Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > varför käner jag mig nästan aggresiv ...., konstig konst
          silos
          Inlägg 28-09-2005, 10:49
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det enda som intressera mig personligen vad det gäller konst och allt i livet är:varför jag reagera som jag gör när jag ser konst,människor,eller annat.
          På det viset har mitt liv blivit oerhört spännande!

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 29-09-2005, 09:46
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

CITAT (Felix matte @ 28-09-2005, 10:27)
          CITAT (Betty @ 28-09-2005, 10:16)
          Kommer att tänka på en mysko installation för något/några år sedan. Såg på Nyheterna i TV att en konstnär ställde ut en massa kängor med en smörklick i ute i naturen, på ett berg om jag inte minns fel.
          Oj, vad många fick något att fundera på! biggrin.gif

Minns också smöret i skorna, det var inte bara en klick... skorna var fyllda med smör ohmy.gif
          Har många gånger undrat om personen ifråga var upp och plockade bort alla skor eller om de blev kvar på fjället och skräpar.

Här står att läsa om"smörskorna"

Idag fick jag svar... konstnären städade själv bort skorna efter snösmältningen påföljande vår och han slapp också åtal. smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 29-09-2005, 13:35
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Om jag inte missminner mej, så var det något rabalder i våras om en konstnärinna som använde riktiga (döda) djur i sin konst. Katter, råttor och kaniner tror jag det var. Osmakligt sad.gif mad.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-09-2005, 13:38
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Birgitta P @ 29-09-2005, 14:35)
          Om jag inte missminner mej, så var det något rabalder i våras om en konstnärinna som använde riktiga (döda) djur i sin konst. Katter, råttor och kaniner tror jag det var. Osmakligt sad.gif mad.gif

Usch! blink.gif Det finns ännu värre, det var ju nån som gjorde smycken av aborterade foster för ett tag sen också. Snacka om att gå för långt asså wacko.gif

Citera
          birgitek
          Inlägg 29-09-2005, 15:42
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-09-2005, 14:38)
          Om jag inte missminner mej, så var det något rabalder i våras om en konstnärinna som använde riktiga (döda) djur i sin konst. Katter, råttor och kaniner tror jag det var. Osmakligt  :(  :angry:

Usch! blink.gif Det finns ännu värre, det var ju nån som gjorde smycken av aborterade foster för ett tag sen också. Snacka om att gå för långt asså wacko.gif

Ja, fast fostrena var gjorda i cernitlera , inte riktiga arborterade foster Jag har sett utställningen som för övrigt handlade om design på Liljewalcks
          Birgit Ek

Citera
          silos
          Inlägg 29-09-2005, 17:31
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Det var riktigt vidrigt mad.gif

Citera
          cic
          Inlägg 29-09-2005, 20:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

Jag har hört att det finns dom som ÄTER djur varje dag.. ohmy.gif rolleyes.gif wink.gif

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 29-09-2005, 20:45
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (cic @ 29-09-2005, 21:09)
          Jag har hört att det finns dom som ÄTER djur varje dag.. ohmy.gif rolleyes.gif wink.gif

Jovisst, men jag spikar inte upp dom på staketet för allmänt beskådande först!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Gurkan
          Inlägg 29-09-2005, 21:51
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

Blir det mindre vidrigt för att man stänger in djuren i en köttfabrik så man slipper se dem ?

Vad handlade djurutställningen om egentligen ? Vad var syftet ?

Syftet med konst är väl att man ska väcka känslor och tvingas fundera ?
          Gulliga bilder är väl inte konst utan dekoration.

Jag är tämligen ointresserad av "sensationskonst" (* men det kan ju bero på att jag är obildad. Däremot så uppskattar jag såväl konsthantverk, gediget hantverk som skapar vackra föremål, som debatten som kommer av "sensationskonsten". Mycket konst är skit och många konstnärer är oportunister som söker uppmärksamhet utan syfte men också många andra konstnärer jobbar ju med att lyfta fram det obehagliga som vi försöker sopa under mattan men som finns ändå.

Dock är jag ödmjuk och inser att bara för att jag inte förstår eller uppskattar en viss företeelse så behöver den inte vara dålig. Nån målade tavlor med aidssmittat blod ... intresserar mig måttligt men kan ju vara viktigt och bra för det. Jag intresserar mig lika lite för opera men kan ändå respektera det som stor konst.

En annan rolig (bizarr) debatt som jag sett är den med guldfiskar i mixern, ramaskri, samtidigt som 10.000 tals ton fisk dras upp ur vårt lilla utfiskade förgiftade innanhav varje dag. Varför är en guldfisks liv mer värt än en miljard sillars ?? Jag förstår inte ... däri ligger konsten. Debatten viktigare än konstverket ... och mer bizarr.

En av mina stora idoler är Lars Wilk som gör konst av att bråka med myndigheterna. Att sätta myror i huvet på byråkraterna är stor och viktig konst. Han är dessutom grundare av ett litet fint land.

*) Påhittat ord, kalla det "chockkonst", "äckelkonst", "spektakel", "skandalkonst" eller vad som helst.

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2026, 23:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon