Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ur barnamun!, Sprid lite glädje!!
          Magdis
          Inlägg 30-08-2005, 15:28
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Dessa kryptiska visdomsord fick jag av 4-åriga dottern idag:
          Om man är underbar, då vet man att man är underbar. Men om man inte är underbar, då vet man inte att man inte är underbar!

Citera
          Björken
          Inlägg 30-08-2005, 16:30
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Ja de små är bra härliga. Mitt ena barnbarn började nyss i F-klassen, efter ett par dagar frågade mamman som vanligt hur det varit i skolan och fick till svar följande: Jo mamma egentligen skulle jag ju inte prata om det men du förstår Kristian är kär i mig, han bara följer efter vart jag än går. Mamma frågade då och det gillar du inte eller. Nja, jag är ju inte kär i honom än så det är lite jobbigt.

Det ska börjas i tid, annat var det när en annan var i den åldern då såg man inte ens det motsatta könet knappt.

Citera
          Latmask
          Inlägg 30-08-2005, 16:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

Jätterolig tråd! laugh.gif

Sonen är inte så gammal så han börjat prata än, men min bästa väninnas kusindotter har gjort en del roliga saker. Efter att hela familjen tittat på nyår med kungafamiljen hör de den treåriga dottern mumla på toaletten.

När de kikar in sitter hon på pottan och säger högtidligt om och om igen

"Fööör Sverige, iii tiden"

Hon såg även en militärparad där alla stod och gjorde honnör med glasartad blick. Efter en stund sa hon "men blir det aldrig grön gubbe?!"

Då vet man hur man ser ut vid övergångsställen. laugh.gif

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 30-08-2005, 17:29
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

Min systerson är mycket talför, nyss fyllda 3.
          Så frågade min syster honom när de var på väg till affären "behöver du gå på pottan?"
          "ja" svarade han
          "tror du att du kan hålla dig?" frågade syster.
          "jadå jag har mycket tålamod i snoppen"

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          Annlo
          Inlägg 31-08-2005, 18:58
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Min lilla tjej som är sex år älskar att sjunga med till diverse poplåtar... Bäst är dock Nanne grönvall för stunden...

Hon nynnar med lite tyst där hon inte riktigt hör vad hon sjunger och sedan klämmer hon i med refrängen: "Hon är som HÄXAN ABER" När Nanne sjunger "ÄR SOM FÖRHÄXAD AV DIG"... wub.gif rolleyes.gif

Då gäller det att hålla god min och se lagom glad ut "Du sjunger så fint du lilla hjärtat" wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-09-2005, 15:07
          Länk hit: #26

Medlem

Jag och dottern pratade om Pippi Långstrump imorse, hon förklarade vilka t.ex Lilla gubben och Herr Nilsson är och Tant Pruselius. Jag frågade henne om hon tyckte att jag är en tant. Nej, du är en tönt! blev det blixtsnabba svaret! Har man bett om det så.... laugh.gif

Citera
          Lotta150
          Inlägg 30-09-2005, 15:27
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 367
          Medlem nr: 6 572

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 14:50)
          Tar ett urklipp till på en gång:

Dotterm pratade lite om hår nyss:
          Jag har gult hår
          Mamma har brunt hår
          Pappa har... eh... eh... ett annat hår

(pappa är så gott som flintskallig)

Vår sons kompis (då i 5-6 årsåldern) frågade min man (som alltså också är flintskallig) varför han hade skinn på sitt hår...

Citera
          Lotta150
          Inlägg 30-09-2005, 15:29
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 367
          Medlem nr: 6 572

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-09-2005, 16:07)
          Jag och dottern pratade om Pippi Långstrump imorse, hon förklarade vilka t.ex Lilla gubben och Herr Nilsson är och Tant Pruselius. Jag frågade henne om hon tyckte att jag är en tant. Nej, du är en tönt! blev det blixtsnabba svaret! Har man bett om det så.... laugh.gif

Du får uppfostra dottern bättre..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Jag har sedan småbarnsben lärt mina ungar (som nu är 19 o 20) att om jag frågar "ser jag så där tantig ut" så ska dom svara "näääää, mamma, du ser mycket yngre ut!!". Sitter fortfarande i ryggmärgen på dom tongue.gif laugh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-09-2005, 15:47
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 16:29)
          Du får uppfostra dottern bättre..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Jag har sedan småbarnsben lärt mina ungar (som nu är 19 o 20) att om jag frågar "ser jag så där tantig ut" så ska dom svara "näääää, mamma, du ser mycket yngre ut!!". Sitter fortfarande i ryggmärgen på dom tongue.gif laugh.gif

Hehe...jag får ta och lära henne det! Fast hon tycker inte att jag är nån tant, hon tycker att jag är en mamma, det brukar hon säga! Jag antar att barn kanske inte tycker att deras egen mamma ser gammal ut. Annat är det mina systerdöttrar, de kunde bara inte fatta att jag är lillasyster till deras mamma! Jag är ju större, enligt dem! laugh.gif

Citera
          cic
          Inlägg 03-10-2005, 17:35
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Annlo @ 31-08-2005, 19:58)
          Min lilla tjej som är sex år älskar att sjunga med till diverse poplåtar... Bäst är dock Nanne grönvall för stunden...

Hon nynnar med lite tyst där hon inte riktigt hör vad hon sjunger och sedan klämmer hon i med refrängen: "Hon är som HÄXAN ABER" När Nanne sjunger "ÄR SOM FÖRHÄXAD AV DIG"... wub.gif  :rolleyes:

Då gäller det att hålla god min och se lagom glad ut "Du sjunger så fint du lilla hjärtat" wub.gif  :wub:  :wub:

laugh.gif laugh.gif

Min lillasyster hade sin egen text på "It must have been love" med Roxette... Musse pigg löve, man ni nome naaav (låter ju så.. Hon hatar mig för att jag påminner henne lite då och då..) biggrin.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Castea
          Inlägg 03-10-2005, 17:59
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Läste en gång om en liten flicka som lyssnade på Cher:s låt "Are you strong enough" och frågade sin mamma: "Varför sjunger hon om stroganoff?"

laugh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-10-2005, 18:23
          Länk hit: #32

Medlem

*Fniss* Min dotter brukar också sjunga engelska sånger ibland och det låter så gulligt. Jag har hört henne prata danska också som hon hört från Cartoon Network.

Imorse var hon så gullig när hon just vaknat och krupit ner i min säng. Hon sa "mamma jag älskar dig, även om vi bråkar ibland! Jag älskar dig vad som än händer!

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 03-10-2005, 18:24
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

När mina barn var ca: 1 o 3 år bad jag flickan att "hålla ett öga" på lillebror medans jag skulle hämta posten.
          Men jag hann bara utanför dörren innan jag hörde hur pojken skrek, jag rusade in (o trodde åtminstone att han ramlat o slagit sig halvt fördärvad) När jag kommer in ser jag dottern "vilt kämpande" med sin lillebror........
          och hennes ena hand var "klistrad" mot lillebrors ena öga.......................
          wub.gif wub.gif

Hon skulle ju hålla ett öga på honom.........

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          wolkenkrabber
          Inlägg 03-10-2005, 18:26
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 2 199
          Medlem nr: 3 388

CITAT (Hamilton @ 03-10-2005, 19:24)
          När mina barn var ca: 1 o 3 år bad jag flickan att "hålla ett öga" på lillebror medans jag skulle hämta posten.
          Men jag hann bara utanför dörren innan jag hörde hur pojken skrek, jag rusade in (o trodde åtminstone att han ramlat o slagit sig halvt fördärvad) När jag kommer in ser jag dottern "vilt kämpande" med sin lillebror........
          och hennes ena hand var "klistrad" mot lillebrors ena öga.......................
           :wub:  :wub:

Hon skulle ju hålla ett öga på honom.........

det var sannamig ett ordagrannt barn

man har ju stjälv sagt lite udda saker som barn...

min Eva

min Ivar som bor bakom köket

Skruveln

ja ni kan ju gissa vad det är....

--------------------
          -=Har inte alla flingorna i stallet=-

Grönasidan, Ett trädgårdsfourm för alla

Citera
          Castea
          Inlägg 03-10-2005, 19:26
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

Sagt av min systerson som liten:

"Nä, mamma, jag får så ont i andan"
          (när han inte orkade blåsa fler balonger till sin födelsedag)

"Jag vill ha en sån där k-pissare"
          (när han började bli intresserad av leksaksvapen)

"Snygga örhängen"
          (kommentar vid resning av midsommarstång)

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-10-2005, 09:24
          Länk hit: #36

Medlem

När jag borstade tänderna på min 4-åriga dotter igår kväll så berättade jag om tandtrollen och att när man borstar tänderna så tar man bort deras mat och tänderna blir så rena och blanka att tandtrollen inte har nånstans att bo heller. Så slipper man få hål i tänderna. Hon funderade i två sekunder och sen sa hon: Det vore ännu enklare om man inte hade några tänder! laugh.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 21-10-2005, 09:31
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-10-2005, 10:24)
          När jag borstade tänderna på min 4-åriga dotter igår kväll så berättade jag om tandtrollen och att när man borstar tänderna så tar man bort deras mat och tänderna blir så rena och blanka att tandtrollen inte har nånstans att bo heller. Så slipper man få hål i tänderna. Hon funderade i två sekunder och sen sa hon: Det vore ännu enklare om man inte hade några tänder! laugh.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          *Grodan*
          Inlägg 21-10-2005, 09:42
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 6 524

En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"

Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"

--------------------
          "Om du blott har två penningar, köp bröd för den ena så du kan leva, köp blommor för den andra så livet blir värt att leva"

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 21-10-2005, 09:46
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (*Grodan* @ 21-10-2005, 10:42)
          En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"

Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 21-10-2005, 09:53
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (*Grodan* @ 21-10-2005, 10:42)

Bäst idag laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken bra kontakt de måste ha wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 07:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon