| |
|
  |
Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts. |
|
|
|
|
23-09-2005, 14:25
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
Så många är det inte som ställer frågor i "fel" avdelning, hitar man inte svaret man söker så är det väl bara att fråga igen då, på så vis lär sig flera ännu mera. För inte tusan sitter jag och lusläser gamla inlägg sida upp och sida ner, men däremot så läser jag alla nytillkommna inlägg uppifrån och ner t.o.m. ogräs. Att jag inte skriver där nere så mycket nu är juh att jag vart mer eller mindre ombedd att återgå till småprat och hålla mig på mattan där. Övriga avdelningar verkade va´inpinkat revir, men jag kan hålla mig till småprat, jag klagar inte.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:27
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
CITAT (Pirum @ 23-09-2005, 14:32) Jag tycker att forumet funkar rätt vettigt, och att de flesta som skriver är just rätt vettiga. Varje gång det tar hus i helvete och folk säger att forumet är si eller så, så kliar jag mig i roten och undrar "va, vad är det som har hänt?". Jag tycker inte det är så mycket bråk här egentligen, det är mer bråk om att det är bråk. Precis så tycker jag oxså, har funderat många gånger på vad som hänt ibland får man leta med lupp för att hitta det ev bråket Jag tycker inte att det skall vara för mycket pekpinnar på småpratet, det blir lite tråkigt om allt skall regleras och styras för hårt, man får helt enkelt inse att alla inte tycker samma om allt, men man bör ju oxså tänka på hur man formulerar sig  det kan lätt bli lite "hårt" när man skriver, att föra en diskussion "live" är ju en sak, att föra en på ett forum en annan, där får man ju inte med tonfall o dyl. Ina; jag saknar dina inlägg o vill att du stannar kvar krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:28
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
jag kan nog tycka att det är bra med lite ordning i de trädgårdsrelaterade avdelningarna... fast inte är det väl hela världen om nått kommer fel!? Det är inte alltid så lätt att veta vart man skall ställa frågorna... och inte behöver man påpeka för de som hamnat fel hela tiden heller.. alla är vi barn i början, det tar ett tag innan man lärs sej vart man ska skriva.
Fast i småprat tycker jag det få vara levande... man ska få prata om vad man vill.. Fast jag tycker inte att man på flit skall vara elaka mot varandra.. eller använda ett allt för ovårdat språk.. det är inge trevligt...
så tycker jag!
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:38
|

Medlem
Antal inlägg: 2 199
Medlem nr: 3 388

|
jag tycker nog inte att hon verkar lika klagande som ni säger.
som jag förtår det vill hon bara ha flera moderatorer som kan då lägga felkomna inlägg till rätta så att ma inte hiter matrecept ibland krukväxterna eller hur ICA har blivigt en sämmtre affär i perenn avdelningen, och så att sådana inlägg som en viss forumit har gjot i småprat trägård skall försvinna så fort som möjligt och att personen i sig får sig en varning.
ibland räcker inte en eller två moderatorer till
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
23-09-2005, 14:41
|
Gäster

|
CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 15:25) Så många är det inte som ställer frågor i "fel" avdelning, hitar man inte svaret man söker så är det väl bara att fråga igen då, på så vis lär sig flera ännu mera. För inte tusan sitter jag och lusläser gamla inlägg sida upp och sida ner, men däremot så läser jag alla nytillkommna inlägg uppifrån och ner t.o.m. ogräs. Att jag inte skriver där nere så mycket nu är juh att jag vart mer eller mindre ombedd att återgå till småprat och hålla mig på mattan där. Övriga avdelningar verkade va´inpinkat revir, men jag kan hålla mig till småprat, jag klagar inte.  Här håller jag med, har ställt lite frågor ibland i olika trädgårdsavdelningar, men fått väldigt få svar. Om det beror på att mina frågor var för enkla och dumma eller att jag inte är accepterad där vet jag inte. Det korta svaret "använd sökfunktionen" blir man ju inte glad av. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:41
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (wolkenkrabber @ 23-09-2005, 15:38) så att sådana inlägg som en viss forumit har gjot i småprat trägård skall försvinna så fort som möjligt och att personen i sig får sig en varning.
ibland räcker inte en eller två moderatorer till Där håller jag med dig fullkomligt, men att överdriva om var frågor ställs, recept bland krukor? Det har jag ännu inte sett, några tar fel på krukväxter och krukodling ibland, det är väl inte hela världen heller.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:45
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:47
|
Medlem
Antal inlägg: 419
Medlem nr: 3 867

|
CITAT (birgitek @ 23-09-2005, 15:41) CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 15:25) Så många är det inte som ställer frågor i "fel" avdelning, hitar man inte svaret man söker så är det väl bara att fråga igen då, på så vis lär sig flera ännu mera. För inte tusan sitter jag och lusläser gamla inlägg sida upp och sida ner, men däremot så läser jag alla nytillkommna inlägg uppifrån och ner t.o.m. ogräs. Att jag inte skriver där nere så mycket nu är juh att jag vart mer eller mindre ombedd att återgå till småprat och hålla mig på mattan där. Övriga avdelningar verkade va´inpinkat revir, men jag kan hålla mig till småprat, jag klagar inte.  Här håller jag med, har ställt lite frågor ibland i olika trädgårdsavdelningar, men fått väldigt få svar. Om det beror på att mina frågor var för enkla och dumma eller att jag inte är accepterad där vet jag inte. Det korta svaret "använd sökfunktionen" blir man ju inte glad av. Birgit Ek När jag får få svar tror jag att dom som surfar på odla då kanske inte vet - jag tar inte för givet att folk inte svarar för att dom inte gillar mig eller för att dom tycker att mina frågor är dumma. Det tycker jag är att måla fan på väggen, men kanske är jag naiv. Det fortsätter jag gärna att vara.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 14:52
|
Medlem

|
CITAT (carol @ 23-09-2005, 15:47) När jag får få svar tror jag att dom som surfar på odla då kanske inte vet - jag tar inte för givet att folk inte svarar för att dom inte gillar mig eller för att dom tycker att mina frågor är dumma. Det tycker jag är att måla fan på väggen, men kanske är jag naiv. Det fortsätter jag gärna att vara.  tror också att det är så bättre att inte svara då, än att tjugo personer skriver att " jag vet inte"
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
Antal inlägg: 301
Medlem nr: 5 048

|
Jag tycker Inas inlägg är bra, på det hela taget. Jag har också saknat en mer aktiv närvaro av moderatörer. Det behöver inte betyda att man egentligen ändrar reglerna för forumet eller är mer restriktiv, men det ger en möjlighet att vara tydlig och stämma i bäcken när det uppstår konflikter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Medlem

|
CITAT (carol @ 23-09-2005, 15:47) jag tar inte för givet att folk inte svarar för att dom inte gillar mig eller för att dom tycker att mina frågor är dumma. Det tycker jag är att måla fan på väggen, men kanske är jag naiv. Det fortsätter jag gärna att vara.  Inte låter man väl bli att svara för man inte gillar någon  jag svarar på det jag kan nåt om, och ibland även om jag inte kan nåt Men nu har vi väl spårat ur Inas ämne lite rättning i ledet krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
23-09-2005, 15:02
|
Gäster

|
CITAT (kristerh @ 23-09-2005, 15:52) [ Men nu har vi väl spårat ur Inas ämne lite rättning i ledet krister Jo, det har vi väl, men jag förstår inte riktigt vad hon har problem med. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:14
|
Medlem

|
F'låt krister  Jag har inte skrivit vad jag tycker om detta, men med tanke på vad som hänt i en annan tråd igår/idag här tycker jag helt klart att moderatorn/-erna bör ha lite mer koll och vara snabba med att ta bort en sådan tråd omedelbart. Kanske man borde klaga - jag har inte skickat mail och klagat för det brukar folk vara ganska snabba med och jag var inte inblandad - men ska man verkligen behöva det?! Den sista tiden har det varit lite spänt här och då borde de ju hålla ännu bättre uppsikt. Och jag tycker inte att det räcker med att låsa tråden, den ska bort och även medlemen som spårat ur. Det är ju ett glasklart fall vad som gäller. När det gäller andra konflikter som kanske bygger mer på missförstånd än personangrepp o dy kan jag inte säga vad man kan göra åt det, mer än att tänka sig för innan man skriver, använda smilies och inte tro det värsta om folk.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:19
|
Medlem

|
CITAT (carol @ 23-09-2005, 16:14) F'låt krister  Jag har inte skrivit vad jag tycker om detta, men med tanke på vad som hänt i en annan tråd igår/idag här tycker jag helt klart att moderatorn/-erna bör ha lite mer koll och vara snabba med att ta bort en sådan tråd omedelbart. Men carol  vad menar du? kattfot är ju en blomma, jag tycker att den ligger i rätt tråd och med rätt svar  eller är jag helt ute o cyklar? krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:21
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
CITAT (kristerh @ 23-09-2005, 16:19) CITAT (carol @ 23-09-2005, 16:14) F'låt krister  Jag har inte skrivit vad jag tycker om detta, men med tanke på vad som hänt i en annan tråd igår/idag här tycker jag helt klart att moderatorn/-erna bör ha lite mer koll och vara snabba med att ta bort en sådan tråd omedelbart. Men carol  vad menar du? kattfot är ju en blomma, jag tycker att den ligger i rätt tråd och med rätt svar  eller är jag helt ute o cyklar? krister den tråden såg helt annorlunda ut för ett par timmar sedan.... en medlem spårade ur totalt och spydde ur sej en massa otrevligheter.
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:26
|
Medlem

|
Oj vad bra  , så såg den inte ut när jag länkade (för typ fem minuter sen), men det är väl ett tecken på att det verkligen kan gå undan här.  Jättebra.
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:32
|
Medlem

|
Jaha jag har missat nåt igen  hade inte läst tråden eftersom jag inte kan nåt om "fötterna" krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:33
|
Medlem

|
skönt att ingemar tog bort den tråden
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:35
|
Medlem
Antal inlägg: 170
Medlem nr: 5 021

|
Hej! Men där var det väl uppenbart att det hade spårat ut totalt....det är väl bara att låta bli att svara....behöver man verkligen en moderator som stänger tråder.! Vi får faktiskt som vuxna människor ta ansvar för hur vi reagerar.......vi kan välja att låta oss provoceras..eller strunta i det!
|
|
|
|
|
|
|
|
23-09-2005, 15:46
|
Medlem

|
Men det var ju personangrepp även om det var jädrigt överdrivet och uppenbart att det bara var någon som försökte testa gränserna, man ska väl ändå försöka göra det svårt för dom som jävlas så att dom inte tycker att det är så himla skoj. Och borde inte den som skriver ta ansvar för det den säger istället för att den som som blir angripen ska bita ihop och ta emot?
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|