Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > en -SON, vill ej va pappa
          Sulawesii
          Inlägg 31-08-2005, 18:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Varför betalar Shiva underhållsbidrag om mannen som lever med mamman har adopterat barnet? Det ska man väl ändå inte göra?

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Pirum
          Inlägg 31-08-2005, 18:10
          Länk hit: #42

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Tatta @ 31-08-2005, 19:03)
          men mad.gif Vilka män ohmy.gif

Ja, att lura någon att bli förälder mot sin vilja är jävligt dåligt. Speciellt om en man lurar en kvinna tycker jag, för det är trots allt hon som måste bära och föda barnet. Sen har ju kvinnan visserligen ett val som mannen inte har (abort), men det är ju ett val som i de allra flesta fall säkert är väldigt traumatiskt.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Ophelia
          Inlägg 31-08-2005, 18:12
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (pejori @ 31-08-2005, 19:04)
          CITAT (Ophelia @ 31-08-2005, 18:50)
          CITAT (pejori @ 31-08-2005, 18:36)
          CITAT (Ophelia @ 31-08-2005, 17:24)

Men din dumma människa.
          mad.gif  mad.gif

men ....hur underbar är inte du biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

Njaaaaaa........på en skala 1-10?? Hmmmmmm.........nog är jag väl en 12:a!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nädå.....jag sitter på min kvast och flyger runt som den elaka häxa jag är smile.gif

15 tror jag laugh.gif laugh.gif

finns ingen anledning att dömma någon i detta fallet. smile.gif
          vi vet inte varför hon valde att behålla sin baby, det vet bara hon biggrin.gif biggrin.gif
          den nya kanske övertalade henne, för han inte kan få egna, vem vet.
          huvudsaken är att pojken har det bra och mår bra oavsett om det är med en ensam mamma eller två mammor eller pappor.
          (är för homoadoptioner) smile.gif smile.gif
          och jag är övertygad om att storkbarn har det minst lika bra som barn tillverkade i den "äkta sängen" smile.gif smile.gif
          storkbarn...fint namn igentligen wub.gif wub.gif

Du får högsta pris av mig biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera
          Latmask
          Inlägg 31-08-2005, 18:14
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 572
          Medlem nr: 5 267

CITAT (Sulawesii @ 31-08-2005, 19:09)
          Varför betalar Shiva underhållsbidrag om mannen som lever med mamman har adopterat barnet? Det ska man väl ändå inte göra?

Men han har väl inte adopterat barnet, det var väl mest ett förslag från forumet eller uppe för diskussion i familjen eller så? Inte genomfört dock (än).

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:
          Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.

Citera
          Pirum
          Inlägg 31-08-2005, 18:19
          Länk hit: #45

Validating

CITAT (Latmask @ 31-08-2005, 19:14)

Men han har väl inte adopterat barnet, det var väl mest ett förslag från forumet eller uppe för diskussion i familjen eller så? Inte genomfört dock (än).

Hur funkar det egentligen med bortadoptering av barn? Det måste väl vara rätt mycket krångel och byråkrati för sånt, för annars skulle ju samvetslösa frånvarande fäder enkelt kunna adoptera bort sina barn så att de slapp betala underhåll.

Jag menar alltså INTE att det i DETTA fall handlar om en samvetslös far, tvärtom, han verkar ju ha försökt förbättra läget. Jag menar generellt sett.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Latmask
          Inlägg 31-08-2005, 18:21
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Pirum @ 31-08-2005, 19:19)

Hur funkar det egentligen med bortadoptering av barn? Det måste väl vara rätt mycket krångel och byråkrati för sånt, för annars skulle ju samvetslösa frånvarande fäder enkelt kunna adoptera bort sina barn så att de slapp betala underhåll.

Jag menar alltså INTE att det i DETTA fall handlar om en samvetslös far, tvärtom, han verkar ju ha försökt förbättra läget. Jag menar generellt sett.

Nu kan jag inga lagar, men man adopterar väl inte bort, man adopterar. Så dessa fäder som vill slippa sina barn måste ju ha en annan pappakandidat (av moderns val) som vill ta över ansvaret.

--------------------
          Murphys lag:
          Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.

Murphys femte lag:

Citera
          AnitaO
          Inlägg 31-08-2005, 18:26
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Betty @ 31-08-2005, 18:50)
          Jag kan inte låta bli att reagera på att så många här på forumet fördömmer mamman och verkar tro att hon medvetet har ljugit för Magnus om hur hon skyddade sig. Som om hon med vett och vilja skulle ha lurat på honom detta barn fast han faktiskt själv säger att ingen av dem egentligen ville ha en fortsättning på förhållandet.
          P-spruta och dagenefterpiller är inte ett 100% säkert skydd mot graviditet! Varför är en del av er så snabba att dömma henne ohörd? unsure.gif

Jag tycker nog att det är bra märkligt att Shiva fick vetskap om detta när barnet redan var fött, och då via en tjänsteman.
          Det tycker jag visar vilken kaliber mamman har.
          Hon lär väl ha märkt att hon var gravid, och då kontaktar man väl genast den som kan vara far till barnet?

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Gillan
          Inlägg 31-08-2005, 18:26
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Har det egentligen nån som helst betydelse
          vem som har gjort si eller så, vem som sagt bu eller bä?!
          Ett barn kom till, på vilka promisser det än hände.
          Och vad som än sker, måste det väl ändå ske till barnets bästa wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 31-08-2005, 18:36
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Sorry.... blandade ihop alltihop.... blink.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Pirum
          Inlägg 31-08-2005, 18:40
          Länk hit: #50

Validating

CITAT (Latmask @ 31-08-2005, 19:21)
          Nu kan jag inga lagar, men man adopterar väl inte bort, man adopterar. Så dessa fäder som vill slippa sina barn måste ju ha en annan pappakandidat (av moderns val) som vill ta över ansvaret.

Tja, jag vet ju inte. Men om en kvinna (exv tonåring) blir med barn, och av olika skäl inte kan tänka sig abort, och barnets far inte heller finns i bilden. Då brukar det väl inte vara problem att få barnet bortadopterat? (Eller vad man nu ska kalla det). Eller jag kanske sett på för många amerikanska TV-serier smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          Latmask
          Inlägg 31-08-2005, 18:44
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Pirum @ 31-08-2005, 19:40)

Tja, jag vet ju inte. Men om en kvinna (exv tonåring) blir med barn, och av olika skäl inte kan tänka sig abort, och barnets far inte heller finns i bilden. Då brukar det väl inte vara problem att få barnet bortadopterat? (Eller vad man nu ska kalla det). Eller jag kanske sett på för många amerikanska TV-serier smile.gif

Jo fast då adopterar man ju bort barnet helt och hållet. Men om barnet bor kvar hos mamman så kan inte pappan bara så där adoptera bort barnet, till vem ska han göra det i så fall om det inte finns nån som lever med mamman som vill adoptera. Det måste ju finnas en mottagare för en adoption, och om mamman lever som ensamstående med barnet och inte vill lämna bort det så kan ju inte pappan adoptera bort det bara så där. Jösses vad jag svamlar, jag hoppas du förstår vad jag menar. rolleyes.gif

--------------------
          Murphys lag:

Murphys femte lag:

Citera
          Annlo
          Inlägg 31-08-2005, 18:45
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

Ja, det är ju jättesvårt att råda i något liknande! ohmy.gif sad.gif
          Jag lider med dig, trots att man aldrig kan lita på okända människor och veta vad deras egentliga syften är...men DEN läxan kan du ju nu sleep.gif

Om ditt nuvarade dilemma kan man ju bara tycka, men det är ju det du vill, så...:

Jag tycker att du ska ha kontakt med barnet om än bara vid födelsedagar och storhelger, just för den lilles skull! För trots att han förmodligen inte kommer att få "faderskänslor" för dig som för den låtsaspappa som bor med. Men då kommer han aldrig att behöva undra över varför du valt bort honom för det är det han kommer att tro... Att DU har valt bort honom.

Sedan kan du, när han är tillräckligt stor, tala med honom om hur det hela ligger till och vid det laget så har ni säkert kunnat utveckla en bra relation!

MEN gör honom aldrig besviken sad.gif och utebli från era möten! För om du tror att det kommer att bli så då är det bättre att försvinna helt ur hans liv... men jag kan nästan garantera att man ångrar sig när man blir gammal...Tänk om han är det enda barn du får?

Jag förstår att du inte känner några faderskänslor ännu. Det är inget som kommer per automatik när dom föds utan det växer fram i relationen mellan er!

Men gör detta för er bådas skull, och framför allt för hans skull! Tänk dig in i situationen som övriga här har berättat om när fadern varit frånvarande och skapat existentiell kris hos många unsure.gif !

Försök att hålla ett vakande öga över honom och skapa en bra relation till mamman och "pappan" så kan du finnas där i periferin, och framförallt finnas där när han själv är så stor att han själv väljer att träffa dig! wub.gif

Citera
          Latmask
          Inlägg 31-08-2005, 18:49
          Länk hit: #53

Medlem

Annlo: Jag skriver under på vartenda ett av dina ord. Exakt mina tankar.

--------------------
          Murphys lag:

Murphys femte lag:

Citera
          Reserv
          Inlägg 31-08-2005, 18:50
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Pirum @ 31-08-2005, 19:40)

Nu är det juh inte mamman som vill adoptera bort barnet, kanske inte ens Shiva heller för den delen, men om han skulle vilja det så är det juh bara till mammans nya karl, inte nån utomstående. Och vad det gäller handläggningstider så är det en ganska smärtfri lösning som går relativt fort. Vad som är bäst för barnet? Tja, det hade juh lika gärna kunnat vart mammans nya som varit den biologiske fadern och då hade han fått han som pappa oavsett om han är bra eller dålig. Vad som blir just nu är att mammans nya inte är "pappa" till pojken och pojken senare känner att hans nya pappa inte älskar honom tillräckligt eftersom han inte har adopterat honom. Det var så det vart för min svåger, tösen trodde inte att han älskade henne tillräckligt, då kontaktade dom den biologiske fadern och svågern adopterade henne.

Citera
          Fialotta
          Inlägg 31-08-2005, 18:51
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Annlo @ 31-08-2005, 19:45)
          Ja, det är ju jättesvårt att råda i något liknande! ohmy.gif sad.gif
          Jag lider med dig, trots att man aldrig kan lita på okända människor och veta vad deras egentliga syften är...men DEN läxan kan du ju nu sleep.gif

Om ditt nuvarade dilemma kan man ju bara tycka, men det är ju det du vill, så...:

Jag tycker att du ska ha kontakt med barnet om än bara vid födelsedagar och storhelger, just för den lilles skull! För trots att han förmodligen inte kommer att få "faderskänslor" för dig som för den låtsaspappa som bor med. Men då kommer han aldrig att behöva undra över varför du valt bort honom för det är det han kommer att tro... Att DU har valt bort honom.

Sedan kan du, när han är tillräckligt stor, tala med honom om hur det hela ligger till och vid det laget så har ni säkert kunnat utveckla en bra relation!

MEN gör honom aldrig besviken sad.gif och utebli från era möten! För om du tror att det kommer att bli så då är det bättre att försvinna helt ur hans liv... men jag kan nästan garantera att man ångrar sig när man blir gammal...Tänk om han är det enda barn du får?

Jag förstår att du inte känner några faderskänslor ännu. Det är inget som kommer per automatik när dom föds utan det växer fram i relationen mellan er!

Men gör detta för er bådas skull, och framför allt för hans skull! Tänk dig in i situationen som övriga här har berättat om när fadern varit frånvarande och skapat existentiell kris hos många unsure.gif !

Försök att hålla ett vakande öga över honom och skapa en bra relation till mamman och "pappan" så kan du finnas där i periferin, och framförallt finnas där när han själv är så stor att han själv väljer att träffa dig! wub.gif

Så bra skrivet....shiva ta till dig detta...det kommer ni alla må bäst av smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          pejori
          Inlägg 31-08-2005, 19:07
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

håller helt med. smile.gif smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 31-08-2005, 19:24
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Ophelia @ 31-08-2005, 17:24)
          CITAT (silos @ 31-08-2005, 13:58)
          Människor som inte är villiga att ta ansvar för barn som kan bli följden av samlag hur skyddat den än har varit skall heller inte ha sex mad.gif !!!

Varför måste människor bara njuta av det som känns bra för kroppen i ditt fall Shiva snoppen ohmy.gif

Men tyvärr är vår värld fulla av människor som lever sina liv genom sina lustar och fullständigt struntar i vad dessa förlustelser kan orsaka:ovälkomna barn,sjukdomar,prostitution,våld,förnedring av människor etc.etc......

Det gör mig så oerhört ont att människor beteer sig på det viset och det värsta är dessa oskyldiga barn och det gör mig så ont att du Shiva säger att du inte bryr dig alls

ohmy.gif

Jag är helt säkert på att djupt inom dig bryr du dig men vågar inte ta kontakt med denna kännsla av kärlek wub.gif

Du skall veta att barn är den mest underbara gåvan som vi människor kan få under livet wub.gif

Och det hemska är att världen är fulla av barn som ingen vill ha sad.gif

Vore jag du Shiva så skulle jag vara MYCKET glad och tacksam för din lile son och skulle göra allt för att få träffa och lära känna mitt barn och det utan en massa strider förstås wub.gif

Men din dumma människa. Förstår du inte att Magnus faktiskt tagit sitt ansvar för barnet!!

Det är väl inget konstigt att man inte kan bry sig om man inte känner personen OCH blir förhindrad av mamma att planera in träffar med barnet.

Förresten har det väl varit två människor som njutit eller hur!

mad.gif mad.gif

För det första:tack för din åsikt om mig som människa!

Visst tar Shiva ansvar ekonomiskt för sin son;han är nog tvungen, kan jag tänka mig,men han säger att han inte bryr sig ett dugg om att han har en son och det är klart att han inte rår för att han inte känner någonting för barnet och det tycker jag är mycket sorligt.

Jag menar inte med mina ord att fördöma Shiva eller andra,utan det är mina uppriktiga tankar.

Jag anser inte att en person tar ansvar när man inte använder skydd utan vill ha safesex;att kvinnan kanske lurade Shiva är också hemskt om det verkligen var på det viset!

Shiva är ändå pojkens pappa och DET är verkligen sorgligt att han inte får chans att lära känna sin son sad.gif

Jag menade så klart både kvinnan och mannen med mina ord.

Citera
          Ciczi
          Inlägg 31-08-2005, 20:03
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem nr: 4 113

Tycker att det är en lömsk jäkel till kvinna som säger att hon tar dagen efter piller.... Hon måste ju ha missat poängen med dem helt. De ska ju användas när man verkligen vill försäkra sig om att man inte blir gravid. KAnske för att komdomen har spruckit. De ska ju inte användas som ett ångersätt för att man ångrar ligget kvällen innan.

Till Shiva vill jag bara säga. Gör ditt bästa och lycka till. JAg håller tummarna för dig!

Ciczi

--------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

"Mest klorofyll vinner!!!"

Citera
          Bettson
          Inlägg 31-08-2005, 20:13
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Vi kan nog tycka allihopa att man skall ta ansvar för sina handlingar och konsekvenserna av dom. Att barn skall vara önskade och planerade av två ansvarstagane individer.

Fast om man ska vara riktigt ärliga. Om alla barn skulle vara genomdiskuterade och planerade av två ansvarstagande individer då skulle inte befolkningskurvan se ut som den gör idag.

Kanske är det en mänskligt överlevnadsbeteende att lustan slår till ibland.

Likaväl som det är ett mänskligt beteende att man växer till sig när man skall bli förälder. Mammorna har ju i regel haft nio månader att vänja sig vid att barnet tar över ens liv.

Pappor brukar det ta lite längre tid för eftersom man behöver kontakt med barnet. Men när man väl får det så tar beskyddarinstinkterna vid.

Jag tror inte att någon pappa är okänslig inför sitt barn. Däremot tror jag att män skyddar sig med en attityd av, att jag bryr mig inte om eftersom de känslomässigt inte tacklar situationen om den är knepig.

Så Shiva, jag tror inte ett ögonblick på att du inte bryr dig. Du bara stänger av dina känslor för att du inte orkar lösa situationen.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-08-2005, 20:24
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Här svänger diskussionen från sida till sida. Som singel utan barn kanske jag inte skall lägga mig i för mycket men jag förstår att Shiva inte känner något för barnet. Att få reda på att man är far långt efter barnafödseln är ungefär som att köpa en nallebjörn på postorder. Nån pappa kommer han aldrig att bli.

Beträffande adoption så kan den nuvarande mannen i kvinnans närhet ansöka om att få adoptera barnet fast jag undrar om dom inte måste vara gifta????? Det är för övrigt bara en ren juridisk sak, han övertar farsrollen med försörjning mm och barnet får rätt till arv mm. Och barnet förlorar rätt till arv efter Shiva.

Beträffande kvinnor som inseminerar sig sticker jag ut hakan lite. Egoister!!! Tanker bara på att dom vill ha ett barn, inte på att barnet kanske vill ha en pappa. Vad gör hon när barnet skriker, VEM ÄR MIN PAPPA???? Hade jag inte vetat vem som varit min pappa hade jag bara varit en halv människa.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 09:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon