Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Virrhönor och tuppar....., vad har ni gjort?
          Rossi
          Inlägg 23-09-2005, 20:06
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Sätta handkräm på tandborsten.....

Eller något som jag är mästare på: Lägga våra varor i andras kundvagnar ....

Lägga fram soppsleven istället för en vanlig matsked till mannens müsliskål.

Sätta fram påsen med kaffebönorna istället för müslipåsen till mannen.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          Rossi
          Inlägg 23-09-2005, 20:09
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Det värsta är att jag inte var sån när jag var singel. Jag blev sån när jag träffade min man. Och han säger samma sak! smile.gif

Och båda är vi ordentliga personer som har koll på läget ....

Grejen med mig är att jag har för bråttom - har inget tålamod. Allt ska gå pang, pang, pang!!! Så jag hinner både prata och agera innan jag har tänkt färdigt ibland.

--------------------
          Skåne zon 1

Citera
          mulle
          Inlägg 23-09-2005, 20:10
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Min syster var på middag och skulle vara snäll och diska upp efteråt.
          På morgonen hittade jag avocadoskalen prydligt uppställda i torkstället...
          Mulle

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 20:21
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (mulle @ 23-09-2005, 21:10)
          .
          På morgonen hittade jag avocadoskalen prydligt uppställda i torkstället...
          Mulle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          lena:-)
          Inlägg 23-09-2005, 20:27
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

I förrgår rev vi upp "himmel och jord" av funderingar över vem som ringt först hem till oss och sedan på sonens mobil. Sonen hade kollat mobilnumret och sa ett namn men JAG föreslog en helt annan person, annat snarlikt efternamn, annat förnamn....och jag begrep inte i vilket ärende denne flyktigt bekannta människa ringt...och hur visste han sonens mobilnummer?
          Det gick säkert en kvart och vi diskuterade , tittade i telefonkatalog..sonen va lite bekymrad desutom...Han hade ringt upp mobiltelefonen men den som svarade hade lagt på.

Gissa vem som ringt? sleep.gif sleep.gif Det var jag.!! wub.gif :wub:som lånat en kollegas mobil eftersom pengarna på min var slut wacko.gif blink.gif wacko.gif blink.gif När jag var på väg att lämna tillbaka den lånade telefonen så ringde det..och jag såg vårat telnummer i displayen, jag var just på väg in till ett möte och vart jag så stressad att jag bara stängde av den unsure.gif unsure.gif ..Det var ca 3 timmar mellan händelserna..

Tja.......vad är att tillägga......

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-09-2005, 20:28
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Numera virrar jag väl inte mer än att jag glömmer bort saker och ting...Värre har det varit förr om åren då jag flera ggr har fått leta efter bilen, glömde bort var jag hade ställt den. laugh.gif

En svåger (död sen många år) tog bilen till matbutiken, handlade och packade tre kassar fulla... promenerade hem med varorna och först när han kom till carporten kom han på att han haft bilen. Han tog en lång omväg när han en stund senare gick för att hämta bilen... ville inte att grannarna skulle förstå att han glömt bilen laugh.gif

Citera
          mulle
          Inlägg 23-09-2005, 20:29
          Länk hit: #27

Medlem

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Sulaweesi, fulla poäng för den här tråden!
          Mulle

Citera
          Inlägg 23-09-2005, 20:33
          Länk hit: #28

Medlem

Glömde berätta att jag har åkt på födelsedagsuppvaktning...ett syskonbarn, står och sjunger på trappen..har ett paket med en militärgrön fleecetröjja har skrivit ett tjusigt kort med namn och allt ...sjunger och grattar grabben som står i dörren tillsammans med sin syster ....Systern har en konstig blick....jag blir iskall....inser........det är hon som fyller år
          blink.gif blink.gif

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 20:34
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (lenasch @ 23-09-2005, 21:33)
          Glömde berätta att jag har åkt på födelsedagsuppvaktning...ett syskonbarn, står och sjunger på trappen..har ett paket med en militärgrön fleecetröjja har skrivit ett tjusigt kort med namn och allt ...sjunger och grattar grabben som står i dörren tillsammans med sin syster ....Systern har en konstig blick....jag blir iskall....inser........det är hon som fyller år
          blink.gif blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif gillade hon fleecen? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-09-2005, 20:38
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (lenasch @ 23-09-2005, 21:33)
          blink.gif blink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif nä nu orkar jag snart inte skratta mer

Citera
          Inlägg 23-09-2005, 20:44
          Länk hit: #31

Medlem

ja......visst är det roligt att man kan glädja andra................. blink.gif blink.gif

nån som vet om det finns piller ...eller droppar ...eller? wub.gif

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 23-09-2005, 20:45
          Länk hit: #32

Medlem

visst finns det droppar...men man blir visst galnare av dom än man var innan rolleyes.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-09-2005, 20:47
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag skulle ringa min man på mobilen häromdan men eftersom jag satt och målade samtidigt hade jag varit så disträ att jag slog fel nummer. Det var ingen som svarade men efter ca en halvtimme ringde en okänd man upp och sa att någon hade sökt honom från vårt nummer. Jag var tvungen att se vilket nummer han ringde ifrån innan jag fattade...numret var nästan samma som min mans förutom sista siffran.

Ändå värre blev det när maken kom hem och jag berättade om min miss och att jag hade försökt få tag i honom, då började han undra varför han inte hört att mobilen ringt.....är det slut på batterier tro? Det tog en stund till innan jag kom på svaret....jag hade ju ringt fel, inte undra på att inte maken hört sin mobil då! blink.gif wacko.gif

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 23-09-2005, 20:50
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Känner igen mig biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
          har till och med frågat doktorn om det är något fel på mig
          eftersom jag ständigt glömmer bort vad det var jag skulle hämta eller vart jag är på väg wub.gif
          han sa att det var helt ok-han hade samma symtom själv ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
          så vad skall man tro?
          Är jag normal eller inte- efter att ha läst denna tråd så tror jag att jag
          är helt normal wub.gif
          Tack alla för att ni har gett mig självförtroendet tillbaks

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Magdis
          Inlägg 23-09-2005, 20:53
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag tror att stress har väldigt mycket med saken att göra. Jag glömmer ofta vad jag har tänkt säga i samma ögonblick som jag öppnar munnen och när jag går ut genom dörren så tittar jag alltid ner så att jag inte glömt ta på mig byxorna eller nåt liknande.....inte för att det nånsin har hänt men det är nog inte omöjligt att det skulle kunna göra det wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 23-09-2005, 20:59
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (titti49 @ 23-09-2005, 21:50)
          Är jag normal eller inte- efter att ha läst denna tråd så tror jag att jag
          är helt normal wub.gif
          Tack alla för att ni har gett mig självförtroendet tillbaks

Instämmer biggrin.gif jag har kollat i profilerna och alla är t.o.m yngre än mig
          så jag känner mig ganska lugn just nu. laugh.gif

Fast på em då vi var till ICA såg jag en sååå söt kastrull, stod och vägde den i handen och sa att en sån här har vi inte... precis rätt storlek att ha på lilla plattan och vi är ju bara två så den kommer att användas dagligen. Maken påstod att vi hade flera men... det vet man ju att karlar inte har så bra minne (duckar) så den följde med oss hem smile.gif
          Väl hemma en titt i grytskåpet... där stod två st nästan likadana ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
          Vi skrattade lääänge. biggrin.gif

Citera
          Inlägg 23-09-2005, 21:05
          Länk hit: #37

Medlem

Läkarna säger ju att det e fullt nomalt att glömma nycklar och så...huvudsaken är att man vet vad man skall ha nycklarna till när man hittar dem biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-09-2005, 21:11
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Min kompis var i Ullared och storshopade förra veckan. Gick runt i 4½ timme och hade en rejält full vagn. Ställde den ifrån sig för att hämta nån liten sak och gick vidare mot kassorna - med fel vagn!
          Vagnen hon fyllt kunde hon inte hitta igen, så det var bara att börja om från början blink.gif

ca 20 försvunna/ förväxlade vagnar om dagen var normalt där fick hon veta
          så det finns några virrepäror...
          Hennes privata jacka återfanns dagen efter. Den hade legat i botten av den första vagnen hon fyllde.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 23-09-2005, 21:15
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Ställde in kaffebryggaren i skafferiet, när vi fikat i kväll--den ska stå på köksbänken!!
          Lade plånboken i en kökslåda--den ska vara i en av handväskorna!!

Citera
          mulle
          Inlägg 23-09-2005, 21:16
          Länk hit: #40

Medlem

Jo, jo - det där känns igen.
          För någon månad sen hann en främmande man betala alla mina varor innan vi upptäckte misstaget. Och han sa att han hade funderat över att han hade köpt mozzarella och inte kunde komma på varför han gjort det. Han var klart lättad över att det var fel vagn!
          laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Mulle

Jag skrattar så mycket samtidigt som jag skriver att det blir rena rappakaljan...

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 19:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon