Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

13 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vill inte vara med längre..., Mer gnäll om hur forumet sköts.
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 22:40
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 23:28)
          Om forumet stängs så tror jag inte det beror på dom fåtal som flippar ur, det kommer va´p.g.a. alla som bara klagar och gnäller på forumvärdarna att dom inte gör sitt jobb. Dom är väl inga jädra dagisfröknar heller, ta ett eget ansvar istället för att basunera ut att moderatorerna inte sköter sig och skicka istället ett pm till t.ex. Ingemar om vad som gått snett i nån tråd eller om nån gått för långt som igår och idag. Jag lovar att det kommer att åtgärdas å det snaraste. Varför basunera ut om att det missköts över hela forumet? Vad ger det för signaler till nyanlända eller besökare? Dom kan juh på allvar tro att det förekommer mobbning och mordhot på löpande band här inne, näe, skärpning nu och ta det lite lugnare med klagomålen, Ingemar gör ett skitfint jobb.

håller med till hundra procent huh.gif huh.gif
          tack ingemar för att du fortfarande försöker, trots allt gnäll wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 23-09-2005, 22:42
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Håller till 100% med Mulle smile.gif Skulle känna saknad om forumet lades ner sad.gif Personligen känner jag mig inte kränkt om jag på en fråga blir hänvisad till en annan avdelning ..... snarare tacksam smile.gif

Så himla mycket bråk upplever jag inte det är, alla tycker vi olika och det är ju opp till var och en att svara eller läsa .....

Gärna nyregistrering för min del, kan även tänka mig att betala en slant för medlemsskap och till sist Ingemar, håll ut vi är tror jag många som uppskattar dej och vet att du gör ett bra jobb, det kan inte vara så lätt laugh.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 23-09-2005, 22:46
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Reserv @ 23-09-2005, 23:28)
          Om forumet stängs så tror jag inte det beror på dom fåtal som flippar ur, det kommer va´p.g.a. alla som bara klagar och gnäller på forumvärdarna att dom inte gör sitt jobb. Dom är väl inga jädra dagisfröknar heller, ta ett eget ansvar istället för att basunera ut att moderatorerna inte sköter sig och skicka istället ett  pm till t.ex. Ingemar om vad som gått snett i nån tråd eller om nån gått för långt som igår och idag. Jag lovar att det kommer att åtgärdas å det snaraste. Varför basunera ut om att det missköts över hela forumet? Vad ger det för signaler till nyanlända eller besökare? Dom kan juh på allvar tro att det förekommer mobbning och mordhot på löpande band här inne, näe, skärpning nu och ta det lite lugnare med klagomålen, Ingemar gör ett skitfint jobb.

Jag kunde inte sagt det bättre själv Reserv, och jag vill också passa på att tacka Ingemar för allt arbete han lägger ner för att vi skall ha ett trevligt forum. Måste vara ett otacksamt " fritidsjobb" med så många gnällspikar sad.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          AnitaO
          Inlägg 24-09-2005, 07:19
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Det var bättre förr ... Är det så eller är det en klycha?
          Kanske var det annorlunda, men livet förändras och kan vi inte förändras med livet så kanske det är det som är felet.
          Ett forum med över 6000 medlemmar blir inte "gemytligt".

Har full förståelse på att Ingemar tröttnar på gnället ibland.
          Kan föreställa mig vilken mängd av PM han ska få ta emot med klagomål.
          Mest från personer som tar forumet för givet.
          Som inte förstår att det är både dyrt och arbetskrävande att hålla igång.
          Definitivt ingen inkomstkälla för ägaren.

Nä gott folk. Vi är gäster här och bör bete oss därefter.
          Vi sitter inte och gnäller på maten och husets värd.
          Man gör det bästa av situationen och drar sitt strå till stacken för att stämningen vid middagsbordet ska bli bra.

Kanske dom mest kritiska skulle starta ett eget forum och där servera den mat dom själva föredrar i stället för att sitta här och gnälla?

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 24-09-2005, 07:44
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

CITAT (Ingemar @ 23-09-2005, 22:01)
          CITAT (Ina @ 23-09-2005, 14:21)
          Skaffa en eller flera moderatorer!
          Till Småprat i Allmänt forum kanske det behövs flera moderatorer med tanke på tonen i många inlägg där det senaste. Det övriga avdelningarna kanske kan hanteras på så vis att en moderator har hand om några stycken avdelningar – det är mest ”trådflyttarjobb” som behövs där.

Det är inte bara att "skaffa". För att följa allt som skrivs i forumet och flytta det som behövs, hålla ordning m.m. skulle det krävas minst två heltidsanställda. Jag har själv försökt att under ett par dagar kolla alla inlägg direkt dom kommit in i forumet och jag hade fullt upp och hann absolut inte med något annat under tiden. Vi har helt enkelt inte de ekonomiska resurserna som krävs för att ha anställda till att sköta forumet. Det är något jag får göra om jag har en stund över, eller som nu på min "fritid".

Jag tror att det finns flera som kan tänka sig att vara moderatorer på en ideell basis. Faktum är ju att en mängd användare spenderar nästan en heltid på forumet varje dag. Varför inte sätta mer tilltro till de medlemmar som finns, det måste ju ändå finnas mängder som är kapabla till att vara moderatorer.

Jag drev en gång i tiden ett stort forum, i medlemstal ungefär 10 gånger så stort som Odla.nu och med drygt 10-20.000 inlägg om dagen. Vi hade en mängd ideella moderatorer som var otroligt stolta över att jobba med oss och spenderade massor av tid på forumet och skötte sig klanderfritt, trots att de inte fick några pengar för jobbet.

Jag har inte varit så länge på Odla.nu men jag har svårt att tänka mig att dessa medlemmar skulle skilja sig från mängden och därmed vara så snikna att de skulle kräva pengar för en liknande sak, dvs. möjligheten att få vara en moderator.

// Andreas

--------------------

Citera
          Ophelia
          Inlägg 24-09-2005, 07:49
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (AndreasBlomquist @ 24-09-2005, 08:44)
          Skaffa en eller flera moderatorer!
          Till Småprat i Allmänt forum kanske det behövs flera moderatorer med tanke på tonen i många inlägg där det senaste. Det övriga avdelningarna kanske kan hanteras på så vis att en moderator har hand om några stycken avdelningar – det är mest ”trådflyttarjobb” som behövs där.

Det är inte bara att "skaffa". För att följa allt som skrivs i forumet och flytta det som behövs, hålla ordning m.m. skulle det krävas minst två heltidsanställda. Jag har själv försökt att under ett par dagar kolla alla inlägg direkt dom kommit in i forumet och jag hade fullt upp och hann absolut inte med något annat under tiden. Vi har helt enkelt inte de ekonomiska resurserna som krävs för att ha anställda till att sköta forumet. Det är något jag får göra om jag har en stund över, eller som nu på min "fritid".

Jag tror att det finns flera som kan tänka sig att vara moderatorer på en ideell basis. Faktum är ju att en mängd användare spenderar nästan en heltid på forumet varje dag. Varför inte sätta mer tilltro till de medlemmar som finns, det måste ju ändå finnas mängder som är kapabla till att vara moderatorer.

Jag drev en gång i tiden ett stort forum, i medlemstal ungefär 10 gånger så stort som Odla.nu och med drygt 10-20.000 inlägg om dagen. Vi hade en mängd ideella moderatorer som var otroligt stolta över att jobba med oss och spenderade massor av tid på forumet och skötte sig klanderfritt, trots att de inte fick några pengar för jobbet.

Jag har inte varit så länge på Odla.nu men jag har svårt att tänka mig att dessa medlemmar skulle skilja sig från mängden och därmed vara så snikna att de skulle kräva pengar för en liknande sak, dvs. möjligheten att få vara en moderator.

// Andreas

Ja det är ju ett väldigt stor förtroende som moderatorerna får. Både från forumisterna och från de som förestår Odla. Tror inte det kan vara svårt att hitta ett gäng med bra moderatorer här smile.gif

Ingemar verkar få slita för 5 och kanske har annat att göra oxå. Typ lägga in egna intressanta inlägg och ditten coh datten.

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-09-2005, 08:23
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Till syvende och sist ( gammalt uttryck) :

Är det inte så att alla vi som befinner oss här
          har ett gemensamt intresse : - Djur, Natur
          Trädgård och krukor mm, i alla dess
          former? Annars skulle vi förmodligen inte hittat hit wink.gif

Och om då en fråga/konstaterande/påpekande
          råkar hamna i "fel" tråd kan det väl inte vara
          hela världen smile.gif

Det måste väl finnas andra saker som
          är viktigare än detta "dilemma" blink.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Ophelia
          Inlägg 24-09-2005, 08:34
          Länk hit: #68

Medlem

Nu är det väl kanske inte så att det stora problemet ligger i att folk "frågar /konstarerar/påpekar på fel ställe". det är nog lite andra problem som uppstår och har uppstått. Annars håller jag med dig. Vad spelar det för roll om det råkar hamna "fel"? Det värsta som kan hända är att vissa som bara är intresserade av en speciell genre inte har intresse av att läsa andra forum helt enkelt inte läser den eventuella frågan. Men turligt är att det finns en mångd mycket hög kunskap överallt smile.gif smile.gif

Citera
          Kattgräs
          Inlägg 24-09-2005, 08:38
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 660
          Medlem nr: 3 402

Instämmer fullständigt med Ina.

Har dessutom ett förslag för att göra det lättare för ev. moderator: gör så att det går att anmäla ett enskilt inlägg med hjälp av en liten knapp - anmälan skulle göra att moderator uppmärksammas på inlägget och kan ta en extra titt. För ingen moderator kan vara på Odla hela tiden, och orka läsa vartenda inlägg.

--------------------
          Kattgräs
          zon 3 (tror jag)

Citera
          Berith
          Inlägg 24-09-2005, 08:46
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Allra först vill jag gnälla av mej, dels för att det behövs och dels för att jag vill ge en bild av hur jag känner för odlas diskussionsforum som det har blivit. Jag tycker att jag är en ganska sansad person som inte tar illa vid mej eller brusar upp i första taget och odlaforumet var förut ett ställe där jag kände att jag kunde säga det jag ville utan att vara rädd för att bli påhoppad. Så är det inte längre och jag saknar den ”gamla andan”…

Ja vem saknar inte den! Men förmodligen beror det till största delen på att här är så många fler i forumet nu och då blir man ju mer anonym. Nu är här många fler som vill uttrycka sina åsikter och ofta går dom isär.

Jaa vänner... sad.gif Tänk så enkelt allt vore om det gick att vrida tillbaka tiden. Men skönt i alla fall att se att det inte bara är jag som tycker det var trevligare förut. Inget illa ment till alla trevliga nya medlemmar! Och alla nya medlemmar är ju inte anonyma så länge... wink.gif Man lär sej ganska snart vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Likaså vet man ju efter ett tag (långt eller kort...) vilka som är kunniga inom vilket område, vems råd och tips man ska samla på.

Jag hoppas och tror - neej! jag vet! - att Ingemar känner att han sen många år är uppskattad av oss odlaiter.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-09-2005, 09:06
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Berith @ 24-09-2005, 09:46)
          Man lär sej ganska snart vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Likaså vet man ju efter ett tag (långt eller kort...) vilka som är kunniga inom vilket område, vems råd och tips man ska samla på.

Det där tycker jag känns lite grann som
          ett slag under bältet.Och det är delvis på grund
          av "såna" åsikter som jag inte gärna svarar på några frågor.

Jag är ju inte nån expertis.Men det är i såna här
          situationer som jag önskar att nån som du kunde
          komma och titta på mina blommor och diverse växter,
          för att tala om för mig vad jag " gör för fel", eftersom
          de är så vackra utan att jag kan nåt wub.gif

Sorry att jag tog åt mig, men jag tror det finns
          hur många som helst här som också har "praktträdgårdar"
          utan expertiskunskap wink.gif

--------------------

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 24-09-2005, 09:10
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

CITAT (Evgeni @ 24-09-2005, 10:06)
          CITAT (Berith @ 24-09-2005, 09:46)
          Man lär sej ganska snart vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Likaså vet man ju efter ett tag (långt eller kort...) vilka som är kunniga inom vilket område, vems råd och tips man ska samla på.

Det där tycker jag känns lite grann som
          ett slag under bältet.Och det är delvis på grund
          av "såna" åsikter som jag inte gärna svarar på några frågor.

Ups! ohmy.gif Jag tar också åt mig av detta..........................
          sad.gif Nu känns det som att även jag ska sluta att svara............................

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          AnitaO
          Inlägg 24-09-2005, 09:12
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Tycker inte att någon av er ska sluta svara.
          Berits åsikt är nog inte så många som delar.
          Dom allra flesta är nog glad ju fler svar dom får att fundera på när det är problem t.ex.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          amaira
          Inlägg 24-09-2005, 09:53
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 08:19)
          Det var bättre förr ... Är det så eller är det en klycha?
          Kanske var det annorlunda, men livet förändras och kan vi inte förändras med livet så kanske det är det som är felet.
          Ett forum med över 6000 medlemmar blir inte "gemytligt".

Har full förståelse på att Ingemar tröttnar på gnället ibland.

Skriver under.

Jag har inte läst allt här, men jag har läst...
          Det är dessutom något jag har funderat över en längre tid, till och från.

"Någonting" är det ju som händer, men jag vet inte vad, och inte varför. Och då har jag heller inga förslag på "åtgärder" att komma med.
          Jag vet helt enkelt inte.

Ophelia:
          CITAT
          Ja det är ju ett väldigt stor förtroende som moderatorerna får. Både från forumisterna och från de som förestår Odla. Tror inte det kan vara svårt att hitta ett gäng med bra moderatorer här

Det tror inte jag heller, däremot tror jag att risken är stor att dessa moderatorer skulle kunna bli knäckta. Tonen ÄR "rå" härinne, när det gäller de olika åsikterna. Rå, och INTE hjärtlig.
          Det "händer" något, och folk "går igång".

Det finns någonting här på forumet, som inte känns "trevligt". Det är bara en liten, liten del, men småsaker som irriterar, kan få människor att visa upp sina sämre sidor, som oftast annars "vilar still".

Nu syftar jag inte till någon eller några enskilda människor, utan snarare någon "mekanism" som huserar. Kanske är det något som "blivit självgående"?

Forumet är Ingemars!
          Vi ÄR hans gäster.

Varken forumet, eller Ingemar, är något som vi kan ta förgivet!!!

Hur man än vänder sig, kan man inte vara alla till lags!
          Har man ett forum med 6000 gäster, finns det inte en chans att alla är nöjda och uppskattar det.

Nu är det ju knappast "sextusen" som skriver här, utan det är ganska mycket "en inre kärna". Och det som händer här, är nog VI ansvariga för.
          "Vi" - allihopa! Tillsammans. Vi som skriver.

Och det enda man KAN förändra, är ... sig själv. (hört det förut rolleyes.gif )

Sedan är det nog, dessutom, så att det finns många människor som INTE KAN "förändra" sig själv!!!
          Det kan jag ju inte själv heller i alla lägen. Det är faktiskt inga lätta historier, att försöka förändra sig.

Då kan man faktiskt förändra RELATIONERNA (på ett forum blir det "de skriva relationerna") därför att en relation KAN INTE fortsätta på samma premisser, om den ena parten byter sin del i den!!!

Men det här spelar egentligen inte heller någon roll att jag skriver. Det är/har varit MITT sätt att finnas kvar och fortsätta uppskatta forumet. wub.gif Det fungerar för MIG, men inte per automatik för andra.

Det dessutom MER än "fungerar" för mig. Det har gett mig ännu fler verktyg att använda mig av "ute i verkliga livet", och det gör mig enbart tillfreds.

Det ÄR verkligen "något som händer" här på forumet!

Jag hoppas att det hela inte blir FÖR jobbigt för dig Ingemar, så att du inte orkar mer, utan stänger.
          Jag förstår dig, i så fall.

Du får så många krav (eller förslag) ifrån oss: "Gör si, gör så."
          MITT råd är:
          Lyssna på dig själv i första hand!
          I den mån du orkar, NÄR du orkar, lyssna även på önskemål och förslag från "oss". Många tankar är bra, och vettiga idéer är guld värt. Men det är DU som håller dina dörrar öppna för oss, så försök att inte "ta åt dig" för mycket av de "krav" och "åsikter" som ställs på dig!!!

För tusende gången: TACK Ingemar!!! för ett fint forum, som ÄNDÅ får mer rosor än ris! (glöm inte det!)

Kram från amaira, som uppskattar HELA forumet väldigt mycket, och som verkligen hoppas att det kommer att finnas kvar, ÄVEN Småprats-avdelningen. Den är BRA!

Också en bra sak med småprat, är att "tjafset" håller sig mera i EN avdelning än förut, då det kunde smyga sig in i fler avdelningar. (tror jag, har inte så bra koll på det)

Till Ina vill jag säga KRAM! Det jag skrivit har väldigt lite med innehållet i ditt brev att göra, det är MINA fristående tankar bara, kring "fenomenet". Tycker det är synd om du slutar för du tillför så mycket. wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-09-2005, 10:13
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 10:12)
          Tycker inte att någon av er ska sluta svara.
          Berits åsikt är nog inte så många som delar.
          Dom allra flesta är nog glad ju fler svar dom får att fundera på när det är problem t.ex.

Tack för uppmuntran AnitaGg.Men med automatik
          blir det dessvärre så när man tillräckligt många
          gånger blir "tillrättavisad", när man gett ett råd.

Tex om jag ger ett råd/förslag om nånting,
          och "expertisen" svarar med att : - så är det
          inte alls.

Min tanke blir då : att, Nähe, undrar hur det kommer sig
          att det går så bra för mig då?

Det här är egentligen inget problem.Jag menar, jag läser
          ju alla avd/trådar ändå, och suger i mig all
          information jag kan få.Jag är bara tacksam för allt
          jag får veta.Sen selekterar jag vad jag vill
          använda och inte smile.gif .

Pice of cake wub.gif

--------------------

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 24-09-2005, 10:18
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

Nä, det kan inte vara roligt att få så mycket negativ kritik. Tycker också att det mesta är upp till oss användare, som att anmäla dumma inlägg. Och att tänka efter en gång extra innan man besvarar något inlägg man inte håller med om, så att det blir formulerat på ett bra sätt.

Sedan kan jag förstå Inas inlägg till stora delar. Det har varit mycket den sista tiden....

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          pejori
          Inlägg 24-09-2005, 10:44
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 08:49)
          Ingemar verkar få slita för 5 och kanske har annat att göra oxå.

framför allt ska han försöka ha ett LIV utanför odla wub.gif wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Ophelia
          Inlägg 24-09-2005, 10:48
          Länk hit: #78

Medlem

Usch

Citera
          Sulawesii
          Inlägg 24-09-2005, 11:02
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem nr: 2 566

CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 11:48)
          Usch

För ett liv utanför odla? smile.gif

--------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson

user posted image

Citera
          pejori
          Inlägg 24-09-2005, 11:10
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (Sulawesii @ 24-09-2005, 12:02)
          CITAT (Ophelia @ 24-09-2005, 11:48)
          Usch

För ett liv utanför odla? smile.gif

ja...hemska tanke ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
          tänk att han bara vågar att ha ett liv utan oss tongue.gif tongue.gif tongue.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

13 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2026, 02:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon