men OK dottern verkar ju ha passerat 30 ... fast bor inte ungarna hemma rätt länge numera?? och Herr och Fru är väl knappast under 55+ ???

b

Citera
          jendah
          Inlägg 10-08-2005, 08:30
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 913
          Medlem nr: 3 822

Har för mig att det ska föreställa att dottern flyttat hemmifrån och kommit tillbaka igen... Tycker hon ser ganska lagom gammal ut för att vara deras dotter. Ca 30, något över, med 55+ föräldrar... ungefär som jag smile.gif

Tyckte avsnittet igår var ok, inte det bästa jag sett, men inte dåligt heller. Fast jag var ganska okoncentrerad iofs.

Förresten.... Jag hade varit ännu surare än frun om min man gjort så mot mig... tongue.gif

--------------------
          Jennie,
          Göteborg, zon 2

jendah.SE

Citera
          farbror B
          Inlägg 10-08-2005, 08:31
          Länk hit: #71

Gäster

CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:17)

Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig!  :)

Om man vore gift men en karl som i stort sett aldrig kom i tid för en date med sin fru och när han gör det avviker pga av arbete då ska man vara sur.

Jag tycker nog hon är ganska naturlig i sin roll. Jag hade i alla fall varit skitsur i hennes situation. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Har aldrig förstått den klichén i polisserier.
          Efter att ha varit gift med en polis i tjugå år eller mer(de flesta kommissarier i serierna är minst femtio) borde man ha lärt sej att aldrig förvänta sej punktlighet.

Gift med en läkare kan man aldrig förvänta sej att han/hon kan boka in sin tid , utan att då och då bli avbruten för jour eller olycksfall, eller hur?

Tröttsam bild detta, att frun sitter hemma och väntar på att mannen ska komma hem. Men såna är ju serierna att bifigurerna sällan har så mycket eget att syssla med.

Skönt tycker jag i alla fall, att Barnaby inte röker och dricker hela tiden, som så många andra poliser i serier. I amerikanska polisfilmer sups det hejdlöst och liknande beteende skulle aldrig accepteras inom en modern poliskår.

DNA-analyser är jag nyfiken på! I danska mordkommissionen, i Midsomer och andra filmer/serier, så plockar man ur materia fram DNA:t på en dag eller så. På SKL i Sverige tycks det ju, som i Anna Lindh-fallet, ta veckor eller månader! Nån som vet vad som är rimligt?
          (där tappade jag tråden lite)

Barnaby är , helt enkelt, okomplicerad, trevlig och gemytlig, utan att vara alltför bunden av modern polisteknik.

--------------------

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 08:35
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:17)

Däremot tycker jag att Barnaby själv - John Nettles heter han väl - är riktigt mysig och trevlig!  :)

Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur. smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 08:36
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (gammelnalle @ 10-08-2005, 09:20)
          Tyvärr bidde jag avbryten av den där mackapären som ringer så jag missade tyvärr lite... men VÄL många mord och lite väl mycket ESP... och en del saker som INTE förklarades huruvida det skulle föreställa ESP eller bluff... men annrar gillar jag upplägget OCH skådisarna... tycker tex INTE att frun är motsträvig (men jag har inte heller sett alla avsnitten)... inte mer än vad FRUAR är i allmänhet.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

håller med mulle: trevligt med "riktiga" roller... men OK dottern verkar ju ha passerat 30 ... fast bor inte ungarna hemma rätt länge numera?? och Herr och Fru är väl knappast under 55+ ???

b

Samma avsnitt går på Dansk TV1 på lördag kväll men du kanske inte bor i närheten?

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 10-08-2005, 08:39
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 09:31)
          DNA-analyser är jag nyfiken på! I danska mordkommissionen, i Midsomer och andra filmer/serier, så plockar man ur materia fram DNA:t på en dag eller så. På SKL i Sverige tycks det ju, som i Anna Lindh-fallet, ta veckor eller månader! Nån som vet vad som är rimligt?
          (där tappade jag tråden lite)

DNA tar några veckor att analysera i verkligheten. I TV-serier har de kortat denna tid avsevärt. Ganska förstårligt när det handlar om en timmes avsnitt, blir konstigt med flera veckors utfyllnad som man ska klämma in på en timme ju. rolleyes.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-08-2005, 08:45
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:35)
          [Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur. smile.gif

Fast hon kanske inte alltid är sur. Jag menar de har väl inte tre mord om dagen alltid. Det finns nog stunder däremellan också. Fast om jag satt på en restaurang och väntade på min man och han inte dök upp så skulle jag bli sur.

OCh sedan när han väl kommer så sticker han igen. Oups. Fast jag läper ingen större risk för att röka ut för det. Min man bjuder aldrig mig på resturang.

Fast jag är stor fan av engelska deckare så slåsl jag ofta av den hierarki som råder i engelska poliskåren. Överordnade tar sig rätten att vara riktigkt taskiga mot sina underordnade. De behandlas som privatchaufförer, springpojkar och bankomater som skall betala ölen för sina överordnade. Så genomgående mysiga tycker jag inte att de är.

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 08:52
          Länk hit: #76

Medlem

CITAT (Bettson @ 10-08-2005, 09:45)
          CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:35)
          [Fast då hade jag nog hellre skiljt mig och varit glad än stannat kvar i äktenskapet och alltid varit sur.  :)

Fast hon kanske inte alltid är sur. Jag menar de har väl inte tre mord om dagen alltid. Det finns nog stunder däremellan också. Fast om jag satt på en restaurang och väntade på min man och han inte dök upp så skulle jag bli sur.

OCh sedan när han väl kommer så sticker han igen. Oups. Fast jag läper ingen större risk för att röka ut för det. Min man bjuder aldrig mig på resturang.

Fast jag är stor fan av engelska deckare så slåsl jag ofta av den hierarki som råder i engelska poliskåren. Överordnade tar sig rätten att vara riktigkt taskiga mot sina underordnade. De behandlas som privatchaufförer, springpojkar och bankomater som skall betala ölen för sina överordnade. Så genomgående mysiga tycker jag inte att de är.

Just det , det var din man som var lite svårstartad. smile.gif Du får locka och pocka.

Jo, det är nog sant det du säger om hierarkin. Vi har det nog trots allt bra här i Sverige när det gäller den biten även om det minsann märks av här också, dock inte lika uttalat och självklart.

Jag har en arbetskamrat som har en kompis som bor och jobbar i USA och det är faktiskt så där att chefen kan be en underställd att åka och klippa hans gräsmatta eller fixa en present till hans fru.

Men jag tycker om Barnabys stil! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          jendah
          Inlägg 10-08-2005, 08:56
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 913
          Medlem nr: 3 822

CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:52)
          Jag har en arbetskamrat som har en kompis som bor och jobbar i USA och det är faktiskt så där att chefen kan be en underställd att åka och klippa hans gräsmatta eller fixa en present till hans fru.

En av mina (f.d) kollegor fick åka och tvätta chefens bil för ett litet tag sen... Han var s**t sur.
          Nu är det dessutom så lätt att kicka folk, så vägra är inte så lätt det heller...

Här i fantastiska sverige unsure.gif

--------------------
          Jennie,
          Göteborg, zon 2

jendah.SE

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 08:59
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (jendah @ 10-08-2005, 09:56)
          CITAT (Rossi @ 10-08-2005, 09:52)

En av mina (f.d) kollegor fick åka och tvätta chefens bil för ett litet tag sen... Han var s**t sur.
          Nu är det dessutom så lätt att kicka folk, så vägra är inte så lätt det heller...

Här i fantastiska sverige unsure.gif

Fast du kan inte bli uppsagd för att du vägrar att tvätta chefens bil såvida det inte ingår i dina ordinarie arbetsuppgifter. (I Sverige alltså.)

Däremot kan du ju såklart efter att ha vägrat få diverse andra förmåner, som du eventuellt har, indragna. Jag menar, vill chefen jäklas med en så kan han/hon. Men bli uppsagd för en sådan sak kan du inte.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          mulle
          Inlägg 10-08-2005, 09:00
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Det var ju ett avsnitt där frun fick en aktiv roll då det mördades på hennes konstläger.
          Då levde hon ju upp och framstod dessutom som en klarsynt och vettig kvinna.
          Och är hon nu så rysligt sur egentligen? Jag ser henne mera som lite inbunden - typen som har accepterat sin roll i äktenskapet med en suck!
          Mulle

Citera
          Rossi
          Inlägg 10-08-2005, 09:01
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (mulle @ 10-08-2005, 10:00)
          Det var ju ett avsnitt där frun fick en aktiv roll då det mördades på hennes konstläger.
          Då levde hon ju upp och framstod dessutom som en klarsynt och vettig kvinna.
          Och är hon nu så rysligt sur egentligen? Jag ser henne mera som lite inbunden - typen som har accepterat sin roll i äktenskapet med en suck!
          Mulle

Det kan vara så att det är hennes utseende som gör att jag tycker att hon ser sur ut.

Det är bara min subjektiva mening att jag tycker att hon ser så långtråkig ut och agerar så slätstruket. Andra kan säkert tycka att hon är en liten läckerbit. smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

27 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 16:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon