Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts.
          pejori
          Inlägg 24-09-2005, 16:47
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 17:45)
          *har låst in händerna i kassaskåp, slängt nyckeln, glömt koden och satt mig på kassaskåpet*

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          som sagt...du ger mej goda skratt, hela tiden laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Hannele
          Inlägg 24-09-2005, 16:47
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (pejori @ 24-09-2005, 17:40)
          är det inte samtal man för så behövs ju inte odla alls? sad.gif

Vi ska inte ha samtal mellan två personer,
          vi ska försöka skriva så att det kan intressera fler och inte utestänga någon.
          Annars är detta inget allmänt forum, som är öppen för alla.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Fenja
          Inlägg 24-09-2005, 17:17
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Ett levande forum får vi genom att det ställs och svaras på frågor, genom att man får förtroende för de som är extra kunniga och alltid ger bra svar på svåra frågor.
          Ett levande forum får vi genom att många genuint växtintresserade människor samlas här och utbyter erfarenheter.
          Ett levande forum har Odla varit sedan jag började att följa det 1997 tror jag genom att prenummerera på nyhetsbrevet, medlem blev jag långt senare.
          Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.
          Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå.
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          AnitaO
          Inlägg 24-09-2005, 17:29
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17)
          Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här.

Det är väl ingen som har viftat undan nåt!!
          Några har skrivit vad dom tycker.
          Och den dan vi inte får ha avvikande åsikter så är det ju inte längre ett diskussionsforum.
          Tycker också att det är trist när någon slutar för att dom inte trivs.
          Men så är det på alla forum. Odla är inget undantag där.
          Å andra sidan kommer flera nya medlemmar varje dag, och förhoppningsvis blir det trevliga bekantskaper.

Jag tror jag sällar mig till skaran som sätter mig på händerna och tejpar ihop munnen.
          Den här diskussionen kommer knappast att leda någonstans ändå.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-09-2005, 17:39
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag skulle vilja påstå att det är betydligt fler som slutar här på grund av allt gnäll. Märk väl att det är samma personer varje gång som är missnöjda och vill vara diktatorer över hela forumet. sleep.gif Utgår man från det så ser man att det faktiskt inte är så många som är missnöjda med forumet. Nu börjar jag faktiskt ilskna till på detta tjat om att småprat borde läggas ner för att en enstaka person inte tycker att det tillför någonting mad.gif

Kanske jag ska kräva att avdelningen Djur och natur läggs ner bara för att den inte intresserar mig !!?? Nej det gör jag inte, utan jag låter bli att läsa där bara. Det är så enkelt som så!

Citera
          cic
          Inlägg 24-09-2005, 18:18
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Tråkigt att du lämnar oss Ina.

Pratet om fler moderatorer är intressant.. Många andra forum jag är aktiv i finns det fler som styr upp, men det betyder inte att stämningen är bättre för det. Bara att vissa inlägg eller trådar försvinner snabbare. Tror inte att vi behöver det. (Det brukar inte ta lång tid för Ingmar att städa. Har bara anmält till honom en gång och då fixade han på en kvart.)

Det här är inte Lunarstorm. Vi är vuxna.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Hannele
          Inlägg 24-09-2005, 18:44
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (pejori @ 24-09-2005, 17:47)
          laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:
          som sagt...du ger mej goda skratt, hela tiden laugh.gif

Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här.

Ja, synd, det bara flamsas, spelar ingen roll, om någon blir ledsen.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          Reserv
          Inlägg 24-09-2005, 18:51
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 17:47)
          Vi ska inte ha samtal mellan två personer,
          vi ska försöka skriva så att det kan intressera fler och inte utestänga någon.

Har vem bestämt? blink.gif Om Ingemar skulle tycka så så tror jag faktiskt att han säger till också, men nu har han inte sagt nåt och då tycker inte jag att enstaka forumister ska gnälla heller. Att några slutar tror jag också som Magdis beror på allt gnäll som i sin tur leder till ännu mera spänningar och eventuella osämjor. Att frågan ska intressera många, det gör dom i dom separata intresseavdelningarna, i småprat så får var och en som vill hoppa in i ett samtal. När har du Hannele blivit undanstött med en kommentar att det är privatsnack? blink.gif wink.gif Nä, just det aldrig, sitt då inte och säg att det är en chat mellan två personer, det är bara det att ingen ännu hoppat in i konversationen. Jag vill så gärna kunna hejda mig och sätta mig på händerna istället, men jag går hellre ifrån datorn, men när man kommer tillbaks och ser att det är ännu mer urbota........ kommentarer så får man juh ett spel. wacko.gif Om ni inte gillar småprat så håll er härifrån då, varför sitter ni som ogillar småprat och bara gnäller ideligen i.......just det småprat ? blink.gif

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-09-2005, 18:53
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Hårt--men rätt!

Citera
          Hannele
          Inlägg 24-09-2005, 19:30
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 17:08)
          Om det är någon speciell person som man inte gillar, så är det väl bara att undvika den då, och prata med dom man trivs med.

Det är ju också en sorts mobbning. wacko.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          birgitek
          Inlägg 24-09-2005, 19:58
          Länk hit: #111

Gäster

CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 15:41)
          CITAT (Berith @ 24-09-2005, 15:13)
          Jaha... nu har Ina gett sej iväg också. Undrar vem som vann nåt på det. Undrar också vem i ordningen det var. Förjäkligt är det!

Men kära nån alltså!!!
          Så du menar på fullt allvar att så fort en medlem är missnöjd med något på forumet så ska alla andra rätta in sig i ledet?
          Eller är det vissa utvalda (i så fall av vem) som har denna förmån?

När man går ut på det här sättet som Ina nu gör, så är det rätt så barnsligt tycker jag.
          Som ett litet barn som stampar och skriker när hon inte får sin vilja fram.

Trivs man inte, så är det så. Synd, men så ser det ju ut här i livet.
          Finns ingen anledning att göra någon affär av det.

Sen har jag samma fråga som Reserv .... vunnit vadå?

Det här skulle kunna vara skrivet av mej, håller med till hundra %. Tycker det är tröttsamt med alla som talar vitt och brett om att sluta för att forumet inte är exakt som dom vill ha det. Om Ina vill sluta för att hon tycker att forumet är fel och ostrukturerat, OK det är hennes problem, men varför göra en så stor sak av det.
          Egentligen förstår jag inte vad Ina ville med sitt inlägg. Ville hon rätta in alla andra i "sitt led" eller vara "vän av ordning"
          Det som jag har upplevt som det mest positiva med detta forum är att det är "högt i taket", tyvärr så verkar inte alla klara det.
          Fölr min del tycker jag det borde finnas plats för alla och alla olika åsikter och sätt att vara här. Vidare tytcker jag detta rop på moderatorer hela tiden är tröttsamt, jag tycker inte att man skall få ta bort inlägg utom i ytterst extrema fall. Nu läser jag ju inte allt, men hittills har jag inte sett ett enda inlägg som varit berättigat att ta bort.
          Birgit Ek

Citera
          silos
          Inlägg 24-09-2005, 20:40
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (birgitek @ 24-09-2005, 20:58)
          CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 15:41)
          CITAT (Berith @ 24-09-2005, 15:13)
          Jaha... nu har Ina gett sej iväg också. Undrar vem som vann nåt på det. Undrar också vem i ordningen det var. Förjäkligt är det!

Men kära nån alltså!!!
          Så du menar på fullt allvar att så fort en medlem är missnöjd med något på forumet så ska alla andra rätta in sig i ledet?
          Eller är det vissa utvalda (i så fall av vem) som har denna förmån?

När man går ut på det här sättet som Ina nu gör, så är det rätt så barnsligt tycker jag.
          Som ett litet barn som stampar och skriker när hon inte får sin vilja fram.

Trivs man inte, så är det så. Synd, men så ser det ju ut här i livet.
          Finns ingen anledning att göra någon affär av det.

Sen har jag samma fråga som Reserv .... vunnit vadå?

Det här skulle kunna vara skrivet av mej, håller med till hundra %. Tycker det är tröttsamt med alla som talar vitt och brett om att sluta för att forumet inte är exakt som dom vill ha det. Om Ina vill sluta för att hon tycker att forumet är fel och ostrukturerat, OK det är hennes problem, men varför göra en så stor sak av det.
          Egentligen förstår jag inte vad Ina ville med sitt inlägg. Ville hon rätta in alla andra i "sitt led" eller vara "vän av ordning"
          Det som jag har upplevt som det mest positiva med detta forum är att det är "högt i taket", tyvärr så verkar inte alla klara det.
          Fölr min del tycker jag det borde finnas plats för alla och alla olika åsikter och sätt att vara här. Vidare tytcker jag detta rop på moderatorer hela tiden är tröttsamt, jag tycker inte att man skall få ta bort inlägg utom i ytterst extrema fall. Nu läser jag ju inte allt, men hittills har jag inte sett ett enda inlägg som varit berättigat att ta bort.
          Birgit Ek

Jag håller med och tänker på tiden då jag basunerade ut att NU skulle jag lämna forumet men ändå kom jag tillbaka biggrin.gif

Jag ville så gärna att all skulle se just MIG och kunde göravadsomhelst för detta laugh.gif sad.gif ohmy.gif

Här har jag verkligen lärt oerhört mycket om mig själv och det tack vare medlemmar som satte sig emot mig och mina skriverier wub.gif

Citera
          Madeleine1
          Inlägg 24-09-2005, 20:58
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 699
          Medlem nr: 2 086

Jag tycker att det är kul med diverse forum. Huvuduppgiften som jag ser det är att dela med sig av erfarenheter och nöjer man sig med det borde det ju inte behöva bli så mycket motsättningar. Det är när man börjar värdera det andra skrivit som det blir tok å elände. wink.gif
          Jag brukar undvika trådarna jag inte känner mig bekväm med. Det funkar för mig.

Ha en riktigt skön helg i septembervärmen! rolleyes.gif

Förresten tycker jag att det är himla tråkigt att du försvinner Ina. Jag minns dig som den första jag hade kontakt med här på forumet (tror att det var nåt svar på en fråga jag hade), så du känns lite som inventarie för mig. wub.gif

--------------------
          Madeleine i Mälardalen *

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-09-2005, 20:58
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ni som tycker att forumet Småprat är helt värdelöst, ta och fundera på detta:

Om ni är i ett sällskap IRL med många olika slags personligheter som för samtal i olika grupper om olika ämnen, och ni råkar höra ett samtal som inte intresserar er, hur gör ni då?
          a) Kräver att alla samtal ska handla om sånt som intresserar er?
          b) Stampar i golvet och ropar på festarrangören?
          c) Går ut med buller och bång och annonserar att nu sticker ni härifrån för alla andra är dumma?
          d) Försöker du delta i samtalet och leda in det på det spår du vill, alternativt flyttar dig till en av de andra grupperna där de diskuterar nåt som intresserar dig?

Småprat handlar om just småprat. Här borde inte finnas några krav på att man ska vara kunnig på nåt annat än att småprata. Det finns inte en chans att alla inlägg ska intressera alla användare. Om man inte är intresserad av ett ämne, varför går man in i tråden och retar upp sig på den? Det är väl klart att det ibland blir ett samtal mellan två personer så länge ingen annan sticker emellan! Det är fullständigt omöjligt att alla trådar ska intressera alla 6000 medlemmar!!!

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-09-2005, 21:13
          Länk hit: #115

Medlem

Ina; synd att du inte vill vara med, längre!! sad.gif

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 24-09-2005, 21:13
          Länk hit: #116

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Brukar lämna partyn där några få står och skriker tvärs över rummen så att alla andra gäster måste gå någon annanstans för att kunna föra ett samtal.

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-09-2005, 21:14
          Länk hit: #117

Medlem

kattgräs: wub.gif rolleyes.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 24-09-2005, 21:32
          Länk hit: #118

Gäster

CITAT (Kattgräs @ 24-09-2005, 22:13)
          Brukar lämna partyn där några få står och skriker tvärs över rummen så att alla andra gäster måste gå någon annanstans för att kunna föra ett samtal.

Så bra, då är väl alla nöjda!
          Självklart skall man inte delta i något som man inte trivs med. Att kräva att dom andra skall ändra sej är något helt annat och jag antar att du inte kräver att festarrangören skall slänga ut vissa gäster eller sätta munkavel på dem.
          Birgit Ek

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 24-09-2005, 21:47
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.

Idag har jag pausat ovanligt mycket från forumet och borde väl fortsatt så men hur jag än försökte sätta mej på mina händer så halkade de fram (har ju lammullsdyna laugh.gif ) och nu måste jag bara få pränta ner vad jag tycker och tänker.
          Alltså...Om man vill att en avd ska läggas ner...varför skriver man i den då?

Tummelplats för marginellt växtintresserade... Jag tar inte åt mig (intalar mig) fast jag gör det ändå sad.gif

Nä nu ska jag inte fördjupa mig mer i frågan. Har bara en önskan att ... nää jag vet inte.
          Men hur som haver så hoppas jag att du Fenja förstår varför jag citerar dig och skriver detta.

Fridens hälsning till er alla

Citera
          zaaritha
          Inlägg 24-09-2005, 21:50
          Länk hit: #120

Medlem

Fenja: gå inte in på "småprat", om det stör dej så mycket!!

Citera

13 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 04:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon