Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Rossi, Lilla pionguru
          fruberglund
          Inlägg 19-08-2005, 09:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Såg i en annan tråd att du köpt en Svavelpion...visst är den underbar.

Såg att de hade ett erbjudande i en av trädgårdstidningarna nu (Allt om trädgård eller Allers trädgård), är det där du köpt din?

Bara känner att jag måste ha en men undrar om priset.

Där kostade de 399 för 2-årig och 499 för 3-årig inkl. allt (tror det var så om mitt minne inte sviker mig.

Vilken rekommenderar du att jag köper? Hur stora blir de? Är sååååååå sugen på en, speciellt eftersom jag älskar gult också smile.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Gåsis
          Inlägg 19-08-2005, 09:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Jag har en svavelpion som är köpt som liten tvåårig planta. Då hade den tre blad och var en dm hög. Nu är den på sin 4:e sommar och fortfarande ganska liten. Den har inte blommat ännu. Blomstergården har småplantor för 130:- det är där jag köpt min.

/Åsa

Citera
          Rossi
          Inlägg 19-08-2005, 10:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag såg också annonserna i trädgårdstidningen och om det inte vore så att jag redan hade köpt min då så hade jag nog slagit till på den billigaste varianten där. Om man nu kan kalla den för billig ....

Jag köpte min lilla planta i en handelsträdgård i Malmö (Trädgårdspaletten). Den är bara en decimeter stor och kan nog vara en två år. Den kostade 232 kronor. (Förmodligen ett ganska häftigt pris.)

Svavelpionen blir väl ungefär i storlek med vanliga lukt- och bondpioner. Räkna en meter i diameter.

Jag hade beställt om jag vore du! Du måste berätta hur du gör! smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 13:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon