Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Silos-Solis-Groowymama-Kyllikki, glädje tråd om allt möjligt:)
          Biggan_
          Inlägg 28-08-2005, 11:06
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT
          Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel.

Det vet du väl solis, att det är vovvarnas sätt att läsa tidningen! biggrin.gif
          Dom vill veta vad som hänt senaste tiden biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2005, 11:12
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Birgitta P @ 28-08-2005, 12:06)
          CITAT
          Under våran promenad skulle det undersökas bakom varenda buske;det verkade som att något djur hade gömt sig under alla buskar;sa vovvarna när de drog i sina koppel.

Oj oj oj:vad M Y C K E T det hade då hänt under natten:säkert ett hmskt monster hade krypit under buskarna och idag skulle mina vovvar tar den laugh.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 28-08-2005, 11:30
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (silos @ 24-08-2005, 09:59)
          Har alltid närt en dröm om att skriva en barnbok och faktiskt gjorde jag det och målade bilder till sagan och skickade till ett bokförlag men fick den tillbaka efter en lååång tid.

Hej Silos

Lär dig mera på datorn och skapa en sagobok och gör en CD och sälj till vänner och bekanta.
          Jag gjorde en saga i PowerPoint om en kattunge till mitt barnbarn och hämtade bilder från nätet.
          Lade in texter och hämtade ljud från nätet om det t.ex. skulle vara en gris med hittade jag grisläte och var det ett lamm hittade jag deras ljud. En bil så hittade jag det.
          Det var jättekul att göra sedan brände jag ner den och tog med nu på semestern till Norge och vårt lilla barnbarn på 3 år snart och hon tyckte det var en rolig saga med alla ljud som hon härmade.
          Lycka till.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Biggan_
          Inlägg 28-08-2005, 11:32
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Inga från Närke @ 28-08-2005, 12:30)

Har alltid närt en dröm om att skriva en barnbok och faktiskt gjorde jag det och målade bilder till sagan och skickade till ett bokförlag men fick den tillbaka efter en lååång tid.

Hej Silos

Lär dig mera på datorn och skapa en sagobok och gör en CD och sälj till vänner och bekanta.
          Jag gjorde en saga i PowerPoint om en kattunge till mitt barnbarn och hämtade bilder från nätet.
          Lade in texter och hämtade ljud från nätet om det t.ex. skulle vara en gris med hittade jag grisläte och var det ett lamm hittade jag deras ljud. En bil så hittade jag det.
          Det var jättekul att göra sedan brände jag ner den och tog med nu på semestern till Norge och vårt lilla barnbarn på 3 år snart och hon tyckte det var en rolig saga med alla ljud som hon härmade.
          Lycka till.

Vilken strålande idé Inga! biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 28-08-2005, 11:35
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Ja det var kul att göra den också fast det tog ett ½ år ungefär att hitta allt som skulle vara med.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2005, 14:22
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Inga från Närke @ 28-08-2005, 12:30)

Hej Silos

Lycka till.

Tack för tipset wub.gif
          Vad duktig du är som kunde göra boken och sen lyckan för att få läsa för ditt barbarn måste bara vara STOR wub.gif

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2005, 18:09
          Länk hit: #67

Medlem

Ikväll blir det för mig en hel kväll i min skaparfåtölj:med skrivning i dagboken,klippning av kuvert och pappersdockor och slötittandet av TV smile.gif
          Och så te och goda mackor till det med en jätt good ost som pålägg smile.gif

För en stund sen kom jag in ifrån en promenad med vovvarna;en lite promenad runt kvarteret smile.gif
          En promenad till blir det senare under kvällen och efter dat blir det sovdags smile.gif

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2005, 06:57
          Länk hit: #68

Medlem

Den första dagen av September startade jag med att gå upp tidigare än vanligt smile.gif Redan vid 07:00 och jag möttes av en en underbart strålande sol men fåglarna sov nog eftersom det hördes ingen fågelsång.

Verkligen en bra början på en ny månad och ny dag smile.gif
          Jag till och med har tagit ut mattorna och om en stund börjar jag att städa.

Varje dag blir jag förundrar över det att jag är så glad över det enkla i livet. Mina vuxna barna kan inte fatta att jag tycker om att städa och diska.

Och så ser jag alltid framemot då Brevbäraren kommer;i fall det kommer ett brev smile.gif

Hoppas att alla ni andra ha en bra dag framför er wub.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 01-09-2005, 07:06
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (silos @ 01-09-2005, 07:57)
          Den första dagen av September startade jag med att gå upp tidigare än vanligt smile.gif Redan vid 07:00 och jag möttes av en en underbart strålande sol men fåglarna sov nog eftersom det hördes ingen fågelsång.

Verkligen en bra början på en ny månad och ny dag smile.gif
          Jag till och med har tagit ut mattorna och om en stund börjar jag att städa.

Varje dag blir jag förundrar över det att jag är så glad över det enkla i livet. Mina vuxna barna kan inte fatta att jag tycker om att städa och diska.

Och så ser jag alltid framemot då Brevbäraren kommer;i fall det kommer ett brev smile.gif

Hoppas att alla ni andra ha en bra dag framför er wub.gif

Härligt positiv du är Solis....känns som denna dag blir riktigt bra...sol o blå himmel wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Ninni1
          Inlägg 01-09-2005, 09:25
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem nr: 5 433

Hej,
          Vilken underbar wub.gif tråd ! Tack Solis för din smittande livsglädje! wub.gif wub.gif man blir glad, så glad av att läsa dina inlägg.

Jag har ett tidningsurklipp uppsatt på väggen vid mitt skrivbord som jag ser varje dag. Jag försöker, efter bästa förmåga, att leva efter den.
          Det är en insändare till en Stockholms-tidning och är ca 10-15år gammal.
          Jag hoppas och tror att insändaren inte har något emot att jag vidareförmedlar den.

"Se "mellan fingrarna" och ha lite överseende med andra. Ta i stället fram de positiva sidorna hos var och en, framhäv dem istället för att förstora upp alla små fel och brister. Ingen är perfekt eller felfri.
          Var glad och lev livet. Sluta grubbla och reta dig på allt och alla....spar din energi till annat. Ta livet för vad det är annars blir du bara med tiden nedstämd, aggresiv och tjurig - och vem vill umgås eller vara med en sur kärring/gubbe?
          Skratt smittar av sig och det mår man bra av. Likaså kan gnäll smitta. Så visa hänsyn till din omgivning - sluta gnälla. Annars bör du nog själv sätta dig i karantän - för smittoriskens skull.

Ensamstående,
          heltidsarbetande,
          lågavlönad, 2-barnsmor
          (född optimist)"

Lev väl.....
          Ninni

Citera
          amaira
          Inlägg 01-09-2005, 09:34
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (Birgitta P @ 28-08-2005, 12:06)
          CITAT

Särskilt löpsedlarna brukar vara intressanta biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Vilken härlig idé Inga wub.gif

Kramisar alla!! smile.gif wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2005, 14:02
          Länk hit: #72

Medlem

Denna första dag i September månad blev jag väckt av min schäfer Ajar(10 år 4 månader);han sa att nu matte har jag JÄTTE bråttom och de andra 3 stämde in att även de hade minnsann bråttom!

Vovvarna dansade runt mig med sådan iver att jag höll på att ramla omkull ;till slut fick jag dem att sitta helt stilla medans jag satte koppel på dem alla och det till rätt hund och det var lite svårt eftersom mina ögon trodde fortfarande att det var natt biggrin.gif

Kläderna hade jag lyckats att ta på mig och även sandalerna utan större problem smile.gif I vanliga fall måste jag först leta efter mina kläder och skor tongue.gif

Väl ute, efter en farlig fart i trappan, välkonades vi av den U N D E R B A R E solen som nu lyste ifrån helt annat håll än vanligt;klockan var nämligen 07:00 smile.gif

OJ OJ;vilken morgon:frisk luft,lite kyligt som för att tala om att NU är det höst men fåglarna hade inte ännu vaknat ellr kan det har varit att mina öron ännu inte had vaknat tongue.gif

Åter igen lästes "Morgon tidningen" mycket mycket noga så till den grad att lille chihuahua killen Olle höll på att storkna efter att han läst en "artikel"

Ajar kunde knappt bärga sig tills hann kom till "sin toa" mitt över gatan och där satte han sig mellan buskarna och såg alldeles lycklig ut och vilken hög han presterade efter 2 dagars paus i bajsandet och självklart plockade jag upp; det gör jag alltid efter mina hundar!

Molly japanskspets-pappillion tjejen ville absolut allra helst kolla ifall igelkotten ifrån kvällen innan var kvar i buskarna och alla fåglarna;hon hinner nästan inte kissa alls utan gör sådant efter en stunds gående smile.gif

Ladyn Linda engelska toyterriern var sååå värdig;hon skulle minnsann inte sänka sig till den nivån som att vilja jag fåglar eller leta efter igelkotten;men skälla på misstänksamma människor det kunde hon och det ordentlig och klart är att de andra undrade
          vad det var som tog åt henne;de såg ju inte de "farliga" hos dessa personer
          smile.gif

När vi väl hade lkommit hem tänkte jag att jag skulle sova liten till men rösten inom mig sa:STÄDA DISKA så att det blir nån ordning i hemmet och jag lydde rösten!

Snacka om vilken härlig start på September månad biggrin.gif wub.gif biggrin.gif

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 01-09-2005, 14:21
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Hej Solis,

Då jag själv har haft en väldans massa fotografier och sånt på nätet som olovligt tagits från min websajt och använts på andra sajter, personliga och kommersiella så irriterar jag mig på folk som bryter mot dessa upphovsrättslagar som finns.

Jag tycker bilderna är jättefina och gulliga men du begår ju också lagbrott när du lägger in dem här. Det är ju lite sorgligt att folk bara snor bilder från nätet som de tycker är fina och använder själv... Under Terms of Use på MillanNet där du tar dina bilder står följande:

CITAT
          The Animations and Images on MillanNet are the property of Camilla Eriksson (hereafter "Owner"). All Animations and Images (hereafter "Content") within are copyright Owner. Visitors to MillanNet may use the Content only for their personal projects, such as personal websites and emails. Under no circumstances may the Content be used in commercial and professional projects, websites, presentations or commercial e-mails without the written permission from Owner. Please note that we generally regard schools, churches and other non-profit organizations as professional websites.

By using the Content, you agree to place full credit and a link to MillanNet when Content of mine is publicly displayed, such as on a web site. Click here for information on credits and linking to me.

As a user of my free content you may not:

1. In any way make MillanNet Content available for download or distribution, or give permission to download or save MillanNet Content from your website.
            2. Use the Content to promote immoral, scandalous or obscene works.
            3. Remove frames, comment blocks, resize, optimize or in any other way alter any Content downloaded from MillanNet.
            4. Direct-link to any Content from MillanNet. Please download Content to your own hard-drive before adding it to e-mails, homepages or forums.
            5. Use MillanNet content in online collections or galleries.
            6. Add more than 10 MillanNet animations to any website.
            7. Use any Content as Electronic Postcards or as part of any commercial Tell-A-Friend or Pass-It-On service.
            8. Use any Content in connection with any Mobile Content service, as MMS, SMS, Logo, Animated Screensaver, Wallpaper or any other supported format, commercial or non-commercial.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2005, 14:34
          Länk hit: #74

Medlem

CITAT (AndreasBlomquist @ 01-09-2005, 15:21)
          Hej Solis,

Då jag själv har haft en väldans massa fotografier och sånt på nätet som olovligt tagits från min websajt och använts på andra sajter, personliga och kommersiella så irriterar jag mig på folk som bryter mot dessa upphovsrättslagar som finns.

Jag tycker bilderna är jättefina och gulliga men du begår ju också lagbrott när du lägger in dem här. Det är ju lite sorgligt att folk bara snor bilder från nätet som de tycker är fina och använder själv... Under Terms of Use på MillanNet där du tar dina bilder står följande:

CITAT
          The Animations and Images on MillanNet are the property of Camilla Eriksson (hereafter "Owner"). All Animations and Images (hereafter "Content") within are copyright Owner. Visitors to MillanNet may use the Content only for their personal projects, such as personal websites and emails. Under no circumstances may the Content be used in commercial and professional projects, websites, presentations or commercial e-mails without the written permission from Owner. Please note that we generally regard schools, churches and other non-profit organizations as professional websites.

By using the Content, you agree to place full credit and a link to MillanNet when Content of mine is publicly displayed, such as on a web site. Click here for information on credits and linking to me.

As a user of my free content you may not:

1. In any way make MillanNet Content available for download or distribution, or give permission to download or save MillanNet Content from your website.
            2. Use the Content to promote immoral, scandalous or obscene works.
            3. Remove frames, comment blocks, resize, optimize or in any other way alter any Content downloaded from MillanNet.
            4. Direct-link to any Content from MillanNet. Please download Content to your own hard-drive before adding it to e-mails, homepages or forums.
            5. Use MillanNet content in online collections or galleries.
            6. Add more than 10 MillanNet animations to any website.
            7. Use any Content as Electronic Postcards or as part of any commercial Tell-A-Friend or Pass-It-On service.
            8. Use any Content in connection with any Mobile Content service, as MMS, SMS, Logo, Animated Screensaver, Wallpaper or any other supported format, commercial or non-commercial.

Tycker du att jag skall ta bort varenda bild i mina tråd ohmy.gif ?

Å andra sidan kan alla se varifrån bilderna kommer och kanske på det viset flera hittar till dessa härliga bilder.

Är sådan här bilder bara till att tittas på och inte till att användas?

Jag har tidigare skrivit till en fotograf om tillåtelse för att använda hans bilder men inte fick jag något svar sad.gif

Citera
          Tatta
          Inlägg 01-09-2005, 14:49
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 6 445

CITAT (silos @ 01-09-2005, 15:34)
          Tycker du att jag skall ta bort varenda bild i mina tråd ohmy.gif ?

Å andra sidan kan alla se varifrån bilderna kommer och kanske på det viset flera hittar till dessa härliga bilder.

Är sådan här bilder bara till att tittas på och inte till att användas?

Jag har tidigare skrivit till en fotograf om tillåtelse för att använda hans bilder men inte fick jag något svar sad.gif

Sånt där har jag också funderat på..
          Om man har en sida som denna som Silos hittat dessa ljuvliga bilder ifrån.
          Är de inte till för att använndas?
          Lägger man upp sidvis av roliga animationer för att de "bara" ska finnas där?

Jag kan förstå om det är foton man tagit & vill visa. Kanske sälja.. vad vet jag.
          Men får man verkligen inte ta en bild så här & sedan länka till sidan så alla kan se vart man tagit dem. Man tar ju inte åt sig nån ära då eller så.

--------------------
          Nygammal medlem i Zon5 som kanske lyckas bli trädgårdsbiten & aktiv till sist.. ;)

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 01-09-2005, 15:00
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Camilla har ju klart och tydligt skrivit att man inte får det. Du får ladda ner bilden och lägga upp den på din privata hemsida men då ska det också finnas länkar på en central plats på hemsidan till MillanNet och det ska framgå vid bilderna att de kommer därifrån. Man får inte länka direkt till bilden från MillanNet som Solis gör. Inte heller får du använda den på en "professional" hemsida, vilket är en kategori som Odla.Nu hamnar under om man läser texten. Man får inte heller använda mer än 10 bilder på någon webplats och det antalet överskrids ordentligt här utav Solis.

Bilderna ska bort hur söta de än må vara...

--------------------

Citera
          Tatta
          Inlägg 01-09-2005, 15:02
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 131
          Medlem nr: 6 445

CITAT (AndreasBlomquist @ 01-09-2005, 16:00)
          Camilla har ju klart och tydligt skrivit att man inte får det. Du får ladda ner bilden och lägga upp den på din privata hemsida men då ska det också finnas länkar på en central plats på hemsidan till MillanNet och det ska framgå vid bilderna att de kommer därifrån. Man får inte länka direkt till bilden från MillanNet som Solis gör. Inte heller får du använda den på en "professional" hemsida, vilket är en kategori som Odla.Nu hamnar under om man läser texten. Man får inte heller använda mer än 10 bilder på någon webplats och det antalet överskrids ordentligt här utav Solis.

Bilderna ska bort hur söta de än må vara...

ok.. bara fråga.
          Har inte läst vad som står på hemsidan.
          Bara undra rent allmänt, inget ont menat alls... smile.gif

--------------------
          Nygammal medlem i Zon5 som kanske lyckas bli trädgårdsbiten & aktiv till sist.. ;)

Citera
          silos
          Inlägg 01-09-2005, 15:17
          Länk hit: #78

Medlem

Animationer är nu borttagna i denna min tråd wub.gif

Skall fortsätta att ta bort bilder i de andra tråden undan för undan; men jag kommer inte åt tråden av:Solis och Groowymama!

Citera
          Gillan
          Inlägg 01-09-2005, 15:23
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Nä fyy.. vad synd Silos.Bilderna passade ju så bra till
          dina texter sad.gif
          Men du fortsätter väl att skriva ändå
          hoppas jag wub.gif smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          pejori
          Inlägg 01-09-2005, 16:07
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (silos @ 01-09-2005, 16:17)
          Animationer är nu borttagna i denna min tråd wub.gif

Skall fortsätta att ta bort bilder i de andra tråden undan för undan; men jag kommer inte åt tråden av:Solis och Groowymama!

sök på nätet silos smile.gif smile.gif
          det finns mängder av animationstrådar som du får sno så mycket bilder du vill smile.gif smile.gif
          det står ofta "use for free"....använd google.se så hittar du
          rolleyes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

9 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 20:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon