| |
|
  |
Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts. |
|
|
|
|
24-09-2005, 22:04
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
Hur kommer det sig egentligen att varje gång som småprat fått tillbaks den härliga stämmningen (som dom flesta av oss juh faktiskt tycker om) så ska det startas nån tråd som drar ner stämmningen i botten? Sånt tycker jag är jädra egoistiskt, förstöra en hel avdelnings stämmning genom att gaffla om småprats vara eller inte vara. Det finns faktiskt mycket omtyckta personer som slutat på forumet bara för att det ska käftas så förbaskat, vem tar hänsyn till dom då? Inte fasen är det ni som fortsätter att käfta som tar hänsyn till den/dom. Bara för att allt inte intresserar er i småprat så behöver ni väl inte starta såna här och liknande trådar. Om jag inte är intresserad av t.ex. korgodling, så inte fasen går jag in i pallkrageavdelningen och hutar åt hannele att jag inte är intresserad av hennes korgar. Inte heller ber jag henne att skriva om sånt som faktiskt intresserar just mig, näe, för hon skriver om det hon tycker om i rätt avdelning. Det vi småpratare skriver om, det intresserar faktiskt oss, därför trivs vi härinne. Jag har trivts i andra avdelningar också, men varken känt mig särskilt välkommen eller uppskattad. Jag söker inte bekräftelse på min person, som 50 åring så vet jag mitt värde, men nu tycker jag att det är dags för missnöjespartiet på odla att avhålla sig från den här "skamfläcken" som ni anser den va´och låta oss ha våran stämmning ifred. Jag menar inte att ni inte är välkommna att va´här, bara ni skriver här för att ni tycker om att skriva här, eller tycker att ni kan tillföra något i en diskussion. Alla ska kunna tycka att det är en härlig samlingspunkt just småprat, det ställer inga villkor på att man ska va´expert i nåt ämne, bara att man ska få finnas just som man är. Tragiskt att nån över huvud taget ska behöva kliva ur odla, men Ina har gjort det valet själv, det går inte att skylla på småpratarna där, man väljer själv vilka avdelningar och trådar man besöker. Långt, svårläst och tråkigt vart det här. Det är sån jag är och känner mig just nu lång, svår och tråkig.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 22:45
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Ja, håller med och har försökt säga att det är synd att sådana här trådar bara flamsas bort, som med Bettsons. Lite respekt kan man försöka visa.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 22:57
|
Medlem

|
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Ja, håller med och har försökt säga att det är synd att sådana här trådar bara flamsas bort, som med Bettsons. Lite respekt kan man försöka visa. Vem har sagt att vi småpratare är ointresserade av växter? Vem har viftat undan Inas inlägg? Och vem har flamsat i den här tråden? Själv tycker jag att hela tråden fått en besk eftersmak och det är juh inget att varken flamsa till eller att ens skratta åt. Varför ska ni ens ha åsikter om hur småprat sköts, allrahelst då Fenja som anser att småprat inte tillför nåt, då undrar jag bara.........vilken avdelning är mest besökt av alla avdelningar på odla? Och varför då tror ni? Jo, för att den fyller en mycket stor funktion. Du snackar om respekt Hannele, visa den själv innan du kräver den av andra, respektera oss småpratare så ska vi nog kunna respektera dig också.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:02
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Ja, håller med och har försökt säga att det är synd att sådana här trådar bara flamsas bort, som med Bettsons. Lite respekt kan man försöka visa. Vad vet du Hannele om småpratarnas växtintresse? Själv odlar jag orkidéer ( har närmare 200 stycken), jag har normalstor trädgård med mycket växter, damm, växthus och flera komposter. Jag läser nästan alla trådarna i de olika avdelningarna och lär mej ofta något nytt. Men jag har också reagerat på att många har blivit avsnästa och tillrättavisade tämligen burdust, därför skriver jag nästan aldrig i de andra avdelningarna utan håller mej till småprat som har en helt annan och trevligare atmosfär. Där väljer man vad man intresserar sej för och hoppar över det andra.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:02
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 23:04) Hur kommer det sig egentligen att varje gång som småprat fått tillbaks den härliga stämmningen (som dom flesta av oss juh faktiskt tycker om) så ska det startas nån tråd som drar ner stämmningen i botten? Amen, där slog du spiken i huvudet. Det verkar som sagt bråkas mer om att det bråkas, än det rent faktiskt bråkas. Jag tycker forumet är bra. Heja Ingemar. "Alla" internetforum brukar ha en "off-topic", "misc", "blandat", "övrigt", "småprat" eller liknande, som ligger "utanför" forumets kärnämne. Jag tror att Odla skulle tappa schwunget om Småprat försvann.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:10
|

Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49

|
CITAT (Pirum @ 25-09-2005, 00:02) CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 23:04) Hur kommer det sig egentligen att varje gång som småprat fått tillbaks den härliga stämmningen (som dom flesta av oss juh faktiskt tycker om) så ska det startas nån tråd som drar ner stämmningen i botten? Amen, där slog du spiken i huvudet. Det verkar som sagt bråkas mer om att det bråkas, än det rent faktiskt bråkas. Jag tycker forumet är bra. Heja Ingemar. "Alla" internetforum brukar ha en "off-topic", "misc", "blandat", "övrigt", "småprat" eller liknande, som ligger "utanför" forumets kärnämne. Jag tror att Odla skulle tappa schwunget om Småprat försvann. Det tror jag oxå...som jag ser det nu efter den här tråden, så är det ju samma personer som hela tiden vill klanka på småprat och dyker bara upp här när det är nåt kiv nånstans...fattar inte hur ni tänker...småprat är ju just småprat...undrar om inte Ingemar ser sånt oxå...om jag vore honom skulle jag bli skittrött på sånt här
--------------------
*maudan*
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:11
|

Medlem

|
CITAT (Birgitta P @ 25-09-2005, 00:02) Vad vet du Hannele om småpratarnas växtintresse? Jag visste, att du skulle missa poängen och fastna i detta, om jag skrev så. Jag menade inte just dej eller flertalet andra, jag råkade av misstag nämna ett antal, som själva sagt, att de är helt ointresserade av odling och de var dessa jag tänkte på. Mitt budskap var, att det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det sårar många. Många tröttnar.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:12
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Jag vill be om ursäkt och kan bara vädja till er förståelse men jag kommer aldrig att kunna samtala här så att ALLA ska kunna vilja vara med. Jag hyser inte sådana talanger att min spirituella förmåga lockar andra människor att deltaga. Det är verkligen inte min mening att utestänga men jag är bara så.....mänsklig. Hur många retorikkurser jag än skulle gå så saknas det något i min hjärna som lagrar färdigheter som skulle kunna göra mig till en fullkomlig social kompetent människa. Jag böjer mitt huvud inför tanken på att jag är ofullkomlig.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:17
|
Medlem

|
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 00:11) CITAT (Birgitta P @ 25-09-2005, 00:02) Vad vet du Hannele om småpratarnas växtintresse? Jag visste, att du skulle missa poängen och fastna i detta, om jag skrev så. Jag menade inte just dej eller flertalet andra, jag råkade av misstag nämna ett antal, som själva sagt, att de är helt ointresserade av odling och de var dessa jag tänkte på. Mitt budskap var, att det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det sårar många. Många tröttnar. Du har inte själv tänkt på alla småpratare som du själv sårar? Hur många har sagt att dom är helt ointresserade av växter? Det går säkert att räkna på dina båda händers fingrar, och det ska du straffa alla oss andra för, och det skulle inte va´oförskämt? Om det nu ä'r så att några få inte är intresserade av växter så kanske dom tillför småprat nåt ändå, här kan det faktiskt räcka med att ha glimten i ögat och en gnutta humor. Hit är alla välkommna, och då tycker jag att det är fel att som du nu sitta och klanka ner just på dom och påstå att det är där skon klämmer. Det är bara kvalificerat skitsnack, och du och ni andra som klagar och gnäller gör det juh bara för att dra igång nåt som inte finns, egotrippat till max alltså.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:18
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 00:17) Hit är alla välkommna Tack.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:19
|
Medlem

|
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 00:18) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 00:17) Hit är alla välkommna Tack.  Jaa, hör och häpna....till och med du Hannele
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:38
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Evgeni @ 24-09-2005, 09:23) Till syvende och sist ( gammalt uttryck) : Är det inte så att alla vi som befinner oss här har ett gemensamt intresse : - Djur, Natur Trädgård och krukor mm, i alla dess former? Annars skulle vi förmodligen inte hittat hit Och om då en fråga/konstaterande/påpekande råkar hamna i "fel" tråd kan det väl inte vara hela världen Det måste väl finnas andra saker som är viktigare än detta "dilemma"  Det var nån som sa att alla skulle synas.
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
24-09-2005, 23:45
|
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069

|
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? Puh. Jag har haft en forumfri kväll och försöker nu på nattkvisten uppdatera det allra senaste. Puh, säger jag igen. Hannele, jag tror att det är ytterst, ytterst få i forumet som är totalt ointresserade av odling i någon form. Läs den lilla enkät jag startade för ett par veckor sedan där jag frågade forummedlemmarna om grunden till intresset! Läs den riktigt noga och kolla vilken signatur som skriver vad! Det har jag nämligen gjort. Man kan faktiskt vara intresserad av både växter och det forumsnack som här går under alla tänkbara namn från tjafs till svammel och som återfinns under rubriken "småprat". Alla seriösa trådar finns ju kvar. Var snäll och ge mig exempel på kontinuerligt missbruk i "pallkrageklubben", "ogräs och skadedjur", "krukväxter" o.s.v. (OBS, jag försvarar inte de urspårningar som har funnits. Det vill säga de forumister som inte har insett att här råder samma krav på allmän hyfs och pli som i övrigt i samhället. Men sånt finns, tyvärr. Men, med några få undantag, har urspårningarna skett i tråden "småprat"). Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig och vi slipper känslan av att bli betraktade som andra klassens forumister! DET ÄR VI NÄMLIGEN INTE!!!!! Nu blev detta riktat till Hannele men jag vill också adressera inlägget till Fenja. Ni är ju så underbart kunniga människor, kan ni inte vara lite generösa också? Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:00
|

Medlem

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Ja, och de skämtar inte bort allvarligt menade trådar.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:01
|

Medlem

|
Det där var bland det bästa jag läst idag
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:02
|

Medlem

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? Puh. Jag har haft en forumfri kväll och försöker nu på nattkvisten uppdatera det allra senaste. Puh, säger jag igen. Hannele, jag tror att det är ytterst, ytterst få i forumet som är totalt ointresserade av odling i någon form. Läs den lilla enkät jag startade för ett par veckor sedan där jag frågade forummedlemmarna om grunden till intresset! Läs den riktigt noga och kolla vilken signatur som skriver vad! Det har jag nämligen gjort. Man kan faktiskt vara intresserad av både växter och det forumsnack som här går under alla tänkbara namn från tjafs till svammel och som återfinns under rubriken "småprat". Alla seriösa trådar finns ju kvar. Var snäll och ge mig exempel på kontinuerligt missbruk i "pallkrageklubben", "ogräs och skadedjur", "krukväxter" o.s.v. (OBS, jag försvarar inte de urspårningar som har funnits. Det vill säga de forumister som inte har insett att här råder samma krav på allmän hyfs och pli som i övrigt i samhället. Men sånt finns, tyvärr. Men, med några få undantag, har urspårningarna skett i tråden "småprat"). Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig och vi slipper känslan av att bli betraktade som andra klassens forumister! DET ÄR VI NÄMLIGEN INTE!!!!! Nu blev detta riktat till Hannele men jag vill också adressera inlägget till Fenja. Ni är ju så underbart kunniga människor, kan ni inte vara lite generösa också? Mulle Det där var bland det bästa jag läst idag
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:05
|
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069

|
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 01:00) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Ja, och de skämtar inte bort allvarligt menade trådar. Jag upprepar: Var snäll och ge mig exempel på kontinuerligt missbruk i "pallkrageklubben", "ogräs och skadedjur", "krukväxter" o.s.v. Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:12
|

Medlem

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig Vad får du allt i från? Jag har inte retat upp mej. Jag tycker bara att Inas och Bettsons trådar har man skämtat bort.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:14
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
på vilket sätt har inas tråd skämtats bort? jag tycker nog att dina inlägg stör tråden mer än skämten. och dom är knappast allmängiltiga.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:15
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
faan...nu smet händerna igen
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|