Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett stort hus med massa rum, Reserv sitter och filosoferar
          pejori
          Inlägg 10-08-2005, 19:20
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Berith @ 10-08-2005, 19:53)
          ... kanske för att jag avskyr orättvisor och lögner? unsure.gif Detsamma gäller nog "småhuggen". Visst kan jag förstå att mitt svar tidigare kan uppfattas som känslokallt och ifrågasättande.

där ser man hur olika man uppfattar andras inlägg när man inte känner folk. smile.gif smile.gif
          vet att du berith sa i nått inlägg, "att du noterar att folk är "snälla i vissa inlägg och elaka i andra" huh.gif det gör jag också.
          hur ska man då tolka dej, som också delar ut "småhugg"
          till dom du inte tycker platsar här? sad.gif
          alltså snäll ibland och lite småelak ibland huh.gif huh.gif
          eller är det det som kallas mänskligt? wub.gif wub.gif
          jag håller med dej om att orättvisor och lögner är dålig stil, men har ännu inte hittat någon som juger på andra medlemmar. smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          liv
          Inlägg 10-08-2005, 22:44
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 270
          Medlem nr: 6 074

huh.gif Ja här har jag tydligen missat en del , men jag orkar inte läsa alla gamla inlägg .
          En sak är ialla fall säkert Reserv att du är ju en lysande person här på forumet annars skulle inte folk engagera sig så i ditt varande eller inte .
          Som jag uplever dig är du en lysande punkt här inne ,, med olika sidor som vi ju alla har .
          Så fortsätt du som du gör.
          Och inte skall du väl byta sign, fattar ej syftet med det???
          Nej stå upp för den du är .

Och till alla er andra . Ni är då för söta, alla på sitt eget vis .

1000 kramar tongue.gif biggrin.gif alla sammans

Citera
          Biggan_
          Inlägg 11-08-2005, 00:23
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (liv @ 10-08-2005, 23:44)
          huh.gif Ja här har jag tydligen missat en del , men jag orkar inte läsa alla gamla inlägg .
          En sak är ialla fall säkert Reserv att du är ju en lysande person här på forumet annars skulle inte folk engagera sig så i ditt varande eller inte .
          Som jag uplever dig är du en lysande punkt här inne ,, med olika sidor som vi ju alla har .
          Så fortsätt du som du gör.
          Och inte skall du väl byta sign, fattar ej syftet med det???
          Nej stå upp för den du är .

Och till alla er andra . Ni är då för söta, alla på sitt eget vis .

1000 kramar tongue.gif biggrin.gif alla sammans

1000 kramar bara ohmy.gif
          det blir väl knappt vars en ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Berith
          Inlägg 11-08-2005, 05:43
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (maudan @ 10-08-2005, 20:09)
          CITAT (amaira @ 10-08-2005, 08:32)
          Berith!

amaira!

wub.gif Den sidan gillar jag hos dig...nu sa du vad du tyckte wub.gif

biggrin.gif Eftersom amaira väl alltid säger vad hon tycker antar jag att det där var till mej?

Tackar maudan! wub.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          amaira
          Inlägg 11-08-2005, 07:13
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Ge hit en kram då! jag är inte så knusslig! tongue.gif wub.gif

biggrin.gif biggrin.gif Här kommer ett helt lass kramar, special- adresserade enbart till Berith!!!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Sedan skickar jag 6 313 kramar till wub.gif wub.gif wub.gif för alla er andra att ha huggsexa omkring biggrin.gif . Det ska räcka till en åt alla på forumet (borttaget mig, och Berith som redan har fått)

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          birgitek
          Inlägg 11-08-2005, 07:17
          Länk hit: #86

Gäster

CITAT (Posse @ 10-08-2005, 16:56)
          CITAT (birgitek @ 10-08-2005, 15:51)
          CITAT (Posse @ 10-08-2005, 15:30)

Visst finns det ett antal användare som för upp olika ämnen och verkar vilja diskutera dem på ett sansat och respektfullt sätt, som t.ex. tomas99, men de möts numer ofta av mer eller mindre förolämpande ord och hatfulla utfall.
          T.ex. ett antal av de trådar tomas99 startade, raderades helt när bl.a.den mycket Reserv-påminnande Copycat och andra med aggressiv framtoning "diskuterat" ett tag.   sad.gif

"den mycket Reserv-påminnande Copycat och andra med aggresiv framtoning" Posse, du som hela tiden tjatar om mobbing och personangrepp, vad är detta? Visst är det väl personangrepp?
          Birgit Ek

Jo, visst är det förskräckligt när jag påpekar er aggressivitet.

För min del tycker jag att det är otroligt dålig stil att blanda in personer som överhuvudtaget inte deltagit i diskussionen i fråga ( i det här fallet Copycat). Har inte sett till Copycat på länge. Det kan väl aldrig bero på dej, Posse?
          Birgit Ek

Citera
          amaira
          Inlägg 11-08-2005, 07:45
          Länk hit: #87

Medlem

Kanske skulle det vara lättare för alla, om du var mer "saklig" Posse?

"den copycat-liknande reserv" ??? Vad är det om inte en "insinuation". ???

Vad är det du menar? Jag som läsare tyder det som att du ifrågasätter Reservs identitet. Och Copycats!

Vad VET du om det, egentligen? Inte så mycket, eller hur? Men du tar för givet?? Men eftersom du inte vet, men ändå vill skriva ut vad du tar för givet, så blir det såna här konstiga "insinuationer". Stämmer det inte? Eller tolkar jag det fullständigt galet???

Din tillit till människor är inte särskilt stor, har min uppfattning blivit - och nu blir du nog arg också, för att jag försöker mig på att "analysera" dig, men jag drar faktistk bara slutsatser. Vem gör inte det? Du drar ju också slutsatser, gör du inte?

Alltså, om jag inte misstar mig totalt så är din tillit till människor rejält kantstött - vilket betyder att du inte heller "tror" särskilt mycket på mig. Så om jag säger att jag VET att Copycat inte skriver här under någon annan signatur, så antar jag att det inte gör så stort intryck på dig.

På ett forum är man ju inte bara själv anonym - utan de ANDRA som finns på forumet är ju också anonyma. Vare sig de ger sig tillkänna med namn, bild och intressen, eller gör sig osynliga. Det blir lite ... vad ska jag säga, en sorts grogrund för ... "ens inre teater" att få fullt utlopp, eller hur jag ska säga, har jag just upptäckt ohmy.gif

Jag skrev igår, att jag vet minsann vilka människor som i mina ögon blir trovärdiga eller inte (osv) - men det vet jag ju inte!!! ohmy.gif

Jag har mina "bilder" inom mig, "stereotyp-bilder" och DE är fullständigt klara och tydliga! Jag vet vad jag tycker, om DET!
          Men när jag försöker hitta namn, härifrån forumet, på vilka som jag "vet minsann" ... så kunde jag inte!

Det kan gunga fram och tillbaka, ibland passar en människa in, ibland inte alls, rätt som det är byter samma människa "form" inom mig och hamnar inom en annan av mina "färdiga mallar" - jag vet inte en enda människa här på forumet, som jag kan ha och behålla en streotyp bild av!!!

Och därmed inte heller en enda människa som jag kan tycka konstant illa om, även om jag ibland tycker mycket illa om en del skriverier och en del beteenden. Ibland beror dessa mina känslor dessutom enbart på mina egna fel slutsatser sleep.gif .

Säga vad man vill, men nog tusan är det lärorikt att vara med på ett forum på internet!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Här kommer några kramar till, och ett par extra reserverade till Posse wub.gif !!!

--------------------

Citera
          stennie
          Inlägg 11-08-2005, 08:22
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 2 325
          Medlem nr: 1 786

CITAT (amaira @ 11-08-2005, 08:45)
          Kanske skulle det vara lättare för alla, om du var mer "saklig" Posse?

"den copycat-liknande reserv" ??? Vad är det om inte en "insinuation". ???

Vad är det du menar? Jag som läsare tyder det som att du ifrågasätter Reservs identitet. Och Copycats!

Vad VET du om det, egentligen? Inte så mycket, eller hur? Men du tar för givet?? Men eftersom du inte vet, men ändå vill skriva ut vad du tar för givet, så blir det såna här konstiga "insinuationer". Stämmer det inte? Eller tolkar jag det fullständigt galet???

Din tillit till människor är inte särskilt stor, har min uppfattning blivit - och nu blir du nog arg också, för att jag försöker mig på att "analysera" dig, men jag drar faktistk bara slutsatser. Vem gör inte det? Du drar ju också slutsatser, gör du inte?

Alltså, om jag inte misstar mig totalt så är din tillit till människor rejält kantstött - vilket betyder att du inte heller "tror" särskilt mycket på mig. Så om jag säger att jag VET att Copycat inte skriver här under någon annan signatur, så antar jag att det inte gör så stort intryck på dig.

På ett forum är man ju inte bara själv anonym - utan de ANDRA som finns på forumet är ju också anonyma. Vare sig de ger sig tillkänna med namn, bild och intressen, eller gör sig osynliga. Det blir lite ... vad ska jag säga, en sorts grogrund för ... "ens inre teater" att få fullt utlopp, eller hur jag ska säga, har jag just upptäckt ohmy.gif

Jag skrev igår, att jag vet minsann vilka människor som i mina ögon blir trovärdiga eller inte (osv) - men det vet jag ju inte!!! ohmy.gif

Jag har mina "bilder" inom mig, "stereotyp-bilder" och DE är fullständigt klara och tydliga! Jag vet vad jag tycker, om DET!
          Men när jag försöker hitta namn, härifrån forumet, på vilka som jag "vet minsann" ... så kunde jag inte!

Det kan gunga fram och tillbaka, ibland passar en människa in, ibland inte alls, rätt som det är byter samma människa "form" inom mig och hamnar inom en annan av mina "färdiga mallar" - jag vet inte en enda människa här på forumet, som jag kan ha och behålla en streotyp bild av!!!

Och därmed inte heller en enda människa som jag kan tycka konstant illa om, även om jag ibland tycker mycket illa om en del skriverier och en del beteenden. Ibland beror dessa mina känslor dessutom enbart på mina egna fel slutsatser sleep.gif .

Säga vad man vill, men nog tusan är det lärorikt att vara med på ett forum på internet!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Här kommer några kramar till, och ett par extra reserverade till Posse wub.gif !!!

Vill bara säga...jag önskar att jag kunde uttrycka mig som amaira....

Kram på dig! wub.gif

--------------------
          Mvh, Stennie!

Pågår!

Citera
          amaira
          Inlägg 11-08-2005, 08:25
          Länk hit: #89

Medlem

Berith! *pratar biggrin.gif *
          Jag undrar om inte du också skulle ha behållning av Byron Katies bok "Älska livet som det är"? Jag har den själv, den är en av mina "biblar" och den är så himla sanslöst BRA!

Här finns en liten recention, och här en annan.
          Den "amerikanska stilen" som känns så överdriven för oss svenskar, och även "frälsar-stilen" bortser jag från. Kärnan i boken är GULD!

Du skriver:
          CITAT
          Vad jag inte förstår är skillnaden på Reservs inlägg här ovan och de andra personernas liknande inlägg.

Det gör inte jag heller, annat än att Reserv lyckats med att sätta bild-lika ord på det hela, så det "når fram".

Att "ifrågasätta det" därför att de andra inte lyckats med konststycket - alltså, att INTE ge Reserv kredit för något som du tycker alla borde få kredit för - gör inte det att du själv egentligen gör samma sak? Förstår du hur jag menar?

Man kan ju också se det som så, att det är en välsingnelse för oss alla, att "EN av dem" lyckas börja föra "allas" talan.

Det är ju någonting VIKTIGT som du reagerar på, och tar upp.

Liksom man inte kan bli omtyckt av alla, tycker man inte heller om alla, och behöver inte göra det heller. Vad ska man göra det för?

Man behöver ju inte tycka om någon, för att bete sig "med heder", så man kan vara stolt över sin egen heder. Den beror ju inte på andra, utan bor inom mig.

Om jag beter mig illa eller bra, ska väl inte bero på andra människor, utan på mig; vad vill jag vara för sorts människa, för att må bra med mig själv och vara stolt över mig själv. Det här sista är inte adresserat till dig Berith, utan är helt och hållet mina egna inneboende tankar, till och för mig själv.
          Inte heller ska mitt beteende gentemot andra, vara beroende av mitt humör för stunden (vilket inte alltid är någon lätt sak för mig att hålla mig till sleep.gif , men försöka duger)

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 11-08-2005, 08:34
          Länk hit: #90

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Ja "känner" inte er som tjafsar här, men är det inte så här i livet
          "Att man kan inte ÄLSKA all men, man ska och bör RESPEKTERA
          för att själv bli RESPEKTERAD wink.gif rolleyes.gif

Ha det gott alla forumister wub.gif wub.gif rolleyes.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          amaira
          Inlägg 11-08-2005, 08:37
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (stennie @ 11-08-2005, 09:22)
          Vill bara säga...jag önskar att jag kunde uttrycka mig som amaira....

Tack *blir glad* wub.gif

--------------------

Citera
          Posse
          Inlägg 11-08-2005, 08:56
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (birgitek @ 11-08-2005, 08:17)
          CITAT (Posse @ 10-08-2005, 16:56)
          CITAT (birgitek @ 10-08-2005, 15:51)
          CITAT (Posse @ 10-08-2005, 15:30)

Visst finns det ett antal användare som för upp olika ämnen och verkar vilja diskutera dem på ett sansat och respektfullt sätt, som t.ex. tomas99, men de möts numer ofta av mer eller mindre förolämpande ord och hatfulla utfall.
          T.ex. ett antal av de trådar tomas99 startade, raderades helt när bl.a.den mycket Reserv-påminnande Copycat och andra med aggressiv framtoning "diskuterat" ett tag.   sad.gif

"den mycket Reserv-påminnande Copycat och andra med aggresiv framtoning" Posse, du som hela tiden tjatar om mobbing och personangrepp, vad är detta? Visst är det väl personangrepp?
          Birgit Ek

För min del tycker jag att det är otroligt dålig stil att blanda in personer som överhuvudtaget inte deltagit i diskussionen i fråga ( i det här fallet Copycat). Har inte sett till Copycat på länge. Det kan väl aldrig bero på dej, Posse?
          Birgit Ek

Gäääsp.... sleep.gif , blir jag förvånad - nej, självklart inte, du brukar ju på ett mästrande sätt angripa och nervärdera praktiskt taget allt jag skriver, hävda att du är mer intelligent m.m..

Ang Copycat och Reserv finns det i mitt tycke otroligt många likheter, liksom i ditt sätt att agera när det angår de användarnamnen. Och hur vet du att personen bakom Copycat "överhuvudtaget inte deltagit i diskussionen i fråga"...

Citera
          amaira
          Inlägg 11-08-2005, 09:09
          Länk hit: #93

Medlem

CITAT (Posse @ 11-08-2005, 09:56)
          Gäääsp.... sleep.gif , blir jag förvånad - nej, självklart inte, du brukar ju på ett mästrande sätt angripa och nervärdera praktiskt taget allt jag skriver, hävda att du är mer intelligent m.m..

Ang Copycat och Reserv finns det i mitt tycke otroligt många likheter, liksom i ditt sätt att agera när det angår de användarnamnen. Och hur vet du att personen bakom Copycat "överhuvudtaget inte deltagit i diskussionen i fråga"...

Oj, du är inte särskilt respektfull Posse ohmy.gif Det behöver du väl inte heller, antar jag att du tycker. Och, jaja, vi har ju alla rätt att säga vad vi tycker biggrin.gif , var det inte så? Men förvänta dig inte att bli "trevligt bemött" efter det.

Vad gäller Copycat, så sa jag just att JAG vet!!! att personen bakom signaturen Copycat inte deltagit i diskussionen i fråga.

Hur jag vet det, "angår dig inte", och jag tänker inte tala om det heller. Antingen så tror du mig, eller så gör du det inte, och troligtvis gör du det inte - så det spelar ju ingen större roll.

Men du kan inte tänka dig Posse, att det är mycket som blir FEL, när du hävdar saker som inte stämmer i vekrligheten?

--------------------

Citera
          birgitek
          Inlägg 11-08-2005, 09:11
          Länk hit: #94

Gäster

CITAT (Posse @ 11-08-2005, 09:56)
          [

QUOTE]

Birgit Ek

Du, det är en STOR skillnad mellan dej och mej.
          Jag skriver svar( ofta kritiska, eftersom vi har helt olika värderingar)TILL dej i trådar du deltar i, aldrig OM dej i andra trådar.
          För min del är det inte alls samma sak att kritiskt BEMÖTA ett inlägg och att skriva elakheter OM någon. Tycker att det senare helt enkelt är dålig stil och brist på relevanta argument.
          Birgit Ek

Citera
          yla
          Inlägg 11-08-2005, 09:12
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

och jag saknar fortfarande Copycat wub.gif sad.gif

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          istället för
          Inlägg 11-08-2005, 09:17
          Länk hit: #96

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 6 344

Helt klart är att reserv och copycat är samma personer och att dom kommer i från Sundsvall båda två.

Citera
          Tropeden
          Inlägg 11-08-2005, 09:19
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 6 050

Posse!

Bland annat denna copycat måste ha lämnat ett stort intryck på dig! Så länge jag läst på forumet har jag aldrig stött på ett inlägg från copycat och ändå tjatar du om denne användare titt som tätt! Med tanke på att det gått en tid sedan denne lämnade forumet drar jag slutsatsen att det beror på att det måste varit en människa du beundrar i hemlighet eller är avundsjuk på.

Nån dag när jag orkar ska jag smyga mig bakåt och leta trådar från copycat så att jag bättre förstår denna beundran.

Copycat is gone
          Life goes on

--------------------
          Argumentera aldrig med idioter, de drar ner dig till sin nivå och vinner där på erfarenhet!

Citera
          Tropeden
          Inlägg 11-08-2005, 09:21
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 188
          Medlem nr: 6 050

Istället för måste ju bara var istället för Posse. laugh.gif

--------------------
          Argumentera aldrig med idioter, de drar ner dig till sin nivå och vinner där på erfarenhet!

Citera
          birgitek
          Inlägg 11-08-2005, 09:31
          Länk hit: #99

Gäster

CITAT (Tropeden @ 11-08-2005, 10:21)

Ja, troligen.!

Hoppas INGEN rösta i dennes omröstning.
          För övrigt saknades alternativet NEJ. Undrar varför?
          Birgit Ek

Citera
          Fialotta
          Inlägg 11-08-2005, 09:33
          Länk hit: #100

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (birgitek @ 11-08-2005, 10:31)
          CITAT (Tropeden @ 11-08-2005, 10:21)

Ja, troligen.!

Hoppas INGEN rösta i dennes omröstning.
          För övrigt saknades alternativet NEJ. Undrar varför?
          Birgit Ek

Undrar jag oxå...och vem är denne nya att göra en omröstning....mysko värre....nu räcker det väl med alla spekulationer tycker jag i alla fall smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 20:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon