Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dags att göra höst, Städa rensa ut ...
          jåj
          Inlägg 19-10-2005, 19:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 430
          Medlem nr: 4 152

Tja så har ett år paserat i det nya stora växthuset... inte mycket kvar bara lite gyllenbär i ett hörn.

Här har hösten och vintern kommit (Göteborg) ....

Året som gått har jag provat massor av tomatsorter som inte är F1 ... och några F1 ( F1 är korsning mellan två olika sorter) största erfarenheten är F1 plantorna växer mycket bättre och ger frukt och smak som förväntat ...
          De vanlga sortäkta tomaterna är blandade erfarenheter en del smakar fantastiskt några är otroligt vakra, en del är annorlunda ... och en del tyks vara samma med olika namn!
          Men de har en kortare sesong och mindre skördar!

Nu i höst/vinter tänker jag ta bort de översta 5cm jord och lägga på lite ny, blir av med fröer och kanske lite annat oönskat också.

Billig påsjoord "kogödsel" har enligt mina erfarenheter blivit så billig att kossorna knapt hinner göra något i påsen innan det är dags för nästa påse! Men ok betalar man för totv så får man nog torv? Nästa år tänker jag använda " Biobackt" dels för att det växte bra för två årsen oc dels för att det luktar rätt i växthuset!

Tja lite åsikter och hoppas att ni andra bidrar också eller tycker tvärt emmot så det blir lite fart här ...

JÅJ
          P.S.
          Jag har ingen belysning i växthuset ....

--------------------
          Redan nästa år skall jag odla allt som inte fik plats i år
          Sen skall jag också göra om tomten.
          Är något färdigt så är det en möjlighet att förändra.
          Det svåraste är att motstå möjligheten till possetivt arbet i trädgården!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 21:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon