Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kan vi ordna en vapenvila, Please, skjut inte budbäraren.
          Bettson
          Inlägg 04-09-2005, 07:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Visst finns det troll på forat. Frågan är bara var och vad de heter.

De lyckas alltid i sitt uppsåt. Få igång bataljen igen så snart det varit lite gemytligt.

Det finns alltid tre stycken som blir förbannade och går igång på provokationerna, så trollet får som det vill.

Tills Ingemar hittar troll-uslingen. Kan inte ni tre göra en överennskommelse om att inte säga något negativt om varandra, för säkerhets skull inte diskutera med varandra (det finns ju så många andra att byta åsikter med).

Alla tror ni säkert att det är motparten som är trollet under flera signaturer, som "i stället för", ordenarie osv. Man undrar bara vad som komma skall härnäst.

Vad skulle ni vinna på det här. Jo om ni håller er överennkommelse så kan inte trollet under nya signaturer provocera igång tjafset igen. Alltså den som är trollet förlorar sitt redskap.

Nu tror jag att trollet egentligen är någon annan än i den här gruppen. Det som jag tycker är både obehagligt och märkligt är att det är någon som varit här ganska länge och känner till vissa konflikter. Någon som roar sig på andras bekostnad. Det är tragiskt , omoget och väldigt otrevligt för andra.

Så ni tre har allt att vinna å en sådan överennskommelse, please......

Och så var det bara en sak till. Jag har inte satt munkavle på någon, inte kört bort någon, inte beordrat någon att hämma sina åsikter. Bara bett er friviligt göra en överennkommelse för att komma ur situationen.

Och snälla skjut inte budbäraren.

Glömde visst tala om vilka tre det var. Reserv, Fenja och Hannele. Ni är bra personer allihopa men det vore skönt om ni inte trätte med varandra . wub.gif

Please wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Björken
          Inlägg 04-09-2005, 08:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

God morgon!
          Jag håller fullständigt med dig.
          Livet är alldeles för kort för att lägga energi på att träta bort det. Krama om din medmänniska istället så lyser solen starkare.

Citera
          amaira
          Inlägg 04-09-2005, 08:46
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Japp smile.gif och gomorron allihopa wub.gif
          Fast jag har varit vaken många timmar innan jag kikade in här sleep.gif . Somnade däremot klockan halv sex igårkväll. Ibland sover jag mer gott än annars...

Lite "info" från amaira:

1. "Trollet" finns inte kvar som skribent på forumet; utestängd sedan några veckor tillbaka tillsammans med sina parallella signaturer, och lugnet har lagt sig.

Tills "trollet" fick tag i en ny dator. Denna är i alla fall "identifierad" nu, så oavsett signaturen "Ordenarie", eller försöka att hitta på ännu en signatur, så är personen redan avsljöad, och blir stoppad så fort denne försöker igen!!!!!!!!

Så slappna av lite, här finns inga troll som kan förstöra särskilt mycket på forumet, inte utan att själv åka ut en gång till, så det visslar om det.

Det finns ingen anledning att "misstänka varandra".

2. Nää, jag vill inte tala om vem jag tror det är. I Sverige dömer man inte någon utan domstol, och jag har inga bevis. Det är inte jag som har tillgång till några IP-nummer, och vill inte Ingemar prata om det, så tänker inte jag heller göra det.

Vi som är kvar här, nu är vi som vi är - på gott och ont laugh.gif rolleyes.gif wub.gif .
          Vi får väl försöka överleva med varandra så gott vi kan, med så lite elakhet som möjligt. Tycker ni inte?

Kram alla goa (annat humör går också för sig tongue.gif , ta emot kramen nu utan att tjura wub.gif )

Värdet är underbart, morgonen har varit ljuvlig, det är helg, rosorna har kommit in i sin andra överdådiga blomning, vad mer kan man önska?

wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          HippieSpellan
          Inlägg 04-09-2005, 09:08
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 5 507

haha jag trodde du skulle säga helt andra människor... så roligt hur vi uppfattar folk

--------------------
          Blir gröna fingrar röda när man försöker få sin pelargon att bli köttätare?

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-09-2005, 09:24
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Jag fattar inte det där med troll och vad för negativt det är med det och jag tror att jag helt ärligt tänker skita i vilka det är som är troll eller inte. Jag tycker troll är riktigt tjusiga och skulle själv se det som ett komplimang om någon kallade mig för det.

Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

I fortsättningen så tror jag vi ska respektera trollen och inte dra in dem som liknelser när vi egentligen har något negativt att säga om en människa.

smile.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 04-09-2005, 09:33
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Ophelia @ 04-09-2005, 10:24)
          Jag tycker troll är riktigt tjusiga och skulle själv se det som ett komplimang om någon kallade mig för det.

wink.gif Nu handlar det ju inte om såna troll som finns t.ex. i skogen, utan det är ett engelskt ord från början.

Men det var inte det jag skulle säga... Håller med Bettson i det mesta utom på en punkt - Hannele! Jag uppfattar absolut inte henne som någon "störande" person här, snarare en härlig tillgång. wub.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Reserv
          Inlägg 04-09-2005, 09:36
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Med tanke på den uppståndelse som är nu här på forumet så uppfattar jag det som någon har hotat någon mer eller mindre till livet. Är det rätt uppfattat?

Näe, det va´mycket värre än så, jag råkade tala om vilka jag tyckte det va´tur att jag inte va´gift med. Det va´inte så smart, ber om ursäkt om nån av damerna känner sig försmådda av mitt inlägg. Visst vapenvila går bra för min del.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-09-2005, 09:39
          Länk hit: #8

Medlem

Troll som troll som troll.......kvittar

Uppfattar alla de uppräknade som riktiga tillgångar. Vettiga svar på frågor och funderingar om blommor med tillbehör samt annat. smile.gif smile.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 04-09-2005, 09:44
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 10:36)

Näe, det va´mycket värre än så, jag råkade tala om vilka jag tyckte det va´tur att jag inte va´gift med. Det va´inte så smart, ber om ursäkt om nån av damerna känner sig försmådda av mitt inlägg. Visst vapenvila går bra för min del.

laugh.gif Jag känner mej inte det minsta försmådd! Fast om jag uppfattat det hela rätt så är det ingen som vill vara gift med dej?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Reserv
          Inlägg 04-09-2005, 09:46
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:44)
          CITAT (Reserv @ 04-09-2005, 10:36)

laugh.gif Jag känner mej inte det minsta försmådd! Fast om jag uppfattat det hela rätt så är det ingen som vill vara gift med dej?

Sicken jädra tur jag har då, jag som är upptagen och allt, då är det juh ingen som behöver va´lessen heller. Det räcker gott med att Shiva vill bo granne med mig, då kan han och jag skissa på ritningarna för våran "träff"

Citera
          Berith
          Inlägg 04-09-2005, 09:48
          Länk hit: #11

Medlem

Har också uppfattat det så. Det var nån odlait som hotade med att moona "ihjäl" nån här. Usch! sleep.gif

--------------------

Citera
          AnitaO
          Inlägg 04-09-2005, 09:57
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:44)

Jo, jag skulle nog kunna tänka mig det. smile.gif
          Tänk att ha en rar man som sjunger en vacker kärlekssång till mig på min 50-årsdag. wub.gif
          Det är så skönt att höra att kärleken lever vidare även i den senare halvan av livet.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Ophelia
          Inlägg 04-09-2005, 09:57
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:48)

Har också uppfattat det så. Det var nån odlait som hotade med att moona "ihjäl" nån här. Usch! sleep.gif

Ja det var nog jag och tyvärr tror jag att det skulle inträffa om jag moonade. biggrin.gif

Citera
          Hannele
          Inlägg 04-09-2005, 10:01
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 08:44)
          Glömde visst tala om vilka tre det var. Reserv, Fenja och Hannele. Ni är bra personer allihopa men det vore skönt om ni inte trätte med varandra . wub.gif

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda du mej i detta??
          Bara för att jag svarade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!! Och några andra.

Ska jag bara vara tyst när reserv skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Bettson
          Inlägg 04-09-2005, 10:09
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Berith @ 04-09-2005, 10:33)
          Jag tycker troll är riktigt tjusiga och skulle själv se det som ett komplimang om någon kallade mig för det.

wink.gif Nu handlar det ju inte om såna troll som finns t.ex. i skogen, utan det är ett engelskt ord från början.

Men det var inte det jag skulle säga... Håller med Bettson i det mesta utom på en punkt - Hannele! Jag uppfattar absolut inte henne som någon "störande" person här, snarare en härlig tillgång. wub.gif

Jag kan nog inte annat än tycka att det märks att Hannele och Reserv inte gillar varandra.

Inte heller att Fenja och Reserv inte gillar varandra.

Någonstans i bakgrunden framskymtar en konflikt med copycat. Hur vet jag inte, men det dras upp hela tiden.

Jag tycker inte alls att de är störande som personer. Alla har sitt positiva att ge forat. Men detta ständiga käbblande och beskyllande inbördes angående flera identiter och trollvarningar är trättande och jobbogt att lyssna till.

Jag sa också att jag tror trollet bor någon annastans än bland de här tre även om de friskt beskyller varandra för att vara troll.

Om det nu är så som Amaira säger att trollet är utvisat sedan flera veckor så vore det väl ännu större anledning för dessa tre att sluta beskylla varandra för trolling. Eller?

Citera
          Bettson
          Inlägg 04-09-2005, 10:14
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 11:01)
          CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 08:44)

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda du mej i detta??
          Bara för att jag svarade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!! Och några andra.

Ska jag bara vara tyst när reserv skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Jag tycker inte ni skall säga nåt fult om varandra överhuvud taget.

Ni har en massa fula kommentarer om varandra i bakhuvudet som ligger och gror. Det är dags att begrava allt sådant skit och börja om på nytt.

Det är inte ens fel att två träter och det krävs minst två för att bli sams.

Jag ber er inte ens en gång att bli sams bara att ingå vapenvila inbördes samtidigt.

Citera
          Hannele
          Inlägg 04-09-2005, 10:44
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 11:09)
          Jag kan nog inte annat än tycka att det märks att Hannele och Reserv inte gillar varandra.

Det är helt min ensak vad jag tycker om någon här, det är fullständigt ointressant.
          Jag säger inte något elakt personligen till någon.
          Men jag daltar inte och delar inte allas åsikter om allt - det tåls inte här?
          Utan man ska bara jamsa? Vad är det för "diskussion" då?

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda mej i detta??
          Bara för att jag kommenterade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!!
          Och med flera andra.
          Jag svarade honom inte ens, vad jag anser om det ”giftermålet” för då skulle det bli elakt värre.

Jag håller tyst om så mycket skit som slängs här, men så fort man svarar, så...
          Ska man bara vara tyst när någon skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Det här är fullständigt absurt, ska jag försvara mej?? Mot vad? wacko.gif
          Detta är ju värre än Franz Kafkas Processen...
          Ju mer jag "försvarar" mej, desto "elakare" framstår jag... sad.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 04-09-2005, 11:04
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Hannele @ 04-09-2005, 11:44)
          CITAT (Bettson @ 04-09-2005, 11:09)

Det är helt min ensak vad jag tycker om någon här, det är fullständigt ointressant.
          Jag säger inte något elakt personligen till någon.
          Men jag daltar inte och delar inte allas åsikter om allt - det tåls inte här?
          Utan man ska bara jamsa? Vad är det för "diskussion" då?

wacko.gif blink.gif sad.gif Jag har inte ens varit här på tio dagar, ändå lyckas du blanda mej i detta??
          Bara för att jag kommenterade reservn när han helt plötsligt skrev att han inte vill vara gift med mej!!!
          Och med flera andra.
          Jag svarade honom inte ens, vad jag anser om det ”giftermålet” för då skulle det bli elakt värre.

Jag håller tyst om så mycket skit som slängs här, men så fort man svarar, så...
          Ska man bara vara tyst när någon skriver sådant?? mad.gif unsure.gif

Det här är fullständigt absurt, <span style='color:blue'>ska jag försvara mej?? Mot vad? wacko.gif </span>
          Detta är ju värre än Franz Kafkas Processen...
          Ju mer jag "försvarar" mej, desto "elakare" framstår jag... sad.gif

Lugn, lugn, lugn sleep.gif
          Du behöver varken dalta, dela allas åsikter eller jamsa. Med ödmjukhet och diplomati får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning! sleep.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Hannele
          Inlägg 04-09-2005, 11:09
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Birgitta P @ 04-09-2005, 12:04)
          ödmjukhet och diplomati  får man en bra "diskussion", och det blir inte pajkastning!  -_-

Jag har inte sysslat med pajkastning.
          Vaffö svarar jag över huvud taget??
          Vaffö drog Bettson mej in i detta??? mad.gif wacko.gif
          Jag är fullständigt ointresserad av vad Reserv tycker eller tänker om mej.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Ralf
          Inlägg 04-09-2005, 11:11
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Precis, många som har blivit indragna mot sin vilja. Märkligt beteende.

Jag är på en del andra forum o diskuterar olika saker. Där ser man sällan det man ser här på Odla bla därför att Webbisarna stävjar sånt ganska snabbt.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 22:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon