Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lilja, Konstig utväxt
          Åsa - Alingsås
          Inlägg 15-08-2005, 09:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 177
          Medlem nr: 5 459

Jag köpte i juni en bukett med orange liljor på Ica. De sattes i en vas på altanen, ställdes ner på golvet i ett hörn när de var i vägen och glömdes bort tills nu. Eftersom jag inte vattnat alls sedan dess tänkte jag idag gå och kasta dem när jag såg dem där i hörnet, döm om min förvåning när det inte bara var vatten kvar i vasen utan det också satt tre små utväxter på den kvist som fortfarande levde.

Nu misstänker jag att det här ett ypperlig tillfälle att föröka min Ica-lilja, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med de här utväxterna. Bryta av dem? Vänta lite längre? Plantera i jord? Kan de växa ute? Kruka eller i rabatt?
          Det vore ju fantastiskt roligt om man så här bara av en händelse kunde få så fina liljor!
          Hoppas på hjälp!

--------------------
          Mvh, Åsa!

................................................................................
          .........................

"Each thing I do I rush through so I can do something else." - Stephen Dobyns

user posted image

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 06:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon