Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Köpa växthus, och få hus på köpet
          pisanggoreng
          Inlägg 29-09-2005, 10:51
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 900
          Medlem nr: 3 535

Det var trist.

Och billigt!

--------------------
          Zon 1, Skånes västkust

Besök gärna Buxus.se

Citera
          Biggan_
          Inlägg 29-09-2005, 10:53
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Trist Gurkan! sad.gif sad.gif
          Det verkar vara ett "skamligt" lågt pris på objektet med så mycket mark och byggnader. Bra iallafall att du trissade upp priset när du nu inte själv fick glädje av det ohmy.gif laugh.gif Verkar ju nästan som mäklaren har "kompissålt" sad.gif
          Du får väl leta vidare och försöka svälja förtreten.
          Synd, jag hade sett fram emot lite plantköp till våren rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Gurkan
          Inlägg 29-09-2005, 11:09
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

Jag tror att han har gjort precis det och jag litar inte på att motbudet verkligen blev så högt, om det ens fanns nåt motbud. Tyvärr har jag inget telefonnummer till damen och kan inte bekräfta vad som verkligen hände.

Om det är som jag misstänker just nu har både jag och säljaren blivit blåsta ...

Jag har drabbats av mäklare som ljuger och luras förr så jag ska försöka forska lite innan jag ger mig.

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera
          fruberglund
          Inlägg 29-09-2005, 13:18
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Gurkan @ 29-09-2005, 12:09)
          Jag tror att han har gjort precis det och jag litar inte på att motbudet verkligen blev så högt, om det ens fanns nåt motbud. Tyvärr har jag inget telefonnummer till damen och kan inte bekräfta vad som verkligen hände.

Om det är som jag misstänker just nu har både jag och säljaren blivit blåsta ...

Jag har drabbats av mäklare som ljuger och luras förr så jag ska försöka forska lite innan jag ger mig.

Mäklare är skyldiga att redovisa alla bud de tar emot så det ska finnas en lista på dessa. Vet inte om det är offentliga handlingar men det går ju att kolla. Sen så är det ju inte alltid den som bjuder mest som automatiskt ''ska" vinna, det är alltid säljaren som bestämmer i slutändan. Fast är det en gammal tant som blir stressad så kan ju mäklaren utnyttja detta och "övertala" henne om han är riktigt slug.

Fast jag fattar inte vad mäklarna tjänar på det, de får ju en viss procent på försäljningssumman och då kan man ju i alla fall tro att de vill sälja för så mycket pengar som möjligt.

Tråkigt för dig, hoppas de som köper huset uppskattar växthuset också.

Lycka till nästa gång smile.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          Gurkan
          Inlägg 29-09-2005, 16:51
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 922
          Medlem nr: 3 722

För det första böjer jag mitt huvud i skam och tar tillbaks allt jag sagt om den svenska mäklarkåren.

För det andra öppnar jag en flaska gott vin och sätter mig att plöja hemnet för tusende gången.

Intressant att se hur jag reagerar på denna situation, bara för att jag tidigare blivit lurad av en mäklare, och hört historier från andra, utgår jag från att alla mäklare är halvkriminella. I en tråd härom veckan, numera borttagen, skrev jag vitt och brett om hur viktigt det är att inte generalisera och dömma folk för ev. grupptillhörighet ... idag gjorde jag precis så själv.

Jag äter upp mina bitta ord, därefter min hatt... men sköljer ner alltihopa med en Montecillo, Crianza 2001. Rioja såklart.

--------------------
          Hannasgården utanför Hammenhög, i Hjärtat av Österlen.
          Café - Gårdsbutik - Plantskola - Trädgård
          Hannasgarden.se

Citera
          Biggan_
          Inlägg 29-09-2005, 16:57
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Gurkan @ 29-09-2005, 17:51)
          För det första böjer jag mitt huvud i skam och tar tillbaks allt jag sagt om den svenska mäklarkåren.

För det andra öppnar jag en flaska gott vin och sätter mig att plöja hemnet för tusende gången.

Intressant att se hur jag reagerar på denna situation, bara för att jag tidigare blivit lurad av en mäklare, och hört historier från andra, utgår jag från att alla mäklare är halvkriminella. I en tråd härom veckan, numera borttagen, skrev jag vitt och brett om hur viktigt det är att inte generalisera och dömma folk för ev. grupptillhörighet ... idag gjorde jag precis så själv.

Jag äter upp mina bitta ord, därefter min hatt... men sköljer ner alltihopa med en Montecillo, Crianza 2001. Rioja såklart.

Hoppas det smakar bra, både hatten och vinet menar jag laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Ewa L
          Inlägg 30-09-2005, 11:35
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

CITAT (Gurkan @ 29-09-2005, 17:51)

Till att börja med vill jag beklaga, tyckte det såg toppen ut. sad.gif

Men framförallt tycker jag det är väldigt renhårigt och komma tillbaka och dementera en åsikt som har varit fel. Heders!

Och nej; man behöver som säljare inte sälja till högstbjudande. Två av mina hus har jag sålt till det näst-högsta budet, helt enkelt för att jag tyckte bättre om dem! Mäklaren hade bara att acceptera.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 15:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon