Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > en -SON, vill ej va pappa
          *Felix matte*
          Inlägg 01-09-2005, 08:57
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 09:50)
          Magnolia, jag tycker inte du är för sydländsk, bara human, vem vet Shivas föäldrar kanske inte har några barnbarn och är jätteglada över denna pojke. Och det du beskriver om att klippa banden till halva släkten vid dödsfall är inte så ovanligt och mycket grymt emot barnen som behöver ha kontakterna kvar för att hålla fast vid den bortgångne föräldern.

Har aldrig någonsin varit med om att någon "klippt banden" med släkten om någon dött eller ens vid skilsmässa.
          Man är ju släkt oavsett ...

Citera
          Magnolia
          Inlägg 01-09-2005, 09:08
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 3 743

CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 09:53)
          CITAT (Magnolia @ 01-09-2005, 09:44)
          CITAT (Felix matte @ 31-08-2005, 21:52)

Mycket av mammans beteende kan kanske bero på att så många vill "ha tillgång till" barnet...
          hon blev ju inte ihop med en hel klan den gången bebisen blev till.

Jag vet att många tycker så men själv tycker jag att det är obegripligt - kanske är jag inte tillräckligt svensk... För mig finns ett barn i ett sammanhang, är en del av en släkt, en historia som är mycket större än bara mamman och pappan.

När min mamma dog kunde min pappa inte bara sluta umgås med min mormor, min morbror, moster, kusiner på mammas sida eftersom hans barn är släkt med dem. En bekant till mig dog - hans släktingar får inte längre träffa hans barn eftersom mamman tycker att det hela är ett avslutat kapitel eftersom pappan är död. Men för barnen är det knappast avslutat!

Man behöver inte älska sina barns släktingar, men jag tycker att det är så självklart att om man skaffar (eller får) barn med någon så inser man att man för evigt är mer eller mindre knuten också till den andra förälderns släkt.

Det här är ett litet sidospår, men det hade varit intressant att höra om någon håller med mig eller om ni tycker att jag är alltför "sydländsk"...

Så klart jag håller med och inte tror jag att det är "osvenskt" på något vis
          men i detta fall handlade det ju om en bebis som inte har kontakt med pappan ( eller mycket lite)... då tycker jag faktiskt att släkten ska lugna ner sig och låta föräldrarna sinsemellan komma fram till någon lösning.

Inte tar man väl avstånd från släkten även om det blir skilsmässa... varje par har rätt att sköta sitt eget och sånt ska inte släkten blanda sig i.

Jag tror inte heller att det spelar så stor roll för ett mycket litet barn hur många släktingar man har eller inte har kontakt med, men någon gång måste man ju börja bygga upp en relation.

Det jag egentligen invände mot var hur du skrev att hon inte valt att bli ihop med en hel klan - det är precis det jag tycker att hon har gjort, medvetet eller inte! När man får barn tycker jag att det är självklart att man inte bara får ett barn utan en hel hoper mer eller mindre drägliga släktingar på köpet rolleyes.gif

Sedan tycker jag precis som du att PARETS relation ska släkten inte lägga sig i.

--------------------
          En trädgård! Lycka!

Citera
          Reserv
          Inlägg 01-09-2005, 09:08
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Tyvärr Felix matte så är det egentligen inte så ovanligt trots allt,vid en separation så är det oftast mamman som får barnen och det är ett mycket effektivt vapen hon har, särskilt om separationen varit jobbig. Finns inget mer elakt än ett hämndlystet fruntimmer, hon skiter fullständigt i att barnen vill träffa både pappan och släkten, pappan får juh så småningom ordnat umgänge men resten av släkten kan hon hålla utanför. Vi har sett sånt på nära håll inom umgängeskretsen och det är ingen rolig syn det, inte för nån av parterna, och där står man och ska försöka medla mitt i ett familjekrig blink.gif wacko.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 01-09-2005, 10:52
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

mina ungar har haft kontakt med sin pappas släkt, tack vare honom. smile.gif
          jag har däremot ingen kontakt och det är jättevanligt att banden klipps i en skillsmässa smile.gif

man behöver inte heta PAPPA för att man har kontakt med sitt barn sporadiskt. wub.gif wub.gif
          det går utmärkt med "bara" förnamnet, tills barnet är stort nog att fatta sammanhanget. smile.gif smile.gif
          förklarar man det possitivt för barnet, så ser dom honom som en tillgång i livet.
          "du är så viktig att du har TVÅ pappor" är en bra förklaring. smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 02-09-2005, 06:16
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (silos @ 31-08-2005, 20:24)
          CITAT (Ophelia @ 31-08-2005, 17:24)
          CITAT (silos @ 31-08-2005, 13:58)
          Människor som inte är villiga att ta ansvar för barn som kan bli följden av samlag hur skyddat den än har varit skall heller inte ha sex mad.gif !!!

Varför måste människor bara njuta av det som känns bra för kroppen i ditt fall Shiva snoppen ohmy.gif

Men tyvärr är vår värld fulla av människor som lever sina liv genom sina lustar och fullständigt struntar i vad dessa förlustelser kan orsaka:ovälkomna barn,sjukdomar,prostitution,våld,förnedring av människor etc.etc......

Det gör mig så oerhört ont att människor beteer sig på det viset och det värsta är dessa oskyldiga barn och det gör mig så ont att du Shiva säger att du inte bryr dig alls

ohmy.gif

Jag är helt säkert på att djupt inom dig bryr du dig men vågar inte ta kontakt med denna kännsla av kärlek wub.gif

Du skall veta att barn är den mest underbara gåvan som vi människor kan få under livet wub.gif

Och det hemska är att världen är fulla av barn som ingen vill ha sad.gif

Vore jag du Shiva så skulle jag vara MYCKET glad och tacksam för din lile son och skulle göra allt för att få träffa och lära känna mitt barn och det utan en massa strider förstås wub.gif

Men din dumma människa. Förstår du inte att Magnus faktiskt tagit sitt ansvar för barnet!!

Det är väl inget konstigt att man inte kan bry sig om man inte känner personen OCH blir förhindrad av mamma att planera in träffar med barnet.

Förresten har det väl varit två människor som njutit eller hur!

mad.gif mad.gif

För det första:tack för din åsikt om mig som människa!

Visst tar Shiva ansvar ekonomiskt för sin son;han är nog tvungen, kan jag tänka mig,men han säger att han inte bryr sig ett dugg om att han har en son och det är klart att han inte rår för att han inte känner någonting för barnet och det tycker jag är mycket sorligt.

Jag menar inte med mina ord att fördöma Shiva eller andra,utan det är mina uppriktiga tankar.

Jag anser inte att en person tar ansvar när man inte använder skydd utan vill ha safesex;att kvinnan kanske lurade Shiva är också hemskt om det verkligen var på det viset!

Shiva är ändå pojkens pappa och DET är verkligen sorgligt att han inte får chans att lära känna sin son sad.gif

Jag menade så klart både kvinnan och mannen med mina ord.

Var så god. Ja jag är helt övertygad om att det var dina uppriktiga tankar men du använde även ord. Jag upplevde att det inte var så självklart att det var riktat mot kvinnan också.

Själv använde jag BÅDE uppriktiga tankar OCH ord gentemot dig och jag menade dig och ingen annan.

Citera
          silos
          Inlägg 02-09-2005, 09:41
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Ophelia @ 02-09-2005, 07:16)
          Var så god. Ja jag är helt övertygad om att det var dina uppriktiga tankar men du använde även ord. Jag upplevde att det inte var så självklart att det var riktat mot kvinnan också.

Själv använde jag BÅDE uppriktiga tankar OCH ord gentemot dig och jag menade dig och ingen annan.

Och för mig var det självklart att vid samlag är det två som deltar,annars kallades det för någonting annat.

Jag måste nog förtydliga mig:mina ord var riktade mot Shiva eftersom eftersom det är han som har startat trådet!

Men mina ord betyder inte att Shiva håller på med prostitution våld etc!
          Det blev som en följd av mina tankar när jag tänkte på mänskligheten och allt som kan pågå när ingen ser.

Och visst; jag blev lite ledsen när du skrev att jag är en dum människa sad.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 02-09-2005, 17:49
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (Felix matte @ 01-09-2005, 09:57)
          CITAT (Reserv @ 01-09-2005, 09:50)
          Magnolia, jag tycker inte du är för  sydländsk, bara human, vem vet Shivas föäldrar kanske inte har några barnbarn och är jätteglada över denna pojke. Och det du beskriver om att klippa banden till halva släkten vid dödsfall är inte så ovanligt och mycket grymt emot barnen som behöver ha kontakterna kvar för att hålla fast vid den bortgångne föräldern.

Har aldrig någonsin varit med om att någon "klippt banden" med släkten om någon dött eller ens vid skilsmässa.
          Man är ju släkt oavsett ...

När jag skilde mig för drygt 20 år sedan så tappade tyvärr min dotter kontakten med sin pappas släkt. De hör aldrig av sig för de tyckte att jag var syndabocken och det hade de rätt i men för den skull hade ju inte min dotter skuld i det hela.
          Ingen hör av sig utan vi kanske får höra via bekantas bekanta en del om den sidan av släkten som t.ex när min dotters farfar dog.
          Kan också sägas att hon inte har kontakt med sin pappa heller fast han bor 9 km härifrån. Hans nya sambo vill inte veta av oss och han orkar inte själv p.g.a. spritproblem också. Min dotter har försökt skapa kontakt men har ej lyckats.
          Men hennes barn har en underbara bonusmorfar i min nuvarande sambo så de saknar inte riktiga morfor och min dotter har en bra kompis som även fungerar som pappa då det behövs.
          Så detta med att ha kontakt kan vara både på gott och ont.
          Har en bror som sitter ungefär i samma sits, blivit nekad till att träffa sina pojkar. Men pojkarna vet att han finns och de träffar farfar o farmor några ggr/år för att min mamma (farmor) tog upp det med mamman, men intresset är inte så stort. Så det finns nog många fall i vårt långa land som är så här.
          Känner du inte för att bli pappa och ta det ansvaret (mer än det ekonomiska) så kanske du inte blir någon bra pappa när ni träffas. Detta måste du besluta själv och det är ett jobbigt beslut sedan får du se när barnet börjar fråga sin mamma så kanske det ser annorlunda ut och du kan börja ta kontakt.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Ophelia
          Inlägg 03-09-2005, 07:01
          Länk hit: #88

Medlem

CITAT (silos @ 02-09-2005, 10:41)

Och för mig var det självklart att vid samlag är det två som deltar,annars kallades det för någonting annat.

Jag måste nog förtydliga mig:mina ord var riktade mot Shiva eftersom eftersom det är han som har startat trådet!

Det blev som en följd av mina tankar när jag tänkte på mänskligheten och allt som kan pågå när ingen ser.

Allt kan ju dras till ytterligehetsn gräns tydligen.

Du behöver nog förtydliga väldigt mycket.

Citera
          silos
          Inlägg 03-09-2005, 08:54
          Länk hit: #89

Medlem

CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 08:01)

Alldeles riktigt;och jag håller på att lära mig wub.gif

Citera
          Ophelia
          Inlägg 03-09-2005, 09:00
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (silos @ 03-09-2005, 09:54)

Får hoppas att du lär dig snabbt.

Citera
          silos
          Inlägg 03-09-2005, 09:17
          Länk hit: #91

Medlem

CITAT (Ophelia @ 03-09-2005, 10:00)
          CITAT (silos @ 03-09-2005, 09:54)

Får hoppas att du lär dig snabbt.

Jag hoppas precis det samma och jag tror att jag fixar det wub.gif

Citera
          Annlo
          Inlägg 03-09-2005, 14:11
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 1 244
          Medlem nr: 2 003

CITAT (pejori @ 01-09-2005, 11:52)
          man behöver inte heta PAPPA för att man har kontakt med sitt barn sporadiskt. wub.gif wub.gif
          det går utmärkt med "bara" förnamnet, tills barnet är stort nog att fatta sammanhanget. smile.gif smile.gif
          förklarar man det possitivt för barnet, så ser dom honom som en tillgång i livet.
          "du är så viktig att du har TVÅ pappor" är en bra förklaring. smile.gif

Precis! wub.gif

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 09:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon