CITAT (birgitek @ 11-10-2005, 08:28)
CITAT (liv @ 10-10-2005, 23:18)
CITAT (birgitek @ 10-10-2005, 20:32)
CITAT (liv @ 10-10-2005, 18:26)

Vadå straffas ???????
Vad menar du..
Jo, enligt dej skall man ju inte ha barnbidrag om man använder det till något annat än livets nödtorft och det gjorde ju vi, vi använde det mestadels till "lyxkonsumtion" dvs. utlandsresor med våra barn. Inte för att vi var specielt högavlönade, utan därför vi valde bort en massa annat.
Birgit Ek
Det har jag nog inte menat en enda gång .
Det jag har sagt är att jag tycker det är fel att de som är så högavlönadeatt att de sätter in in alla barnbidrag i 18 år utan att röra dem ,
De tycker jag absolut inte skall mottaga fördubblade barnbidrag.
Jag har inte yttrat ett ord om att man inte kan resa ell. göra vad man vill med bidragen .
Så där har du nog missuppfattat min vän.

Jag förstår dej forfarande inte riktigt, hade det varit skillnad om vi valt att spara barnbidragen istället för att konsumera dem?Tycker att det är jättebra om man sparar en slant till sina barn, för studier m.m även om vi valde att inte göra det.
Visst förstår jag att inte alla har möjlighet att välja, men är man två arbetande vuxna i familjen så har man säkert möjlighet att spara barnbidraget om man vill.
Birgit Ek
Min fråga då jag startade tråden var att ett riksdagsparti ville dubbla barnbidraget . Tydligen för alla . Låt mig förklara hur jag tänker.
Jag har i min nära släkt och omgivning en tvåbarnsfamilj . De har ett ganska stort företag . De har lyxvilla, bilar ,husbil, sommar hus vid havet hus i Sveitz. Barnen har allt som tänkas kan av tv ,datorer mobiler 3g och jag vet inte vad . Allt det här fifflar de till sig genom företaget . Så allt de använder och betalar är avdragsgillt..De betalar inte ens försäkringar bensin, tele osv. själva . De reser och lever lyxliv .Företaget betalar .
Jag känner en annan 2 barnsfam ,en ensamståande mamma som har en svår reumatisk sjukdom.Hon kommer att få förtidspens. endast 34 år gammal. Hon kommer att få ut 7300.kr i månaden , har försäkringskassan räknat ut.
Jag är inte politiskt engagerat , finns inga parti att rösta på.
Men varje sund tänkande människa måste ju se att det var ju inte detta som var meningen med bidraget. Tiderna har förändras , sen lagstiftningen om barnbidraget kom. De rika har blivit så mycket rikare .
Se bara på EU politikerna det är ju helt sanslösa löner , traktamenten och vederlag de lyfter,även våra riksdagsvalda här i Sverige.
Alla dessa har samma barnbidrag , det var det min fråga gick ut på
Dubbla barnbidraget , ja visst , men för vem???????????????