Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Då var det dags igen, Ica:s lursänkning av priserna
          Pirum
          Inlägg 29-08-2005, 22:19
          Länk hit: #21

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Åkte förbi Coop Forum i Uddevalla häromdagen. De sålde godis som gick ut 8/8-2005 för en femma, istället för normala 15kr eller så. Köpte en påse, den smakade helt ok, men det är ett jävla sätt att de inte tydligt skrev att datumet var UTGÅNGET...vanligen brukar de väl skriva "kort datum" eller nåt.

(Jag såg alltså att det var utgånget, men orkade dels inte tjafsa, dels tyckte jag det var billigt och med hållbarhet på ett år spelar några dagar hit eller dit ingen roll)

--------------------
          zon2.5

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 29-08-2005, 22:25
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Pirum @ 29-08-2005, 23:19)
          Åkte förbi Coop Forum i Uddevalla häromdagen. De sålde godis som gick ut 8/8-2005 för en femma, istället för normala 15kr eller så. Köpte en påse, den smakade helt ok, men det är ett jävla sätt att de inte tydligt skrev att datumet var UTGÅNGET...vanligen brukar de väl skriva "kort datum" eller nåt.

(Jag såg alltså att det var utgånget, men orkade dels inte tjafsa, dels tyckte jag det var billigt och med hållbarhet på ett år spelar några dagar hit eller dit ingen roll)

Här har OBS Stormarknad blivit Coop Forum och förändringen av varusortimentet har fått mig och många andra att byta butik...
          numera handlar vi det mesta på ICA .... detta trots att jag är KF medlem sedan 1963.

Citera
          Pirum
          Inlägg 29-08-2005, 22:54
          Länk hit: #23

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Ja, Coop har blivit sämre...mina högst subjektiva erfarenheter är att Coop XTra-sortimentet visserligen är billigt, men att det håller sämre kvalitet än Konsums gamla Blåvita sortiment. Och under namnet Coop/Signum så säljer de produkter som, enligt min mening, prissatts ungefär som "märkesvaror". Vilket innebär att Coop höjt priserna på de "riktiga" märkesvarorna.

Återigen, detta är helt subjektivt, jag har inte gamla kvitton så jag kan jämföra. Men i min närliggande Konsumbutik så kostade för nåt år sedan Uncle Bens såser (som jag av diverse skäl sällan köper numera) ca 17-18kr, och Signumsåserna kostade 14-15. Nu kostar Signum-såserna 18-19, och Uncle Bens 22.90 eller nåt sånt. Änglamarks mjukmedel (tvätt) kostade ca 13.90 eller så, nu kostar det väl ca 25kr. Kanske det konkurrerade prismässigt med KFs andra mjukmedel. Har tyvärr inga kvitton som sagt.
          Valutavariationer eller inflation kan inte förklara ovanstående prishöjningar IMHO.

Tillägg : jag är också gammal Konsumist, även om jag inte är medlem i dagsläget. Har ibland funderat på att gå med för att lobba fram ett förbud mot cigaretter i Konsum, de har ju sparkat ut porrtidningar, då borde ju de farligare cigaretterna i konsekvensens namn också bort.

--------------------
          zon2.5

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 20:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon