Medlem
Antal inlägg: 696
Medlem nr: 5 207

|
Ja nu blev jag ju lite nyfiken (eller intresserad ;-) som mannen skulle uttrycka sig...)
Tittade lite på alla "topparna" och blev jätteimponerad av Betty´s beskrivning! Är inte DET värt en guldklocka? I alla fall får du en symbolisk guldklocka full med med diamanter av mig!
Läs här hur Betty beskriver sig själv:
Mitt mål är att förvandla en liten platt radhusträdgård till en lummig oas.
Är svag för tulpaner, kungsliljor, gammeldags rosor, alpaklejor, skatnävor, pioner, syréner, schersminer, vitsippor, astilbe, blågull, rönnar, gullklematisar, aurikler, nejlikor, penséer, kornvallmo, prästkragar, blåklockor, smultron, sotaklejor, funkior, trolldruvor, dagliljor, pelargoner, verbenor, höstfloxer, lobelior, eterneller, alpmartorn, violer, äppelträd, karpaterklockor, coloradoaklejor, tusenskönor, blåsippor, stjärnflockor, prydnadsaplar, alpklematisar, violrutor, anemoner, smörbollar, röllikor, pimpineller, blåbär, temyntor,scharlakansaklejor, lönnar, brunnävor, solbrudar, gulsippor, silverax, rosenstavar, lewisior, hässelklockor, guldaklejor, kanadensiska rosor, sjömanshjärtan, körsbärshäggar, rosenkragar, penstemoner, aspar, stockrosor, pastellaklejor, plymspireor, ölandstokar, adonisar, brudslöjor, astrar, gråmalvor, backsippor, fänrikshjärtan, japanska aklejor, riddarsporrar, anisisoper, mariaklockor, petunior, astrar, dillpioner, rudbeckior, eldaklejor, rosenskäror, blomsterliner, solrosor, förgätmigejer, fingerborgsblommor, dahlior, liljekonvaljer, långsporriga aklejor, min vackra Maackia, lövkojor, ringblommor, vita nävor, bergklintar, stäppliljor, mossfloxar, läkemalvor, brokaklejor, blåstjärnor, idegranar, krokusar, moderna rosor, gyckelblomster, tussilago, heliotroper, pärlhyacinter, irisar, fänrikshjärtan, doftaklejor, jättedaggkåpor, backsippor, bergnejlikor, flitiga lisor, gossar i det gröna, kaprifoler, löjtnantshjärtan, klätterrosor, hibiskusar, pärlhagtorn, näckrosor, linnéor, orkidéer, lingonris, norska brudspireor, aubretior, julrosor, koreanska plymspireor, våraklejor, fackelblomster, ekar, silverarv, lyktklematisar, alphjärtan, snöbollsbuskar, malörter, ormbunkar, snokörter, kuddfloxar, dvärgaklejor, fuchsior, incarvilleor, krolliljor, blåklintar, blomstretobak, nejlikrötter, kirgislökar, ricin, klockhyacinter, vitbrokiga korneller, rabattrosor, backtimjan, näverhäggar, rosenspireor, kungsängsliljor, strandkrassingar, skuggmoreller, rosenbräckor, häggmisplar, änglatrumpeter, stormhattar, franska blåmunkar, revsugor, strandglim, fingerörter, rosentryer, gullkorneller, prydnadsgräs, rapunklar, gullvivor, alpklockor, bergvallmor, nunneörter, kungsljus, alunrötter, bergvivor, strandvallmo, majvivor, opievallmo, silverpilar, kejsarkronor, italienska klematisar, cymbalblommor, kanadensiska rosor, rhododendron, buskpioner, jungfrunävor, fjärvor, irisar, höstanemoner, m.m. m.m. m.m. ... ... ... ... ...
--------------------
Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???
|