| |
|
  |
Ur barnamun!, Sprid lite glädje!! |
|
|
|
|
30-08-2005, 15:28
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Dessa kryptiska visdomsord fick jag av 4-åriga dottern idag: Om man är underbar, då vet man att man är underbar. Men om man inte är underbar, då vet man inte att man inte är underbar!
|
|
|
|
|
|
|
|
30-08-2005, 16:30
|
Medlem
Antal inlägg: 1 135
Medlem nr: 5 335

|
Ja de små är bra härliga. Mitt ena barnbarn började nyss i F-klassen, efter ett par dagar frågade mamman som vanligt hur det varit i skolan och fick till svar följande: Jo mamma egentligen skulle jag ju inte prata om det men du förstår Kristian är kär i mig, han bara följer efter vart jag än går. Mamma frågade då och det gillar du inte eller. Nja, jag är ju inte kär i honom än så det är lite jobbigt.
Det ska börjas i tid, annat var det när en annan var i den åldern då såg man inte ens det motsatta könet knappt.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-08-2005, 16:59
|

Medlem
Antal inlägg: 572
Medlem nr: 5 267

|
Jätterolig tråd! Sonen är inte så gammal så han börjat prata än, men min bästa väninnas kusindotter har gjort en del roliga saker. Efter att hela familjen tittat på nyår med kungafamiljen hör de den treåriga dottern mumla på toaletten. När de kikar in sitter hon på pottan och säger högtidligt om och om igen "Fööör Sverige, iii tiden" Hon såg även en militärparad där alla stod och gjorde honnör med glasartad blick. Efter en stund sa hon "men blir det aldrig grön gubbe?!" Då vet man hur man ser ut vid övergångsställen.
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.
|
|
|
|
|
|
|
|
30-08-2005, 17:29
|

Medlem
Antal inlägg: 320
Medlem nr: 5 507

|
Min systerson är mycket talför, nyss fyllda 3. Så frågade min syster honom när de var på väg till affären "behöver du gå på pottan?" "ja" svarade han "tror du att du kan hålla dig?" frågade syster. "jadå jag har mycket tålamod i snoppen"
--------------------
Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2005, 15:07
|
Medlem

|
Jag och dottern pratade om Pippi Långstrump imorse, hon förklarade vilka t.ex Lilla gubben och Herr Nilsson är och Tant Pruselius. Jag frågade henne om hon tyckte att jag är en tant. Nej, du är en tönt! blev det blixtsnabba svaret! Har man bett om det så....
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2005, 15:27
|
Medlem
Antal inlägg: 367
Medlem nr: 6 572

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-08-2005, 14:50) Tar ett urklipp till på en gång:
Dotterm pratade lite om hår nyss: Jag har gult hår Mamma har brunt hår Pappa har... eh... eh... ett annat hår
(pappa är så gott som flintskallig) Vår sons kompis (då i 5-6 årsåldern) frågade min man (som alltså också är flintskallig) varför han hade skinn på sitt hår...
|
|
|
|
|
|
|
|
30-09-2005, 15:47
|
Medlem

|
CITAT (Lotta150 @ 30-09-2005, 16:29) Hehe...jag får ta och lära henne det! Fast hon tycker inte att jag är nån tant, hon tycker att jag är en mamma, det brukar hon säga! Jag antar att barn kanske inte tycker att deras egen mamma ser gammal ut. Annat är det mina systerdöttrar, de kunde bara inte fatta att jag är lillasyster till deras mamma! Jag är ju större, enligt dem!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-10-2005, 17:35
|

Medlem
Antal inlägg: 4 062
Medlem nr: 3 478

|
CITAT (Annlo @ 31-08-2005, 19:58) Min lilla tjej som är sex år älskar att sjunga med till diverse poplåtar... Bäst är dock Nanne grönvall för stunden... Hon nynnar med lite tyst där hon inte riktigt hör vad hon sjunger och sedan klämmer hon i med refrängen: "Hon är som HÄXAN ABER" När Nanne sjunger "ÄR SOM FÖRHÄXAD AV DIG"...  :rolleyes: Då gäller det att hålla god min och se lagom glad ut "Du sjunger så fint du lilla hjärtat"  :wub: :wub: Min lillasyster hade sin egen text på "It must have been love" med Roxette... Musse pigg löve, man ni nome naaav ( låter ju så.. Hon hatar mig för att jag påminner henne lite då och då..)
--------------------
Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra. Groucho Marx
|
|
|
|
|
|
|
|
03-10-2005, 17:59
|
Medlem
Antal inlägg: 2 458
Medlem nr: 5 087

|
Läste en gång om en liten flicka som lyssnade på Cher:s låt "Are you strong enough" och frågade sin mamma: "Varför sjunger hon om stroganoff?"
|
|
|
|
|
|
|
|
03-10-2005, 18:23
|
Medlem

|
*Fniss* Min dotter brukar också sjunga engelska sånger ibland och det låter så gulligt. Jag har hört henne prata danska också som hon hört från Cartoon Network.
Imorse var hon så gullig när hon just vaknat och krupit ner i min säng. Hon sa "mamma jag älskar dig, även om vi bråkar ibland! Jag älskar dig vad som än händer!
|
|
|
|
|
|
|
|
03-10-2005, 18:24
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
När mina barn var ca: 1 o 3 år bad jag flickan att "hålla ett öga" på lillebror medans jag skulle hämta posten. Men jag hann bara utanför dörren innan jag hörde hur pojken skrek, jag rusade in (o trodde åtminstone att han ramlat o slagit sig halvt fördärvad) När jag kommer in ser jag dottern "vilt kämpande" med sin lillebror........ och hennes ena hand var "klistrad" mot lillebrors ena öga.......................  Hon skulle ju hålla ett öga på honom.........
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
|
|
|
|
03-10-2005, 18:26
|

Medlem
Antal inlägg: 2 199
Medlem nr: 3 388

|
CITAT (Hamilton @ 03-10-2005, 19:24) När mina barn var ca: 1 o 3 år bad jag flickan att "hålla ett öga" på lillebror medans jag skulle hämta posten. Men jag hann bara utanför dörren innan jag hörde hur pojken skrek, jag rusade in (o trodde åtminstone att han ramlat o slagit sig halvt fördärvad) När jag kommer in ser jag dottern "vilt kämpande" med sin lillebror........ och hennes ena hand var "klistrad" mot lillebrors ena öga....................... :wub: :wub:
Hon skulle ju hålla ett öga på honom......... det var sannamig ett ordagrannt barn man har ju stjälv sagt lite udda saker som barn... min Eva min Ivar som bor bakom köket Skruveln ja ni kan ju gissa vad det är....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
03-10-2005, 19:26
|
Medlem
Antal inlägg: 2 458
Medlem nr: 5 087

|
Sagt av min systerson som liten:
"Nä, mamma, jag får så ont i andan" (när han inte orkade blåsa fler balonger till sin födelsedag)
"Jag vill ha en sån där k-pissare" (när han började bli intresserad av leksaksvapen)
"Snygga örhängen" (kommentar vid resning av midsommarstång)
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2005, 09:24
|
Medlem

|
När jag borstade tänderna på min 4-åriga dotter igår kväll så berättade jag om tandtrollen och att när man borstar tänderna så tar man bort deras mat och tänderna blir så rena och blanka att tandtrollen inte har nånstans att bo heller. Så slipper man få hål i tänderna. Hon funderade i två sekunder och sen sa hon: Det vore ännu enklare om man inte hade några tänder!
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2005, 09:31
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2005, 09:42
|

Medlem
Antal inlägg: 210
Medlem nr: 6 524

|
En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"
Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!"
--------------------
"Om du blott har två penningar, köp bröd för den ena så du kan leva, köp blommor för den andra så livet blir värt att leva"
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2005, 09:53
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (*Grodan* @ 21-10-2005, 10:42) En gång när min dotter Angelica var i 3-årsåldern, det hör till saken att hon inte tål gluten, frågade hon mig: "Mamma, vad hette du när du var liten?" Jag svarade lite förvånat att jag hette Cecilia då precis som nu. Då säger hon blixtsnabbt: "Jaha! Så när jag blir stor kommer jag heta Angelica och vara glutenfri!"
Nu vid 13 års ålder är hon (fortfarande) mycket rapp i munnen. En dag försökte hon slå i sin pappa en dålig lögn och han ville markera att han inte gick på det så han sa: "Om det står idiot i pannan på mig så sudda bort det!". Då svarar ungen bara: "Det står med bläck!" Bäst idag Vilken bra kontakt de måste ha
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|