| |
|
  |
Samhällsfrågorna, Viktigt att ha en åsikt |
|
|
|
|
28-10-2005, 19:39
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2005, 20:45
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Farbror Blå @ 28-10-2005, 19:56) Fast det kanske finns en å annan vältränad redan, som det är svårt att övertrumfa redan nu? Magdis kanske leder redan?  [/b] Det låter som en kul utmaning! Nästa sommar måste vi ju ändå absolut ha en likadan tråd som vi hade i slutet av sommaren, där vi visar hur bruna vi blivit! Då kan vi passa på att visa magrutorna också! Nej farbrorn jag tror inte att jag leder men jag kanske ligger rätt bra till?  Du ligger nog väldigt bra till du också!  Njae.. *klappar magfläsket...* Hihihi, lyckades du skrapa ihop tillräckligt med magfläsk för att kunna klappa det, det var starkt kämpat!!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2005, 20:49
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (pejori @ 28-10-2005, 20:38) CITAT (Evgeni @ 28-10-2005, 19:27) CITAT (lavendel2 @ 28-10-2005, 15:30) Alla dessa kvinnor som sköter allt hushållsarbete...för att dom inte tycker det blir ordentligt gjort annars...och så klagar dom på männen...som kanske från början var villiga att göra sin del...men dom fick bara en massa kritik för sitt sätt att utföra arbetet...så klart dessa män ledsnar och låter den "duktiga" kvinnan göra jobbet...det skulle jag göra!!  Det stämmer alldeles för bra. Hade en nära vän som alltid klagade på att mannen inte satte blöjan som hon gjorde. Till slut gav han upp. Det blev inget mer blöjbyte där inte. Ja, då var det det hon klagade på istället. Att han inget gjorde alltså. Det här är ett fenomen som jag sett alldeles för många gånger, för att inte ta det på allvar. _ om du hela tiden får höra- Du damsuger inte rätt! du diskar inte rätt! Du håller inte barnet rätt! Vad händer inte då med vederbörande? - Jo, man skiter i det. Varför ska man bry sig när det ändå aldrig blir rätt? För övrigt röstar jag på Tuva /Gillan håller med  tänk er detta cenario då: du håller på att städa..allt plockas undan och läggs på sin plats, samtidigt som du muttrar..."att dom aldrig kan lägga sakerna där dom hör hemma" du kommer till källaren, garaget, hobbyrummet eller ungarnas rum, där en bomb har slagit ner....du plockar upp och dammsuger och tvättar golvet. jättestolt visar du gubben hur fint det är med ordning. nästa dag, när du kommer ut i köket, finns inte en pryl, där du lagt den.... alla skåp är omflyttade. "tycker du inte att det blev jättefint nu när jag städat och lagt sakerna snyggt i ordning" säger gubben stolt JAG skulle få ett frispel på min gubbe om han gjorde så....men så gör ju vi kvinnor ofta...med deras saker eller?  Kanonbra liknelse Pejori Först kräver vi av dom ska " Göra ", Sen gnäller vi för at dom inte gör det. Eller rättare sagt, dom gör det. Men inte på det sätt som du kräver det. /Gillan
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2005, 14:28
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Reserv @ 27-10-2005, 12:47) Jag har köpt Ondskan men har inte sett den  Jag har läst Ondskan, lånat på biblioteket, men inte sett filmen... inte hemma ikväll.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2005, 20:05
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (Evgeni @ 28-10-2005, 21:49) CITAT (pejori @ 28-10-2005, 20:38) CITAT (Evgeni @ 28-10-2005, 19:27) CITAT (lavendel2 @ 28-10-2005, 15:30) Alla dessa kvinnor som sköter allt hushållsarbete...för att dom inte tycker det blir ordentligt gjort annars...och så klagar dom på männen...som kanske från början var villiga att göra sin del...men dom fick bara en massa kritik för sitt sätt att utföra arbetet...så klart dessa män ledsnar och låter den "duktiga" kvinnan göra jobbet...det skulle jag göra!!  Det stämmer alldeles för bra. Hade en nära vän som alltid klagade på att mannen inte satte blöjan som hon gjorde. Till slut gav han upp. Det blev inget mer blöjbyte där inte. Ja, då var det det hon klagade på istället. Att han inget gjorde alltså. Det här är ett fenomen som jag sett alldeles för många gånger, för att inte ta det på allvar. _ om du hela tiden får höra- Du damsuger inte rätt! du diskar inte rätt! Du håller inte barnet rätt! Vad händer inte då med vederbörande? - Jo, man skiter i det. Varför ska man bry sig när det ändå aldrig blir rätt? För övrigt röstar jag på Tuva /Gillan håller med  tänk er detta cenario då: du håller på att städa..allt plockas undan och läggs på sin plats, samtidigt som du muttrar..."att dom aldrig kan lägga sakerna där dom hör hemma" du kommer till källaren, garaget, hobbyrummet eller ungarnas rum, där en bomb har slagit ner....du plockar upp och dammsuger och tvättar golvet. jättestolt visar du gubben hur fint det är med ordning. nästa dag, när du kommer ut i köket, finns inte en pryl, där du lagt den.... alla skåp är omflyttade. "tycker du inte att det blev jättefint nu när jag städat och lagt sakerna snyggt i ordning" säger gubben stolt JAG skulle få ett frispel på min gubbe om han gjorde så....men så gör ju vi kvinnor ofta...med deras saker eller?  Kanonbra liknelse Pejori Först kräver vi av dom ska " Göra ", Sen gnäller vi för at dom inte gör det. Eller rättare sagt, dom gör det. Men inte på det sätt som du kräver det. /Gillan OOOps! Här kom visst en liten sexism in?
Han flyttar på sakerna i köket, för du gjort lika med HANS? Betyder det att sakerna i köket är DINA? Bara iden att man kan dela upp saker i huset som kvinnasn å mannens tycker ju jag är fel då, men... Om han dessutom hjälpte till, så skulle ju inget komma på fels tälle, eller? han vet ju var allt ska va
--------------------

|
|
|
|
|
|
|
|
29-10-2005, 21:36
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Hos oss har det fungerat som så att eftersom jag varit hemma med barnen och haft hand om hushållsbestyren så har jag inte tyckt det var fel av mig att påpeka när maken gjort något "fel"..inte heller har jag tyckt det var fel att påpeka om sängbäddningen "var åt skogen" Likaså har han alltid kunnt säga till om jag "rört om" bland hans grejer... jag har alltid gillat att skruva i allehanda apparater och montera elgrejer mm.  Varför ska man inte våga ge varandra kritik? Nu när det är han som sköter om allt det jag gjorde förr.. så är det en tillgång att han ibland fick negativ kritik... man lär sig så länge man lever ... heter det ju Ang tvätten... också män kan läsa tvättanvisningar som numera finns i alla plagg
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2005, 11:47
|

Medlem
Antal inlägg: 206
Medlem nr: 4 380

|
Sandra har ju gift sig med en tatuerad motorcykelbyggare. monster garage eller nåt heter serien.
--------------------
"Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj (taget från en minibok om sanningar.) Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2005, 18:38
|

Medlem
Antal inlägg: 5 336
Medlem nr: 5 411

|
CITAT (Farbror Blå @ 30-10-2005, 13:24) CITAT (Flamingon - växtgalning @ 30-10-2005, 12:47) Sandra har ju gift sig med en tatuerad motorcykelbyggare. monster garage eller nåt heter serien.  *gråter störtfloder*  såja såja *tröstar lite* du har ju fortfarande Tuva
--------------------
Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm 
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2005, 18:50
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (yenny @ 30-10-2005, 19:38) CITAT (Farbror Blå @ 30-10-2005, 13:24) CITAT (Flamingon - växtgalning @ 30-10-2005, 12:47) Sandra har ju gift sig med en tatuerad motorcykelbyggare. monster garage eller nåt heter serien.  *gråter störtfloder*  såja såja *tröstar lite* du har ju fortfarande Tuva  ja...och angelina
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2005, 21:41
|

Medlem
Antal inlägg: 206
Medlem nr: 4 380

|
och en mängd andra vackra singelkvinnor  edit : förra inlägget kom helt fel
--------------------
"Alla tänker på att förändra mänskligheten men ingen tänker på att förändra sig själv." Leo Tolstoj (taget från en minibok om sanningar.) Min nystartade konstnärsblogg; http://isdrottningen.bloggspace.se/
|
|
|
|
|
|
|
|
30-10-2005, 22:59
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (pejori @ 30-10-2005, 19:50) CITAT (yenny @ 30-10-2005, 19:38) CITAT (Farbror Blå @ 30-10-2005, 13:24) CITAT (Flamingon - växtgalning @ 30-10-2005, 12:47) Sandra har ju gift sig med en tatuerad motorcykelbyggare. monster garage eller nåt heter serien.  *gråter störtfloder*  såja såja *tröstar lite* du har ju fortfarande Tuva  ja...och angelina  Näee hörrni, nu får vi sluta tramsa. Jag inser att jag inte längre kan leva i denna fantasivärld, bland skådisar och andra drömkvinnor. Larvigt att tro att man ska ha nån chans på såna ouppnåeliga kvinnor ju
Jag är mer balanserad och in touch med verkligheten nu. Såg Eva Röse på TV
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
31-10-2005, 09:23
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Eva Röse.... mmm... hon är MIN drömkvinna, synd att jag gillar män (och hon med, antar jag)...
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|