| |
|
  |
Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts. |
|
|
|
|
25-09-2005, 19:05
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 19:53) När du svarade att du inte använt ordet "mangla" först av alla i den tråden tog jag för givet att du kollat upp det, inte bara sa att du inte var först. Förstår naturligtvis att du inte kan komma ihåg allt du skrivit i alla trådar, inte ens de senaste veckorna.
Men jag tycker faktiskt att det spelar en stor roll vem som först nämnde ordet "mangla", eftersom det var just det ordet jag refererade till i det tidigare inlägget. Du har rätt i att jag inte mindes exakt vad jag skrivit där. Det enda jag mindes var att jag inte själv kommit på uttrycket "mangla". Det är dock mycket möjligt att det var i en annan tråd än den nämnda som jag hört uttrycket först. Jag erkänner att jag villigt hakade på de desperata försöken att dränka allt bråk. Resultatet blev tyvärr inte alls det tänkta men det var med gott uppsåt. När det inte går att komma vidare i en diskussion utan det bara blir smutskastning, vad ska man göra för att få slut på eländet?
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 19:23
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 20:03) Neej det har jag inte.... men pejori undrade över min bortviftning "strunt samma" och jag gav en förklaring. okay...då är jag med.. nu går jag och hämtar hammare och spik och spikar fast händerna i golvet, för nu ger den här diskussionen inte något ytterligare, åt minstånde inte till mej.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 19:25
|
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069

|
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 20:23) nu går jag och hämtar hammare och spik och spikar fast händerna i golvet Mren valparna ska ju ha mat.... Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 19:34
|
Medlem

|
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 20:25) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 20:23) nu går jag och hämtar hammare och spik och spikar fast händerna i golvet Mren valparna ska ju ha mat.... Mulle får sparka ut maten till dom
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 20:05
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 20:34) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 20:25) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 20:23) nu går jag och hämtar hammare och spik och spikar fast händerna i golvet Mren valparna ska ju ha mat.... Mulle får sparka ut maten till dom  Nämen så får du väl inte göra
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 20:08
|
Medlem

|
CITAT (Felix matte @ 25-09-2005, 21:05) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 20:34) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 20:25) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 20:23) nu går jag och hämtar hammare och spik och spikar fast händerna i golvet Mren valparna ska ju ha mat.... Mulle får sparka ut maten till dom  Nämen så får du väl inte göra  BRA Felix matte, att det finns nån här på forumet som vågar säga ifrån!!! Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 20:10
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 19:20) Och till er andra som skickat mig vänliga pm, man kan inte bara stänga av när man fått så mycket skit som damerna gett, nånstans blir det fullt och det är lite svårt att gå in nån annanstans och ha en glättig yta. Ok, jag förstår. Men om du behöver lätta på trycket nån gång när det blivit för fullt så vet du vart du kan vända dig!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 20:18
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Over and out for me
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 20:24
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Åsså tycker jag att så här inför natten så kan vi väl allihopa... sluta en överenskommelse... att alla får säga sin mening utan att behöva vara rädd för påhopp av någon. Ingen ska behöva känna sig ovälkommen eller "mindre värd"  Jag menar inte att vi måste älska eller tycka om alla... det räcker så bra med lite tolerans. Trots att mitt minne är kort så hittade jag denna gamla bekantskap... Visst är hon vacker
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 20:26
|
Medlem

|
CITAT (Felix matte @ 25-09-2005, 21:24) Åsså tycker jag att så här inför natten så kan vi väl allihopa... sluta en överenskommelse... att alla får säga sin mening utan att behöva vara rädd för påhopp av någon. Ingen ska behöva känna sig ovälkommen eller "mindre värd"  Jag menar inte att vi måste älska eller tycka om alla... det räcker så bra med lite tolerans. Trots att mitt minne är kort så hittade jag denna gamla bekantskap... Visst är hon vacker  Mycket, mycket fint sagt! Jag håller helt med dig! Mulle
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 23:39
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Jag ÄR intresserad av både ute--o -inneväxter!! Men--har fått pm att jag inte är välkommen på "småprat"--eller nå´n avdelning --för övrigt! Jag är tydligen en "bråkmakare" o det har aldrig vart min mening!! Jag har kort stubin, jag vet!! Men; jag hugger, innan jag tänker!! Fel; jag VET! Ångrar mej alltid; när jag vart ettrig................
|
|
|
|
|
|
|
|
25-09-2005, 23:52
|

Medlem
Antal inlägg: 1 237
Medlem nr: 4 935

|
CITAT (zaaritha @ 26-09-2005, 00:39) Jag ÄR intresserad av både ute--o -inneväxter!! Men--har fått pm att jag inte är välkommen på "småprat"--eller nå´n avdelning --för övrigt! Jag är tydligen en "bråkmakare" o det har aldrig vart min mening!! Jag har kort stubin, jag vet!! Men; jag hugger, innan jag tänker!! Fel; jag VET! Ångrar mej alltid; när jag vart ettrig................ Be dem som skrivit köra upp det PM:et någonstans då... Det var det värsta jag har hört..
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 06:08
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Säger detsamma!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
birgitek
|
26-09-2005, 07:43
|
Gäster

|
CITAT (zaaritha @ 26-09-2005, 00:39) Jag ÄR intresserad av både ute--o -inneväxter!! Men--har fått pm att jag inte är välkommen på "småprat"--eller nå´n avdelning --för övrigt! Jag är tydligen en "bråkmakare" o det har aldrig vart min mening!! Jag har kort stubin, jag vet!! Men; jag hugger, innan jag tänker!! Fel; jag VET! Ångrar mej alltid; när jag vart ettrig................ Vem i all världen kan vara så FEG och YNKLIG.? Att skicka PM med innehåll man inte vågar stå för öppet. Snälla, bry dej inte, för forumets skull så att inte ynkryggar som den som skickade PM:et till dej tar över. Birgit Ek
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 08:47
|

Medlem
Antal inlägg: 952
Medlem nr: 1 052

|
Hej!
Jag är en av dem som mer eller mindre har ”tystnat” här på forumet. Jag har valt att inte försvinna helt, eftersom jag känner att jag behöver odla för att kunna ställa frågor och snabbt kunna söka svar, som en uppslagsbok på nätet ungefär. Men ”småprat” har nu för tiden nästan helt gått bort för mig. Förut hoppade jag runt lite överallt bland avdelningarna, tyckte att blandningen av ämnen var rolig, men nu känns det inte längre lika fritt och allmänt. Många av de samtal som förs på ”småprat” känns inte längre allmängiltiga. Det känns ofta som att hoppa in i ett pågående privatsamtal (eller ännu värre: ”ett pågående samlag” ibland…). Så man kan säga att jag verkligen har tagit fasta på den ständiga uppmaningen: ”jamen, om du inte gillar det du läser så behöver du väl inte läsa det då?!”. Nä, just det. Då läser jag väl inte då. ”Om du inte gillar småprat, så behöver du väl inte vara här, då?” Nä, just det. Då är jag väl inte här då. Okey.
Jag har varit medlem sedan början av 2003. Odla har ju, som alla kanske vet, funnits betydligt längre än så, i en annan form innan just denna forumform startades 2002. Jag är alltså långtifrån en av de äldsta medlemmarna, men tillräckligt ”gammal” för att kunna jämföra förr och nu, några år tillbaka. Tonen har förråats, anser jag. Tonen kan ibland vara riktigt vulgär, rå och mobbande. Ribban har höjts (eller sänkts) vad gäller acceptansen av sättet man tilltalar varandra på. Det känns inte behagligt att vistas på småprat längre. Jag vet att det har att göra med att det har blivit så många medlemmar och att det inte längre är det gemytliga lilla forumet, men jag håller med Ina om att det ÄNDÅ borde gå att hålla en hyfsad ton.
Fast vad spelar det för roll, egentligen, vad jag anser? För ”borde” är en sak och verkligheten en helt annan. Vi som tycker att det ”var bättre förr” – vad kan vi göra åt saken, då? Inte mycket, som jag ser det. Det är bara att gilla läget, för vi kan ingenting göra, mer än att som Ina kanske, dra vår väg. Söka oss andra forum.
Ina var en av de första som vänligt tog emot mig här på odla och besvarade mina frågor och även pratade strunt (då menar jag strunt och inte snusk), jag kommer att sakna henne liksom alla de andra signaturer som funnits här länge, länge, signaturer som man nu ser allt mindre av eller inte alls. Tack för den här tiden, Ina! Jag är lika ledsen som du över att odla-forumet har tagit den här vägen.
--------------------
Sanna!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 09:06
|
Medlem
Antal inlägg: 301
Medlem nr: 5 048

|
Jag citerar mig själv från sidan 2: CITAT (Svante @ zon 1,23-09-2005, 15:52) Jag tycker Inas inlägg är bra, på det hela taget. Jag har också saknat en mer aktiv närvaro av moderatörer. Det behöver inte betyda att man egentligen ändrar reglerna för forumet eller är mer restriktiv, men det ger en möjlighet att vara tydlig och stämma i bäcken när det uppstår konflikter. Sedan jag skrev detta har det kommit 14 sidor med hetsig diskussion om vad som är lämpligt beteende på forumet. Den sortens trådar gör folk ledsna och arga och utgör en grogrund för nya konflikter i månader och år framöver. Jag tycker personligen att det hade varit ganska bra om någon ansvarig hade klivit in på ett tidigt stadium och påminnt om vad som gäller, sagt att det här är OK, sluta klaga på det men det där är inte OK, sluta göra så. Det verkar som om Ingemar inte vill ta på sig en så aktiv roll. Jag förstår varför, det tar oerhört mycket tid. En möjlig lösning är då att göra som Andreas Blomqvist m.fl. föreslagit, att utse frivilliga moderatorer. Annars får man nog acceptera att sådana här trådar dyker upp med jämna mellanrum. Det funkar det också, och så länge sådana här diskussioner avhandlas i Småprat är de inget problem för forumet som helhet, men det påverkar helt klart stämmningen i Småprat...
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 09:43
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Svante @ zon 1,26-09-2005, 10:06) Jag citerar mig själv från sidan 2: CITAT (Svante @ zon 1,23-09-2005, 15:52) Jag tycker Inas inlägg är bra, på det hela taget. Jag har också saknat en mer aktiv närvaro av moderatörer. Det behöver inte betyda att man egentligen ändrar reglerna för forumet eller är mer restriktiv, men det ger en möjlighet att vara tydlig och stämma i bäcken när det uppstår konflikter. Sedan jag skrev detta har det kommit 14 sidor med hetsig diskussion om vad som är lämpligt beteende på forumet. Den sortens trådar gör folk ledsna och arga och utgör en grogrund för nya konflikter i månader och år framöver. Jag tycker personligen att det hade varit ganska bra om någon ansvarig hade klivit in på ett tidigt stadium och påminnt om vad som gäller, sagt att det här är OK, sluta klaga på det men det där är inte OK, sluta göra så. Det verkar som om Ingemar inte vill ta på sig en så aktiv roll. Jag förstår varför, det tar oerhört mycket tid. En möjlig lösning är då att göra som Andreas Blomqvist m.fl. föreslagit, att utse frivilliga moderatorer. Annars får man nog acceptera att sådana här trådar dyker upp med jämna mellanrum. Det funkar det också, och så länge sådana här diskussioner avhandlas i Småprat är de inget problem för forumet som helhet, men det påverkar helt klart stämmningen i Småprat... Du har så rätt Svante. Jag kan nog tycka att dom som mest klagar på småprat kan föregå med gott exempel och inte förstöra stämningen med jämna mellanrum med en massa gnäll. Det ska vara som JAG vill. *stampar i golvet och skriker* Man kan inte kräva sånt. Man måste acceptera att människor är olika.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 09:44
|
Medlem

|
CITAT (zaaritha @ 26-09-2005, 00:39) Jag ÄR intresserad av både ute--o -inneväxter!! Men--har fått pm att jag inte är välkommen på "småprat"--eller nå´n avdelning --för övrigt! Jag är tydligen en "bråkmakare" o det har aldrig vart min mening!! Jag har kort stubin, jag vet!! Men; jag hugger, innan jag tänker!! Fel; jag VET! Ångrar mej alltid; när jag vart ettrig................ för min del är du alltid välkommen. både i småprat och i andra avdelningar strunta i sådana PM....det är bara fegisar som gör så
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 09:55
|
Medlem
Antal inlägg: 301
Medlem nr: 5 048

|
CITAT (AnitaGg @ 26-09-2005, 10:43) Du har så rätt Svante. Jag kan nog tycka att dom som mest klagar på småprat kan föregå med gott exempel och inte förstöra stämningen med jämna mellanrum med en massa gnäll. Det ska vara som JAG vill. *stampar i golvet och skriker* Man kan inte kräva sånt. Man måste acceptera att människor är olika. Det var kanske inte exakt så jag menade. Just eftersom folk är olika så kommer det alltid att finnas olika åsikter om hur man skall bete sig. Ibland blir det konflikter, vilket inte behöver bero på att folk "gnäller". Jag efterlyste bara lite tydligare besked från forumägarna när konflikterna uppstår, så att de inte behöver få för stor omfattning.
|
|
|
|
|
|
|
|
26-09-2005, 11:25
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Jag tycker att dessa bråktrådar ger en fantastiskt möjlighet just till självkännedom och det är inte fy skamm, vi kan växa som människor med hjälp av sådana trådar det är ett som är säkert!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|