Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> bra orkidéaffär i norrland?
          krukan
          Inlägg 15-09-2005, 20:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 3 641

Jag har gått och klurat ett bra tag nu, efter att ha flyttat från Umeå till Helsingborg. Här i Skåne finns det massor av blomaffärer med ett ganska digert utbud av olika orkidéer, inte bara phallaenopsis-hybrider. Men när jag försökte hjälpa min mamma att hitta en enda orkidé i Umeå så var det en verklig kamp.

Hon ville bara ha en gul Phal. för runt en hundring. Inget problem här nere, men vi sprang runt hela stan och hittade bara tre phal. i en liten blomaffär där de såldes för över 300 kr. Efter några månader kom det in en laddning på OBS! med det är ju inte det roligatse stället att handla växter på.

Känner ni till någon lite mer specialicerad orkidéaffär i norrland eller är det en vit fläck på kartan? (och med norrland talar jag om hela norrland). Blev nyfiken eftersom jag aldrig tänkt på den tidigare. Men när jag ser vad som finns här tycker jag lite synd om mamma i Umeå.

--------------------
          zon 5, umeå

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 06:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon