Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

55 sidor V  « < 50 51 52 53 54 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > I slutet av sommaren, Solat nåt?
          AnitaO
          Inlägg 12-08-2006, 08:37
          Länk hit: #1021

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Birgitta P @ 12-08-2006, 09:35)
          Jaså, var det där dom spelade in skräckfilmen " Huset som Gud glömde"?  :unsure:  :unsure:  :o  :lol:

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-08-2006, 08:41
          Länk hit: #1022

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Leia @ 12-08-2006, 07:25)
          CITAT (Birgitta P @ 11-08-2006, 23:50)
          Här regnar det vareviga dag nu, och den fina solbrännan man hade för fjorton dagar sedan har bleknat betydligt  :(

Snälla Biggan kan vi byta! Jag tillhör nämligen den underliga skara som tycker att denna sommaren varit pest. (hukar mig för alla ruttna tomater....) Ok, att man vill ha fint väder men går graderna över +25 under en längre period så mår jag riktigt dåligt. Allt i rabatterna är brunt och dött... Vi har nämligen bevattningsförbud i byn.... Varje dag visar väderkartan att det finns möjlighet till regn, men de j**la regnmolnen passerar alltid på sidan av oss mad.gif

Nä, byta kan jag inte just nu, men jag skall sätta mej ner och önska regn till alla som behöver. Koncentrerar jag mej tillräckligt så kanske det hjälper! wink.gif Får väl passa på att önska solen hitåt då på samma gång! tongue.gif biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Leia
          Inlägg 12-08-2006, 08:44
          Länk hit: #1023

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Birgitta P @ 12-08-2006, 09:35)
          CITAT (Leia @ 12-08-2006, 08:30)
          Bara för att demonstrera lite:
          Väderkarta

Jag bor mitt i, där det regnar och är svart moln utan någon skymt av solen! Men när jag tittar ut genom fönstret skiner solen från en klarblå himmel! mad.gif

Jaså, var det där dom spelade in skräckfilmen " Huset som Gud glömde"? unsure.gif unsure.gif ohmy.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Japp!

Citera
          Biggan_
          Inlägg 12-08-2006, 08:50
          Länk hit: #1024

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 12-08-2006, 08:27)
          Vattningsförbud? Ingen aning.
          Om det är det så blir jag nog snart åtalad rolleyes.gif laugh.gif

Vattna på du! Om du blir åtalad, dömd och hamnar på kåken, så se till att du får tillgång till internet så vi kan hålla kontakten. Det kan det väl vara värt, att rädda trädgården och dessutom bli underhållen av oss andra! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 13-08-2006, 15:48
          Länk hit: #1025

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Coolt att denna tråd vaknat till liv rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-08-2006, 16:03
          Länk hit: #1026

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 13-08-2006, 16:48)
          Coolt att denna tråd vaknat till liv rolleyes.gif

Hej farbrorn! Är du redo att kolla in lite nya kalenderflickor nu? biggrin.gif
          Kalenderpojkar också för den delen, dom ser jag själv mest fram emot att få skåda! ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 13-08-2006, 16:07
          Länk hit: #1027

Medlem

CITAT (cic @ 05-08-2005, 15:33)
          Japp, då var det dags! biggrin.gif

Min vänsterhand med kattassavtryck som ett evigt armband.

Vänster axel pryds av en västafrikansk beskyddarsymbol.

På höger axel finns min första tatuering. Den blev lite suddig (bilden alltså..). Det är en naken kvinna, halvt i skugga, med långt hår som stäcker upp näven. Omringad av en kvinnosymbol.

Som ni ser finns det inte mycket solbränna att skryta med.. sad.gif

Cic är brunare i år kan man lätt se på sommartråden 2006 rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-08-2006, 16:15
          Länk hit: #1028

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 13-08-2006, 17:07)
          CITAT (cic @ 05-08-2005, 15:33)
          Japp, då var det dags!  :D

Min vänsterhand med kattassavtryck som ett evigt armband.

Vänster axel pryds av en västafrikansk beskyddarsymbol.

På höger axel finns min första tatuering. Den blev lite suddig (bilden alltså..). Det är en naken kvinna, halvt i skugga, med långt hår som stäcker upp näven. Omringad av en kvinnosymbol.

Som ni ser finns det inte mycket solbränna att skryta med..  :(

Cic är brunare i år kan man lätt se på sommartråden 2006 rolleyes.gif

Absolut! biggrin.gif
          Vem slår dom här spirorna? Det är cic:s spiror, inte mina! laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          cic
          Inlägg 13-08-2006, 18:49
          Länk hit: #1029

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Oj! Värst vad jag hamnat i focus! ohmy.gif

De e lugnt.. smile.gif Nä, förra sommaren blev jag inte så värst brun. Vill minnas att jag bara hade 3-4 soldagar då.

Fast dom där bilderna la jag nog in när vi skulle visa våra tatueringar..? Man ser på den första bilden (den med handen) att det regnar ute.. Som det gjorde HELA förra sommaren..

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-08-2006, 17:34
          Länk hit: #1030

Medlem

Blir det ingen kalender i år? unsure.gif unsure.gif unsure.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Hannele
          Inlägg 22-08-2006, 17:59
          Länk hit: #1031

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Jag är bara skitig, har rensat i trädgården i regnet och varit på Återvinning två gånger i dag (sonen tog kort på mej), till och med sopgubbarna tittade på mej. laugh.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 23-08-2006, 08:37
          Länk hit: #1032

Medlem

Oj, inte alla som blir uppmärksammade av sopgubbarna;)

Brun Utan Tvål
          laugh.gif

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-08-2006, 08:42
          Länk hit: #1033

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 23-08-2006, 09:37)

Brun Utan Tvål
           :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Rossi
          Inlägg 23-08-2006, 14:45
          Länk hit: #1034

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag är nyss hemkommen från Kina och Tibet och har blivit ganska brun. Dessutom var maten inte den allra bästa om man säger så .... så tro det eller ej men jag har gått ner prick fyra kilo på 16 dagar!!!!!!!!!! Helt otroligt! Så nog hade jag platsat i Odlas kalender i år! laugh.gif tongue.gif

Jag får väl erkänna att jag nog är ganska kräsen med maten - min man hade bara gått ner 8 hg visade det sig. smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-08-2006, 15:19
          Länk hit: #1035

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Hej Rossi! biggrin.gif Jaså det är där du har varit...jag började undra vart du tagit vägen. Vad hade de för slags mat? Kinamat som man köper här brukar ju vara god.

Citera
          Rossi
          Inlägg 23-08-2006, 15:31
          Länk hit: #1036

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-08-2006, 16:19)
          Hej Rossi! biggrin.gif Jaså det är där du har varit...jag började undra vart du tagit vägen. Vad hade de för slags mat? Kinamat som man köper här brukar ju vara god.

Ja, vi kom hem sent igårkväll.

Den Kinamat som serveras här i Sverige är inte densamma som den de har i Kina. Anledning till min viktnedgång var det här:

1. Frukosten var urusel på alla hotellen (6 olika). Ofta fanns det bara en brödsort och det var vitt, ganska sött bröd. Det fanns ingen ost. Smöret var jättefett. Flingorna var rispuffar och osötade chokladpuffar. Yoghurten var jättesyrlig och klumpig. Sen fanns det nudlar, bacon, prinskorvar etc. men jag kan inte äta lagad mat till frukost. Vissa dagar fick jag bara i mig ett par tuggor macka utan pålägg ....

2. Till lunch och middag fick vi alltid likadan mat. Varje dag. I 16 dagar. Guiden bedyrade visserligen att även om det verkade vara likadan mat så fanns det variationer. Ja, om hon säger det så .... Och vad fick vi då? Jo, allting serverades på snurrplatta och så satt vi en 10 stycken runt bordet. Just när man hade spetsat in sig på något gott så kunde man ge sig fanken på att grannen mittöver började snurra på plattan så att godbiten försvann! smile.gif Fast mycket godbitar fanns det som sagt inte. Mycket var friterat och det var svårt att säga vad innehållet var. Det smakade mest frityr. Och kineserna älskar sitt fläskkött. Inget fel i fläskkött men deras bitar var med betoning på FLÄSK. Kineserna vill gärna ha mycket fett och brosk i sina köttbitar, vilket jag inte uppskattar speciellt mycket.

3. I Tibet fick vi mycket jak-kött och återigen var det mycket fett och brosk på bitarna.

4. I Tibet blev jag magsjuk en natt och tömde ut och in på magen i flera omgångar och därefter var jag lätt illamående resten av resan och fick inte i mig så mycket mat. Dessutom var vi på så höga höjder i Tibet och det i sig har en dämpande verkan på aptiten har jag läst. På mig stämde det.

Resan var - förutom maten - fantastisk. Så mycket intryck och upplevelser! Vi har inte kunnat smälta allt än. Jag ska lägga upp album både för Kina och Tibet och lägga in bilder så småningom.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Hannele
          Inlägg 23-08-2006, 16:26
          Länk hit: #1037

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Farbror Blå @ 23-08-2006, 09:37)
          Oj, inte alla som blir uppmärksammade av sopgubbarna;)

Brun Utan Tvål
           :lol:

Jag är så stolt.. tongue.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 24-08-2006, 09:15
          Länk hit: #1038

Medlem

CITAT (Rossi @ 23-08-2006, 16:31)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-08-2006, 16:19)
          Hej Rossi!  :D Jaså det är där du har varit...jag började undra vart du tagit vägen. Vad hade de för slags mat? Kinamat som man köper här brukar ju vara god.

Ja, vi kom hem sent igårkväll.

Den Kinamat som serveras här i Sverige är inte densamma som den de har i Kina. Anledning till min viktnedgång var det här:

1. Frukosten var urusel på alla hotellen (6 olika). Ofta fanns det bara en brödsort och det var vitt, ganska sött bröd. Det fanns ingen ost. Smöret var jättefett. Flingorna var rispuffar och osötade chokladpuffar. Yoghurten var jättesyrlig och klumpig. Sen fanns det nudlar, bacon, prinskorvar etc. men jag kan inte äta lagad mat till frukost. Vissa dagar fick jag bara i mig ett par tuggor macka utan pålägg ....

2. Till lunch och middag fick vi alltid likadan mat. Varje dag. I 16 dagar. Guiden bedyrade visserligen att även om det verkade vara likadan mat så fanns det variationer. Ja, om hon säger det så .... Och vad fick vi då? Jo, allting serverades på snurrplatta och så satt vi en 10 stycken runt bordet. Just när man hade spetsat in sig på något gott så kunde man ge sig fanken på att grannen mittöver började snurra på plattan så att godbiten försvann! smile.gif Fast mycket godbitar fanns det som sagt inte. Mycket var friterat och det var svårt att säga vad innehållet var. Det smakade mest frityr. Och kineserna älskar sitt fläskkött. Inget fel i fläskkött men deras bitar var med betoning på FLÄSK. Kineserna vill gärna ha mycket fett och brosk i sina köttbitar, vilket jag inte uppskattar speciellt mycket.

3. I Tibet fick vi mycket jak-kött och återigen var det mycket fett och brosk på bitarna.

4. I Tibet blev jag magsjuk en natt och tömde ut och in på magen i flera omgångar och därefter var jag lätt illamående resten av resan och fick inte i mig så mycket mat. Dessutom var vi på så höga höjder i Tibet och det i sig har en dämpande verkan på aptiten har jag läst. På mig stämde det.

Resan var - förutom maten - fantastisk. Så mycket intryck och upplevelser! Vi har inte kunnat smälta allt än. Jag ska lägga upp album både för Kina och Tibet och lägga in bilder så småningom.

Oo vad trevligt och spännande det lät!
          Nyfiken på bilder sen!
          Faast det där med magsjukan lät hemskt, hoppas du är bra nu!

--------------------

Citera
          Biggan_
          Inlägg 24-08-2006, 09:30
          Länk hit: #1039

Medlem

CITAT (Rossi @ 23-08-2006, 15:45)
          Jag är nyss hemkommen från Kina och Tibet och har blivit ganska brun. Dessutom var maten inte den allra bästa om man säger så .... så tro det eller ej men jag har gått ner prick fyra kilo på 16 dagar!!!!!!!!!! Helt otroligt! Så nog hade jag platsat i Odlas kalender i år! laugh.gif tongue.gif

Jag får väl erkänna att jag nog är ganska kräsen med maten - min man hade bara gått ner 8 hg visade det sig. smile.gif

Välkommen hem Rossi! biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Yin o Yang
          Inlägg 24-08-2006, 12:46
          Länk hit: #1040

Medlem
          Antal inlägg: 1 113
          Medlem nr: 4 545

Tänk så olika det kan vara wink.gif . 2004 var min man och jag i Kina. Visst, maten kändes ibland lite enahanda, men det där att det var så fett kan jag inte hålla med om ohmy.gif . Vi fick väldigt god mat hela tiden, bortsett från en och annan frukost (där stämmer Din beskrivning bra).
          Men det är ett fascinerande land och jag skulle gärna åka tillbaka igen. På kabelkanalen Travel visar de ibland reseprogram från Kina smile.gif . Kul att kolla och känna igen platser man varit på. Igår visade de från Guilin wub.gif med sitt säregna landskap. Norrmännen som var med i vår grupp insåg att de kunde åka hem och "slänga sig i väggen" med sina fjordar biggrin.gif laugh.gif . De var ju inget mot landskapet runt Guilin tongue.gif
          Mycket sol har det blivit i sommar och den 4 september bär det iväg till Cypern i 2 veckor för mera sol och värme smile.gif .

--------------------
          Marianne, zon 3

När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden

Citera

55 sidor V  « < 50 51 52 53 54 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 09:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon