|
|
  |
Det är synd att trådar förstörs |
|
|
|
19-08-2005, 13:12
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 14:08) Om det yttrar sig på det här viset är jag innerligt tacksam att jag uppenbarligen inte har humor då... Mvh Fenja Närå, var inte orolig, världen behöver säkert några "torrbollar" också, alla behöver juh inte va´muntergökar, ni får väl hålla band på oss andra då så har ni nåt att göra ni med. Inte missunnar vi er nåt roligt inte.
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:17
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
Suck....... Det jag tycker är enormt otrevligt är när det är tjafs och bråk. Nu har det varit otroligt lugnt och tyst och för den delen trevligt också sedan den beramade "istället för" försvann. Man har faktiskt njutit riktigt rejält. Åtminstone har jag gjort det. Förmodligen en massa andra också. OCh andersen. Visst får du ha en åsikt men som jag sagt tidigare så är det kanske en bra ide att veta när och hur man skall uttrycka sin åsikt. Jag kan tala om för dig att det inte bara är du som blir ledsen ibland. Jag blir faktiskt också ledsen när man känner en positiv och trevlig stämning och så helt plötsligt så börjar du och posse att sänke ned den igen. Och för vad? För saker som liksom inte finns eller bagateller. Varje gång tänker jag , näe inte nu igen. Men tyvärr så måste jag nog säga att varken du eller jag äger forat så vi får nog finna oss i att det finns olika åsikter här i världen. Och vi alla har rätt att vara som vi är. Eller?
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:21
|

Medlem
Antal inlägg: 3 022
Medlem nr: 2 566

|
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 13:59) Det är väl för väl då att majoriteten av dom aktiva i forumet har humor, och dessutom liknande humor.  Att skratta åt någon är inte humor......
--------------------
”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..” - Sun Axelsson 
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:23
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
 Ojsan! Och jag som brukar hålla mig ifrån småprat just av den anledningen... Det ska jag fortsätta med nu! Bettson jag tror av alla har olika syn på vad som är bagateller och ingen av dem är mer rätt eller fel än den andra. Jag undrar vad de som har hånskrattat åt Andersen nu skulle gilla att bli behandlade på samma sätt? Jag tycker inte att det vare sig är särskilt muntert, humoristiskt eller lugnt och skönt... Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:30
|
Medlem

|
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 14:23)  Ojsan! Och jag som brukar hålla mig ifrån småprat just av den anledningen... Det ska jag fortsätta med nu! Bettson jag tror av alla har olika syn på vad som är bagateller och ingen av dem är mer rätt eller fel än den andra. Jag undrar vad de som har hånskrattat åt Andersen nu skulle gilla att bli behandlade på samma sätt? Jag tycker inte att det vare sig är särskilt muntert, humoristiskt eller lugnt och skönt... Mvh Fenja Jag uppfattar det mera som att du bara skriver i småprat nuförtiden om du har något negativt att säga. Det tycker jag är synd för du har så mycket positivt att säga också, hade förr i alla fall. Fast jag måste nog medge att jag blir irriterad när Andersen gnäller på att trådar spårar ur och byter ämne Sedan visar det sig att personen i fråga som själv stod för första arspårningen och bytte ämne. Liksom att kasta sten i glashus och gnälla i onödan. Alla andra gör fel hela tiden, men jag gör inga fel så nu får ni andra skärpa er. Och Fenja deet är klart att du inte gillar Reserv men måste du ta varje tillfälle i akt att stickas.
|
|
|
|
|
|

Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786

|
CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:41) CITAT (andersen @ 18-08-2005, 21:40) CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:38) Men hallå. Ta och skärp dig. Nästan alla trådar går ju inte åt det hållet.
Tror knappast att du får hela forumet på dig för så viktigt är inte den där tjeckiska tråden. Vad är det för svar? ska jag skärpa mej? Ja. Jag tror inte det var någon som skrattade åt andersson, utan snarare av ovanstående ....
--------------------
Mvh, Stennie!  Pågår!
|
|
|
|
|
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Självklart förtjänar inte Andersen att bli utskrattad men jag kan förstås bara tala för mig själv när jag säger att jag hade svårt att hålla mig för skratt när jag läste början av tråden och det var inte p.g.a Andersen utan p.g.a Ophelia. Jag kunde riktigt se henne framför mig med armarna i kors hur hon stampade ner argumenten utan att blinka. Jag tyckte det var lite komiskt. Och det var absolut inget hånskratt åt någondera av personerna utan ett kärleksfullt skratt, från min sida.
|
|
|
|
birgitek
|
19-08-2005, 13:37
|
Gäster

|
Vadå hånskratt...? Förstår ingenting. Andersen sticker ut hakan och visst brukar vi käfta, tycker väldigt olika om det mesta, men jag upplever det som vi båda respektera varandra och att vi båda klarar diverse mothugg bra. Ett forum utan starka åsikter, mothugg, skämt och pikar blir ju bara trist. Så Fenja ,vart vill komma? Vill du ha en ny mobbningsdebatt eller....? Birgit Ek
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:37
|
Medlem

|
Är det nån som vart utskrattad så va det väl Ophelia, jag satt och gapskrattade när jag läste hennes första inlägg, men inte så jag va`tvungen att skriva det. Man kan faktiskt sitta och skratta för sig själv också, men jag förstår dom som visade att dom vart roade av Ophelias "lilla humör"
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:42
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 14:37) Är det nån som vart utskrattad så va det väl Ophelia, jag satt och gapskrattade när jag läste hennes första inlägg, men inte så jag va`tvungen att skriva det. Man kan faktiskt sitta och skratta för sig själv också, men jag förstår dom som visade att dom vart roade av Ophelias "lilla humör"  Kanske är det dags att starta en tråd för gravallvarliga. Där det inte hänvisas till god stämning eftersom det stör en del. Man får inte skämta, jamsa tramsa utan bara vara gravallvarlig. Snälla nån gör det, jag kan inte för jag platsar inte där och skulle bryta mot tråden omedelbart.
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:45
|
Medlem

|
CITAT (Bettson @ 19-08-2005, 14:42) CITAT (Reserv @ 19-08-2005, 14:37) Är det nån som vart utskrattad så va det väl Ophelia, jag satt och gapskrattade när jag läste hennes första inlägg, men inte så jag va`tvungen att skriva det. Man kan faktiskt sitta och skratta för sig själv också, men jag förstår dom som visade att dom vart roade av Ophelias "lilla humör"  Kanske är det dags att starta en tråd för gravallvarliga. Där det inte hänvisas till god stämning eftersom det stör en del. Man får inte skämta, jamsa tramsa utan bara vara gravallvarlig. Snälla nån gör det, jag kan inte för jag platsar inte där och skulle bryta mot tråden omedelbart.  Samma här, men jag vet några aspiranter till platserna, ingen nämnd och ingen glömd
|
|
|
|
|
19-08-2005, 13:58
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
Problemet när man uttrycker sig i skrift är ju som bekant att man saknar andra ingridienser som kroppsspråk, tonfall, ansiktsuttryck ... För den klick som känner en person på forumet ganska väl, så kanske ett inlägg uppfattas som väldigt kul. Det innebär ju tyvärr inte att andra (som inte känner vederbörande) ser nåt humoristiskt i det, utan kan tvärtom uppfatta det hela som både smaklöst och elakt. Det man skriver läses ju trots allt av en ganska många människor, och ibland kan det väl vara bra att ta sig en funderare innan man trycker på send-knappen.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
19-08-2005, 14:00
|
Medlem

|
Jag tycker det har varit en otroligt fin vecka på odla. Avslaget i början men det tog sig på slutet. Fin vecka därför att det varit trevlig stämning enligt mitt tycke. Har läst mjölktråden igen. Mycket diskussioner och en bra tråd. Den enda som är uppgiven och riktigt less är Tesa. Fast jag tror nog att det mest beror på jordbrukspolitiken i allmänhet, vilket ger dålig lönsamhet för bönder i synnerhet. Jag önskar det vore annorlunda Tesa. Bönder sliter hårt, mycket hårdare än många andra och får väldigt lite betalt. Synd att veckan slutar i gnäll och moll. Jag tänker sluta jobba för dagen. Skall åka till stora staden och uträtta lite ärenden, träffa sonen jag inte sett på en månad. Strunta i att laga mat ikväll utan köpa något så onyttigt som Pizza. Ta ett glas vin till. Ska klappa hunden , rykta hästen och bara ta det lugnt i helgen. Det hade kännts fint med en veckoavlsutnig i positiv anda här på odla också men det blev visst inte så. Ha en trevlig helg ni alla
|
|
|
|
|
19-08-2005, 14:10
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (birgitek @ 19-08-2005, 14:37) Vadå hånskratt...? Förstår ingenting. Andersen sticker ut hakan och visst brukar vi käfta, tycker väldigt olika om det mesta, men jag upplever det som vi båda respektera varandra och att vi båda klarar diverse mothugg bra. Ett forum utan starka åsikter, mothugg, skämt och pikar blir ju bara trist. Så Fenja ,vart vill komma? Vill du ha en ny mobbningsdebatt eller....? Birgit Ek Jag avsåg bara att påpeka att jag tycker att det är dålig stil att bemöta en åskit på det sätt som Andersen blivit bemött i denna tråd. I övrigt brukar jag utpekas som en av de värsta mobbarna så vad ska jag med en debatt om det till? Jag uttrycker MIN åsikt och den torde vara precis lika berättigad som din Birgit Ek, eller? Vart vill du komma? Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
19-08-2005, 14:51
|

Gäster
Antal inlägg: 1 824
Medlem nr: 5 152

|
CITAT (Fenja @ 19-08-2005, 15:10) CITAT (birgitek @ 19-08-2005, 14:37) Vadå hånskratt...? Förstår ingenting. Andersen sticker ut hakan och visst brukar vi käfta, tycker väldigt olika om det mesta, men jag upplever det som vi båda respektera varandra och att vi båda klarar diverse mothugg bra. Ett forum utan starka åsikter, mothugg, skämt och pikar blir ju bara trist. Så Fenja ,vart vill komma? Vill du ha en ny mobbningsdebatt eller....? Birgit Ek Jag avsåg bara att påpeka att jag tycker att det är dålig stil att bemöta en åskit på det sätt som Andersen blivit bemött i denna tråd. I övrigt brukar jag utpekas som en av de värsta mobbarna så vad ska jag med en debatt om det till? Jag uttrycker MIN åsikt och den torde vara precis lika berättigad som din Birgit Ek, eller? Vart vill du komma? Mvh Fenja
Jag har inte riktigt samma åsikt som Andersen, men anser att man ALDRIG bör använda uttryck som kan vara kränkande för den skull. Sagt det förut, men det kan säjas igen !
--------------------
kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =) 
|
|
|
|
|
19-08-2005, 15:43
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Jag tycker det är synd att Andersen kanske upplever att han blir mobbad och det var inte alls min intention när jag sa ifrån gällande förstörda trådar. Jag har inte heller varit med om att de som skrattade har varit inblandade i andra "mobbingtillställningar" så jag har mycket svårt att tro att de har varit ute för att mobba. JAG bjussar gärna på ett gott skratt å mina vägnar.
Finns ju inget som säger att det inte går att fortsätta i en huvudtråd med andra diskussioner som utvecklas. Vissa kan skriva seriöst om fluor (som faktiskt var intressant och dess farlighet hade JAG ingen aning om), andra kan ju fortsätta och prata om den tjeckiska mjölken eller vilken nationalitet den har sedan kan ju fortsatta diskussioner om fluortantens vara eller icke vara oxå pågå i samma tråd.
Jag vet att JAG tramsade i mjölktråden och det står jag för och jag anser inte att jag tramsade till och förstörde den. Ångrar inte ett ögonblick att jag svarade Andersen som jag gjorde. Något jag har lärt mig är att inte surra in mig och mina åsikter i lite kryptiska "man", "någon/några" bla bla bla om jag faktiskt kan lyfta fram namn till de som startade problemen. Att våga stå för det man säger och skriver är viktigt, om jag har fel så ser jag inte det som ett nederlag att be om ursäkt eller säga förlåt.
|
|
|
|
|
19-08-2005, 17:21
|

Medlem
Antal inlägg: 334
Medlem nr: 4 586

|
CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:41) CITAT (andersen @ 18-08-2005, 21:40) CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:38) Men hallå. Ta och skärp dig. Nästan alla trådar går ju inte åt det hållet.
Tror knappast att du får hela forumet på dig för så viktigt är inte den där tjeckiska tråden. Vad är det för svar? ska jag skärpa mej? Ja. Men snälla, söta rara, det var ju jag som började skratta, och det var helt och hållet åt ovanstående som lät så kul, jag hade inte ens läst mjölk-tråden då (det har jag gjort nu) Självklart var jag inte ute efter att mobba någon, vem det vara må, eftersom jag själv blivit så mycket mobbad i mitt liv… Snälla Andersen förlåt mig, menade inget ila Tänk att detta blev så stort, nästa gång ska jag inte skratta ”högt” utan bara i mitt eget bo, man lär sig av sina misstag ju
|
|
|
|
|
19-08-2005, 17:43
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
CITAT (Bjäbban @ 19-08-2005, 18:21) CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:41) CITAT (andersen @ 18-08-2005, 21:40) CITAT (Ophelia @ 18-08-2005, 21:38) Men hallå. Ta och skärp dig. Nästan alla trådar går ju inte åt det hållet.
Tror knappast att du får hela forumet på dig för så viktigt är inte den där tjeckiska tråden. Vad är det för svar? ska jag skärpa mej? Ja. Men snälla, söta rara, det var ju jag som började skratta, och det var helt och hållet åt ovanstående som lät så kul, jag hade inte ens läst mjölk-tråden då (det har jag gjort nu) Självklart var jag inte ute efter att mobba någon, vem det vara må, eftersom jag själv blivit så mycket mobbad i mitt liv… Snälla Andersen förlåt mig, menade inget ila Tänk att detta blev så stort, nästa gång ska jag inte skratta ”högt” utan bara i mitt eget bo, man lär sig av sina misstag ju  Jag tycker du ska fortsätta skratta. Helt ärligt, ju mer jag funderar och kollar "var det blev fel" desto mindre tycker jag att det inte blev fel. Tycker det faktiskt är oförskämt att inte kunna stå för sin kritik och kritisera de som sig bör. Jag ogillar starkt hymlanden och kryptiska nålstick. De är både småelaka och tramsiga. Kan jag inte stå för att jag kritiserar vissa människor så ska jag vara tyst. Jag har oxå haft ett helvete i skolan OCH jag har oxå varit känslig vad människor sagt och därmed MISSTOLKAT mycket. Men det är MITT problem som JAG har jobbat med. Men nu är det ju lixom så att världen snurrar inte kring mig utan jag är ju en liten del i en stor helhet som bl a innefattar interaktionen med massor av folk. Fortsätt skratta och du får gärna skratta åt mina inlägg, ännu hellre åt mina tråkiga historier
|
|
|
|
|
19-08-2005, 17:55
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|