Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växterna dör, Vad ska jag göra?
          annaw
          Inlägg 13-10-2005, 20:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 4 814

Har inte varit hemma så överdrivet mycket och pysslat om mina stackars växter. Bladen på de flesta tunnbladiga växterna har fått fula bruna kanter och fläckar. Andra växter har tappat bladen som sitter längst upp. Tänkte först att det var fel på min vattning eftersom att den blivit rätt oregelbunden. Tänkte först att de hade fått för mycket vatten iochmed att det inte är lika ljust längre, eftersom att de inte druckit upp allt lika fort som de gjort tidigare. Men då borde väl bladen längst ner dö först? Så då tänkte jag att jag kanske varit för paranoid och gav dom lika mycket (ofta) vatten som tidigare, så att det skulle "nå upp" längst ut på grenarna/stammarna.

De bruna fläckarna tror jag har uppstått pga torr luft. Upptäckte att alla elementen i lägenheten hade slagits på medans jag varit borta och naturligtvis så hade jag höjt till max-värme. Sänkte värmen och ställde ut burkar fyllda med vatten på elementen och lite var stns i rummen, samt duschade dom.
          Duschar dom så ofta jag kommer hem, men det verkar inte hjälpa. Har inte sett någon ohyra hursomhelst.

Någon som har några tips? Alla växter dör ju!! sad.gif unsure.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon