Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fi fan....
          Sulawesii
          Inlägg 12-09-2005, 07:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Såg Gudrun Schyman uttala sig i Godmorgonsoffan för en stund sedan. Jag blir bara så förbannad... Hur kan hon sitta och försvara att någon på stämman sagt "jävla man, vi ska slita dig i stycken..."? Att personen i fråga haft en vän som blivit våldtagen av män två gånger på raken försvarar det inte! Tänk vilket ramaskri det blivit om en man blivit utsatt för liknande av kvinnor på liknande sätt? Eller en svensk av utlänningar? skulle det minsann inte gå att sätta kvinna eller utlänning i den meningen!
          Jag är så trött på att gruppen män ska stå som ett undantag! Vad är det som gör att det är rätt att ge sig på dem, klumpa ihop dem och anse att alla är en bunt med brutala neandertalare?

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          AnitaO
          Inlägg 12-09-2005, 07:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Oj, det missade jag.
          I fredags var den avhoppade Ebba minns-inte-efternamnet och berättade om varför hon hade hoppat av.
          Enligt henne så var Tiina Rosenbergs åsikt den att "den kvinna som ligger med en man är en könsförrädare".
          Dom fontade Tiina med detta och hon valde att inte kommentera.
          Svar "ja" alltså?

Själv tycker jag väl att det är ganska så bra att män ligger med kvinnor.
          Hur f-n skulle det annars bli några barn gjorda? rolleyes.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 12-09-2005, 07:26
          Länk hit: #3

Medlem

Ja, det berättade min särbo. Jag trodde jag skulle smälla av!! Alltså..... vad rör sig uppe i huvudet på en sån person?
          Jag är helt för jämlikhet, det borde vara en självklarhet att alla ska ha rätten till lika lön och att i övrigt välja att leva som de vill. Men, det här är ju något helt annat. Vissa av dem verkar ju vilja utrota mannen....

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          AnitaO
          Inlägg 12-09-2005, 07:30
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Sulawesii @ 12-09-2005, 08:26)
          Ja, det berättade min särbo. Jag trodde jag skulle smälla av!! Alltså..... vad rör sig uppe i huvudet på en sån person?
          Jag är helt för jämlikhet, det borde vara en självklarhet att alla ska ha rätten till lika lön och att i övrigt välja att leva som de vill. Men, det här är ju något helt annat. Vissa av dem verkar ju vilja utrota mannen....

Ja, typ ojämlikhet fast tvärtom rolleyes.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 12-09-2005, 07:39
          Länk hit: #5

Medlem

Precis! Sorgligt sad.gif

--------------------
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Zarah P
          Inlägg 12-09-2005, 08:07
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem nr: 6 191

CITAT (Sulawesii @ 12-09-2005, 08:12)
          Såg Gudrun Schyman uttala sig i Godmorgonsoffan för en stund sedan. Jag blir bara så förbannad... Hur kan hon sitta och försvara att någon på stämman sagt "jävla man, vi ska slita dig i stycken..."? Att personen i fråga haft en vän som blivit våldtagen av män två gånger på raken försvarar det inte! Tänk vilket ramaskri det blivit om en man blivit utsatt för liknande av kvinnor på liknande sätt? Eller en svensk av utlänningar? skulle det minsann inte gå att sätta kvinna eller utlänning i den meningen!
          Jag är så trött på att gruppen män ska stå som ett undantag! Vad är det som gör att det är rätt att ge sig på dem, klumpa ihop dem och anse att alla är en bunt med brutala neandertalare?

Det är väl så att det enda de radikala feministerna uppnår med sitt tjat som systerskap, är segregering.
          Jag har i allafall alltid tyckt att SYSKONSKAP är finare än systerskap - och vänskap är vackrast utan stämplar.
          Jag läste en krönika i Aftonbladet häromdagen, av Anna Eklund.
          "Falska feminister gör heteromän till bögar" hette krönikan och den roade mig inte bara kungligt, den fick mig också att sucka djupt över anarkafeministerna, ännu en gång.

JämLIKhet är en bra sak - men de här damerna är ju bara ute efter att ha allting på samma villkor som männen - och så lite till.
          Som om de kunde förändra historien genom att förtrycka män?
          Idioti...

Skönt att se likasinnade härinne!

--------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman

Citera
          birgitek
          Inlägg 12-09-2005, 08:19
          Länk hit: #7

Gäster

Jättebra med FI, tycker jag som har borgerliga grundvärderinga. Det enda de möjligen kan åstadkomma är att plocka en del röster från vänsterblocket.
          Birgit Ek

Citera
          Betty
          Inlägg 12-09-2005, 08:22
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Jag kan inte låta bli att tycka att det är ytterst korkat att döpa partiet till Fi. Jag gillar inte de vibbar som den förkortningen sänder ut, varenda karl som har gjort lumpen har bekämpat "den lede Fi" ute i skogen...
          Redan när jag såg den förkortningen tvärs över brösten på T-skirtarna på ett par av dessa feminister i en nyhetsintervju skakade jag på huvudet och undrade vad det är de vill uppnå egentligen.
          Håller verkligen med dig Zarah när du säger:
          CITAT
          JämLIKhet är en bra sak - men de här damerna är ju bara ute efter att ha allting på samma villkor som männen - och så lite till.
          Som om de kunde förändra historien genom att förtrycka män?
          Idioti...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Reserv
          Inlägg 12-09-2005, 08:22
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Jag ser inget bra med extremfeministiska partier, tänk om vi skulle starta ett kvinnohatarparti, vilket ramaskri det skulle bli på er kvinnor då. Jag tror dom gräver sin egen grav, och en del av dom har äntligen visat sin rätta IQ nivå, d.v.s. den som ligger nära minusstrecket.

Citera
          Zarah P
          Inlägg 12-09-2005, 08:25
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Reserv @ 12-09-2005, 09:22)
          Jag ser inget bra med extremfeministiska partier, tänk om vi skulle starta ett kvinnohatarparti, vilket ramaskri det skulle bli på er kvinnor då. Jag tror dom gräver sin egen grav, och en del av dom har äntligen visat sin rätta IQ nivå, d.v.s. den som ligger nära minusstrecket.

Intelligenta är de nog - men tyvärr är det inte alltid en garanti för att de kan tänka ordentligt... wink.gif

Jag dristar mig att citera cic's signatur:
          "Vanligt sunt förnuft, är inte särskilt vanligt!"

...och egentligen är väl alla extremister lika trista? De är så insnöade att hälften vore för mycket. Inte konstigt att de får tomtar på loftet! tongue.gif

--------------------
          /Alexander Hoffman

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 12-09-2005, 08:37
          Länk hit: #11

Medlem

En sak till med Gudrun i morgonsoffan: hon ville inte bli kallad för taleskvinna, utan som talesperson. När man är kvinna, vad ska man då inte kunna kalla sig för det för? Förstår inte.....
          Och varför har det blivit fult att säga författarinna, skådelspelerska mm? Det enda det ordet visar på är väl att personen är en kvinna som utövar sitt yrke? Och är det så dumt? Jag tycker dessutom att det klingar mycket vackrare än den maskulina formen.

--------------------
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 12-09-2005, 08:40
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Överhuvudtaget så tycker jag inte att det behövs ett feministiskt parti.
          Kämpa för jämlikhet kan och ska man göra inom alla partier... Tycker faktiskt att dessa extremfeminister sätter ett löjes skimmer över kampen.... hoppas verkligen att de inte kommer in i riksdagen!

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 12-09-2005, 08:48
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

håller med Felix matte

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Reserv
          Inlägg 12-09-2005, 08:53
          Länk hit: #14

Medlem

Dessa "extremfeminister" är juh troligtvis lesbiska, eftersom dom har ett sånt starkt hat till manspersoner några av dom. Många män (som inte har homosexuella bekantskaper) blir juh än mer hatiska till lesbiska fruntimmer, och skulle aldrig anställa en butch. Dom tycker juh redan att lesbiska fruntimmer inte är normala, men ena dotterns kompisar som är homosexuell, hans ordspråk är "det är inte könet man blir attraherad av, det är människan inuti kroppen", fint tycker jag. Vad det gäller FI så tänkte jag också på den lede FI, men det stämmer juh nu när man lyssnar på dom, dom är juh dom lede FI.

Citera
          Fialotta
          Inlägg 12-09-2005, 09:03
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Felix matte @ 12-09-2005, 09:40)
          Överhuvudtaget så tycker jag inte att det behövs ett feministiskt parti.
          Kämpa för jämlikhet kan och ska man göra inom alla partier... Tycker faktiskt att dessa extremfeminister sätter ett löjes skimmer över kampen.... hoppas verkligen att de inte kommer in i riksdagen!

Håller med dig...det tycker inte jag heller...märks lång väg att det bara är Gudrun som vill ha jobb...

--------------------
          *maudan*

Citera
          silos
          Inlägg 12-09-2005, 09:05
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Vad det behövs är ett medmänskligt parti med personer ifrån båda könen,tycker jag wub.gif

Citera
          Zarah P
          Inlägg 12-09-2005, 09:09
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (silos @ 12-09-2005, 10:05)
          Vad det behövs är ett medmänskligt parti med personer ifrån båda könen,tycker jag wub.gif

Bra sagt, Silos!

Jag är inte feminist - jag är HUMANIST!
          Jag anser att människor ska ha samma rättigheter - och samma skyldigheter. smile.gif

Ps. Reserv - jag tror knappast att FI's eventuella dragning åt sitt eget kön är relevant i frågan. Trots allt är det där bara sexualitet - INTE identitet...!

--------------------
          /Alexander Hoffman

Citera
          yla
          Inlägg 12-09-2005, 09:25
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

skriver under på jämnställdhet mellan människor alla sorter oavsett kön färg osv,,ett sånt parti skulle jag ge min röst

den lede Fi lär inte komma så långt,men så är det ju då man börjar prata om vi o dom ,när man borde säga oss o tillsammans

det är synd om människan
          sa han Dagerman

o de e de nog jo

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Reserv
          Inlägg 12-09-2005, 09:58
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Zarah P @ 12-09-2005, 10:09)
          Ps. Reserv - jag tror knappast att FI's eventuella dragning åt sitt eget kön är relevant i frågan. Trots allt är det där bara sexualitet - INTE identitet...!

Frågan i första inlägget i tråden va´: Vad är det som gör att det är rätt att ge sig på dem, klumpa ihop dom och anse att alla är en bunt med brutala Neandertalare? Du får ursäkta mig Zarah, men det var mitt svar på vad jag trodde kunde va´en av orsakerna, men jag har förstått att nåt hänt här inne på forumet under helgen eftersom jag sågas efter varje inlägg jag gör. Jag ber så mycket om ursäkt för att jag råkade ha en åsikt, en liten tanke om vad som kan va´en bakomliggande orsak till att ett sånt extremparti kommer till. Det är inte utan att man ibland kan känna av samma stämmning här också ibland, vissa tål tydligen inga kommentarer eller åsikter från män. Jag ber än en gång så hemskt mycket om ursäkt för att jag vart inne och stört en tråd med en manlig fundering.

Citera
          yenny
          Inlägg 12-09-2005, 10:10
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

själv tycker jag nog att dom är lite väl extrema... det verkar ju inte alls handla om jämnlikhet... mer som att man skall förtrycka männen.. idioti!

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera

13 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 08:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon