CITAT (Bettson @ 25-08-2005, 08:59)
Kan förstå din reaktion men jag kan förstå hantverkarna också.
Jobb i ett badrum skall ju planläggas eftersom det finns många hantverkare inblandade. Samtidigt är alla hantverkare inblandade i många byggprojekt.
En hel del byggprojekt har projektledare som ska se till att sådant här inte händer, ni har ju inte det. Sådana typer av byggen brukar förseningar vara kontraktskrivna med vite. Alltså för att överleva så prioriterar hantverkaren sådana projekt först. Alla andra projekt måste komma däremellan.
Det handlar någ tyvärr inte om så mycket dålig kundpolicy utan mera om branchens hårda överlevnadsvillkor.
Hoppas det löser sig för er. Inget är som väntans tider och väntan på ett nytt badrum kan vara olidlig.

Men Bettson - jag kan visst ha sympati för att hantverkare måste prioritera sina jobb, men jag fattar inte varför det måste innebära att de inte hör av sig!!
För några år sedan skulle vi flytta och fixa en vattenläcka i lägenheten innan den lämnades till nästa ägare. Allt var noga planerat med försäkringsbolag osv osv.... Men tro inte att mattläggaren dök upp när han skulle! Även vi hade ju jobb att sköta, lång resväg o.s.v.
Tiden bara gick och ingenting hände - nya besked om datum som inte hölls osv. Det var inte förrän min man faxade firman från sitt jobb och undrade om de allt tänkte komma som något hände. Han är jurist och när de såg firmanamnet blev de väl rädda för bråk.
Då kom de som ett skott - jag var den som fick släppa in dom och råkade då höra ett mobilsamtal från en frustrerad kund, där de uppenbarligen skulle ha varit den dagen
Jag tycker faktiskt det handlar om dålig kundpolicy - hur stressade de än är! Kör det ihop sig på mitt jobb - vilket händer allt som oftast - kan jag inte bara låta klienterna vänta utan förklaring. Antingen måste jag höra av mig och avboka eller se till att någon annan tar hand om dem!!