| |
|
  |
Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts. |
|
|
|
|
25-09-2005, 00:18
|
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069

|
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:28
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:18) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:46
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:18) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)  :lol:har för liten bak
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:49
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:46) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:18) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)  :lol:har för liten bak  Hur vet du att det inte är händerna som är för stora??? Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:52
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Jag tycker att småprat i sin tidigare form var en mycket trevlig avdelning som trivdes i och framför allt saknar. Därför anser jag att det finns skäl att verka för att den kommer tillbaka. På samma sätt som jag blir uppmanad att hålla mig i andra avdelningar så torde jag vara berättigad att uppmana "tramsarna" att skaffa sig en chat att tjaffsa på, eller? Jag är helt säkert på att Ingemar "ryter i från" eller helt enkelt spärrar mig den dag han anser att jag inte har rätt att vara här och säga vad jag tycker. Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:57
|
Medlem

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 00:59
|

Medlem
Antal inlägg: 59
Medlem nr: 265

|
hmm, jag är ju tämligen sällanskrivande här... fast nu kan inte heller jag låta bli...
jag har ett par grejer jag måste säga först, jag var med på det gamla odla-forumet och jag har lärt känna Ina just på odla.
som jag tolkar Ina så reagerar hon på att det finns regler och riktlinjer som inte följs och man riskerar inte heller några reprissalier genom att inte göra det, som typ avstängning.
genom att ha fler moderatorer så kan en tråd hävas fortare om de strider mot de riktlinjer som ges och moderatorer behöver inte kosta pengar, moderatorer kan utses på basis av införståddhet med gällande riktlinjer och tydligt samförstånd med hur odla.nu vill ha sin forumplats.
dessutom tycker jag det låter som en förträfflig idé att låta en knapp finnas över varje inlägg som kan nyttjas till att meddela en moderator att inlägget kanske inte är riktigt rätt, till sitt innehåll eller sin placering... detta behöver inte betyda att man skall sätta pekfingret mot någon som placerat sin fråga i fel avdelning utan helt enkelt guida frågan rätt.
jag tycker dock inte att avdelningen småprat ska läggas ner, fast man bör hålla sig inom riktlinjerna även här, jag har också råkat läsa inlägg som verkligen innehåller personangrepp. fast visst, jag vet inte om vi slapp det på det gamla odla heller... var blå-korntråden där eller här? he he...
nu har jag för avsikt att belysa svar på denna fråga... cic, du skriver, det här är inte lunarstorm, vi är vuxna... hur många tror du inte är vuxna bakom ett ungt nick på lunarstorm... ;-) Mulle, det handlar inte om dressyr utan mer att följa riktlinjer... Kerstin är bäst, urcool, fast det har jag aldrig sagt till henne....
förresten, eftersom jag är berusad nu har jag förtjusande idéer, de som är införstådda med riktlinjerna här och kan skicka en gul clivia till Sylvia får bli moderatorer... sen kan vi starta en underavdelning till småprat i allmänhet och den kan vi döpa till bråktrådar. så fort man ser en bråktråd så trycker man på knappen som finns i varje meddelande så förflyttas den automatiskt dit. för övrigt gör väl inte Ingmar bara ett bra jobb, han ser väl tämligen bra ut också!!!
tjong på er alla, jag ska tjata på att Ina kommer tillbaka och dessutom är jag vän med en som benämts som troll här på odla. han som ifrågasatte nåt om någon tillsats till en damm med fiskar...
schaaalaaalaaaaa
--------------------
Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:03
|
Medlem

|
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 01:59) hmm, jag är ju tämligen sällanskrivande här... fast nu kan inte heller jag låta bli...
jag har ett par grejer jag måste säga först, jag var med på det gamla odla-forumet och jag har lärt känna Ina just på odla.
som jag tolkar Ina så reagerar hon på att det finns regler och riktlinjer som inte följs och man riskerar inte heller några reprissalier genom att inte göra det, som typ avstängning.
genom att ha fler moderatorer så kan en tråd hävas fortare om de strider mot de riktlinjer som ges och moderatorer behöver inte kosta pengar, moderatorer kan utses på basis av införståddhet med gällande riktlinjer och tydligt samförstånd med hur odla.nu vill ha sin forumplats.
dessutom tycker jag det låter som en förträfflig idé att låta en knapp finnas över varje inlägg som kan nyttjas till att meddela en moderator att inlägget kanske inte är riktigt rätt, till sitt innehåll eller sin placering... detta behöver inte betyda att man skall sätta pekfingret mot någon som placerat sin fråga i fel avdelning utan helt enkelt guida frågan rätt.
jag tycker dock inte att avdelningen småprat ska läggas ner, fast man bör hålla sig inom riktlinjerna även här, jag har också råkat läsa inlägg som verkligen innehåller personangrepp. fast visst, jag vet inte om vi slapp det på det gamla odla heller... var blå-korntråden där eller här? he he...
nu har jag för avsikt att belysa svar på denna fråga... cic, du skriver, det här är inte lunarstorm, vi är vuxna... hur många tror du inte är vuxna bakom ett ungt nick på lunarstorm... ;-) Mulle, det handlar inte om dressyr utan mer att följa riktlinjer... Kerstin är bäst, urcool, fast det har jag aldrig sagt till henne....
förresten, eftersom jag är berusad nu har jag förtjusande idéer, de som är införstådda med riktlinjerna här och kan skicka en gul clivia till Sylvia får bli moderatorer... sen kan vi starta en underavdelning till småprat i allmänhet och den kan vi döpa till bråktrådar. så fort man ser en bråktråd så trycker man på knappen som finns i varje meddelande så förflyttas den automatiskt dit. för övrigt gör väl inte Ingmar bara ett bra jobb, han ser väl tämligen bra ut också!!!
tjong på er alla, jag ska tjata på att Ina kommer tillbaka och dessutom är jag vän med en som benämts som troll här på odla. han som ifrågasatte nåt om någon tillsats till en damm med fiskar...
schaaalaaalaaaaa köper det till hundra procent helt rätt i mina ögon
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:04
|
Medlem

|
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 01:59) hmm, jag är ju tämligen sällanskrivande här... fast nu kan inte heller jag låta bli...
schaaalaaalaaaaa Aaaahhh! En röst ur det förflutna! Klok tydligen också! Trevligt! Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:04
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Fenja @ 25-09-2005, 01:52) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Jag tycker att småprat i sin tidigare form var en mycket trevlig avdelning som trivdes i och framför allt saknar. Därför anser jag att det finns skäl att verka för att den kommer tillbaka. På samma sätt som jag blir uppmanad att hålla mig i andra avdelningar så torde jag vara berättigad att uppmana "tramsarna" att skaffa sig en chat att tjaffsa på, eller? Jag är helt säkert på att Ingemar "ryter i från" eller helt enkelt spärrar mig den dag han anser att jag inte har rätt att vara här och säga vad jag tycker. Mvh Fenja Av nån "outgrundlig" anledning, så gillar jag dig Fenja.Du "hjälper" alltid till, när så behövs. Men "sättet" du hjälper till på är inte alltid så vänligt. Tex :- sök där, gör si eller så Ibland kan det kännas ganska avsnoppande Det kan kännas som om du har lite svårt att bjuda på dig själv.  , Eller att du helt enkelt tycker :- Att, det där borde du förstå själv
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:11
|

Medlem

|
;-) tack pejori... kom just på en annan sak, man ska väl inte känna hinder eller begränsningar gällande att svara på frågor i andra avdelningar... jag kan själv känna som så att jag vill inte göra ett generellt uttalande om hur något ska skötas eller bästa placering. därför är det ju skitbra att man kan skriv nåt i stil med att "jag har placerat, jag brukar, min la lala tycks föredra" och sen beskriva resultatet av den behandling, placering du gjort... sen kan man ju får höra annat av andra... jag odlar ickehärdig växter till exempel, som säker många andra gör också, dessa klarar sig hos mig fast kanske inte hos andra... det betyder inte att jag har fel....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:13
|
Medlem
Antal inlägg: 32
Medlem nr: 6 576

|
--------------------
Annlo's alterego nattetid! ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:15
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:11) ;-) tack pejori... kom just på en annan sak, man ska väl inte känna hinder eller begränsningar gällande att svara på frågor i andra avdelningar... jag kan själv känna som så att jag vill inte göra ett generellt uttalande om hur något ska skötas eller bästa placering. därför är det ju skitbra att man kan skriv nåt i stil med att "jag har placerat, jag brukar, min la lala tycks föredra" och sen beskriva resultatet av den behandling, placering du gjort... sen kan man ju får höra annat av andra... jag odlar ickehärdig växter till exempel, som säker många andra gör också, dessa klarar sig hos mig fast kanske inte hos andra... det betyder inte att jag har fel.... Det där har jag längtat länge efter Alla gör vi ju olika, och ändå blir det på nåt sätt bra
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:32
|
Medlem

|
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:11) ;-) tack pejori... kom just på en annan sak, man ska väl inte känna hinder eller begränsningar gällande att svara på frågor i andra avdelningar... jag kan själv känna som så att jag vill inte göra ett generellt uttalande om hur något ska skötas eller bästa placering. därför är det ju skitbra att man kan skriv nåt i stil med att "jag har placerat, jag brukar, min la lala tycks föredra" och sen beskriva resultatet av den behandling, placering du gjort... sen kan man ju får höra annat av andra... jag odlar ickehärdig växter till exempel, som säker många andra gör också, dessa klarar sig hos mig fast kanske inte hos andra... det betyder inte att jag har fel.... just precis..titta på "andreas i uppsalas" trädgård, eller wolkenkrabbers odlingar ivid "polcirkeln" jag tror också på " så gjorde jag, och det fungerade här" utan att vara proffs. eller se ner på tramsavdelningen  då när småprat inte fanns, skreks det på att vissa inlägg inte hörde dit, och att en avdelning för prat som inte var trädgårdsrelaterat, saknades. nu har vi en sådan, då är samma personer, som skrek om att inlägg inte hörde hemma i "småprat trädgårdsrelaterat" inne och skriker i småprat också om det stör, varför gå in och klaga? det går att undvika småprat helt om man vill. välj trädgårdsforum, så slipper ni se småprat över huvud taget har man femtio procent av sina innlägg i småprat, så är det ju inte helt fel med den avdelningen. jag vill inte på något sätt säga att jag är något proffs på någonting, det är ingen mäniska. men jag har en gerdigen kunskap om krukväxtodling, och hur man stoppar odjursangrepp, på krukväxter det jag föreslår, kanske inte passar någon annan, ur olika ideologiska orsaker. det köper jag, men att säga att mina erfarenheter inte stämmer, bara för att jag "flamsar" i småprat är att generallisera mer än nödvändigt. jag tro inte att några odlakunskaper eller erfarenheter kommer fram genom att man hänvisar folk till andra forum, eller ber dom söka på forumet. det visar bara enligt MIN uppfattning på att man inte vet svaret.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:40
|

Medlem

|
om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 01:52
|
Medlem

|
jodå det gjorde du tot
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 06:58
|

Medlem
Antal inlägg: 6 105
Medlem nr: 3 398

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-09-2005, 18:39) Jag skulle vilja påstå att det är betydligt fler som slutar här på grund av allt gnäll. Märk väl att det är samma personer varje gång som är missnöjda och vill vara diktatorer över hela forumet.  Utgår man från det så ser man att det faktiskt inte är så många som är missnöjda med forumet. Nu börjar jag faktiskt ilskna till på detta tjat om att småprat borde läggas ner för att en enstaka person inte tycker att det tillför någonting  Skriver under. CITAT Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig och vi slipper känslan av att bli betraktade som andra klassens forumister!
DET ÄR VI NÄMLIGEN INTE!!!!!
Nu blev detta riktat till Hannele men jag vill också adressera inlägget till Fenja. Ni är ju så underbart kunniga människor, kan ni inte vara lite generösa också?
Mulle Skriver under. Jag kan inte förstå, varför ett uppskattat forum/avdelning ska tas bort, för att några absolut ska in här och RETA SIG, eller till och med "bli arga" för att de har den möjligheten! Ett gott råd: 1. Klicka fram index-sidan. 2. Klicka fram Trädgårdsforum. SIMSALABIM - Småprat borta!Så enkel är lösningen. Varför missunna OSS som GILLAR småprat, denna avdelning? Varför påtala för OSS, att VI inte "skriver på rätt sätt"/ att vi inte ska ha ett forum, för att vi inte förstår hur man har ett " levande forum, eller att vi inte ska få ha ett "småprat" bortanför växter i ett växt-forum?
--------------------
Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 07:50
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Jag läser och jag läser...
Undrar egentligen var gränsen går för åsikterna om hur Odlas forum helst ska vara... Nya medlemmar eller gamla? Odlingsintressade eller "bara" pratiga? Experter eller "bara" kunniga? Tjejer eller killar - kvinnor eller män? Unga eller äldre? Allvarliga eller flamsiga? Hållamedare eller egnaåsiktare?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 07:58
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:40) om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu? Du lät klok som en klockarkatt
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|