Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts.
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 14:30
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Kattgräs @ 25-09-2005, 15:27)
          CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38)
          Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet

Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet.

Vem har snackat om att driva bort? blink.gif Vi får väl vänta på att dom lessnar på att gnälla, det har väl inget med driva bort att göra unsure.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 25-09-2005, 14:32
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet

Tyvärr tror jag att du har rätt i det.
          Ännu värre kanske att det är en handfull personer som tagit detta till sin livsuppgift att mästra andra och tala om vad som är tillåtet att prata om.
          Det är uppenbarligen tufft för vissa att se att andra trivs och har roligt.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Berith
          Inlägg 25-09-2005, 14:34
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Humor? Men Ina har ju humor! Betsson har ju humor! Många av dom andra som flytt sin kos har ju humor!

Men den humorn kanske inte räknas för att det inte är kissobajshumor? Eller för att det inte heller är sån humor som går ut på att mangla sönder trådar för andra? Som Betssons tråd för ett tag sen där hon berättade att hon var ledsen.... Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"?

Jag är så glad att min humor skiljer sej från din Reserv! Och jag är så glad att jag har fått vara med om Inas och Betssons härliga humor!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 14:46
          Länk hit: #184

Medlem

CITAT (Berith @ 25-09-2005, 15:34)

Humor? Men Ina har ju humor! Betsson har ju humor! Många av dom andra som flytt sin kos har ju humor!

Men den humorn kanske inte räknas för att det inte är kissobajshumor? Eller för att det inte heller är sån humor som går ut på att mangla sönder trådar för andra? Som Betssons tråd för ett tag sen där hon berättade att hon var ledsen.... Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"?

Jag är så glad att min humor skiljer sej från din Reserv! Och jag är så glad att jag har fått vara med om Inas och Betssons härliga humor!

Jag har aldrig sagt att Bettson inte har nån humor, men att hennes trådar spårade ur var juh för att några få valde att ha det som bråktråd istället för som Bettson bad, ett lugn. Dom få fortsatte att ifrågasätta varför just dom vart utpekade som bråkmakare, och istället för att låta bråket urarta totalt eftersom dom få inte hörsammade Bettsons vädjande om vapenvila så valde andra att lätta upp stämmningen. Det är lätt att klappa sig för bröstet och bara hitta fel hos andra, allra helst när man va´den som ifrågasatte mest och fortsätter att ifrågasätta allt som sägs eller görs i småprat. Om vi småpratare vill ha det som en chatliknande avdelning, so what, låt oss ha det då. Och du, man kan faktiskt sitta fler än två på en chat också. Man blir faktiskt en aning illamående över hur självgoda en del är, ser bara fel hos andra men aldrig hos sig själv. den här tråden hade det inte flamsats alls i innan det började tjatas om att alla flamsade bort Inas tråd. Snacka om att starta nåt som över huvud taget inte ens existerade.

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-09-2005, 14:47
          Länk hit: #185

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"?

Det var inte p.g.a att dom hade en annan humor än Bettson utan p.g.a att de var trötta på det paranoida tjatet om vem som skrev likadant som vem och grävandet i 100 år gamla trådar.

Jag gillade också Bettsons humor och är jätteledsen för att hon inte är kvar här och jag stod helt på hennes sida angående det hon skrev. Hon var också trött på gnället och nedvärderandet av oss som skriver på Småprat.

Citera
          Berith
          Inlägg 25-09-2005, 15:06
          Länk hit: #186

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-09-2005, 15:47)
          Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"?

Det var inte p.g.a att dom hade en annan humor än Bettson utan p.g.a att de var trötta på det paranoida tjatet om vem som skrev likadant som vem och grävandet i 100 år gamla trådar.

Dom? Det var ju du själv som började prata om att mangla i Betssons tråd.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-09-2005, 15:09
          Länk hit: #187

Medlem

CITAT (Berith @ 25-09-2005, 16:06)

Jag hängde på manglingen men att det var jag som började prata om att mangla kan jag inte hålla med om.

Citera
          Berith
          Inlägg 25-09-2005, 15:11
          Länk hit: #188

Medlem

Petitesser... men jag läste ditt inlägg på sidan 18 - missade väl vem som använde ordet mangla först i den tråden då.

--------------------

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 15:15
          Länk hit: #189

Medlem

CITAT (Berith @ 25-09-2005, 16:06)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-09-2005, 15:47)

Och du har uppenbarligen inte fattat vad Bettsons tråd handlade om från början, vapenvila och att få slippa såna här urspårade trådar. Om inte ni pessimister höll igång bråken så skulle det inte finnas nåt bråk alls på småprat, vi hade det lugnt och skönt när Ina helt plötsligt inte vill va´med längre, och då ska det helt plötsligt börja kastas skit på oss småpratare, som att vi skulle va´den stora orsaken till hennes avgång. Nu kan det hända att du avser den sista tråden som Bettson startade, den har jag helt missat, men anledningen till varför det skulle manglas där va´nog samma som i dom andra. Ni ville väl ha igång ett bråk som vanligt och dom som vill ha en lättare stämmning än dom tröttande bråken satte igång och skrattade bort allvaret. Jag kan slå vad om att ingen gjorde det för att dom föraktade, tyckte illa om, eller inte respekterade Bettson, tvärtom. Det är inte kul nån gång att se hur nån man tycker om inte hörsammas, men det är heller inte kul för oss andra att behöva få skiten kastad på oss så fort det blitt lite lugnt härinne i småprat. När ska det gå in i hjärnkontoren vilka det är som startar upp bråk och osämja?

Och hur är man funtad när man dessutom håller koll på vilken sida vad sägs i en evighetsbråktråd? blink.gif Posse är uppenbarligen inte ensam om att ha stenkoll på bråktrådar

Citera
          Magdis
          Inlägg 25-09-2005, 15:21
          Länk hit: #190

Medlem

CITAT (Berith @ 25-09-2005, 16:11)
          Petitesser... men jag läste ditt inlägg på sidan 18 - missade väl vem som använde ordet mangla först i den tråden då.

Ja herregud....att jag inte mindes vad jag skrivit på sidan 18 i en tråd för flera veckor sen! wacko.gif
          Det spelar hur som helst ingen roll vem som först nämnde ordet "mangla"...Bettsons tråd blev förstörd av bråkmakare långt innan det. Hennes vädjan om vapenvila trampades ner i skitsnack och gräl.

Citera
          Gillan
          Inlägg 25-09-2005, 15:21
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Jag erkänner, jag var en av dem som hejade på.
          MEN, det var ENBART för att hjälpa till att
          ta udden av den otäcka stämningen som infunnit
          sig smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 25-09-2005, 15:38
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 15:30)

Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet.

Vem har snackat om att driva bort? blink.gif Vi får väl vänta på att dom lessnar på att gnälla, det har väl inget med driva bort att göra unsure.gif

" Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet "

Du gjorde det.

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 15:41
          Länk hit: #193

Medlem

CITAT (Kattgräs @ 25-09-2005, 16:38)
          CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 15:30)

" Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet "

Du gjorde det.

Näe, läs igen, det är din tolkning, men det va´jag som skrev det så jag borde juh veta vad som avsågs, eller?

Citera
          Berith
          Inlägg 25-09-2005, 15:43
          Länk hit: #194

Medlem

Vill bara säga en sak till Reserv. Har ju sagt tidigare några gånger att jag inte ser charmen med dej - till skillnad från andra som tycker att du är hur trevlig och gullig och rar som helst - men jag ser dej absolut inte som nån tvärtemot heller! Eller hur jag nu ska uttrycka mej.... Du behöver alltså inte ta i så ini vassen när du pratar med mej. Och jag hoppas att du inte hoppar jämfota heller när du läser vad jag skriver.

Ok, är ju inte lätt för dej att ha åsikter om en tråd du inte läst, Betssons alltså. Jag läste den igen nu för en stund sen, bara för att jag inte kom ihåg om jag läste hela medan den var aktuell. Det var anledningen till att jag hänvisade till den också tidigare. Men nu befinner vi oss ju i Inas tråd och borde väl ha åsikter om den istället.

Hade fått plats en hel drös med glagubbar av olika kaliber här men jag sparar dom till andra tillfällen. Men alla mina inlägg i den här tråden är i alla fall skrivna med lugn och sansad röst - jag är varken sur, arg, upprörd, ledsen, irriterad, förbannad, putt, grinig eller nåt annat negativt.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 25-09-2005, 15:44
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Jäkäti jäk bla bla bla blaaaa och munnen bara gå jäkätijäkblablablablaaaaa sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Love makes the world go around ........ wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 15:48
          Länk hit: #196

Medlem

Berith, den dan jag tar i så lär du märka det och Ingemar garanterat radera det jag skrivit, jag är en mycket lugn och sansad människa, en vandrande filbunke. rolleyes.gif Det enda jag eftersträvar här, oavsett trådens ursprungliga mening, är att återfå det lugn som va´innan tråden startades. Är det alldeles för mycket begärt? Bettsons önskan va´inte heller för mycket begärt, och det va´inte den tråden du kan läsa i som jag missat, det va´den som tydligen togs bort.

Citera
          Reserv
          Inlägg 25-09-2005, 15:50
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (silos @ 25-09-2005, 16:44)
          Jäkäti jäk bla bla bla blaaaa och munnen bara gå jäkätijäkblablablablaaaaa sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Love makes the world go around ........ wub.gif wub.gif wub.gif

Sorry Solis, kärlek är inte rätt grej just nu wub.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 25-09-2005, 15:52
          Länk hit: #198

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 16:48)
          Berith, den dan jag tar i så lär du märka det och Ingemar garanterat radera det jag skrivit, jag är en mycket lugn och sansad människa, en vandrande filbunke. rolleyes.gif Det enda jag eftersträvar här, oavsett trådens ursprungliga mening, är att återfå det lugn som va´innan tråden startades. Är det alldeles för mycket begärt? Bettsons önskan va´inte heller för mycket begärt, och det va´inte den tråden du kan läsa i som jag missat, det va´den som tydligen togs bort.

Jag tror jag vet vilken tråd det var.
          Det var inte Bettson som startade den, utan Amaira tror jag.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Berith
          Inlägg 25-09-2005, 15:55
          Länk hit: #199

Medlem

Ok... Missade också tydligen en tråd av Betsson. Strunt samma! Synd är det i alla fall att hon och Ina även valde bort oss som var "på deras sida".

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 25-09-2005, 16:16
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

tror att du har missat något berith.
          läs det första inlägget i denna tråden, så ser du att ina inte någon gång nämner att humorn stör henne. wub.gif wub.gif
          hon säger att hon är trött på folk som slänger skit hela tiden, eller hotar användare som en medlem just då gjorde i två trådar. wub.gif
          exakt samma var det med bettsons tråd...hon var också trött på gnället och bråken som hela tiden slängdes in i alla diskutioner. hon var heller inte trött på humorn, men blev ledsen för att tråden inte fick den vändning hon önskade. huh.gif
          jag tycker också att det är tråkigt att ina och bettson lagt av, men JAG anser fortfarande att dom slutade på grund av allt bråk, inte skämten.

sedan en sak till som jag undrar över, hur kan du bara vifta bort komentarer, som är ett svar på dina påståenden, och som sedan när dom visar sig vara fel, då är det petitesser eller strunt samma.
          är det inte lika viktigt för dej att ta åt dej av kritik när du skriver uppenbara fel, som du tycker att andra ska göra?

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

13 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 06:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon