Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts.
          Sulawesii
          Inlägg 25-09-2005, 08:07
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (Berith @ 25-09-2005, 08:50)
          Jag läser och jag läser...

Undrar egentligen var gränsen går för åsikterna om hur Odlas forum helst ska vara... Nya medlemmar eller gamla? Odlingsintressade eller "bara" pratiga? Experter eller "bara" kunniga? Tjejer eller killar - kvinnor eller män? Unga eller äldre? Allvarliga eller flamsiga? Hållamedare eller egnaåsiktare?

Alla medlemmar måste väl få vara med och tycka!? Det är ju medlemmarna som gör forumet, alla medlemmar.

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          Berith
          Inlägg 25-09-2005, 08:09
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:40)
          om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu?

Vete sjutton vad man gör sej skyldig till då... Men jag erkänner att jag tänker så - om en som brukar flamsa runt i småprat svarar på en (för mej intressant) fråga inom någon annan avdelning så blir det svaret också flamsigt. Hur "sant" eller "klokt" svaret än må vara!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 25-09-2005, 08:20
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 25-09-2005, 09:09)
          CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:40)
          om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu?

Vete sjutton vad man gör sej skyldig till då... Men jag erkänner att jag tänker så - om en som brukar flamsa runt i småprat svarar på en (för mej intressant) fråga inom någon annan avdelning så blir det svaret också flamsigt. Hur "sant" eller "klokt" svaret än må vara!

Då borde ni som gör likadant ta er en funderare på varför det är så.
          En människa är så mycket mer än bara skämtsam eller bara allvarlig.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 25-09-2005, 08:40
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Jag har tänkt på en sak.
          För en sån som mig som har ett nyvaknat odlingsintresse, så är det ju så att jag inte kan tillräckligt mycket för att hjälpa till med goda råd till andra.
          Däremot har jag ju behov av att fråga ibland.
          Sen har jag möjlighet att läsa och lära.

Då upplever jag att man betraktas som en andra klassens medlem.
          Bara för att jag uppskattar trevliga människor och ett gott skratt förutom trädgården.

Kan t.ex. Hannele eller Fenja berätta för mig vad motsättningen består i.
          Kan man inte vara glad och sprallig samtidigt som man är intresserad av växter?

Man kan ju inte gå ut på ett forum och kräva att andra medlemmar ska räta in sig i ledet och följa oskrivna lagar som ett fåtal andra medlemmar har satt upp.
          Allt utifrån principen att den som skriker högst har mest rätt.

Precis som någon annan skrev tidigare, så är det ju också många som slutar på grund av allt jäkla gnäll.
          Varför får inte dom samma uppmärksamhet, för dom är väl lika mycket värda som t.ex. Ina?
          Är inte det också mobbing?
          Hur man kan få nedanstående citat till att vara mobbing fattar jag banne mig inte.

CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 20:30)
          CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 17:08)
          Om det är någon speciell person som man inte gillar, så är det väl bara att undvika den då, och prata med dom man trivs med.

Det är ju också en sorts mobbning. wacko.gif

För övrigt tycker jag det är mobbing att nervärdera andra människor bara för att dom inte är surburkar utan humor. Så det så !!

Nä, kamma till luggen och skaffa er ett liv.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Fenja
          Inlägg 25-09-2005, 09:28
          Länk hit: #165

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

CITAT (AnitaGg @ 25-09-2005, 09:40)
          Kan t.ex. Hannele eller Fenja berätta för mig vad motsättningen består i.
          Kan man inte vara glad och sprallig samtidigt som man är intresserad av växter?

Jag kan inte svara för Hannele. Men när jag började följa forumet, långt innan jag blev medlem så var människorna här genuint växtintresserade. Huvudskälet till att man vistades här var att man ville öka eller dela med sin
          kunskap och erfarenhet. Genom att man lärde känna varandra så blev det lite skämt och glam i olika trådar och det var bara trevligt!

Sedan småprat delades i två så är det ett betydande antal medlemmar som huvudsakligen är i den avdelningen. Som tycks ha "pinkat in" den som sin privata lilla klubb och till och med berättar att ALLA är välkomna dit som om de vore någonsorts värdar eller något. Jag frågar mig som Hannele gjorde innan här i tråden: Varför man i så fall söker sig till ett växtforum? Om man nu vill skaffa sig kamrater att ha kul med så finns det många andra sätt att göra det på än att använda ett allmänt fourm som chat.

Jag vet inte hur denna tråd skulle se ut om alla "som varit intelligenta nog" att sluta besöka småprat var här och berättade om varför de slutat vara här... Kanske skulle jag i så fall inte vara så ensam om att ge uttryck för det jag gör?

Till er alla som har så många åsikter om vad och hur jag uttrycker mig, så vill jag bara påminna om det som så ofta föreslås mig: LÅT BLI att läsa mina inlägg om de stör!!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          pejori
          Inlägg 25-09-2005, 09:46
          Länk hit: #166

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

enkelt uttrykt, så gör man sig skyldig till angrepp på personen, istället för att diskutera sakfrågan wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 25-09-2005, 09:50
          Länk hit: #167

Medlem

det är nog lätt hänt, att det blir så. wub.gif wub.gif
          tyvärr blir det nog så åt andra hållet också, att dom som "gnäller" heller inte tas på allvar i sak-diskusionerna eller frågesvaren wub.gif wub.gif
          det är lika illa smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 25-09-2005, 09:55
          Länk hit: #168

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Så tråkigt att bedöma andra människor utifrån deras humor. Själv uppskattar jag en mångfald hos människor. Tycker det är riktigt stimulerande att umgås med folk som har humor (och tillåter sig att "släppa lös") men även har bra kunskaper. Hade en professor i psykologi som var en härlig människa vid sidan av undervisandet, som tillät sig kunna släppa lös och faktiskt "tramsa till det". En mycket kunnig människa som hade ett pedagogisk kunnande som få har överträffat.

Jag tycker nästan att det är att "se ner på människor" om man inte har en förmåga att selektera. Vad är trams egentligen? Vad som är trams för en kanske inte är det för någonannan. Det är ju lite lustigt att vi som tramsar sällan/aldrig klagar över de som aldrig hakar på.

Citera
          silos
          Inlägg 25-09-2005, 10:00
          Länk hit: #169

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jag bara undrar:vad vore livet utan livgivande trams ohmy.gif då vore det ett evigt vandrande på kunnandets väg och det kan bli så oändligt grått och trist!?!

Det enda jag med säkerhet vet att jag vet just ingenting och är fullständigt nöjd med detta wub.gif

Ju; jag vet att världen är full av underbara människor wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 25-09-2005, 10:42
          Länk hit: #170

Gäster

CITAT (Felix matte @ 24-09-2005, 22:47)
          CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17)

Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.

Du får ursäkta mej Fenja, men jag tycker att ovanstående är det mest onyanserade , enkelspåriga och inskränkta inlägget hittills i denna debatt.
          Alltså, DU tycker att "Småprat" inte är givande för Dej, och därför bör man lägga ner trots att många andra tycker om avdelningen.
          Nej snälla du, varför skall du missunna andra att just småprata bara för att det inte passar dej.
          För att återigen upprepa mej(vet inte vilken gång i ordningen) det är faktiskt frivilligt att delta och väldigt lätt att bara hoppa över det som inte är givande. Faktiskt mycket lättare och trevligare än att hela tiden försöka styra och mästra andra.
          Nu tolkar du säkert mitt inlägg som att jag vill mästra dej och det kanske jag gör, men jag tycker du har FEL, FEL, FEL...........
          Birgit Ek

Citera
          silos
          Inlägg 25-09-2005, 10:51
          Länk hit: #171

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (birgitek @ 25-09-2005, 11:42)

Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.

Du får ursäkta mej Fenja, men jag tycker att ovanstående är det mest onyanserade , enkelspåriga och inskränkta inlägget hittills i denna debatt.
          Alltså, DU tycker att "Småprat" inte är givande för Dej, och därför bör man lägga ner trots att många andra tycker om avdelningen.
          Nej snälla du, varför skall du missunna andra att just småprata bara för att det inte passar dej.
          För att återigen upprepa mej(vet inte vilken gång i ordningen) det är faktiskt frivilligt att delta och väldigt lätt att bara hoppa över det som inte är givande. Faktiskt mycket lättare och trevligare än att hela tiden försöka styra och mästra andra.
          Nu tolkar du säkert mitt inlägg som att jag vill mästra dej och det kanske jag gör, men jag tycker du har FEL, FEL, FEL...........
          Birgit Ek

Jag håller med dig fullständigt wub.gif

Citera
          Hannele
          Inlägg 25-09-2005, 11:02
          Länk hit: #172

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45)
          Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem.

Det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det finns många seriösa sådana i Småprat också,
          det sårar många. Många tröttnar. Det har vi sett.

Nedlåten är jag inte, men ofta kanske för korthuggen i inläggen – och jag lägger inte alltid massa hjärtan i mina svar. Och nu får man väga varje stavelse med guldvåg. Själv har jag aldrig velat få bort Småprat, önskade även Småprat om trädgård, eftersom massa intressanta inlägg försvann och inte passade i de andra rubrikerna. Jag har alltid uppmuntrar nya trädgårdsägare att berätta om sina erfarenheter, det finns inget roligare än titta på alla andras fina bilder här. Att höra, hur andra gjort, är det bästa sättet att lära sej. Växter är ju som barn, det finns inte två lika, eller bara ett "rätt" sätt.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Kathy
          Inlägg 25-09-2005, 11:03
          Länk hit: #173

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (birgitek @ 25-09-2005, 11:42)

Birgit Ek

Mycket bra skrivet, Birgit Ek.

Citera
          mulle
          Inlägg 25-09-2005, 11:15
          Länk hit: #174

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 12:02)
          Det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det finns många seriösa sådana i Småprat också,
          det sårar många. Många tröttnar. Det har vi sett.

Det händer trots allt ganska sällan att verkligt seriösa trådar skämtas bort.

Jag kan dessutom inte låta bli att fundera på hur situationen på vårt jordklot skulle se ut om det fanns mera humor och tolerans med i spelet då seriösa frågor ska avgöras i stället för all prestige...
          smile.gif
          Mulle

Citera
          mulle
          Inlägg 25-09-2005, 11:17
          Länk hit: #175

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Nedlåten är jag inte, men ofta kanske för korthuggen i inläggen – och jag lägger inte alltid massa hjärtan i mina svar. Och nu får man väga varje stavelse med guldvåg. Själv har jag aldrig velat få bort Småprat, önskade även Småprat om trädgård, eftersom massa intressanta inlägg försvann och inte passade i de andra rubrikerna. Jag har alltid uppmuntrar nya trädgårdsägare att berätta om sina erfarenheter, det finns inget roligare än titta på alla andras fina bilder här. Att höra, hur andra gjort, är det bästa sättet att lära sej. Växter är ju som barn, det finns inte två lika, eller bara ett "rätt" sätt.

Och på den här punkten håller jag helt med dig!

Mulle

Citera
          AnitaO
          Inlägg 25-09-2005, 12:15
          Länk hit: #176

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Om jag nu inte har missuppfattat saken fel, så är det väl så att i dom fall där seriösa (vem som nu avgör vad som är seriöst vet jag inte) trådar blivit "bortsvamlade" så har det ju handlat ganska ofta om dessa ständiga insiunationer om dubbla identiteter.
          Det var ju ingen idé att försöka med någon vanlig diskussion.
          Man kunde lika gärna prata med väggen egentligen.
          Därför blev det ju ett sätt att ta udden av bråken som inte ledde någonstans.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 25-09-2005, 13:34
          Länk hit: #177

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

För bara ett par dar sen, så skulle en jag känner ( inga namn nämnda) lämna forumet och radera allt han sagt.
          det gjorde han inte för att han ogillade saker som sagts eller säjs, utan för att han tappat gnistan överhuvudtaget.

Han berättar att hans inställning var att bara delta i såna diskussioner som han tyckte intresserade honom och låta "dumma" vara dumma och "snälla" snälla och inte irritera sej så.

Jag tyckte det lät vist..

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 13:38
          Länk hit: #178

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet

Citera
          pejori
          Inlägg 25-09-2005, 14:21
          Länk hit: #179

Medlem

CITAT (mulle @ 25-09-2005, 12:17)

Och på den här punkten håller jag helt med dig!

Mulle

jag också smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 25-09-2005, 14:27
          Länk hit: #180

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38)
          Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet

Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet.

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera

13 sidor V  « < 7 8 9 10 11 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 05:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon