Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp mig välja familjeträd (äpple)
          jpl
          Inlägg 18-10-2005, 19:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 26
          Medlem nr: 6 534

Hej på er. Jag har nog inte skrivit här förut, mest för att jag inte kan något om trädgårdar wink.gif men jag läser av och till. Vi ska flytta till nybyggt hus i december och jag kan inte låta bli att fundera över min kommande trädgård.

Troligen kommer trädgården att till en början bara besås med gräs och så fixar vi resten lite efter hand. Min tanke är dock att vi ändå ska plantera ett äppleträd så fort som möjligt. Vi tänker oss ett familjeträd och vi bor i Skåne. Jordmån okänd, den kommer väl att behöva fixas till av oss.

På petab säljer de två familjeträd:
          1. James Grieve, Summer Red, Transparent Blance, Mio
          2. James Grieve, Cox Pomona, Alice, Cox Orange

Behöver tips om vilket jag ska välja. Vilka är goda? Vilka ger frukt hyfsat snabbt? Är de lika lätt- eller svårskötta?

Vi har endast provat James Grieve och Summer red. Vi gillade det första och tycket inte alls om det andra. Min man vill helst ha minst en grön sort.

Tacksam för tankar och idéer! /JPL

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon