Hi hi

denna min tråd har blivit som en dagbok för mig
Även idag möttes jag av en värld som andades höst;de virvlande gula löven på marken och glada barntjut hörs ifrån skolgården
Nästan så att jag längtar tillbaka till tiden då jag var i skolan själv;fastän den tiden var inte dans på rosor utan för det mesta ett evigt hoppande så att jag inte gjorde mig illa "på taggarna"
De roligaste minnerna ifrån min skoltid är ifrån vintrarna då jag tävlade i ländgskid åkning:jag var skolans snabbaste flicka

likadant var det när jag åkte skridskor

Och klart är att jag tyckte om idrott eftersom jag fick så mycket beröm för att jag var så snabb
Lika roligt var det under teckningstimmarna och när vi skrev små berättelser;även då fick jag sååå mycket beröm

Värre var det med matte och algebra;jag fattade knappt någonting alls och det fick jag höra, hur dum jag var
Först som 44 åring kom jag underfund med att matte är roligt och inte så svårt som jag trodde som barn,nå bättre sent än aldrig

Idag som 60 åring älskar jag så gott som allt i mitt liv och är så glad varenda morgon då jag går upp och ut med mina kära vovvar