Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dolda telefonnummer, Har ni råkat ut för.
          Bettson
          Inlägg 22-08-2005, 22:49
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Men Hipespellan!

Man betalar inte för att vara med i NIX. Det är kostnadsfritt. Däremot så måste alla som bedriver telefonförsäljning till privatpersoner kontrollera om numret finns med i nix-registret innan de ringer upp.

Det uppringande företaget måste datera upp sitt nixregister var tredje månad. Därför tar det tre månader innan man blir av med sådana samtal.

Undantag är om du handlat hos företaget förut och därmed finns med i deras kundregister. Då får de ringa.

FÖretag som inte följer dessa bestämmelser kan få på följd, hamna på någon svart lista någonstans förmodligen. Det företag där du arbetade som telefonförsäljare verkar inte ha varit speciellt seriöst.

Men dessa uppringande datorer. fy och blääääää.....

Citera
          Anma
          Inlägg 23-08-2005, 06:23
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Reserv @ 22-08-2005, 16:36)
          Nähä då, vi kan reta upp dig i morron så du kokar av ilska om du vill tongue.gif

biggrin.gif Då är det bara att sätta i gång då, ni har knappt 45 minuter på er. rolleyes.gif

CITAT (HippieSpellan @ 22-08-2005, 23:23)
          iallafall satt jag som telefonintervjuare ett tag och det var så många som var sura på OSS för att de betalat för att slippa bli uppringd(nån sån där nej tack lista), skrek och hade sig, vi fick ju bara ett nr.

Ja, visst är det så att det är säljarna man skäller på, vem ska man annars kunna göra det på? Det borde ingå i utbildningen för säljare att lära sig att ta det. Eller så borde förteagen se till att folk med nix eller hemligt nummer inte får såndana samtal. Så himla svårt är det ju inte att kolla om ett nummer är hemligt.

Angående samtalet från Transcom aktiebolag:
          Man kunde välja att lyssna på info om företaget eller att välja att lyssna på info om nix. Rösten sa att det är så många som blivit irrterade av dessa samtal så nu har lagen ändrat så att det är förbjudet för dem att ha skyddat nummer. Det lustiga i det hela var att jag inte fick någon info om vad dom ville sälja, endast info om deras företag.

Citera
          Bettson
          Inlägg 23-08-2005, 07:47
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

OCh inte kunde du komma i kontakt med dom heller för att säga att du inte ville bli uppringd i fortsättningen, eller?

Citera
          Anma
          Inlägg 23-08-2005, 09:07
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (Bettson @ 23-08-2005, 08:47)
          OCh inte kunde du komma i kontakt med dom heller för att säga att du inte ville bli uppringd i fortsättningen, eller?

Nej, så klart, men hittade på deras hemsida numret till växeln. Tjejen ville ha mitt nr för att kunna be försäljningschefen ringa upp. Gav det inte med motiveringen att jag vägrar att lämna mitt hemliga nummer till ett företag som sysslar med telefonförsäljning. Skulle ringa tillbaka efter 11 för att kolla om chefen var inne då.

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 23-08-2005, 09:27
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

nej det finns INGET telefonförsäljar/intervjubolag som är seriöst.

men jag tycker inte det är så farligt när de ringer, de flesta är trevliga och tar ett nej när man säger det... men jag gillar all post också, även räkningar(gillar bara inte att betala dem), så alla är väl olika.

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          Yin o Yang
          Inlägg 23-08-2005, 09:51
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 1 113
          Medlem nr: 4 545

CITAT (Felix matte @ 22-08-2005, 23:12)
          NIX kostar inte ett öre...  och visst fungerar det.... under de år vi haft NIX så har vi fått max 5 "förbjudna" samtal.

NIX-telefon

Har också NIX-telefon och tycker det fungerar skapligt smile.gif . Däremot har vi också börjat drabbas av telefonsamtal som bara bryter så snart man lyfter luren mad.gif mad.gif . Skyddat nr står det på presentatören, men vi svarar ändå eftersom jag bl a är god man åt person med hemligt nummer. Kan ju vara något viktigt som denna person vill mig. Fruktansvärt irriterande är det och nog måste det gå att göra något åt mad.gif blink.gif

--------------------
          Marianne, zon 3

När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden

Citera
          Anma
          Inlägg 23-08-2005, 13:54
          Länk hit: #47

Medlem

Nu har jag pratat med Transcom och enligt dem ringer dom för min telefons och bredbandsföretags räkning. Ringde dem också och det slutade med att jag sa upp mina avtal hos dem. Kan de inte respektera att man inte vill ha försäljarsamtal får de klara sig utan mig som kund. Dessutom syns det inte hos dem att mitt nummer är hemligt för att jag inte har abonemanget där! mad.gif
          Så Here I come Telia!
          Synd att jag har tre månaders uppsägningstid på det andra företaget för nu har Telia jättebra erbjudanden på bredband. Hoppas att de har det om tre månader också...

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-10-2025, 20:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon