| |
|
  |
Ur barnamun!, Sprid lite glädje!! |
|
|
|
|
21-10-2005, 10:09
|

Medlem
Antal inlägg: 31
Medlem nr: 6 696

|
 Oj, vad många roliga historier. När jag har mer tid, än just nu, ska jag skriva nåt kul som mina barnbarn har levererat. // Stina
|
|
|
|
|
|
|
|
21-10-2005, 10:45
|

Medlem
Antal inlägg: 210
Medlem nr: 6 524

|
CITAT (Evgeni @ 21-10-2005, 10:53) Vilken bra kontakt de måste ha  Ja, och en god portion humor har de båda två.  Många intressanta diskussioner blir det!
--------------------
"Om du blott har två penningar, köp bröd för den ena så du kan leva, köp blommor för den andra så livet blir värt att leva"
|
|
|
|
|
|
|
|
23-10-2005, 09:44
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Imorse fick jag verkligen ett positivt uppvaknande!  4-åriga dottern ville ligga på mitt bröst som hon ofta brukade göra när hon var bebis. "Vilka fina tuttar du har!" berömde hon mig först....hehe, tack tack! "Du är så varm och mjuk! Du är söt, jättesöt, supersöt, stensöt, dundersöt! Det var många komplimanger på en gång det, det är klart man är på gott humör idag!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-10-2005, 12:58
|

Medlem
Antal inlägg: 572
Medlem nr: 5 267

|
När vi ändå kom in på tonårsspydiga kommentarer som jag för övrigt skrattade mycket gott åt nyss - så ska jag berätta om ett ex lillasysters kommentar. Vi alla tre satt inne i hans rum och lyssnade på musik. In kommer deras mamma och säger till flickan (13 år): - Jaha, sitter du här du? - Näe. Det är trickfilm...
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-10-2005, 16:35
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Jag har inga egna historier men jag lägger in några som jag hittat på nätet.
Lekte hund Johan kom hem alldeles blöt. - Men Johan, varför är du så blöt? frågar mamma. - Vi lekte hund o jag var stolpen.
Färskt bröd Lasse kinkar vid matbordet och klagar på brödet. Pappa blir otålig och säger: -Om Karl XII:s soldater hade fått det här brödet skulle dom varit lyckliga! -Det tror jag det, svarar Lasse, då var det ju färskt.
Lydig flicka Lilla Karolina är en morgon ensam hemma och bestämmer sig för att klä sig själv. För att inte bli överraskad låser hon dörren. I samma ögonblick kommer Göran, lekkamraten, och tar i dörren. - Hej Göran! Du kan inte komma in nu för jag står i bara nattlinnet, min mamma har sagt att småflickor inte ska visa sig för småpojkar i bara nattlinnet. - Men jag vill komma in. Plötsligt hörs en glad röst: - Nu kan du komma in, för jag har tagit av mig nattlinnet!
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
|
|
|
23-10-2005, 19:44
|

Medlem
Antal inlägg: 210
Medlem nr: 6 524

|
CITAT (Latmask @ 23-10-2005, 13:58) När vi ändå kom in på tonårsspydiga kommentarer som jag för övrigt skrattade mycket gott åt nyss - så ska jag berätta om ett ex lillasysters kommentar. Vi alla tre satt inne i hans rum och lyssnade på musik. In kommer deras mamma och säger till flickan (13 år): - Jaha, sitter du här du? - Näe. Det är trickfilm...  :D  Den med socker på!
--------------------
"Om du blott har två penningar, köp bröd för den ena så du kan leva, köp blommor för den andra så livet blir värt att leva"
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2005, 21:44
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Idag har barnbarnet Emelie 2år8mån varit hos oss från tidig morgon till kväll (föräldrarna var på gammelfammos begravning 20 mil härifrån) På em frågade jag om hon ville ha macka med makrill i tomatsås .. hon gillar det... ja svarade hon men ångrade sig när mackan var gjord.. jag åt upp den och gjorde en till, satt vid köksbordet och åt då hon kom med stora dockan i famn och sa... Här sitter du och äter min macka
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2005, 21:58
|
Medlem

|
CITAT (Felix matte @ 29-10-2005, 22:44) Idag har barnbarnet Emelie 2år8mån varit hos oss från tidig morgon till kväll (föräldrarna var på gammelfammos begravning 20 mil härifrån) På em frågade jag om hon ville ha macka med makrill i tomatsås .. hon gillar det... ja svarade hon men ångrade sig när mackan var gjord.. jag åt upp den och gjorde en till, satt vid köksbordet och åt då hon kom med stora dockan i famn och sa... Här sitter du och äter min macka  Vi har haft besök av min mamma och hennes nye man och min mormor i veckan. Idag åkte de till Kalix och var hos min syster med familj. När de hade åkt imorse kom Caroline och sa anklagande..."Vet du vad, de städade inte efter sig i mitt rum!"  (De hade sovit på extrasängar i hennes rum men de skulle ju komma tillbaka och sova här inatt igen så sängarna stod kvar)
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2005, 22:10
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2005, 10:43
|
Medlem

|
Dottern leker ofta rollekar och har mängder av låtsaskompisar och gosedjur så man vet aldrig vilket scenario man kliver in i när man kommer in i samma rum som henne! Jag satte mig med kaffekoppen i fåtöljen nyss och då kom hon in och sa: Vad gör du i mitt hem?Hälsar på dig, sa jag. Jag är ju din mamma! "Nä du är min assistent, förstår du väl!" säger hon. Jamen jag vill vara din mamma, säger jag. "Jamen assistent är samma som en mamma, förstår du väl!"
|
|
|
|
|
|
|
|
13-11-2005, 11:42
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-11-2005, 10:43) Dottern leker ofta rollekar och har mängder av låtsaskompisar och gosedjur så man vet aldrig vilket scenario man kliver in i när man kommer in i samma rum som henne! Jag satte mig med kaffekoppen i fåtöljen nyss och då kom hon in och sa: Vad gör du i mitt hem?Hälsar på dig, sa jag. Jag är ju din mamma! "Nä du är min assistent, förstår du väl!" säger hon. Jamen jag vill vara din mamma, säger jag. "Jamen assistent är samma som en mamma, förstår du väl!"  Förstår du inte dé magdis, man kan ju vá allt man vill i barnens värld
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2005, 19:49
|
Medlem

|
Ikväll pratade Caroline om att hon springer "räsersnabbt" och imorgon på dagis skulle hon vinna tävlingen ute på gården. Jag frågade om hon skulle bli ledsen om hon inte vann, flera av de andra barnen är ju äldre och har längre ben och kan springa snabbare. Jag berättade att om ett år, när hon är 5 år kommer hon att springa ännu snabbare än nu och när hon blir 6 år ännu snabbare, o.s.v. - och när jag är 61 år , då kommer jag att springa supersnabbt! utbrast hon överlycklig. Men om jag sover, då ser jag inte vart jag springer!
|
|
|
|
|
|
|
|
18-08-2007, 11:52
|
Medlem

|
Nu är dottern 6 år och 3 månader och idag ställde hon en väldigt skojig och ovanlig fråga till mig: Har du bakat två tårtor och stampat in i mattan däruppe?Eh...näe? Det har jag väl inte gjort!
|
|
|
|
|
|
|
|
20-08-2007, 11:20
|
Medlem

|
Ha ha, det är visst bara jag som skriver i tråden.  Carolines andra roliga replik i lördags var: Kommer inte pappa hem snart? (längtansfullt) Sedan tillade hon: Jag längtar efter godiset, inte efter själva pappa!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|