Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14
Jag är mellanbarn, har flera äldre bröder och systrar och en lillasyster och ett par mindre bröder. Min man är lillebror. Det funkar alldeles utmärkt, vi bestämmer tillsammans - men jag mest...
Medlem
Antal inlägg: 913
Medlem nr: 3 822
Två äldsta Jag har en 2,5 år yngre bror och maken har två bröder, 5 och 7 år yngre.
Fungerar bra sen 4 år, jag bestämmer oftast, utom när det är något han verkligen vill , för då bestämmer han Han kan det där med att välja sina tillfällen
Medlem
Antal inlägg: 320
Medlem nr: 5 507
psykologiskt sett är man ensambarn om syskonet/n inte haft en påverkan under uppväxten i hushållet ungfär...
ensamt sladdbarn som inte började prata förns till dagis, tror nog att jag är rätt bortskämd och envis, min sambo är yngst av två, och det är helt klart jag som håller i piskan hos oss.
--------------------
Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?
Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113
Jag är lillsyrran med en 3 år äldre syster. Min sambo är lillbrosan med två år äldre bror. (Sedan ha ha två yngre syskon också men de är 8 respektive 14 år yngre än min sambo.)
Det fungerar bra mellan oss och vi är duktiga på att kompromissa (tycker vi själva iaf )
Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227
Min man är äldst i sin syskonskara (3 st) och jag är yngst i min (5 st). Är väl lite bortskämd som "minstingen" och är otroooooooooligt envis och det slutar väl oftast med att jag får min vilja igenom i vårt förhållande (om det inte är något han absolut INTE håller med om).
Just nu håller vi på och träter om vilken av de "gamla" bilarna vi ska sälja
--------------------
Hälsningar, fru Berglund
"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"
Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
Jag är näst yngst bland fem syskon, har bara bröder. Fast jag har tagit hand om allihopa. Mer på det sättet attt jag låtit andra gå före mig själv.
Min man är äldst bland tre bröder och det märks.Han har alltid fått sin vilja igenom till för några år sedan. Då bestämde jag mig för att mammarollen som bara ger och kliver undan fick det vara slut med.
Omgivningen har haft svårt att vänja sig. Både släkten och min man. Men det tar sig med tiden.
Medlem
Antal inlägg: 703
Medlem nr: 1 738
jag är ensambarn och singel. jag har föreställt mig att min partner skulle vara ensambarn också jag var ihop med en lillasyster en gång och vi kunde inte tillfredställa varandras känslomässiga behov