Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts.
          Reserv
          Inlägg 23-09-2005, 14:25
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Så många är det inte som ställer frågor i "fel" avdelning, hitar man inte svaret man söker så är det väl bara att fråga igen då, på så vis lär sig flera ännu mera. För inte tusan sitter jag och lusläser gamla inlägg sida upp och sida ner, men däremot så läser jag alla nytillkommna inlägg uppifrån och ner t.o.m. ogräs. Att jag inte skriver där nere så mycket nu är juh att jag vart mer eller mindre ombedd att återgå till småprat och hålla mig på mattan där. Övriga avdelningar verkade va´inpinkat revir, men jag kan hålla mig till småprat, jag klagar inte. wub.gif

Citera
          kristerh
          Inlägg 23-09-2005, 14:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Pirum @ 23-09-2005, 14:32)
          Jag tycker att forumet funkar rätt vettigt, och att de flesta som skriver är just rätt vettiga. Varje gång det tar hus i helvete och folk säger att forumet är si eller så, så kliar jag mig i roten och undrar "va, vad är det som har hänt?". Jag tycker inte det är så mycket bråk här egentligen, det är mer bråk om att det är bråk.

Precis så tycker jag oxså, har funderat många gånger på vad som hänt wink.gif
          ibland får man leta med lupp för att hitta det ev bråket unsure.gif wink.gif

Jag tycker inte att det skall vara för mycket pekpinnar på småpratet,
          det blir lite tråkigt om allt skall regleras och styras för hårt, man får helt enkelt inse att alla inte tycker samma om allt, men man bör ju oxså tänka på hur man formulerar sig wink.gif det kan lätt bli lite "hårt" när man skriver, att föra en diskussion "live" är ju en sak, att föra en på ett forum en annan, där får man ju inte med tonfall o dyl.

Ina; jag saknar dina inlägg o vill att du stannar kvar wub.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          yenny
          Inlägg 23-09-2005, 14:28
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

jag kan nog tycka att det är bra med lite ordning i de trädgårdsrelaterade avdelningarna... fast inte är det väl hela världen om nått kommer fel!?
          Det är inte alltid så lätt att veta vart man skall ställa frågorna...
          och inte behöver man påpeka för de som hamnat fel hela tiden heller.. alla är vi barn i början, det tar ett tag innan man lärs sej vart man ska skriva.

Fast i småprat tycker jag det få vara levande... man ska få prata om vad man vill..
          Fast jag tycker inte att man på flit skall vara elaka mot varandra.. eller använda ett allt för ovårdat språk.. det är inge trevligt...

så tycker jag!

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          wolkenkrabber
          Inlägg 23-09-2005, 14:38
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 199
          Medlem nr: 3 388

jag tycker nog inte att hon verkar lika klagande som ni säger.

som jag förtår det vill hon bara ha flera moderatorer som kan då lägga felkomna inlägg till rätta så att ma inte hiter matrecept ibland krukväxterna eller hur ICA har blivigt en sämmtre affär i perenn avdelningen, och så att sådana inlägg som en viss forumit har gjot i småprat trägård skall försvinna så fort som möjligt och att personen i sig får sig en varning.

ibland räcker inte en eller två moderatorer till

--------------------
          -=Har inte alla flingorna i stallet=-

Grönasidan, Ett trädgårdsfourm för alla

Citera
          birgitek
          Inlägg 23-09-2005, 14:41
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 15:25)
          Så många är det inte som ställer frågor i "fel" avdelning, hitar man inte svaret man söker så är det väl bara att fråga igen då, på så vis lär sig flera ännu mera. För inte tusan sitter jag och lusläser gamla inlägg sida upp och sida ner, men däremot så läser jag alla nytillkommna inlägg uppifrån och ner t.o.m. ogräs. Att jag inte skriver där nere så mycket nu är juh att jag vart mer eller mindre ombedd att återgå till småprat och hålla mig på mattan där. Övriga avdelningar verkade va´inpinkat revir, men jag kan hålla mig till småprat, jag klagar inte. wub.gif

Här håller jag med, har ställt lite frågor ibland i olika trädgårdsavdelningar, men fått väldigt få svar. Om det beror på att mina frågor var för enkla och dumma eller att jag inte är accepterad där vet jag inte. Det korta svaret "använd sökfunktionen" blir man ju inte glad av.
          Birgit Ek

Citera
          Reserv
          Inlägg 23-09-2005, 14:41
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (wolkenkrabber @ 23-09-2005, 15:38)
          så att sådana inlägg som en viss forumit har gjot i småprat trägård skall försvinna så fort som möjligt och att personen i sig får sig en varning.

ibland räcker inte en eller två moderatorer till

Där håller jag med dig fullkomligt, men att överdriva om var frågor ställs, recept bland krukor? Det har jag ännu inte sett, några tar fel på krukväxter och krukodling ibland, det är väl inte hela världen heller. rolleyes.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 14:45
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

vet inte riktigt vad det är som gjort att ina känner som hon gör wub.gif wub.gif
          men hon har säkert sina skäl.
          vill inte heller att du ska försvinna ina wub.gif wub.gif
          jag behöver dej i krukväxter, med all den kunskap du har smile.gif smile.gif
          inte bara där föresten utan på hela odla smile.gif smile.gif
          gör som jag, strunta i bråkstakarna. wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          carol
          Inlägg 23-09-2005, 14:47
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 419
          Medlem nr: 3 867

CITAT (birgitek @ 23-09-2005, 15:41)
          CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 15:25)

Här håller jag med, har ställt lite frågor ibland i olika trädgårdsavdelningar, men fått väldigt få svar. Om det beror på att mina frågor var för enkla och dumma eller att jag inte är accepterad där vet jag inte. Det korta svaret "använd sökfunktionen" blir man ju inte glad av.
          Birgit Ek

När jag får få svar tror jag att dom som surfar på odla då kanske inte vet - jag tar inte för givet att folk inte svarar för att dom inte gillar mig eller för att dom tycker att mina frågor är dumma. Det tycker jag är att måla fan på väggen, men kanske är jag naiv. Det fortsätter jag gärna att vara. smile.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 14:52
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (carol @ 23-09-2005, 15:47)
          När jag får få svar tror jag att dom som surfar på odla då kanske inte vet - jag tar inte för givet att folk inte svarar för att dom inte gillar mig eller för att dom tycker att mina frågor är dumma. Det tycker jag är att måla fan på väggen, men kanske är jag naiv. Det fortsätter jag gärna att vara. smile.gif

tror också att det är så wub.gif wub.gif
          bättre att inte svara då, än att tjugo personer skriver att " jag vet inte" smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Svante, zon 1
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

Jag tycker Inas inlägg är bra, på det hela taget. Jag har också saknat en mer aktiv närvaro av moderatörer. Det behöver inte betyda att man egentligen ändrar reglerna för forumet eller är mer restriktiv, men det ger en möjlighet att vara tydlig och stämma i bäcken när det uppstår konflikter.

Citera
          kristerh
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (carol @ 23-09-2005, 15:47)
          jag tar inte för givet att folk inte svarar för att dom inte gillar mig eller för att dom tycker att mina frågor är dumma. Det tycker jag är att måla fan på väggen, men kanske är jag naiv. Det fortsätter jag gärna att vara. smile.gif

Inte låter man väl bli att svara för man inte gillar någon wink.gif jag svarar på det jag kan nåt om, och ibland även om jag inte kan nåt biggrin.gif

Men nu har vi väl spårat ur Inas ämne lite wink.gif
          rättning i ledet biggrin.gif
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          birgitek
          Inlägg 23-09-2005, 15:02
          Länk hit: #32

Gäster

CITAT (kristerh @ 23-09-2005, 15:52)
          [

Men nu har vi väl spårat ur Inas ämne lite wink.gif
          rättning i ledet biggrin.gif
          krister

Jo, det har vi väl, men jag förstår inte riktigt vad hon har problem med.
          Birgit Ek

Citera
          carol
          Inlägg 23-09-2005, 15:14
          Länk hit: #33

Medlem

F'låt krister wink.gif Jag har inte skrivit vad jag tycker om detta, men med tanke på vad som hänt i en annan tråd igår/idag här tycker jag helt klart att moderatorn/-erna bör ha lite mer koll och vara snabba med att ta bort en sådan tråd omedelbart. Kanske man borde klaga - jag har inte skickat mail och klagat för det brukar folk vara ganska snabba med och jag var inte inblandad - men ska man verkligen behöva det?! Den sista tiden har det varit lite spänt här och då borde de ju hålla ännu bättre uppsikt. Och jag tycker inte att det räcker med att låsa tråden, den ska bort och även medlemen som spårat ur. Det är ju ett glasklart fall vad som gäller.

När det gäller andra konflikter som kanske bygger mer på missförstånd än personangrepp o dy kan jag inte säga vad man kan göra åt det, mer än att tänka sig för innan man skriver, använda smilies och inte tro det värsta om folk. wink.gif smile.gif

Citera
          kristerh
          Inlägg 23-09-2005, 15:19
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (carol @ 23-09-2005, 16:14)
          F'låt krister wink.gif Jag har inte skrivit vad jag tycker om detta, men med tanke på vad som hänt i en annan tråd igår/idag här tycker jag helt klart att moderatorn/-erna bör ha lite mer koll och vara snabba med att ta bort en sådan tråd omedelbart.

Men carol wink.gif vad menar du? kattfot är ju en blomma, jag tycker att den ligger i rätt tråd och med rätt svar wink.gif eller är jag helt ute o cyklar?
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          yenny
          Inlägg 23-09-2005, 15:21
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

CITAT (kristerh @ 23-09-2005, 16:19)
          CITAT (carol @ 23-09-2005, 16:14)
          F'låt krister wink.gif Jag har inte skrivit vad jag tycker om detta, men med tanke på vad som hänt i en annan tråd igår/idag här tycker jag helt klart att moderatorn/-erna bör ha lite mer koll och vara snabba med att ta bort en sådan tråd omedelbart.

Men carol wink.gif vad menar du? kattfot är ju en blomma, jag tycker att den ligger i rätt tråd och med rätt svar wink.gif eller är jag helt ute o cyklar?
          krister

den tråden såg helt annorlunda ut för ett par timmar sedan.... en medlem spårade ur totalt och spydde ur sej en massa otrevligheter.

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          carol
          Inlägg 23-09-2005, 15:26
          Länk hit: #36

Medlem

Oj vad bra smile.gif, så såg den inte ut när jag länkade (för typ fem minuter sen), men det är väl ett tecken på att det verkligen kan gå undan här. wink.gif Jättebra. smile.gif

Citera
          kristerh
          Inlägg 23-09-2005, 15:32
          Länk hit: #37

Medlem

Jaha jag har missat nåt igen wink.gif hade inte läst tråden eftersom jag inte kan nåt om "fötterna"
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 15:33
          Länk hit: #38

Medlem

skönt att ingemar tog bort den tråden wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          lavendel2
          Inlägg 23-09-2005, 15:35
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 5 021

Hej! rolleyes.gif
          Men där var det väl uppenbart att det hade spårat ut totalt....det är väl bara att låta bli att svara....behöver man verkligen en moderator som stänger tråder.!
          Vi får faktiskt som vuxna människor ta ansvar för hur vi reagerar.......vi kan välja att låta oss provoceras..eller strunta i det!

Citera
          carol
          Inlägg 23-09-2005, 15:46
          Länk hit: #40

Medlem

Men det var ju personangrepp även om det var jädrigt överdrivet och uppenbart att det bara var någon som försökte testa gränserna, man ska väl ändå försöka göra det svårt för dom som jävlas så att dom inte tycker att det är så himla skoj. Och borde inte den som skriver ta ansvar för det den säger istället för att den som som blir angripen ska bita ihop och ta emot? rolleyes.gif

Citera

13 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 23:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon