Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Mina kraschlandade Hibiskusar, Ska dom kapas?
          Reserv
          Inlägg 15-09-2005, 10:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Efter att ha kraschlandat X antal gånger med hjälp av en fyrbent jätte, så ser det ut som att det finns liv i tre krukor. Två av dom ser så erbarmliga ut så det är bara några bladlösa långa spröt på dom, visserligen så verkar det komma lite grönt lite här och var jämns med stammen. Men ska jag kapa ner den och försöka ta sticklingar nu även om det är lite fel årstid? Eller ska jag hoppas att dom klarar sig ändå? Den tredje gick av så mycket under krascherna så den är riktigt knubbig och grön, där ser man inte ens stammen. Det som är på dom rangliga blomstren är att varje toppblad har typ dött, det är brunt så dom tog jag bort. Vad ska man göra åt dom nu, ska man avlusa dom i förebyggande syfte också, eller ska jag bara ställa dom i fönstret?

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 15-09-2005, 13:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 4 380

du kan ju kolla i vilket skick rötterna är i. sedan behövs det kanske inte vattnas lika mycket nu som när de hade en massa blad men kanske kan spruta dem lite med blomspruta då och då för luftfuktigheten. om rötterna ser bra ut och om man inte vattnar för mycket så lär det komma nya blad. men det tar sin lilla tid.
          jag har satt provado-pinnar i alla växter som står ute och som ska in. de står fortfarande ute, men jag har börjat ta in dem för natten.

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

(taget från en minibok om sanningar.)

Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/

Citera
          Reserv
          Inlägg 15-09-2005, 13:49
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Tack så mycket, provadopinnar ska va´på inköpslistan innan jag åker hem sen då. wub.gif

Citera
          Flamingon - växt...
          Inlägg 15-09-2005, 14:09
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 4 380

glömde nåt som folk skrivit tidigare och det är , tänk på att det finns näring i provado-pinnarna så växterna inte får dubbelt upp.

--------------------
          "Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj

(taget från en minibok om sanningar.)

Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 18:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon