CITAT (bettan @ 05-11-2002, 21:49)

Jag har nattliga besökare i mn trädgård, det är första gången på flera år som jag har besök av dessa gnagande grävare.... De gräver upp allt som jag har planterat under året och framför allt verkar de gilla benmjöl. Så mina klematisplantor har verkligen fått sig en duvning. De är antagligen ute efter mask och annat gott. Det ser ut som om det har gått nån och grävt hål överallt, i gräsmatta och rabatt. Jag har egentligen inget emot dem, men det har antagligen flyttat in en hel familj här. JAg får antagligen hitta ett bra sätt att leva med dom eller är det nån som vet bättre råd så vore jag tacksam för svar...

jag hade i flera år en grävling som gladde mej väldeliga som bodde under mitt torp ,hon kom hem på nätterna efter sina matsök o kunde slicka i sej eventuellt smaskens jag ställt ut till henne ,jag kunde sitta bara precis brevid med ficklampan o titta när hon åt ,underbart nattsällskap o aldrig att någon av MINA grävlingar förstörde något på tomten ...har du kanske vildsin??? e du säker på att de e grävlisa som gör groparna
jag hoppas så att du kan komma överens med din grävling dom e goa..
mina vattensorkar hjälper katten mej att hålla i schack.men mitt hjärta blöder för dom också så himla söta e dom...,lustigt nog kommer aldrig rådjuren in o äter mina blommor,fast torpet ligger i skogen,så jag har inga råd annat än lev i samklang med naturen om det går
alla har ju rätt att finnas