Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Jag slutar på forumet
          Magdis
          Inlägg 04-08-2005, 11:31
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det är ju jättebra stämning här på forumet och Reserv är i högsta grad en av dem som bidrar till den. Så det så! mad.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 04-08-2005, 11:32
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-08-2005, 12:31)
          Det är ju jättebra stämning här på forumet och Reserv är i högsta grad en av dem som bidrar till den. Så det så! mad.gif

Tack hjärtat, det värmde wub.gif

Citera
          amaira
          Inlägg 04-08-2005, 11:44
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Betty @ 04-08-2005, 12:16)
          Jag tror att en överlägsen majoritet här tycker att det är ett rätt trevligt forum där de gärna stannar kvar. smile.gif

Jag har jättetrevligt här wub.gif wub.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif

kramisar till alla wub.gif wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          pejori
          Inlägg 04-08-2005, 11:49
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Posse @ 04-08-2005, 11:31)
          CITAT (tomas99 @ 01-08-2005, 07:34)
          Han kan ha sin råa stämning för sig själv! Jag hadde hoppas att forumet skulle bli bättre men då Reservs framfart fortsätter så har jag tagit beslutet att jag inte vill vara offer här något mera!

Till er övriga så tackar jag er för det här tiden och ingen skuga skall falla från er.

Jag tycker det är mycket tråkigt och tragiskt om du slutar tomas99. sad.gif

Men jag tycker att det är mycket bra att du - till skillnad mot många andra - mycket tydligt och rakt på sak deklarerar varför, alltså pga av den råa "stämmning" Reserv agerar med och öppet propagerar för.

Att forumet åter igen skulle kunna bli ett trevligt forum med god och kamratlig stämning är det säkert flera än du och jag som innerligt önskar. Personligen upplever jag det dock som om det går i rakt motsatt riktning. sad.gif

Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
          För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida. sad.gif

Eller hemska tanke - kanske är i själva verket det som framstår som ett påfallande ointresse, ett verkligt stort intresse av att iakttaga vad som händer om man lämnar ett forum i det närmaste totalt vind för våg. Ett forum där helt rått "djungelns lag" får råda. Ett vanvårdat, vildvuxet forum som mycket väl skulle kunna tänkas komma att avhandlas i kritiska tidningsskriverier.

tycker att stämningen har varit toppen tills du och tommas 99 började med erat eviga tjafs om att dom ansvariga inte arbetar mad.gif mad.gif
          det är inte dom som gör stämninge och forumet trivsamt, det är VI mad.gif
          sedan finns det sådana som er, som hela tiden ska göra allt för att sabotera forumet mad.gif mad.gif
          håll er härifrån då om det nu är så hemskt här. ingen skulle sakna er mad.gif mad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Biggan_
          Inlägg 04-08-2005, 11:52
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Instämmer till 100%

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          pejori
          Inlägg 04-08-2005, 11:52
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Reserv @ 04-08-2005, 11:42)
          om du då också kan bevisa att jag förstör allt det trevliga här på Odla.nu så lovar jag att aldrig mera skriva här eller ens besöka forumet,

reserv...be inte om det laugh.gif laugh.gif
          du kommer att drunkna i citat som inte bevisar någonting, mer än att alla inte tycker som posse och tomas laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Vicke
          Inlägg 04-08-2005, 12:12
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 4 192

Jag har inte hängt med så mycket i trådarna här, men av det jag sett tycker jag Reserv verkar vara en trevlig person med mycket humor. Visa mig gärna en hel tråd där han "betett sig illa". tongue.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 04-08-2005, 12:13
          Länk hit: #48

Gäster

Nu räcker det Posse! Jag vet inget om dej som person, men dina inlägg här är elaka, arroganta och fruktansvärt ointelliganta. Det är min åsikt som jag står för.
          De enda personangrepp jag lyckats hitta på detta forum tycker jag du står för. På senaste tiden är det ju Reserv som har varit din måltavla och för mej verkar det som om du helt enket inte klarar av intelligenta, raka och ärliga personer som kan stå för sina åsikter. Detta är ju faktiskt ditt problem och inte Reservs eller nån annans
          Reserv, stå på dej! Jag har stor behållning av dina inlägg, tycker dom visar på intelligens, ärlighet, humor och en stor självdistans.
          Och Posse, jag tycker att ditt eviga klankande på forumvärdarna m.fl och ditt eviga rop på censur inte verkar riktigt friskt .
          Birgit Ek

Citera
          Svante, zon 1
          Inlägg 04-08-2005, 12:17
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

Och det beror naturligtvis på att foruminnehavarna numer inte verkar vilja "lägga två strån i kors" för att skapa en god och kamratlig stämning.
          För egen del har jag aldrig någonsin tidigare på något forum jag skrivit, upplevt ett sånt uppenbart ointresse från foruminnehavarnas sida. sad.gif

Jag tycker att det här är en onödigt hårt formulerad kommentar, men det finns ändå ett korn av sanning i den.

Låt mig först säga att jag inte tycker att stämningen här på forumet är särskilt dålig jämfört med andra forum jag har sett. Tvärtom tycker jag den för det mesta är mycket bra.

Det jag saknar, och som skulle göra stämningen ännu bättre är ett tydligt agerande från foruminnehavarna vid vissa typer av konflikter. Jag tänker då på diskussioner av typen "solis förstör forumet" som vi hade för ett antal veckor sedan eller "Reserv förstör forumet" som vi har nu. Den här typen av konflikter kan snabbt växa och engagera många forumdeltagare. Då har man plötsligt fått två läger som ogillar varandra och detta kan sedan lätt sprida sig till andra diskussioner och förstöra stämningen.

Sådana konflikter kan minimeras om foruminnehavarna på ett tidigt stadium går in och talar om vad som gäller - helt enkelt säger att detta är ett OK beteende, sluta hacka på personen i fråga (eller alternativt detta är inte OK - lägg av).

Ett mer aktivt agerande av foruminnehavarna behöver inte betyda att de blir mer restriktiva utan bara att de kväver konflikter om vad som skall gälla i forumet i sin linda genom att ge ett tydligt besked på ett tidigt stadium. Det saknar jag i det här forumet!

Citera
          stennie
          Inlägg 04-08-2005, 12:19
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

Och jag tycker att vi slutar skriva i detta inlägg, så att det kan dö!!!!! sleep.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          Rossi
          Inlägg 04-08-2005, 12:20
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Undrar vilken stämning diskussionsforum i t.ex. Italien har? sleep.gif Ibland verkar vi vara så rädda för konflikter här i Sverige. Så länge det inte är personangrepp involverade så måste vi nog "stå ut med" olika åsikter och konflikter. Det behöver ju inte bli otrevligt för det.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          andersen
          Inlägg 04-08-2005, 14:26
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Han kan ha sin råa stämning för sig själv! Jag hadde hoppas att forumet skulle bli bättre men då Reservs framfart fortsätter så har jag tagit beslutet att jag inte vill vara offer här något mera!

Till er övriga så tackar jag er för det här tiden och ingen skuga skall falla från er.

Jag tycker det är mycket tråkigt och tragiskt om du slutar tomas99. sad.gif

Men jag tycker att det är mycket bra att du - till skillnad mot många andra - mycket tydligt och rakt på sak deklarerar varför, alltså pga av den råa "stämmning" Reserv agerar med och öppet propagerar för.

Att forumet åter igen skulle kunna bli ett trevligt forum med god och kamratlig stämning är det säkert flera än du och jag som innerligt önskar. Personligen upplever jag det dock som om det går i rakt motsatt riktning. sad.gif

Eller hemska tanke - kanske är i själva verket det som framstår som ett påfallande ointresse, ett verkligt stort intresse av att iakttaga vad som händer om man lämnar ett forum i det närmaste totalt vind för våg. Ett forum där helt rått "djungelns lag" får råda. Ett vanvårdat, vildvuxet forum som mycket väl skulle kunna tänkas komma att avhandlas i kritiska tidningsskriverier.

Då går jag imot strömmen, Jag tycker att det är ett bra inlägg ifrån Posse framför allt så är det modigt,handen på hjärtat visst är det många här som har varit råa och ej vänliga mot tomas99 och det är faktiskt forumsinnehavarnas uppgift att styra upp sitt forum det gör dom inte, om ni ej tror mej så prova att skicka ett PM till dom jag får inget svar när jag gör det!.

Jag önskar att ingen skall sluta här på forumet! och om det skall ske så ska det vara av fri vilja eller att forumsinnehavarna beslutar så.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Posse
          Inlägg 04-08-2005, 16:07
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (birgitek @ 04-08-2005, 13:13)
          Nu räcker det Posse! Jag vet inget om dej som person, men dina inlägg här är elaka, arroganta och fruktansvärt ointelliganta. Det är min åsikt som jag står för.
          De enda personangrepp jag lyckats hitta på detta forum tycker jag du står för. På senaste tiden är det ju Reserv som har varit din måltavla och för mej verkar det som om du helt enket inte klarar av intelligenta, raka och ärliga personer som kan stå för sina åsikter. Detta är ju faktiskt ditt problem och inte Reservs eller nån annans
          Reserv, stå på dej! Jag har stor behållning av dina inlägg, tycker dom visar på intelligens, ärlighet, humor och en stor självdistans.
          Och Posse, jag tycker att ditt eviga klankande på forumvärdarna m.fl och ditt eviga rop på censur inte verkar riktigt friskt .
          Birgit Ek

Du anser alltså att dina egna inlägg är snällare, ödmjukare, friskare och betydligt mer intelligenta än mina....

Citera
          Hannele
          Inlägg 04-08-2005, 17:31
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Han kan ha sin råa stämning för sig själv!
          Samma "skämt" som funkar öga mot öga med vänner funkar inte alltid i cyberspace.

CITAT (Reserv @ 13-06-2005, 11:13)
          Ursäkta så hemskt mycket Hannele, jag visste inte att det var du som var Kullagulla unsure.gif Hade jag vetat det hade jag förmodligen inte svarat!

CITAT (Reserv @ 26-07-2005, 17:11)
          Det kan inte va´det lättaste att finna ett fruntimmer som är värre än du och va´otrevlig wacko.gif  :blink:  förmodligen rent omöjligt huh.gif

Den här personliga stilen och påhopp, inte specielt ovanligt av Reserven. Men det behövs ingenting, för att han själv ska ta illa upp och "försvinna". tomas99 har Reserven dragit upp och klagat på under flera tråd, som tomas99 inte ens deltagit i.

Hur ska man va´? frågar Reserven, men jag tvivlar att svaret intresserar honom, han går bara med håven. Jag tycker sånt här tjafs är egentligen helt ointressant, men eftersom varannan tråd handlar om Reserven, så.. Vissa behöver mer bekräftelse än andra.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Fenja
          Inlägg 04-08-2005, 18:02
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

smile.gif
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Reserv
          Inlägg 04-08-2005, 18:18
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Ursäkta allihop att jag bryter erat försök alldeles själv, men det verkar som att det är omöjligt att låta tråden falla ur sidan. Fenja, vad har jag gjort dig personligen? Jag skulle gärna vilja ha ett svar på det eller har du några andra problem som gör att du är allmänt jävlig eller är det ren obetänksamhet? Känner du dig utanför den goda gemenskapen vi andra har här på forumet? Det är faktiskt fritt att delta i dom härliga trådarna vi har fått. Det har varit helt tjafsfritt på småprat ända tills "någon" var tvungen att skriva i tråden. det pratas så mycket om personangrepp, men dom som pratat mest om det ser juh inte att det är ett stort personangrepp på mig i rubriken. Ni vet vilka ni är, jag behöver inte nämna några namn, men jag vill att ni alla ger mig en förklaring om vad jag personligen gjort er. Ni behöver inte blotta er galla här inför hela forumet, det går bra att spotta och sparka på mig via PM, jag tar hellre det än att känna mig uthängd av en del pessimister på ett Forum.

Citera
          Fenja
          Inlägg 04-08-2005, 18:39
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag log instämmande åt Hanneles kommentar, vilket jag torde kunna göra utan att behöva förklara mig för dig, Reserv.

SÅ det var återigen ett tomt "hot" att försvinna? laugh.gif

Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Smekajsa
          Inlägg 04-08-2005, 20:09
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 727
          Medlem nr: 3 230

Hoppla smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 04-08-2005, 20:16
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (Smekajsa @ 04-08-2005, 21:09)
          Hoppla smile.gif

har du skaffat HÄST!!!! kajsa? biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Smekajsa
          Inlägg 04-08-2005, 20:20
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 727
          Medlem nr: 3 230

Japp Pejjan, Jjjjiiiihhaaaa

Citera

13 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon