Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett stort hus med massa rum, Reserv sitter och filosoferar
          amaira
          Inlägg 10-08-2005, 09:49
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Kram alla goa wub.gif wub.gif wub.gif

Och Hannele! Hur kan du missa att här diskuteras??? unsure.gif

Ha en underbart fin och härlig dag allesammans!!!

wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Fenja
          Inlägg 10-08-2005, 10:35
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (Berith @ 10-08-2005, 07:12)
          intressant...

Mmmm.......
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Fenja
          Inlägg 10-08-2005, 10:37
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (AnitaGg @ 10-08-2005, 09:39)
          CITAT (farbror B @ 10-08-2005, 09:23)

Borde det inte i ordets rätta bemärkelse (social kompetens)
          ligga också en vilja att tydligt markera sina ståndpunkter?

Eller vill man vara så social att man glömmer vara kompetent?

Touché smile.gif
          Var går gränsen mellan att vara ärlig och säga vad man tycker
          och att "bestämma" över konversationen och anses som socialt inkompetent?
          En tolkningsfråga.

Min erfarenhet är att även hycklare betraktar sig själva som oerhört socialt kompetenta.
          Dom sårar ju aldrig någon öppet.
          Dom hugger kniven i ryggen på folk i stället.

Mmmm...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-08-2005, 10:41
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Tropeden @ 10-08-2005, 10:36)
          CITAT (Posse @ 10-08-2005, 10:10)

Här följer citat ur den numera lästa tråden som hette typ "Jag slutar på forumet pga Reserv":

Jag tycker att en låst tråd skall förbli låst och inte citeras ur för då är den igen öppen. Det fanns väl nåt skäl till att tråden var låst?!?!?

Mmmm....
          Mvh
          Bettson

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 10-08-2005, 11:02
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Synd att du känner så, Reserv! sad.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          yenny
          Inlägg 10-08-2005, 11:32
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Här följer citat ur den numera lästa tråden som hette typ "Jag slutar på forumet pga Reserv":

Jag tycker att en låst tråd skall förbli låst och inte citeras ur för då är den igen öppen. Det fanns väl nåt skäl till att tråden var låst?!?!?

Jag ville bara säga att jag håller med!

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-08-2005, 11:47
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Vad som är ännu intressantare är att det faktiskt integår att citera ur en låst tråd wink.gif unsure.gif huh.gif kan jag ana mig till att jag har en fanclub runt hörnet som är rädd att citaten skulle kunna gå til lspillo? Eller sparades citaten för att den som älskar att citera visste med sig att tråden sannolikt skulle låsas? wink.gif Tål att tänkas på unsure.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 10-08-2005, 11:52
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Ja det var intresant... jag var tvungen att leta upp den låsta tråden för att testa... och det går inte precis som du skrev!!!

Vem sitter och spar på en massa gamla inlägg!?

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Anma
          Inlägg 10-08-2005, 11:58
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (yenny @ 10-08-2005, 12:52)
          Vem sitter och spar på en massa gamla inlägg!?

Uppenbarligen den som citerade... tongue.gif biggrin.gif Busted.!... tongue.gif biggrin.gif laugh.gif

Citera
          yla
          Inlägg 10-08-2005, 12:05
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

de går nog att citera om man markera kopierar o sen trycker på citat knappen o klistrar in sleep.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          birgitek
          Inlägg 10-08-2005, 12:45
          Länk hit: #51

Gäster

CITAT (Anne R @ 10-08-2005, 10:24)
          CITAT (Hannele @ 10-08-2005, 09:52)

Här på Odla.nu förekommer nästan inga diskussioner, det var längesedan.

För länge sedan var jag inte med och kan inte uttala mig om det.
          Håller inte med dig i att det inte förekommer diskussioner nu på odla.

Även om det finns ett fåtal åsiktspoliser här som vill stoppa all form av diskussion, så är det väl just det som förekommer . Vad ska man annars kalla det när olika åsikter bryts mot varandra? Mobbing?
          Birgit Ek

Citera
          Hannele
          Inlägg 10-08-2005, 13:17
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

viktigt att vara intresserad av den andres synpunkter.
          Två meningar hade jag i mitt inlägg, den viktigaste tog du bort i ditt citat, birgitek. wacko.gif

CITAT (birgitek @ 10-08-2005, 13:45)
          Även om det finns ett fåtal åsiktspoliser här som vill stoppa all form av diskussion, så är det väl just det som förekommer . Vad ska man annars kalla det när olika åsikter bryts mot varandra? Mobbing?

Birgit, du får gärna ge ett exempel på en bra diskussion här,
          det är ju lätt att man missar.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Reserv
          Inlägg 10-08-2005, 13:33
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Hannele @ 10-08-2005, 14:17)

Vadå bra diskussion? wink.gif Är inte det en smaksak? Det du tycker är en "bra" diskusion kanske andra tycker är löjligt, och tvärtom. Diskussion blir det juh för att vi är olika, och det är väl tur det, att vi är olika. Hur skoj hade vi haft det annars, om alla tyckte och tänkte samma sak, om alla kunde samma saker? Näe, fram för mera olikheter. sleep.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 10-08-2005, 13:34
          Länk hit: #54

Gäster

[

Tex. den här diskussionen om begreppet "diskussion" är ju ganska intressant. Överhuvudtaget intressant med olika tolkningar av begrepp och företeelser. Olika utgångspukter för saker och ting är också spännande.
          Här har ju nyligen diskuterats radiopogram, "Sommartorpet", film m.m och
          det är kul att få höra andras åsikter.
          Men vad menar du Hannele med en intressant diskussion?
          Birgit Ek

Citera
          AnitaO
          Inlägg 10-08-2005, 13:34
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Nu heter jag ju inte Birgit iofs .... men ändå.
          Småprat är väl ändå småprat, och vad som är intressant och inte är väl olika gissar jag.

Jag får uppfattningen om att du tycker att det här är ett jävla skitforum, så något förvånande är det ju att du är så pass aktiv då.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-08-2005, 13:42
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

viktigt att vara intresserad av den andres synpunkter.
          Två meningar hade jag i mitt inlägg, den viktigaste tog du bort i ditt citat, birgitek. wacko.gif

CITAT (birgitek @ 10-08-2005, 13:45)

Konversation artigt samtal (utan djupare innehåll)

Diskussion samtal (om viss fråga) i vilken de deltagande argumenterar för sina respektive uppfattningaroch ev. kan påverka varandra; ofta i syfte att belysa frågan

Argument anförd omständighet som används för övertalning eller bevisning av viss ståndpunkt

Gräl retlig, högljudd, diskussion med mera invektiv e.d. än egentliga argument
          invektiv = förolämpande ord, hatfulla utfall

Men Hannele då

Det är ju det som är poängen att alla är olika och uppfattar saker olika.

Du kan inte med absoluta mätmått bestämma vilken diskussion som är bra.Det finns ingen absolut sanning i den frågan. Smaken är som baken, delad. Jag menar temperaturen kan du mäta , men vad är en bra diskussion eller vad är bra konst.

Om det vore som du säger så är allt som du inte gillar antingen gräl eller konversation. Konversation är ju artigt samtal utan djupare innehåll.
          Samma ämne kan vara av största vikt och intresse för en annan person,rent utav en livsfråga.

Så vem ska bedöma vad som är en "bra diskussion". Faktiskt varken du eller jag. Vi får bedöma varje "kommunikation" på forat enligt våra egna mallar. Delta om vi önskar eller låta andra som vill ha en viss kommunikation som vi inte är intresserade få ha den.

Ett argument är en omständighet som används för att få mortparten att byta åsikt. Men bara under den förutsättningen att båda parter respekterar varandras argument och är villiga att ta dom till sig. Använder man sig av ett argument i den meningen att jag har rätt till varje pris så är det inget argument utan en besserwisserreplik.

Så det finns faktiskt inget svar på din fråga

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 10-08-2005, 13:43
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 4 380

jag har varit med ett tag, inte så länge som andra men ändå, sedan läste jag lite innan jag väl blev medlem. men det jag har märkt är att det är precis samma person(er) som säger bu och bä, det är bara personerna som får bu och bä - et som ändras. frågan är då om det inte är dags för lite självransakning?

om någon enbart är negativ och aldrig bjuder på sig själv så tröttnar de flesta för ingen vill bara höra klagomål utan vill märka av att personerna runtomkring är mer mångsidiga än så. det är ju varjes handling som man bedömmer och på ett forum så är det vad man skriver, när man skriver och varför man skriver som bedöms och ger var och en en bild av den personen.
          så har man varit med ett tag och skrivit många inlägg så kanske man ska gå tillbaka och se vad det är man själv har skrivit för sådant kan ju vara så lätt att glömma.

alla kan och förstår ju det här med orsak och verkan. vissa låter bara helt enkelt bli att tänka på det.

jag tillhör den gruppen som bara skriver lite grann då och då, här och där, men jag läser och följer med desto mer.

när jag precis blev medlem så va mitt intryck av er andra här, kanske inte det mest positiva, alla skulle hålla sig på sin kant och man skulle bete sig på ett visst sätt. men jag kan ju glatt säga att många av trådarna på sista tiden har visat mig att min bild av odlas forumsdeltagare va inte tillräckligt nyanserad. många av er har visat er vara väldigt roliga, kloka, öppna och ha självdistans, vilket bl a märks i "kalendertråden". wub.gif laugh.gif

och till dig reserv vill jag ju säga att mitt intryck av dig är att du är ärlig, ironisk (ironi är inget alla lär sig förstå vilket man får lära sig i grundkursen i psykologi), rak, humoristisk, självdistanserad och intelligent tänkare. kanske därför många märker av när du inte är aktiv på forumet eftersom du har visat flera sidor av dig själv och inte bara en. vad jag har fått intryck av så försöker du inte dömma någon för fort men du tolererar inte vad som helst utan sätter ner foten och drar din gräns.
          så jag säger som så här om du inte redan har gjort det, sök och läs tidigare inlägg skrivna av den/de som inte kan släppa vissa saker utan måste älta om och om igen så kanske du kan se vad som händer med dig här på forumet med andra ögon.

kan ju säga som så här, hade jag inte tyckt att du bidragit med något till det här forumet och gillat vad du skriver (håller inte med om allt, och delar inte alla åsikter men det kan man ju inte göra med någon) smile.gif så hade jag inte tagit mig tiden att sitta och skriva ner allt detta, eller hur? rolleyes.gif biggrin.gif

så ruska av dig "regnet" och visa att "gnat" inte lönar sig. biggrin.gif

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

(taget från en minibok om sanningar.)

Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 10-08-2005, 13:46
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 4 380

och det där är det längsta inlägg jag har skrivit på det här forumet. sleep.gif rolleyes.gif

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

(taget från en minibok om sanningar.)

Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/

Citera
          pejori
          Inlägg 10-08-2005, 13:55
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Flamingon - växtgalning @ 10-08-2005, 14:46)
          och det där är det längsta inlägg jag har skrivit på det här forumet. sleep.gif rolleyes.gif

bra...fortsätt och skriv smile.gif
          det är alltid roligt att läsa hur andra uppfattar saker... wub.gif (obs uppfatta, inte hoppa på nån)
          jag har också märkt att det alltid är samma personer som vill bestämma vad andra får tycka sad.gif sad.gif
          jag har lärt mej att inte svara dessa, när dom blir grälsjuka rolleyes.gif det är lugnast så wub.gif wub.gif

håller med dej bettson, det finns inget svar där smile.gif smile.gif
          jag tycker att denna tråden och den om förhållanden är bra, men det är vad JAG... tycker. unsure.gif unsure.gif
          det finns säkert någon som säger...hur orkar ni sitta och tjafsa om relationer, men för den som startade tråden är det en viktig fråga, därför svarar jag på dom smile.gif
          är det en fråga som är likgilltig för mej, svararjag INTE, men skulle heller inte säga att det är en skittråd för det smile.gif
          för dom som deltar är den viktig, det räcker smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Posse
          Inlägg 10-08-2005, 14:30
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (amaira @ 10-08-2005, 08:58)
          Kanske i antalet påpekanden? Att säga vad man tänker och tycker EN gång, javisst.
          Att hela tiden framhäva det man tänker och tycker, envist, tills inget annat finns kvar av andras tänkande och tyckande, ja, då övergår det till "dominans".

I 'gammeldag's konversation var det viktigt att vara intresserad av den andres synpunkter.

Konversation artigt samtal (utan djupare innehåll)

Diskussion samtal (om viss fråga) i vilken de deltagande argumenterar för sina respektive uppfattningaroch ev. kan påverka varandra; ofta i syfte att belysa frågan

Argument anförd omständighet som används för övertalning eller bevisning av viss ståndpunkt

Gräl retlig, högljudd, diskussion med mera invektiv e.d. än egentliga argument
          invektiv = förolämpande ord, hatfulla utfall

Bra "ordlista" och jag vill instämma i det du skriver, Hannele - här på Odla.nu förekommer nästan inga diskussioner, det var längesedan.

Visst finns det ett antal användare som för upp olika ämnen och verkar vilja diskutera dem på ett sansat och respektfullt sätt, som t.ex. tomas99, men de möts numer ofta av mer eller mindre förolämpande ord och hatfulla utfall.
          T.ex. ett antal av de trådar tomas99 startade, raderades helt när bl.a. den mycket Reserv-påminnande Copycat och andra med aggressiv framtoning "diskuterat" ett tag. sad.gif

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 20:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon